Eğer ki içeri çok soğuk bir hava (ideallerin dışında bir derecede) avans yapacaktır yakıtı normalden daha geç yakacaktır buda vuruntuya sebep olur. Optimal bir sıcaklıkta içeri hava alman lazım. Ayrıca zaten o buz hemen eriyecektir. Çok çok ekstrem motorsporlarında bu uygulamada faaliyette olmuştur ama onlar için özel hazneler vardı ve ayrıca teknolojik olarak bu kadar donanımlı araçlar yoktu o zamanın araçlarında.
Hava filtresinin emişi ön tampondaki deliklerden giriş sayesinde gerçekleşir. Bütün arabalar da bu şekilde olur. Daha fazla emişi sağlamak istiyorsan bir çok varyasyon vardır. Kısa hüzmeli farın bulunduğu kısım kesilerek direk açıdan emişe hava girişi sağlanır. Buna genellik otomobil sporlarında ( stack ) derler. Google dan araştırıp bakabilirsin. Bir diğer yöntem hava filtresi kutusu içerisindeki filtre çıkartılarak emiş alan boruyu hava girişinin daha fazla sirkülasyon olabilecek bir yere taşımak veya uzatmaktır. Diğer bir yöntem filtre kutusu kaldırılarak 50 ile 5000 TL arasındaki bir hava filtre kiti ile kullanman.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Harici olarak ne kadar soğuk hava girerse o kadar performansı artar diye bir durum söz konusu değil. Hava, yakıt karışımı doğru oranda olmaz ise araban tam aksine geriye düşer. Bugün bir yazılım attırsan arabana oturduğun bölgenin rakım, hava düzeylerine göre bu durum gerçekleşir. Rakımı daha düşük veya yüksek bir yerde ya da nem oranı yüksek, düşük bir yerde bulunduğunu ve aracını iyi tanıyan birisi isen şiştiğini farkedebilirsin. Çünkü her ilin ve ilçenin hava, nem, rakımı farklıdır doğal olarak. Yani demek istediğim bunların hepsi bir etkendir. Google da daha fazla araştırma yapmanı tavsiye ederim. Legal ve illegal olarak 10 yıldır otomobil sporları ile ilgilenmekte ve yarışmaktayım.