HP Victus kasa içi pil soketi yandı

PermaAir

80+
Katılım
4 Mayıs 2021
Mesajlar
115
Reaksiyon skoru
77
Merhabalar,

Neredeyse 2 yıldır HP Victus kullanıcısıyım, açıkçası her ne kadar uygun fiyatlı ve bazı yerlerinden kısılmış bi' ürün olsa da gayet memnundum. Kısa bi süreliğine leptobu başka birisine verdim, kendisi bir tık hor kullansa da hem pil sağlığını kontrol ettiğimde hem de diğer özelliklere baktığımda üründe herhangi bir sorun yoktu.

Fakat ürünü aldıktan bir süre sonra şarjda bırakmam gerekti, fakat sonra pili görmemeye başladı. Çarpı işaretiyle birlikte şarj kablosunu çıkardığım gibi güç kesiliyordu. Sonra içini açıp ne olduğuna bakmak istedim ve sonuç

1724185585720.png


Pil ile anakart bağlantısının olduğu yer yanmış. Tahminimce şarj esnasında olan bi durum bu. Anakart üzerinde bi sorun gözükmese de en azından kablosunun yenilenmesi gerekiyor. Şu an bilgisayar çalışsa da tamamen şarja bağlı ve ne olur ne olmaz diye pil bağlantısını ayırdığım için her yeniden şarja taktığımda BIOS resetleniyor.

Sizce bu durumda ne yapılabilir? Garantisinin bitmesine çok az kaldı göndermeyi düşündüm ama hem takılı olan SSD'leri (evet, -ler çünkü ikinci bir ssd taktım bizzat) sıfırlama ihtimalleri ne kadar bilmiyorum hem de kasada kayıp bir vida olduğu için garanti dışı kalma ihtimalini göz önünde bulunduruyorum.

Başka türlü problemler olsa çözmeye çalışırdım, ama gerekli ekipmanım yok ve bu konudaki tecrübeme pek güvenmiyorum. Sizce iyi bir bilgisayar tamircisine mi güvenmeliyim, yoksa ne olur ki diyip garantiye yollayıp oranın bana çıkaracağı fiyat üzerinden mi devam etmeliyim? (Tek sorun bu değil ayrıca ikinci ekran bağlandığında karıncılanma yapıyor ve coil whine var, biliyorum gpu'da (belki ciddi) sorun var hiç iyi bir şey değil ama üstüne düşebilecek vaktim yok maalesef. Cihazı zorladığımı da itiraf etmeliyim)
 
Yerinizde olsam garantiye gönderirdim bilgisayarcıların bi yerini yaparken başka bi yerini bozduklarını çok gördüm
 
Merhabalar,

Neredeyse 2 yıldır HP Victus kullanıcısıyım, açıkçası her ne kadar uygun fiyatlı ve bazı yerlerinden kısılmış bi' ürün olsa da gayet memnundum. Kısa bi süreliğine leptobu başka birisine verdim, kendisi bir tık hor kullansa da hem pil sağlığını kontrol ettiğimde hem de diğer özelliklere baktığımda üründe herhangi bir sorun yoktu.

Fakat ürünü aldıktan bir süre sonra şarjda bırakmam gerekti, fakat sonra pili görmemeye başladı. Çarpı işaretiyle birlikte şarj kablosunu çıkardığım gibi güç kesiliyordu. Sonra içini açıp ne olduğuna bakmak istedim ve sonuç

Alıntıyı görüntüle

Pil ile anakart bağlantısının olduğu yer yanmış. Tahminimce şarj esnasında olan bi durum bu. Anakart üzerinde bi sorun gözükmese de en azından kablosunun yenilenmesi gerekiyor. Şu an bilgisayar çalışsa da tamamen şarja bağlı ve ne olur ne olmaz diye pil bağlantısını ayırdığım için her yeniden şarja taktığımda BIOS resetleniyor.

Sizce bu durumda ne yapılabilir? Garantisinin bitmesine çok az kaldı göndermeyi düşündüm ama hem takılı olan SSD'leri (evet, -ler çünkü ikinci bir ssd taktım bizzat) sıfırlama ihtimalleri ne kadar bilmiyorum hem de kasada kayıp bir vida olduğu için garanti dışı kalma ihtimalini göz önünde bulunduruyorum.

Başka türlü problemler olsa çözmeye çalışırdım, ama gerekli ekipmanım yok ve bu konudaki tecrübeme pek güvenmiyorum. Sizce iyi bir bilgisayar tamircisine mi güvenmeliyim, yoksa ne olur ki diyip garantiye yollayıp oranın bana çıkaracağı fiyat üzerinden mi devam etmeliyim? (Tek sorun bu değil ayrıca ikinci ekran bağlandığında karıncılanma yapıyor ve coil whine var, biliyorum gpu'da (belki ciddi) sorun var hiç iyi bir şey değil ama üstüne düşebilecek vaktim yok maalesef. Cihazı zorladığımı da itiraf etmeliyim)
Sorunun disklerle bir alakası yok. Yazılımsal değil ve sorunun resmi bile var sizde.
 
pil bağlantısını kestiğinde biosun her seferinde resetlenmemesi lazım ya bios pili bitmiştir yada anakartta da sıkıntı vardır, bence ciddi bir sorun garanti bitmeden gönder sonra sana 15 bin anakart masrafı çıkarırlar, üzerindeki ssdler orjinalse sökme, orjinal olmayan bir parçan varsa onları sök belki değişim verecekler cihaza yada para iadesi gönderdiğin cihazı olduğu gibi onlar alıyor ssd yada yedek vermiyorlar sana yedeğini kendini kendin al göndermeden.
 
Sorunun disklerle bir alakası yok. Yazılımsal değil ve sorunun resmi bile var sizde.
Yok hocam başka sebepleri (kasanda vida eksik ya da şurada hasar var tarzı) gösterip "kullanıcı hatası" diyerek cihazı garanti dışı bırakmalarından endişe etmiştim.

pil bağlantısını kestiğinde biosun her seferinde resetlenmemesi lazım ya bios pili bitmiştir yada anakartta da sıkıntı vardır, bence ciddi bir sorun garanti bitmeden gönder sonra sana 15 bin anakart masrafı çıkarırlar, üzerindeki ssdler orjinalse sökme, orjinal olmayan bir parçan varsa onları sök belki değişim verecekler cihaza yada para iadesi gönderdiğin cihazı olduğu gibi onlar alıyor ssd yada yedek vermiyorlar sana yedeğini kendini kendin al göndermeden.
CMOS Reset ekranı geliyor maalesef.
 
Bende de victus var, geçen tak diye kapandı ve tekrar tekrar deneme rağmen açılmadı (sarjı 70). Daha sonra sarja takıp açtığımda açıldı. Bu bilgisayarların ciddi bir batarya ve sarj sorunu olduğunu düşünüyorum.
 
Garantisinin bitmesine çok az kaldı göndermeyi düşündüm ama hem takılı olan SSD'leri (evet, -ler çünkü ikinci bir ssd taktım bizzat) sıfırlama ihtimalleri ne kadar bilmiyorum hem de kasada kayıp bir vida olduğu için garanti dışı kalma ihtimalini göz önünde bulunduruyorum.
Garantiye gönder. Yaptığın tüm eklemeleri eski haline döndür.
 
Garantisi devam ediyorsa direkt servise yollayın.
 
Şarj adaptörünü de gönderin hocam servise gönderir iken.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,156,511
Mesajlar
10,423,016
Üyeler
183,789
Son üye
yuppir
Geri
Top