Neler Yeni

İnceleme CS GO VS VALORANT (TARAFSIZ İNCELEME SON NOKTA)

F4IRFL4Y

80+ Silver
Katılım
27 Ekim 2022
Mesajlar
3,769
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,287
İsim
Cengiz
Merhabalar,

Her iki oyunu fazlasıyla oynamış olup Valorant'ta neredeyse en yüksek rütbeye gelmiş bulunmakta olup CS:GO'da ise şu anda mevcut bulunan rekabetçi modunda kazanılan rütbeleri sonuna kadar tamamladım.

2015'ten beridir CS:GO oynuyorum ve şunu rahatlıkla söyleyebilirimki "Prime matchmaking" ile hile sorunu neredeyse tamamen çözüldü, 2017 ve 2018 yıllarında CS:GO oynayanlar kesinlikle net bir "mge" adı verilen halk dilinde "çift keleş" rütbesinden yukarı çıkmak neredeyse imkansızdı her 5 maçın 3 tanesinde kesinlikle hile geliyordu ki bu da CS:GO'nun şu anda bile "CS ölüyor mu?" "CS bitti mi?" "CS komple hile dolu" gibi soruları getirdi ki oyunun sonunun gelmesi yakın gibi gözükmüyor ancak Valve şirketi yine o tarihte yeni bir özellik getirdi "Prime beta" diye 21 seviye olan her oyuncu Prime özelliğine hak kazanıyordu. Bu "Prime" ayrıcalıklarının tek hedefi daha yeni CS:GO satın almış herhangi bir hesabı daha önceden beridir oynayan oyuncularla eşleştirmeye girmesini engellemek. Bu da taze hesabı yasak yemiş birisinin o tarihte 24TL ödeyerek tekrardan hesap alıp başkalarının oyunlarını mahfetmesini bir nebze önlemişti denebilir çünkü 21 seviye olana kadar çok uzun zaman geçiyor ve (yaklaşık 4-5 hafta alabiliyor belki daha uzun) bu hile kullanan kişinin "Overwatch" adı verilen oyuncular tarafından yine şüpheli olan oyuncuların oynayışlarını inceledikleri modda Prime moduna erişmeden yakalanmalarını sağlayabiliyordu. Ardından geçen 2019 ve 2020 senelerinde Valve anti cheat üzerinde yapılan geliştirmeler sonucunda ve oyundaki hilelerin kullandığı açıkların kapatılmasıyla birçok oyuncunun hesabı yasaklanmıştı. Belki bazıları hatırlar yerli ve yabancı forumlarda o dönemde birçok oyuncu "haksız yere Steam hesabım VAC ban yedi" diye çeşitli çeşitli başlıklar veya konular açıldı. Geçmişte olan bu kadar günümüze geldiğimizde ise oyun geçmişe kıyasla çok daha temiz ve düzgün son 2 senedir "DMG" ve "global" arasında oynayan birisi olarak söylüyorum Valve tarafından doğrulanmamış 3. parti enjekte yazılımlar kullanmayan ve temiz bir güven faktörüne sahip kişilerin oyunlarında hile sayısı neredeyse yok denecek kadar az, birçok kişi bu duruma inanmayabilir ben genellikle CS:GO'nun özelliği olan lobiyi 5 kişiye tamamlamak için oyun aratan kişilerin ya davet ederek veya davetlerinj kabul ederek oynuyorum ve gördüğüm kadarıyla, Türk oyuncularının oyunlarda egolarının o kadar yüksek olması sebebiyle hiç yenilmediklerini, yenilemeyeceklerini, rakibin onlardan iyi olduğunu kabul edemeyecek kadar korkak olduklarını ve bu egoları yüzünden yenilgiyi hazmedemeyip hile açtıklarını gördüm ve bu gördüklerimin doğrultusunda Türk oyuncularının genelinin hile konusunda biraz paranoyak olduklarını anladım. Bu duruma verebileceğim en iyi örnek oynadığımız takım ct iken rakip ile skorumuz 10'a 5 gerideydi ve biz maalesef deyim yerindeyse karşı takıma ağlıyorduk ardından devre arası gelip rakip takımla yer değiştirdiğimizde maçın kazanan tarafı biz olup daha önceden bizim ağladığımız takımdaki Türkler bu sefer bize ağlamaya başladılar. Yani anlatmak istediğim şu günlerde biz Türkler oynadığımız maçlarda belki gururumuza yediremediğimiz için rakip takımda olan iyi oyuncuları kötülemeye çalışıyoruz. Ancak bunun sonucunda hile yok demiyorum ve kimseyi kötülemiyorum bilginiz olsun.

Valorant'a hile konusunda pek bir şey diyemeyeceğim açıkçası tıkırında çalışıyor bazen radarından bir takıp açıkları kaçirabiliyor ancak hileden daha çok Riot'un smurf oyuncular ile ilgili problemi daha büyük her ne kadar dereceli maçları 23 seviyeye (seviyeyi doğru hatırlamıyorum) gelene kadar dereceli maçlara girişini her ne kadar engellemeye çalışsada sınırsız sayıda açılan bir bedeli olmayan Valorant hesabı herhangi bir diğer (aynı rütbe grubunda olan diğer oyuncuları kastediyorum) oyuncularla eşleşebiliyor tabii ki bu durum biraz tatsız siz gümüşten daha yeni altın olmuşken arkadaşları ile eğlencesine giren ölümsüz 2 bir rakip oyuncu zevkinizi kaçırabiliyor.

Bu durumlar bir yana Valve'ın yaptığı oyunların her ne kadar insanlar tarafından henüz net olarak keşfedilmemiş daha doğrusu farkına varılamamış bir özelliği var. Bu özellik Half-Life oyunun çok oyunculu modunun oynayan oyuncular tarafından kişilerin kendilerine ait sunucularda oyunun kurallarını ve oynanışını kendi isteklerine göre düzenleyip "modlayabilmesi" ve oyunun kitlesinin yine o oynadıkları oyunu devir daim ettirmeleri. Valve'ın yaptığı Steam atölyesine sahip olan 3 çok oyunculu oyunu var bunlar; DotA 2, CS:GO ve Team Fortress 2. bu oyunlardaki kozmetik, skin, görünüş eşyası ve haritalar (bazı resmi haritalar) o oyunun topluluğu tarafından oluşturulup yine o oyunun atölyesinde diğer oyuncuların oyları ile en çok oyu alan skinler oyuna bir sonraki koleksiyonda ekleniyor. Bu konuda pek güvenmiyorsanız ister CS:GO için Steam atölyesinden skinleri bulup yayın tarihlerine bakar ve çıktığı kasanın yayın tarihine bakabilirsiniz, Team Fortress 2 içinse hem atölye hem de sfm ile yapılan TF2'nin topluluk animasyonlarında gözüken kozmetikleri kontrol edebilirsiniz bunlar oyuna Valve'ın dağıttığı "saxxy awards" isimli ödülünü alan animasyonlardan ekleniyor. DotA 2 içinse yine atölye. Ayrıyeten CS:GO'da bulunan resmi veya yeni bir operasyondan sonra gelen her iki harita tamamiyle topluluk yapı mıdır sadece resmi haritalar turnuvalarda denge oluşturabilmesi amacı ile Valve tarafından tekrardan düzenlenerek oyuna sunulmuştur. Ayrıyeten CS:GO'ya özel olarak Steam atölyesinde topluluk tarafından yapılmış ciddi ciddi hikâyeye sahip oynanabilir CS'den bağımsız haritalar var.

Riot tarafında maalesef kendileri yapıp oyunculara sunuyorlar bu da bir takım yapımcı ekip kurum onları işe almak demek, işe alım demek maaş demek, maaş demek masraf demek, masraf her ay zarar getirir ama bir gerçek var Riot silah görünüşlerini yaparken cidden yapıyor skinleri oylayan ekibinde zevkleri var açıkçası boş değil.

Valorant her ne kadar küçük boyutlarda mekan haritasına sahip 5'er kişili iki takımdan oluşan birinin bomba kurup diğerinin bu bombanın kurulmasını ya önleyip engellediği veya engelleyemeyip bu bombayı güvenli bir şekilde zararsız hale getirmeye çalıştığı bir oyun olup CS:GO'ya benzese de aslında aralarında dağlar kadar fark var hem mekanik hem de oynanış olarak.

Bu farkların en başında oyunda karakter seçmek ve o maç boyunca seçilen karakterle oynamak zorunda olmak geliyor. Hepimizin bildiği gibi bu CS:GO'da yok olmamasının bir yana oynamak için herhangi bir özel yetenek alamıyorsunuz bunun yerine taktiksel bombalar alıp bunları kullanıyorsunuz. CS:GO'da kullandığınız bombalar oyunu zaman zaman çok fazla etkilese de rakip yetenekli ise eğer dengede çok fark olmaz ancak Valorant'ta seçilen karakterlerin sahip oldukları yetenekler oyunun seyirini tamamiyle değiştirip hiç ummadığınız kişilerin kazanmasını sağlayabilir.

Bir diğer farklılık ise grafiksel olarak CS:GO'da model ve doku detayları Valorant'a göre çok daha fazla ve her ne kadar çok benzemese de gerçekliği andırabiliyor. Ancak Valorant'ta bulunan modeller ve dokular pastel renkleri gibi olduğu için karakter modelleri daha belirgin gözüküyor ve Valorant'ta olan bir başka özellik rakip oyuncuların karakterlerin dış renkleri ile parlamaları CS:GO'nun "parçalanmış ağ operasyonu" ile gelen ajan görünüşlerinin bazı haritaların belli yerlerinde saçma şekilde kamufüle olmasına karşın bir artı.

Bir başka farklılık ise kesinlikle oynanışta kendini belirgin ediyor ki bu oyunların yapıldığı motorlardan kaynaklanır (bu kısım kişiden kişiye değişir, oyunlardaki motorlar fiziği, görseli, oynanışı ve modelleri etkiler. Mesela RDR2, Max Payne, Half-Life 2, Serious Sam, Call of Duty bu oyunları oynayanlar bilir "verebileceğim en iyi örneklerdi" bu oyunlardaki hissiyat ve kontrol ettiğimiz karakter seri hareket eder hızlı gibidir ne sıkıcak kadar yavaş ne de zevk kaçıracak kadar hızlıdır ancak Resident Evil 4(başka re oyunu değil özellikle bu) veya Insurgency Sanstorm'un silah kullanımı diğer oyunlara göre çok hantal kalıp hiçbir zevk vermeyebilir veya kimisine göre tam tersi olabilir bu yüzden bu durum için yargılamayın ben burada genel bir karşılaştırma yapacağım) bu kaynaklanan sorunlardan bir tanesi fizik CS:GO fiziği görebildiğimi kısıtlı şey var bunlar; bombalar, yere düşen imha kitleri, yere düşen C4, silah ve ölen karakterler. CS:GO'da öldürdüğünüz her bir kişinin cesedi merminin geldiği yönün tersine hareket ediyor veya yapılan son duruma göre tepki veriyor mesela birisi tam vurulduğunda zıpladıysa havaya gitmeye devam edip çuval gibi yere düşüyor bu oyuna görsel bir renk katarken biraz dikkat dağınıklığı verebiliyor. Valorant'ta vurduğunuz karakter merminin tersine yığılıyor. CS:GO'da yere atılan bomba bir süre sekebiliyor bunun en iyi örneği Dust 2'a shorttan girerken bomba taşıyıcısı AWP ile vurulursa C4'ün sekerek ct başlangıcına düşme ihtimali var (short deyince middeki yer aklınıza gelmesin orası catwalk) Valorant'taki spike yine bu durumda biraz daha minimalist kalmış açıkçası yere düşünce veya ölüp düşürünce sadece düşüyor başka olayı yok yine silahlarda aynı CS:GO'da olanın tersine patlamadan etkilenmiyorlar ve öylece yerli yerinde duruyor.

CS:GO'nun optimizasyonu Valorant'a kıyasla daha iyi hatta AMD'nin yeni çıkarttığı driver güncellemeleri sebebiyle Valorant'ta FPS kaybı yaşanabiliyor.

CS:GO'da resmi turnuvalar haricinde küçük yerel veya çaplı toplukuk turnuvalarının yanı sıra FACEIT, ESEA, esl gibi birçok turnuvada boy gösterebileceğiniz çeşitli siteler ve yerler var. Valorant resmi turnuvalar ve Riot anlaşmalı turnuvalar harici bir şey yok ancak profesyonel kariyer için açıkçası Riot CS:GO'ya göre daha önde çünkü küresele açık bir 1. oyuncudan sonuncu ımmortal 1'e kadar bir tablo var ama yine de valoranttada her takımın seçimi radyant oluyor. Bu durum CS:GO'da daha komplike ve zor bir hal alıyor amatör bir takımla turnuvada boy göstereceksiniz veya FACEIT'te FPL-C ye davet alıp FPL'e çıkma hakkı kazanacaksınız FPL-C ye çıksanız bile takım daveti gelir.

Eklemeyi unutmuşum CS:GO'da toxic oyuncuları yine diğer oyuncular raporlayarak diğer oyuncuların oyunlarına raporlanan kişi geldiğinde otomatik sistem tarafından susturuluyor. Valorant'ta en başta öyle bir tip varsa kestiremiyorsunuz.

Güzelce derleyelim.

CS:GO
+Prime dereceli ile smurf yok.
+Daha detaylı model doku.
+Steam atölyesi.
+Topluluk sunucuları.
+Özel haritalar.
+Steam pazarı.
+Daha geniş turnuva yelpazesi.
+El bombaları.
+Overwatch
+Source Engine.
+Otomatik rapor ile oyuncu susturma.
-Hile sorunsalı.
-Ajan seçimi ve yetenek.
-Toxiclik (en çok FACEIT'te görünüyor bence)

Valorant.
+Daha iyi anti cheat.
+Özel animasyonlu kaplamalar.
+Küresel 1.lik tablosu.
+Unreal Engine 4
+Ajan seçimi ve yetenek.
+Minimalist grafik.
-Tır gibi olan operatör.
-Smurf
-Toxic kitle.
-Topluluk öğeleri.
-Özel sunucular.

Lütfen düzgün bir dille fikirlerinizi belirtinki şu muhabbete hep beraber son noktayı koyalım çünkü böyle olmuyor herkes bir başkasına diğerini kötülüyor bu da beni artık rahatsız etmeye başladı.

Siz "sen çok mu biliyorsun?" diye bana sövmeden söyleyeyim. 6000+ saat dolu dolu CS:GO oynadım, Valorant'ı ise;

2. bölüm kısım 2'de başladım.
2. bölüm kısım 3Te'ün sonunda bıraktım.
3. bölüm kısım 3'te tekrar başladım.
4. bölüm kısım 2'nin başında bıraktım.

Bu süre sonucunda elmas 3'e kadar geldim devamını getirmedim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, saygılarımla. Son kısımda değil hiçbir yerde hiçbir şekilde kendimi övmeye çalışmadım sadece başıma geleceklerden en başta kurtulmak istedim hata ettiysem affola.
 
Son düzenleme:

F4IRFL4Y

80+ Silver
Katılım
27 Ekim 2022
Mesajlar
3,769
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,287
İsim
Cengiz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4

Zechion

80+ Silver
Katılım
21 Şubat 2022
Mesajlar
3,110
Merhabalar,

Her iki oyunu fazlasıyla oynamış olup Valorant'ta neredeyse en yüksek rütbeye gelmiş bulunmakta olup CS:GO'da ise şu anda mevcut bulunan rekabetçi modunda kazanılan rütbeleri sonuna kadar tamamladım.

2015'ten beridir CS:GO oynuyorum ve şunu rahatlıkla söyleyebilirimki "Prime matchmaking" ile hile sorunu neredeyse tamamen çözüldü, 2017 ve 2018 yıllarında CS:GO oynayanlar kesinlikle net bir "mge" adı verilen halk dilinde "çift keleş" rütbesinden yukarı çıkmak neredeyse imkansızdı her 5 maçın 3 tanesinde kesinlikle hile geliyordu ki bu da CS:GO'nun şu anda bile "CS ölüyor mu?" "CS bitti mi?" "CS komple hile dolu" gibi soruları getirdi ki oyunun sonunun gelmesi yakın gibi gözükmüyor ancak Valve şirketi yine o tarihte yeni bir özellik getirdi "Prime beta" diye 21 seviye olan her oyuncu Prime özelliğine hak kazanıyordu. Bu "Prime" ayrıcalıklarının tek hedefi daha yeni CS:GO satın almış herhangi bir hesabı daha önceden beridir oynayan oyuncularla eşleştirmeye girmesini engellemek. Bu da taze hesabı yasak yemiş birisinin o tarihte 24TL ödeyerek tekrardan hesap alıp başkalarının oyunlarını mahfetmesini bir nebze önlemişti denebilir çünkü 21 seviye olana kadar çok uzun zaman geçiyor ve (yaklaşık 4-5 hafta alabiliyor belki daha uzun) bu hile kullanan kişinin "Overwatch" adı verilen oyuncular tarafından yine şüpheli olan oyuncuların oynayışlarını inceledikleri modda Prime moduna erişmeden yakalanmalarını sağlayabiliyordu. Ardından geçen 2019 ve 2020 senelerinde Valve anti cheat üzerinde yapılan geliştirmeler sonucunda ve oyundaki hilelerin kullandığı açıkların kapatılmasıyla birçok oyuncunun hesabı yasaklanmıştı. Belki bazıları hatırlar yerli ve yabancı forumlarda o dönemde birçok oyuncu "haksız yere Steam hesabım VAC ban yedi" diye çeşitli çeşitli başlıklar veya konular açıldı. Geçmişte olan bu kadar günümüze geldiğimizde ise oyun geçmişe kıyasla çok daha temiz ve düzgün son 2 senedir "DMG" ve "global" arasında oynayan birisi olarak söylüyorum Valve tarafından doğrulanmamış 3. parti enjekte yazılımlar kullanmayan ve temiz bir güven faktörüne sahip kişilerin oyunlarında hile sayısı neredeyse yok denecek kadar az, birçok kişi bu duruma inanmayabilir ben genellikle CS:GO'nun özelliği olan lobiyi 5 kişiye tamamlamak için oyun aratan kişilerin ya davet ederek veya davetlerinj kabul ederek oynuyorum ve gördüğüm kadarıyla, Türk oyuncularının oyunlarda egolarının o kadar yüksek olması sebebiyle hiç yenilmediklerini, yenilemeyeceklerini, rakibin onlardan iyi olduğunu kabul edemeyecek kadar korkak olduklarını ve bu egoları yüzünden yenilgiyi hazmedemeyip hile açtıklarını gördüm ve bu gördüklerimin doğrultusunda Türk oyuncularının genelinin hile konusunda biraz paranoyak olduklarını anladım. Bu duruma verebileceğim en iyi örnek oynadığımız takım ct iken rakip ile skorumuz 10'a 5 gerideydi ve biz maalesef deyim yerindeyse karşı takıma ağlıyorduk ardından devre arası gelip rakip takımla yer değiştirdiğimizde maçın kazanan tarafı biz olup daha önceden bizim ağladığımız takımdaki Türkler bu sefer bize ağlamaya başladılar. Yani anlatmak istediğim şu günlerde biz Türkler oynadığımız maçlarda belki gururumuza yediremediğimiz için rakip takımda olan iyi oyuncuları kötülemeye çalışıyoruz. Ancak bunun sonucunda hile yok demiyorum ve kimseyi kötülemiyorum bilginiz olsun.

Valorant'a hile konusunda pek bir şey diyemeyeceğim açıkçası tıkırında çalışıyor bazen radarından bir takıp açıkları kaçirabiliyor ancak hileden daha çok Riot'un smurf oyuncular ile ilgili problemi daha büyük her ne kadar dereceli maçları 23 seviyeye (seviyeyi doğru hatırlamıyorum) gelene kadar dereceli maçlara girişini her ne kadar engellemeye çalışsada sınırsız sayıda açılan bir bedeli olmayan Valorant hesabı herhangi bir diğer (aynı rütbe grubunda olan diğer oyuncuları kastediyorum) oyuncularla eşleşebiliyor tabii ki bu durum biraz tatsız siz gümüşten daha yeni altın olmuşken arkadaşları ile eğlencesine giren ölümsüz 2 bir rakip oyuncu zevkinizi kaçırabiliyor.

Bu durumlar bir yana Valve'ın yaptığı oyunların her ne kadar insanlar tarafından henüz net olarak keşfedilmemiş daha doğrusu farkına varılamamış bir özelliği var. Bu özellik Half-Life oyunun çok oyunculu modunun oynayan oyuncular tarafından kişilerin kendilerine ait sunucularda oyunun kurallarını ve oynanışını kendi isteklerine göre düzenleyip "modlayabilmesi" ve oyunun kitlesinin yine o oynadıkları oyunu devir daim ettirmeleri. Valve'ın yaptığı Steam atölyesine sahip olan 3 çok oyunculu oyunu var bunlar; DotA 2, CS:GO ve Team Fortress 2. bu oyunlardaki kozmetik, skin, görünüş eşyası ve haritalar (bazı resmi haritalar) o oyunun topluluğu tarafından oluşturulup yine o oyunun atölyesinde diğer oyuncuların oyları ile en çok oyu alan skinler oyuna bir sonraki koleksiyonda ekleniyor. Bu konuda pek güvenmiyorsanız ister CS:GO için Steam atölyesinden skinleri bulup yayın tarihlerine bakar ve çıktığı kasanın yayın tarihine bakabilirsiniz, Team Fortress 2 içinse hem atölye hem de sfm ile yapılan TF2'nin topluluk animasyonlarında gözüken kozmetikleri kontrol edebilirsiniz bunlar oyuna Valve'ın dağıttığı "saxxy awards" isimli ödülünü alan animasyonlardan ekleniyor. DotA 2 içinse yine atölye. Ayrıyeten CS:GO'da bulunan resmi veya yeni bir operasyondan sonra gelen her iki harita tamamiyle topluluk yapı mıdır sadece resmi haritalar turnuvalarda denge oluşturabilmesi amacı ile Valve tarafından tekrardan düzenlenerek oyuna sunulmuştur. Ayrıyeten CS:GO'ya özel olarak Steam atölyesinde topluluk tarafından yapılmış ciddi ciddi hikâyeye sahip oynanabilir CS'den bağımsız haritalar var.

Riot tarafında maalesef kendileri yapıp oyunculara sunuyorlar bu da bir takım yapımcı ekip kurum onları işe almak demek, işe alım demek maaş demek, maaş demek masraf demek, masraf her ay zarar getirir ama bir gerçek var Riot silah görünüşlerini yaparken cidden yapıyor skinleri oylayan ekibinde zevkleri var açıkçası boş değil.

Valorant her ne kadar küçük boyutlarda mekan haritasına sahip 5'er kişili iki takımdan oluşan birinin bomba kurup diğerinin bu bombanın kurulmasını ya önleyip engellediği veya engelleyemeyip bu bombayı güvenli bir şekilde zararsız hale getirmeye çalıştığı bir oyun olup CS:GO'ya benzese de aslında aralarında dağlar kadar fark var hem mekanik hem de oynanış olarak.

Bu farkların en başında oyunda karakter seçmek ve o maç boyunca seçilen karakterle oynamak zorunda olmak geliyor. Hepimizin bildiği gibi bu CS:GO'da yok olmamasının bir yana oynamak için herhangi bir özel yetenek alamıyorsunuz bunun yerine taktiksel bombalar alıp bunları kullanıyorsunuz. CS:GO'da kullandığınız bombalar oyunu zaman zaman çok fazla etkilese de rakip yetenekli ise eğer dengede çok fark olmaz ancak Valorant'ta seçilen karakterlerin sahip oldukları yetenekler oyunun seyirini tamamiyle değiştirip hiç ummadığınız kişilerin kazanmasını sağlayabilir.

Bir diğer farklılık ise grafiksel olarak CS:GO'da model ve doku detayları Valorant'a göre çok daha fazla ve her ne kadar çok benzemese de gerçekliği andırabiliyor. Ancak Valorant'ta bulunan modeller ve dokular pastel renkleri gibi olduğu için karakter modelleri daha belirgin gözüküyor ve Valorant'ta olan bir başka özellik rakip oyuncuların karakterlerin dış renkleri ile parlamaları CS:GO'nun "parçalanmış ağ operasyonu" ile gelen ajan görünüşlerinin bazı haritaların belli yerlerinde saçma şekilde kamufüle olmasına karşın bir artı.

Bir başka farklılık ise kesinlikle oynanışta kendini belirgin ediyor ki bu oyunların yapıldığı motorlardan kaynaklanır (bu kısım kişiden kişiye değişir, oyunlardaki motorlar fiziği, görseli, oynanışı ve modelleri etkiler. Mesela RDR2, Max Payne, Half-Life 2, Serious Sam, Call of Duty bu oyunları oynayanlar bilir "verebileceğim en iyi örneklerdi" bu oyunlardaki hissiyat ve kontrol ettiğimiz karakter seri hareket eder hızlı gibidir ne sıkıcak kadar yavaş ne de zevk kaçıracak kadar hızlıdır ancak Resident Evil 4(başka re oyunu değil özellikle bu) veya Insurgency Sanstorm'un silah kullanımı diğer oyunlara göre çok hantal kalıp hiçbir zevk vermeyebilir veya kimisine göre tam tersi olabilir bu yüzden bu durum için yargılamayın ben burada genel bir karşılaştırma yapacağım) bu kaynaklanan sorunlardan bir tanesi fizik CS:GO fiziği görebildiğimi kısıtlı şey var bunlar; bombalar, yere düşen imha kitleri, yere düşen C4, silah ve ölen karakterler. CS:GO'da öldürdüğünüz her bir kişinin cesedi merminin geldiği yönün tersine hareket ediyor veya yapılan son duruma göre tepki veriyor mesela birisi tam vurulduğunda zıpladıysa havaya gitmeye devam edip çuval gibi yere düşüyor bu oyuna görsel bir renk katarken biraz dikkat dağınıklığı verebiliyor. Valorant'ta vurduğunuz karakter merminin tersine yığılıyor. CS:GO'da yere atılan bomba bir süre sekebiliyor bunun en iyi örneği Dust 2'a shorttan girerken bomba taşıyıcısı AWP ile vurulursa C4'ün sekerek ct başlangıcına düşme ihtimali var (short deyince middeki yer aklınıza gelmesin orası catwalk) Valorant'taki spike yine bu durumda biraz daha minimalist kalmış açıkçası yere düşünce veya ölüp düşürünce sadece düşüyor başka olayı yok yine silahlarda aynı CS:GO'da olanın tersine patlamadan etkilenmiyorlar ve öylece yerli yerinde duruyor.

CS:GO'nun optimizasyonu Valorant'a kıyasla daha iyi hatta AMD'nin yeni çıkarttığı driver güncellemeleri sebebiyle Valorant'ta FPS kaybı yaşanabiliyor.

CS:GO'da resmi turnuvalar haricinde küçük yerel veya çaplı toplukuk turnuvalarının yanı sıra FACEIT, ESEA, esl gibi birçok turnuvada boy gösterebileceğiniz çeşitli siteler ve yerler var. Valorant resmi turnuvalar ve Riot anlaşmalı turnuvalar harici bir şey yok ancak profesyonel kariyer için açıkçası Riot CS:GO'ya göre daha önde çünkü küresele açık bir 1. oyuncudan sonuncu ımmortal 1'e kadar bir tablo var ama yine de valoranttada her takımın seçimi radyant oluyor. Bu durum CS:GO'da daha komplike ve zor bir hal alıyor amatör bir takımla turnuvada boy göstereceksiniz veya FACEIT'te FPL-C ye davet alıp FPL'e çıkma hakkı kazanacaksınız FPL-C ye çıksanız bile takım daveti gelir.

Eklemeyi unutmuşum CS:GO'da toxic oyuncuları yine diğer oyuncular raporlayarak diğer oyuncuların oyunlarına raporlanan kişi geldiğinde otomatik sistem tarafından susturuluyor. Valorant'ta en başta öyle bir tip varsa kestiremiyorsunuz.

Güzelce derleyelim.

CS:GO
+Prime dereceli ile smurf yok.
+Daha detaylı model doku.
+Steam atölyesi.
+Topluluk sunucuları.
+Özel haritalar.
+Steam pazarı.
+Daha geniş turnuva yelpazesi.
+El bombaları.
+Overwatch
+Source Engine.
+Otomatik rapor ile oyuncu susturma.
-Hile sorunsalı.
-Ajan seçimi ve yetenek.
-Toxiclik (en çok FACEIT'te görünüyor bence)

Valorant.
+Daha iyi anti cheat.
+Özel animasyonlu kaplamalar.
+Küresel 1.lik tablosu.
+Unreal Engine 4
+Ajan seçimi ve yetenek.
+Minimalist grafik.
-Tır gibi olan operatör.
-Smurf
-Toxic kitle.
-Topluluk öğeleri.
-Özel sunucular.

Lütfen düzgün bir dille fikirlerinizi belirtinki şu muhabbete hep beraber son noktayı koyalım çünkü böyle olmuyor herkes bir başkasına diğerini kötülüyor bu da beni artık rahatsız etmeye başladı.

Siz "sen çok mu biliyorsun?" diye bana sövmeden söyleyeyim. 6000+ saat dolu dolu CS:GO oynadım, Valorant'ı ise;

2. bölüm kısım 2'de başladım.
2. bölüm kısım 3Te'ün sonunda bıraktım.
3. bölüm kısım 3'te tekrar başladım.
4. bölüm kısım 2'nin başında bıraktım.

Bu süre sonucunda elmas 3'e kadar geldim devamını getirmedim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, saygılarımla. Son kısımda değil hiçbir yerde hiçbir şkeilde kendimi övmeye çalışmadım sadece başıma geleceklerden en başta kurtulmak istedim hata ettiysem affola.
Hocam bir de CS'de gördüğüm kadarıyla iletişim sorunu da var. Belki de ben düşük elo ve çok ciddi oynamadığım için bir olan olaydır. Fakat sesli iletişimden iletişim kurmak çok zor.
 

safkdlklash

80+ Bronze
Katılım
3 Mayıs 2021
Mesajlar
695
Dahası  
Reaksiyon skoru
338
Konum
İstanbul
İsim
Aykut
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar,Oyunlar,Programlar
Instagram
rootkolera
Steam
https://steamcommunity.com/id/rootkolera/
Discord
lash#2017
Hayır Bro Emek Verip Güzel Bi İnceleme Yazdım Okumanı Tavsiye Ederim Bu Kadar Kısa bir şey Değil Soru
Mesaj otomatik birleştirildi:


iyi ve kötü yanlarını yazdım incelemede ordan değerlendirip farklara bakabilirsin
yazdıklarında gayet haklısın hocam
 

Hypnx

80+ Bronze
Katılım
17 Haziran 2022
Mesajlar
886
Dahası  
Reaksiyon skoru
452
İsim
Batuhan
Çok boş muhabbet , isteyen istediğini oynar.İş haline getirmiş pro oyuncular bile bu kadar dert etmiyor.Biri Apex vari fps oyunu diğeri yıllardır bildiğimiz CS.Şu mu bu mu diyenleri çok ciddiye alamıyorum sende öyle yap yoksa hep karın ağrısı.
 

F4IRFL4Y

80+ Silver
Katılım
27 Ekim 2022
Mesajlar
3,769
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,287
İsim
Cengiz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Hocam bir de CS'de gördüğüm kadarıyla iletişim sorunu da var. Belki de ben düşük elo ve çok ciddi oynamadığım için bir olan olaydır. Fakat sesli iletişimden iletişim kurmak çok zor.
Cs Go da Prime Ve Güven Faktörü Çok Önermli Ve Tr Sunucusu Olmadığı İçin İngilizce Bilmek Şart Ama Şakır Şakır Okumanada Gerek Yok
Mesaj otomatik birleştirildi:

Çok boş muhabbet , isteyen istediğini oynar.İş haline getirmiş pro oyuncular bile bu kadar dert etmiyor.Biri Apex vari fps oyunu diğeri yıllardır bildiğimiz CS.Şu mu bu mu diyenleri çok ciddiye alamıyorum sende öyle yap yoksa hep karın ağrısı.
Bro Farkındaysan Ben Cs Daha İyi Yada Valo İyi Demedim İkisin Arasındaki Farkları Yazdım Tabi Kim Ne Oynamak İsterse Onu Oynar Ben Sadece Aralarındaki Farkları Yazdım :D
 

Eld037

80+
Katılım
23 Mayıs 2021
Mesajlar
443
Dahası  
Reaksiyon skoru
218
İsim
Furkan Aşlakcıoğlu
Güzel bir kıyaslama olmuş emeğine sağlık.
 

Ricciardo

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,710
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,835
İsim
Mehmet
Senin kadar üst rütbelerde gezmesem de kendimce bi tık ilerlettim oyunumu, cs'de legendery eagle, valoda dia 1 veya 2 ye çıkıp saldım. Şimdi cs de mge, valoda plat 2 yim. Cs de yakında 5 yıllık rozeti alacağım, valoyu da beta sonrasından beri oynuyorum. İki oyunda da asla ban yemedim, temiz oynadım, bunu belirtmek isterim.
Valoda sadece 1 kez net hileye denk geldiğimi hatırlıyorum, derecesizde yeni hile test ediyordu oyuncu, ticket atmıştım ve umuyorum erkenden önlemi alınmıştır.
Cs de net hileleri sayamam bile, prime ile azaldığı doğrudur ama asla bitmedi. Bu kadar bu oyunu oynadıysak kendimizce az buçuk bir şeyleri anlayabiliyoruz, şüphelenmek ve anlamak ayrı durumlar. Az maç atsam da cs de haftada bir hileye denk gelirim muhtemelen, diyecek bir şey yok cs oynayacaksanız bunlara baştan razı olacaksınız. Takım arkadaşlarınızı falan da izlerseniz göreceksiniz zaten dmg den itibaren macro vs kullanan kullanana, takım arkaadaşlarımı da repledim, düşmanları da ama hangisi banlamıştır dersiniz? Sanıyorum hiçbiri... Valo bu konuda canımı yesin, ayda 1 bile hileye denk gelmezsin ve denk gelirsen muhtemelen o maç bitmeden Vanguard hileyi tespit eder, maçı sonlandırır. Gerçekten sıkıntılı bir duruma ayda yılda bir denk gelirsiniz. O yüzden hile konusunda Valo acımaz cs ye tek atar, kıyası dahi gereksiz.

Mekanikler konusunda cs>>>> Bunu hiç konuşmayalım.

Sunucularda Valo>Cs Bu da konuşulmasın lütfen

Ekonomi konusu biraz enteresan bir konu, bu aralar fark ediyorum ki cs de gerek silah çeşitliliği ile farklı oyunlar üretebilmek olsun gerekse para limitinin görece çok yüksek olması olsun cs çok daha rahat. Valo ise çok katı, ortasının bulunması gerekir. İlla birisi daha iyidir diyemem.

Silahlar ve yetenekler/beceriler: Valoda vandal ve phantom dışı silah oynanmıyor, cs direkt önde. Yetenek konusunda ise biraz zevk meselesi önde olsa da ben cs yi tercih ederim çünkü takım içi roller maç esnasında dinamik olarak değişebiliyor, supportken rolünüzü entry fragger da yapabilirsiniz, duruma göre takım dinamikleri değişmeye müsait. Valorant ise bu konuda katı ve bu hoşuma gitmiyor. Hem yerine göre rol değişmek zor oluyor hem de aslında oynama şekliniz belli bir tarza zorlanıyor, elbet dışına çıkılabilir ancak bu gereksiz bir zorlama olduğunu değiştirmiyor. Düşük ranklarda keskin roller avantaj olsa da ranklar iyileştikçe dinamik roller bence daha iyi. Silah konusunda bir not daha düşmek gerekirse awp aşırı op, şarjör olayı kesmedi bence, atış hızı bi tık düşmeli gibi ama cs:go metası bu kadar ciddi bir değişiklik sonucunda nasıl yeniden oluşur bilmiyorum, oyuncuların tepkisi de çok önemli tahminimce Valve bundan çekiniyordur ve yap(a)maz. Bence genele vurduğumuzda cs bu kısımda önde, yine de oldukça öznel bir mesele.

Cs ile Valo keyif aldığım iki oyun, ikisini de severim ve biri daha iyi veya daha kötü değil bence. Ancak bazı noktalara değinmek isterim. Cs'nin acilen yenilenmesi gerekiyor, çok eski gerçekten. Ben grafik ayarlarını değiştirince oyunun kapanmasını kabul edemem arkadaş, abaküsle mi oynuyoruz... Pixel boşlukları, buglar vs vs. Cs nin cidden bi remake tarzı olaya ihtiyacı var, bu kesin. Source 2 de s2 dedik oradan da bir şey çıkmadı... Sonuç olarak bu cs go direkt cs olsun artık, bu değişikliğe ihtiyacımız var. Valo ise çok kapalı bir kutu, topluluk olayının olmaması çok çok ciddi bir eksik, cs nin bu kadar sevilmesinin bir faktörü toplulukta bu şekilde değişik şeylerin olabilmesi, insanlar bu sayede oyunu sahipleniyor ve oyun bambaşka noktalara taşınıyor. Valorant'ta bu eksik, peki bu eksik giderilir mi? Hiç sanmıyorum.

Güncellemelere de değinmek isterdim ancak yersizce uzun oldu zaten. Bence iki oyun da keyif verici ancak eksikleri var. İlla biri daha iyi demek bence gerekli değil, zevkinize uygun olanı oynayın. Bu kadar okuyan da olduysa attığı hs olsun :D GG
 

Zechion

80+ Silver
Katılım
21 Şubat 2022
Mesajlar
3,110
Cs Go da Prime Ve Güven Faktörü Çok Önermli Ve Tr Sunucusu Olmadığı İçin İngilizce Bilmek Şart Ama Şakır Şakır Okumanada Gerek Yok
Mesaj otomatik birleştirildi:
Prime yok belki de o yüzden olmuş. İngilizce konuşan bile yoktu.
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Merhabalar,

Her iki oyunu fazlasıyla oynamış olup Valorant'ta neredeyse en yüksek rütbeye gelmiş bulunmakta olup CS:GO'da ise şu anda mevcut bulunan rekabetçi modunda kazanılan rütbeleri sonuna kadar tamamladım.

2015'ten beridir CS:GO oynuyorum ve şunu rahatlıkla söyleyebilirimki "Prime matchmaking" ile hile sorunu neredeyse tamamen çözüldü, 2017 ve 2018 yıllarında CS:GO oynayanlar kesinlikle net bir "mge" adı verilen halk dilinde "çift keleş" rütbesinden yukarı çıkmak neredeyse imkansızdı her 5 maçın 3 tanesinde kesinlikle hile geliyordu ki bu da CS:GO'nun şu anda bile "CS ölüyor mu?" "CS bitti mi?" "CS komple hile dolu" gibi soruları getirdi ki oyunun sonunun gelmesi yakın gibi gözükmüyor ancak Valve şirketi yine o tarihte yeni bir özellik getirdi "Prime beta" diye 21 seviye olan her oyuncu Prime özelliğine hak kazanıyordu. Bu "Prime" ayrıcalıklarının tek hedefi daha yeni CS:GO satın almış herhangi bir hesabı daha önceden beridir oynayan oyuncularla eşleştirmeye girmesini engellemek. Bu da taze hesabı yasak yemiş birisinin o tarihte 24TL ödeyerek tekrardan hesap alıp başkalarının oyunlarını mahfetmesini bir nebze önlemişti denebilir çünkü 21 seviye olana kadar çok uzun zaman geçiyor ve (yaklaşık 4-5 hafta alabiliyor belki daha uzun) bu hile kullanan kişinin "Overwatch" adı verilen oyuncular tarafından yine şüpheli olan oyuncuların oynayışlarını inceledikleri modda Prime moduna erişmeden yakalanmalarını sağlayabiliyordu. Ardından geçen 2019 ve 2020 senelerinde Valve anti cheat üzerinde yapılan geliştirmeler sonucunda ve oyundaki hilelerin kullandığı açıkların kapatılmasıyla birçok oyuncunun hesabı yasaklanmıştı. Belki bazıları hatırlar yerli ve yabancı forumlarda o dönemde birçok oyuncu "haksız yere Steam hesabım VAC ban yedi" diye çeşitli çeşitli başlıklar veya konular açıldı. Geçmişte olan bu kadar günümüze geldiğimizde ise oyun geçmişe kıyasla çok daha temiz ve düzgün son 2 senedir "DMG" ve "global" arasında oynayan birisi olarak söylüyorum Valve tarafından doğrulanmamış 3. parti enjekte yazılımlar kullanmayan ve temiz bir güven faktörüne sahip kişilerin oyunlarında hile sayısı neredeyse yok denecek kadar az, birçok kişi bu duruma inanmayabilir ben genellikle CS:GO'nun özelliği olan lobiyi 5 kişiye tamamlamak için oyun aratan kişilerin ya davet ederek veya davetlerinj kabul ederek oynuyorum ve gördüğüm kadarıyla, Türk oyuncularının oyunlarda egolarının o kadar yüksek olması sebebiyle hiç yenilmediklerini, yenilemeyeceklerini, rakibin onlardan iyi olduğunu kabul edemeyecek kadar korkak olduklarını ve bu egoları yüzünden yenilgiyi hazmedemeyip hile açtıklarını gördüm ve bu gördüklerimin doğrultusunda Türk oyuncularının genelinin hile konusunda biraz paranoyak olduklarını anladım. Bu duruma verebileceğim en iyi örnek oynadığımız takım ct iken rakip ile skorumuz 10'a 5 gerideydi ve biz maalesef deyim yerindeyse karşı takıma ağlıyorduk ardından devre arası gelip rakip takımla yer değiştirdiğimizde maçın kazanan tarafı biz olup daha önceden bizim ağladığımız takımdaki Türkler bu sefer bize ağlamaya başladılar. Yani anlatmak istediğim şu günlerde biz Türkler oynadığımız maçlarda belki gururumuza yediremediğimiz için rakip takımda olan iyi oyuncuları kötülemeye çalışıyoruz. Ancak bunun sonucunda hile yok demiyorum ve kimseyi kötülemiyorum bilginiz olsun.

Valorant'a hile konusunda pek bir şey diyemeyeceğim açıkçası tıkırında çalışıyor bazen radarından bir takıp açıkları kaçirabiliyor ancak hileden daha çok Riot'un smurf oyuncular ile ilgili problemi daha büyük her ne kadar dereceli maçları 23 seviyeye (seviyeyi doğru hatırlamıyorum) gelene kadar dereceli maçlara girişini her ne kadar engellemeye çalışsada sınırsız sayıda açılan bir bedeli olmayan Valorant hesabı herhangi bir diğer (aynı rütbe grubunda olan diğer oyuncuları kastediyorum) oyuncularla eşleşebiliyor tabii ki bu durum biraz tatsız siz gümüşten daha yeni altın olmuşken arkadaşları ile eğlencesine giren ölümsüz 2 bir rakip oyuncu zevkinizi kaçırabiliyor.

Bu durumlar bir yana Valve'ın yaptığı oyunların her ne kadar insanlar tarafından henüz net olarak keşfedilmemiş daha doğrusu farkına varılamamış bir özelliği var. Bu özellik Half-Life oyunun çok oyunculu modunun oynayan oyuncular tarafından kişilerin kendilerine ait sunucularda oyunun kurallarını ve oynanışını kendi isteklerine göre düzenleyip "modlayabilmesi" ve oyunun kitlesinin yine o oynadıkları oyunu devir daim ettirmeleri. Valve'ın yaptığı Steam atölyesine sahip olan 3 çok oyunculu oyunu var bunlar; DotA 2, CS:GO ve Team Fortress 2. bu oyunlardaki kozmetik, skin, görünüş eşyası ve haritalar (bazı resmi haritalar) o oyunun topluluğu tarafından oluşturulup yine o oyunun atölyesinde diğer oyuncuların oyları ile en çok oyu alan skinler oyuna bir sonraki koleksiyonda ekleniyor. Bu konuda pek güvenmiyorsanız ister CS:GO için Steam atölyesinden skinleri bulup yayın tarihlerine bakar ve çıktığı kasanın yayın tarihine bakabilirsiniz, Team Fortress 2 içinse hem atölye hem de sfm ile yapılan TF2'nin topluluk animasyonlarında gözüken kozmetikleri kontrol edebilirsiniz bunlar oyuna Valve'ın dağıttığı "saxxy awards" isimli ödülünü alan animasyonlardan ekleniyor. DotA 2 içinse yine atölye. Ayrıyeten CS:GO'da bulunan resmi veya yeni bir operasyondan sonra gelen her iki harita tamamiyle topluluk yapı mıdır sadece resmi haritalar turnuvalarda denge oluşturabilmesi amacı ile Valve tarafından tekrardan düzenlenerek oyuna sunulmuştur. Ayrıyeten CS:GO'ya özel olarak Steam atölyesinde topluluk tarafından yapılmış ciddi ciddi hikâyeye sahip oynanabilir CS'den bağımsız haritalar var.

Riot tarafında maalesef kendileri yapıp oyunculara sunuyorlar bu da bir takım yapımcı ekip kurum onları işe almak demek, işe alım demek maaş demek, maaş demek masraf demek, masraf her ay zarar getirir ama bir gerçek var Riot silah görünüşlerini yaparken cidden yapıyor skinleri oylayan ekibinde zevkleri var açıkçası boş değil.

Valorant her ne kadar küçük boyutlarda mekan haritasına sahip 5'er kişili iki takımdan oluşan birinin bomba kurup diğerinin bu bombanın kurulmasını ya önleyip engellediği veya engelleyemeyip bu bombayı güvenli bir şekilde zararsız hale getirmeye çalıştığı bir oyun olup CS:GO'ya benzese de aslında aralarında dağlar kadar fark var hem mekanik hem de oynanış olarak.

Bu farkların en başında oyunda karakter seçmek ve o maç boyunca seçilen karakterle oynamak zorunda olmak geliyor. Hepimizin bildiği gibi bu CS:GO'da yok olmamasının bir yana oynamak için herhangi bir özel yetenek alamıyorsunuz bunun yerine taktiksel bombalar alıp bunları kullanıyorsunuz. CS:GO'da kullandığınız bombalar oyunu zaman zaman çok fazla etkilese de rakip yetenekli ise eğer dengede çok fark olmaz ancak Valorant'ta seçilen karakterlerin sahip oldukları yetenekler oyunun seyirini tamamiyle değiştirip hiç ummadığınız kişilerin kazanmasını sağlayabilir.

Bir diğer farklılık ise grafiksel olarak CS:GO'da model ve doku detayları Valorant'a göre çok daha fazla ve her ne kadar çok benzemese de gerçekliği andırabiliyor. Ancak Valorant'ta bulunan modeller ve dokular pastel renkleri gibi olduğu için karakter modelleri daha belirgin gözüküyor ve Valorant'ta olan bir başka özellik rakip oyuncuların karakterlerin dış renkleri ile parlamaları CS:GO'nun "parçalanmış ağ operasyonu" ile gelen ajan görünüşlerinin bazı haritaların belli yerlerinde saçma şekilde kamufüle olmasına karşın bir artı.

Bir başka farklılık ise kesinlikle oynanışta kendini belirgin ediyor ki bu oyunların yapıldığı motorlardan kaynaklanır (bu kısım kişiden kişiye değişir, oyunlardaki motorlar fiziği, görseli, oynanışı ve modelleri etkiler. Mesela RDR2, Max Payne, Half-Life 2, Serious Sam, Call of Duty bu oyunları oynayanlar bilir "verebileceğim en iyi örneklerdi" bu oyunlardaki hissiyat ve kontrol ettiğimiz karakter seri hareket eder hızlı gibidir ne sıkıcak kadar yavaş ne de zevk kaçıracak kadar hızlıdır ancak Resident Evil 4(başka re oyunu değil özellikle bu) veya Insurgency Sanstorm'un silah kullanımı diğer oyunlara göre çok hantal kalıp hiçbir zevk vermeyebilir veya kimisine göre tam tersi olabilir bu yüzden bu durum için yargılamayın ben burada genel bir karşılaştırma yapacağım) bu kaynaklanan sorunlardan bir tanesi fizik CS:GO fiziği görebildiğimi kısıtlı şey var bunlar; bombalar, yere düşen imha kitleri, yere düşen C4, silah ve ölen karakterler. CS:GO'da öldürdüğünüz her bir kişinin cesedi merminin geldiği yönün tersine hareket ediyor veya yapılan son duruma göre tepki veriyor mesela birisi tam vurulduğunda zıpladıysa havaya gitmeye devam edip çuval gibi yere düşüyor bu oyuna görsel bir renk katarken biraz dikkat dağınıklığı verebiliyor. Valorant'ta vurduğunuz karakter merminin tersine yığılıyor. CS:GO'da yere atılan bomba bir süre sekebiliyor bunun en iyi örneği Dust 2'a shorttan girerken bomba taşıyıcısı AWP ile vurulursa C4'ün sekerek ct başlangıcına düşme ihtimali var (short deyince middeki yer aklınıza gelmesin orası catwalk) Valorant'taki spike yine bu durumda biraz daha minimalist kalmış açıkçası yere düşünce veya ölüp düşürünce sadece düşüyor başka olayı yok yine silahlarda aynı CS:GO'da olanın tersine patlamadan etkilenmiyorlar ve öylece yerli yerinde duruyor.

CS:GO'nun optimizasyonu Valorant'a kıyasla daha iyi hatta AMD'nin yeni çıkarttığı driver güncellemeleri sebebiyle Valorant'ta FPS kaybı yaşanabiliyor.

CS:GO'da resmi turnuvalar haricinde küçük yerel veya çaplı toplukuk turnuvalarının yanı sıra FACEIT, ESEA, esl gibi birçok turnuvada boy gösterebileceğiniz çeşitli siteler ve yerler var. Valorant resmi turnuvalar ve Riot anlaşmalı turnuvalar harici bir şey yok ancak profesyonel kariyer için açıkçası Riot CS:GO'ya göre daha önde çünkü küresele açık bir 1. oyuncudan sonuncu ımmortal 1'e kadar bir tablo var ama yine de valoranttada her takımın seçimi radyant oluyor. Bu durum CS:GO'da daha komplike ve zor bir hal alıyor amatör bir takımla turnuvada boy göstereceksiniz veya FACEIT'te FPL-C ye davet alıp FPL'e çıkma hakkı kazanacaksınız FPL-C ye çıksanız bile takım daveti gelir.

Eklemeyi unutmuşum CS:GO'da toxic oyuncuları yine diğer oyuncular raporlayarak diğer oyuncuların oyunlarına raporlanan kişi geldiğinde otomatik sistem tarafından susturuluyor. Valorant'ta en başta öyle bir tip varsa kestiremiyorsunuz.

Güzelce derleyelim.

CS:GO
+Prime dereceli ile smurf yok.
+Daha detaylı model doku.
+Steam atölyesi.
+Topluluk sunucuları.
+Özel haritalar.
+Steam pazarı.
+Daha geniş turnuva yelpazesi.
+El bombaları.
+Overwatch
+Source Engine.
+Otomatik rapor ile oyuncu susturma.
-Hile sorunsalı.
-Ajan seçimi ve yetenek.
-Toxiclik (en çok FACEIT'te görünüyor bence)

Valorant.
+Daha iyi anti cheat.
+Özel animasyonlu kaplamalar.
+Küresel 1.lik tablosu.
+Unreal Engine 4
+Ajan seçimi ve yetenek.
+Minimalist grafik.
-Tır gibi olan operatör.
-Smurf
-Toxic kitle.
-Topluluk öğeleri.
-Özel sunucular.

Lütfen düzgün bir dille fikirlerinizi belirtinki şu muhabbete hep beraber son noktayı koyalım çünkü böyle olmuyor herkes bir başkasına diğerini kötülüyor bu da beni artık rahatsız etmeye başladı.

Siz "sen çok mu biliyorsun?" diye bana sövmeden söyleyeyim. 6000+ saat dolu dolu CS:GO oynadım, Valorant'ı ise;

2. bölüm kısım 2'de başladım.
2. bölüm kısım 3Te'ün sonunda bıraktım.
3. bölüm kısım 3'te tekrar başladım.
4. bölüm kısım 2'nin başında bıraktım.

Bu süre sonucunda elmas 3'e kadar geldim devamını getirmedim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, saygılarımla. Son kısımda değil hiçbir yerde hiçbir şkeilde kendimi övmeye çalışmadım sadece başıma geleceklerden en başta kurtulmak istedim hata ettiysem affola.
o kadar yazmışsın bir kısma kadar okudum ama sonra saldım bende geri cs dönmek üzereyim riotun önemsediği oyuncular değil ben onu anladım hileler hala gelmekte ama ban yok nafile yani smurf desen bol bol mentalim düşmezse her maç nerdeyse 25 30 vuruyorum ve ne yazık ki hesap silver dan çıkmıyor diğer hesap gold 3 olmasına rağmen am rank atlarken rakip immo vs geliyor ve bizim takım ne hikmetse troll oluyor tamık smurf yani riot sen emek versende seni kazandırmamak için elinden geleni yapıyor öyle bir sistemleri var atıyorum gold 3 93 puandasın takıma akılsızlar gelıyor rakip iyi oynuyor tak düşüyorsun ardınan full kaybetme seriri başlıyor ta ki gold 3 25 veya 10 puana düşene kadar bildiğin kısır döngü silverdan çıkarırıken 8 kez yaşadım bu durumu her maç 20 25 arası vurmama rağmen ve mvp olmama rağmen riot daha çok vakit harca diye yaptığı bir sistem diye düşünüyorum 5li giriyorum arkadaşlarla tak rakipte 55 e 3 giden adam takımı 5 15 3 18 gibi bariz hile zaten izliyor ama ban yemıyor cs ye dönücem ama çok fazla türk yok arkadaşlarda salmıyor şu saçma valoyu tek te oynamak istemıyorum sıkıcı gelıyor çünkü
 

James Gg

80+ Platinum
Katılım
31 Temmuz 2022
Mesajlar
14,600
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,338
Konum
Antalya
İsim
James Gg
İlgilendiği Kategoriler
Pc Toplama-ekran kartı-işlemci-anakart-acer çöp laptop
Cs alırda Ruslar olmasa.
 
Top Bottom