Neler Yeni

Kaan savaş uçağımız Türkiyeye servet kazandıracak

TyShame

80+ Bronze
Katılım
19 Haziran 2024
Mesajlar
693
Dahası  
Reaksiyon skoru
228
İsim
Halil Karagöz
5. Nesil savaş uçağını ki bu uçak teknik olarak 5. Nesil değil sen anca kendine 2030 lu yıllarda envanterine katabileceksin. 2030 lu yıllarda çeşitli ülkeler 6. Nesil uçakları üreteceğini söylüyorlar ki bu amaçta projeleri de var. Gerçekçi olup a haber mantığında gitmessek projenin ilerleyişi iç açıcı değil bu ekonomiyle ortak almamız daha yararımıza olacka gibi duruyor. Neden 5. Nesil değil dediğimi anlatayım bikere motorlar f16 motoru kullanılıyor ve özgün 5. Nesil nozzle tasarımına sahip bir motor tasarımımız yok yani bu uçak teknik olarak 4 ila 5. Nesil arası bir uçak ne kadar gövde boya vs olsa da en büyük problemi bu gövde ve boyaya daha girmedim bile. Neyse şimdi su 57 vs de 5. Nesil değil o zaman diyenler gelir evet değil dünyada 5. Nesil uçaklar f35 ve f22 dir başka örneği malesef yok.
Mesaj otomatik birleştirildi:

5. Nesil savaş uçağını ki bu uçak teknik olarak 5. Nesil değil sen anca kendine 2030 lu yıllarda envanterine katabileceksin. 2030 lu yıllarda çeşitli ülkeler 6. Nesil uçakları üreteceğini söylüyorlar ki bu amaçta projeleri de var. Gerçekçi olup a haber mantığında gitmessek projenin ilerleyişi iç açıcı değil bu ekonomiyle ortak almamız daha yararımıza olacka gibi duruyor. Neden 5. Nesil değil dediğimi anlatayım bikere motorlar f16 motoru kullanılıyor ve özgün 5. Nesil nozzle tasarımına sahip bir motor tasarımımız yok yani bu uçak teknik olarak 4 ila 5. Nesil arası bir uçak ne kadar gövde boya vs olsa da en büyük problemi bu gövde ve boyaya daha girmedim bile. Neyse şimdi su 57 vs de 5. Nesil değil o zaman diyenler gelir evet değil dünyada 5. Nesil uçaklar f35 ve f22 dir başka örneği malesef yok.
16 dk önce katılıp böyle bir konu açman da ilginç
 
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,425
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,906
Konum
Adabazaar
İsim
Emir Yusuf
5. Nesil savaş uçağını ki bu uçak teknik olarak 5. Nesil değil sen anca kendine 2030 lu yıllarda envanterine katabileceksin. 2030 lu yıllarda çeşitli ülkeler 6. Nesil uçakları üreteceğini söylüyorlar ki bu amaçta projeleri de var. Gerçekçi olup a haber mantığında gitmessek projenin ilerleyişi iç açıcı değil bu ekonomiyle ortak almamız daha yararımıza olacka gibi duruyor. Neden 5. Nesil değil dediğimi anlatayım bikere motorlar f16 motoru kullanılıyor ve özgün 5. Nesil nozzle tasarımına sahip bir motor tasarımımız yok yani bu uçak teknik olarak 4 ila 5. Nesil arası bir uçak ne kadar gövde boya vs olsa da en büyük problemi bu gövde ve boyaya daha girmedim bile. Neyse şimdi su 57 vs de 5. Nesil değil o zaman diyenler gelir evet değil dünyada 5. Nesil uçaklar f35 ve f22 dir başka örneği malesef yok.
Mesaj otomatik birleştirildi:


16 dk önce katılıp böyle bir konu açman da ilginç
Öncelikle 5. nesil uçak olarak sadece f22 ve f35'i tanımlaman biraz eksik kalmış dostum, Çinliler de çok hızlı biçimde ilerliyorlar. Aynı zamanda Kore'lilerin de KF-X projesi yine bizim projemizle neredeyse eş zamanlı yürüyor.

2030'lu yıllarda 5. nesil bir uçağımızın olmasının dezavantaj yaratacağı gibi bir algıya sahipsin anladığım kadarıyla. Şuan bile 1 elin parmaklarını geçmeyecek kadar ülkenin ancak sahip olabildiği bir teknolojik asset'e bizim de o yıllarda sahip olabilmemiz büyük cesaret işi olacaktır. Motor için GE F-110 motorlarını kullanacağız fakat ilerleyen dönemde TR Motor yerli bir motor ile projeye güç sağlayacak. Bu da "gerçek" anlamda 5. nesil bir uçak için eksik olan nozzle gibi detayları kökünden çözecek.

Uçak 5. nesil için gerekli tüm altyapı ve sistemleri bünyesinde barındıracak şekilde üretime alınacak, test faaliyetleri sürerken de yerli motor ile yeni bir prototipin ortaya çıkması bekleniyor ki projenin tasarım aşamasında belirlenen takvime göre 2 yıl daha hızlı ilerleniyor. Takvim geriye alındı.

6. nesil uçak konusuna gelirsek de; o konuda 2030'lu yılların sonunu beklememiz gerekecek diye düşünüyorum. Şuan bile 5. nesil savaş uçaklarının bakım ve işletme maaliyetlerini minimalize edebilmiş değil kimse. 6. nesil uçak yapmak için birleşen ortaklıklar bile (FCAS ve Tempest) daha yeni yeni kavramsal tasarımlar üzerinde çalışmaktalar.

Ortaklık kısmında ise daha önceden bu sorunu Altay gibi bir ana muharebe tankında elde ettiğimiz tecrübelere baktığımızda bir daha ordumuzda amiral gemisi diye nitelendirdiğimiz öncü projelerde yerli imkan ve altyapı yatırımlarının ne kadar önemli olduğunu anladık. O yüzden TF-X projesi süreçlerine baktığında ne kadar test ve ar-ge merkezi kurulduğuna bakabilirsin. Ortaklık şu aşamadan sonra çok düşük ihtimal.

Boya kısmında ise Aselsan büyük bir yol kat etmiş durumda. Ancak gövde/tasarım konusunda demek istediğini anlamadım. Bir kusur mu gözüne çarptı?
 

TyShame

80+ Bronze
Katılım
19 Haziran 2024
Mesajlar
693
Dahası  
Reaksiyon skoru
228
İsim
Halil Karagöz
Öncelikle 5. nesil uçak olarak sadece f22 ve f35'i tanımlaman biraz eksik kalmış dostum, Çinliler de çok hızlı biçimde ilerliyorlar. Aynı zamanda Kore'lilerin de KF-X projesi yine bizim projemizle neredeyse eş zamanlı yürüyor.

2030'lu yıllarda 5. nesil bir uçağımızın olmasının dezavantaj yaratacağı gibi bir algıya sahipsin anladığım kadarıyla. Şuan bile 1 elin parmaklarını geçmeyecek kadar ülkenin ancak sahip olabildiği bir teknolojik asset'e bizim de o yıllarda sahip olabilmemiz büyük cesaret işi olacaktır. Motor için GE F-110 motorlarını kullanacağız fakat ilerleyen dönemde TR Motor yerli bir motor ile projeye güç sağlayacak. Bu da "gerçek" anlamda 5. nesil bir uçak için eksik olan nozzle gibi detayları kökünden çözecek.

Uçak 5. nesil için gerekli tüm altyapı ve sistemleri bünyesinde barındıracak şekilde üretime alınacak, test faaliyetleri sürerken de yerli motor ile yeni bir prototipin ortaya çıkması bekleniyor ki projenin tasarım aşamasında belirlenen takvime göre 2 yıl daha hızlı ilerleniyor. Takvim geriye alındı.

6. nesil uçak konusuna gelirsek de; o konuda 2030'lu yılların sonunu beklememiz gerekecek diye düşünüyorum. Şuan bile 5. nesil savaş uçaklarının bakım ve işletme maaliyetlerini minimalize edebilmiş değil kimse. 6. nesil uçak yapmak için birleşen ortaklıklar bile (FCAS ve Tempest) daha yeni yeni kavramsal tasarımlar üzerinde çalışmaktalar.

Ortaklık kısmında ise daha önceden bu sorunu Altay gibi bir ana muharebe tankında elde ettiğimiz tecrübelere baktığımızda bir daha ordumuzda amiral gemisi diye nitelendirdiğimiz öncü projelerde yerli imkan ve altyapı yatırımlarının ne kadar önemli olduğunu anladık. O yüzden TF-X projesi süreçlerine baktığında ne kadar test ve ar-ge merkezi kurulduğuna bakabilirsin. Ortaklık şu aşamadan sonra çok düşük ihtimal.

Boya kısmında ise Aselsan büyük bir yol kat etmiş durumda. Ancak gövde/tasarım konusunda demek istediğini anlamadım. Bir kusur mu gözüne çarptı?
Neden dezavantaj yaratacağı gibi bir algıda olayım ? Eksik felan değil 5. nesil uçak dediğin sadece tasarımsal olarak 5. nesil olması değildir. Uçaklarda en önemli olan şey Motorunun bıraktığı izdir. Çinliler ne kadar ilerleselerde henüz bir F22 kalitesinde NOzzle sistemi yapabilmiş değiller F22 nin egzos kısmında bulunan itki sistemine benzer bir itki sistemi geliştirmeye çalışıyorlar işte o noktaya geldiklerinde çinliler ve korelilerin sistemlerine de 5. nesil diyebiliriz. Ben bu projeye gereksiz gözüyle değil geç kalınmış ağırdan alınan bir proje olarak bakıyorum. Sen de şimdi eleştirdim diye yüksek ihtimal vatan haini diyecek kafadasın ama gerçekler bunlar. Ne kadar motoru da yapsan mevzu tasarımda

1721727461051.png


Bu nozzle sistemini veya daha gelişmişini yapamıyorsan 5. nesil yaptım demeyeceksin. Ha uçak güzel mi güzel lafım yok inşallah daha da gelişir.

5. nesil seviyesine ulaştı dediğin uçağın motoruna bak
1721727571066.png
 

RONALDINHO

80+ Silver
Katılım
5 Aralık 2021
Mesajlar
2,396
Geriden geliyoruz lakin hiç yoktan iyidir. Havasal olarak hızla gelişiyoruz. amerikancılar hepinizle tek tek oynayacağım. özellikle gizli cemaatçi ile. kendini biliyor.
 
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,425
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,906
Konum
Adabazaar
İsim
Emir Yusuf
Neden dezavantaj yaratacağı gibi bir algıda olayım ? Eksik felan değil 5. nesil uçak dediğin sadece tasarımsal olarak 5. nesil olması değildir. Uçaklarda en önemli olan şey Motorunun bıraktığı izdir. Çinliler ne kadar ilerleselerde henüz bir F22 kalitesinde NOzzle sistemi yapabilmiş değiller F22 nin egzos kısmında bulunan itki sistemine benzer bir itki sistemi geliştirmeye çalışıyorlar işte o noktaya geldiklerinde çinliler ve korelilerin sistemlerine de 5. nesil diyebiliriz. Ben bu projeye gereksiz gözüyle değil geç kalınmış ağırdan alınan bir proje olarak bakıyorum. Sen de şimdi eleştirdim diye yüksek ihtimal vatan haini diyecek kafadasın ama gerçekler bunlar. Ne kadar motoru da yapsan mevzu tasarımda

Alıntıyı görüntüle

Bu nozzle sistemini veya daha gelişmişini yapamıyorsan 5. nesil yaptım demeyeceksin. Ha uçak güzel mi güzel lafım yok inşallah daha da gelişir.

5. nesil seviyesine ulaştı dediğin uçağın motoruna bak Alıntıyı görüntüle
Korkma korkma, ben benimle tartışan insanları severim, en azından inandıkları uğruna araştırma yapabilecek iq'ya sahipler. Araştırma ruhlu insanları severim.

F22'deki kullanılan F119 motorları sadece bu uçak için tasarlanmış özel bir motordur. Gerek yüksek gizliliğe sahip olabilmesi için egzoz kısmı gerekse de daha yüksek manevra kabiliyeti için gerekli olan yönlendirilebilir itki sistemi. Amerikalılar sırf bu uçağın geliştirme süreci için 6 senelik test faaliyeti yürüttü. Ki Amerikalıların bu projeye F-117 Nighthawk'dan gelen hayalet uçak tecrübelerinin aktarıldığı göz önüne alındığında.

Şuan F-110 motorlarının takılacağı için bizim uçakta da ilk prototiplerde 5. nesil olarak test edilemeyeceğinin herkes farkında. Ancak yeni motorla birlikte tüm bu egzoz kısmındaki sorunlar kökten çözülecek diyorum. Tüm arka tasarım yeni motor ile değişecek. Motor en baştan buna uygun olarak dizayn ediliyor zaten. Benim demek istediğim şuan daha ilk uçuşunu aylar önce yapmış bir uçağa 5. nesile uygun bir motor olmadığı için karşı çıkmak yanlış gibi geliyor. Eğer motor tanıtıldığında ve uçağa entegrasyon sonrasındaki görüntüleri görebilirsek o zaman detaylı tartışabiliriz. Ancak şuan konuşmak için çok erken. Gövde ve aviyoniklerin test edilmesi motordan önce geliyor. Ve unutmamak gerek ki bizim tecrübe alacağımız bir hayalet uçağımız malesef yok...
 

TyShame

80+ Bronze
Katılım
19 Haziran 2024
Mesajlar
693
Dahası  
Reaksiyon skoru
228
İsim
Halil Karagöz
Korkma korkma, ben benimle tartışan insanları severim, en azından inandıkları uğruna araştırma yapabilecek iq'ya sahipler. Araştırma ruhlu insanları severim.

F22'deki kullanılan F119 motorları sadece bu uçak için tasarlanmış özel bir motordur. Gerek yüksek gizliliğe sahip olabilmesi için egzoz kısmı gerekse de daha yüksek manevra kabiliyeti için gerekli olan yönlendirilebilir itki sistemi. Amerikalılar sırf bu uçağın geliştirme süreci için 6 senelik test faaliyeti yürüttü. Ki Amerikalıların bu projeye F-117 Nighthawk'dan gelen hayalet uçak tecrübelerinin aktarıldığı göz önüne alındığında.

Şuan F-110 motorlarının takılacağı için bizim uçakta da ilk prototiplerde 5. nesil olarak test edilemeyeceğinin herkes farkında. Ancak yeni motorla birlikte tüm bu egzoz kısmındaki sorunlar kökten çözülecek diyorum. Tüm arka tasarım yeni motor ile değişecek. Motor en baştan buna uygun olarak dizayn ediliyor zaten. Benim demek istediğim şuan daha ilk uçuşunu aylar önce yapmış bir uçağa 5. nesile uygun bir motor olmadığı için karşı çıkmak yanlış gibi geliyor. Eğer motor tanıtıldığında ve uçağa entegrasyon sonrasındaki görüntüleri görebilirsek o zaman detaylı tartışabiliriz. Ancak şuan konuşmak için çok erken. Gövde ve aviyoniklerin test edilmesi motordan önce geliyor. Ve unutmamak gerek ki bizim tecrübe alacağımız bir hayalet uçağımız malesef yok...
Evet doğru ama halkı böyle pohpohlamak gaz vermek için de 5. nesil yaptık aha amerikalıları yedik gibi haberlere başlıklara gerek yok ki bence abartı :D Ben sadece bizim Kaanımız için değil Çinlilerin ve diğer milletlerin de yaptıkları hakkında konuşuyorum Su 57 teknik olarak 5. nesil değil neden motor kısımları çok açık demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Bu eksikliği gidermediğin sürece istediğin kadar rem boyası sür silah istasyonlarını uçağın içine çek zaten ısından görüneceksin. Mevzu rem boyasında ki gelişmişliğin silah istasyonlarını da içine almanla birlikte ısı izini de aynı oranda küçültebilmen İşte o zaman 5. nesil olabilir. Türkiye için şuanda uçak üretebilmek bile bir başarı çünkü uçak üretebilen sayılı üyeler sofrasına biz de katıldık. Bu arada dünyanın en gelişmiş tasarımı - uçağı F22 değil

Northrop YF-23 dür.​

Tam bir canavar Ekonomi göz önünde bulundurulmayıp Yf 23 seçilseydi işte o zaman 5. nesil uçaklar ve 6. neslin geleceği hakkında muhteşem şeyler konuşurduk.

1721728845685.png


1721728860923.png


Tasarım budur hocam.
 

The Semih

80+ Silver
Katılım
10 Mart 2023
Mesajlar
4,860
Arkadaşlar konu çok iyi anlatılmış. Türkiyenin en stratejik projesi kesinlikle bu

Türkiye F35 projesinden çıkarılmasaydı inanılmaz karlı olcaktık 100 tane F35 bedavaya geliyordu, ama Amerika fırsatçısı izin verirmi.
 
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,425
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,906
Konum
Adabazaar
İsim
Emir Yusuf
Evet doğru ama halkı böyle pohpohlamak gaz vermek için de 5. nesil yaptık aha amerikalıları yedik gibi haberlere başlıklara gerek yok ki bence abartı :D Ben sadece bizim Kaanımız için değil Çinlilerin ve diğer milletlerin de yaptıkları hakkında konuşuyorum Su 57 teknik olarak 5. nesil değil neden motor kısımları çok açık demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Bu eksikliği gidermediğin sürece istediğin kadar rem boyası sür silah istasyonlarını uçağın içine çek zaten ısından görüneceksin. Mevzu rem boyasında ki gelişmişliğin silah istasyonlarını da içine almanla birlikte ısı izini de aynı oranda küçültebilmen İşte o zaman 5. nesil olabilir. Türkiye için şuanda uçak üretebilmek bile bir başarı çünkü uçak üretebilen sayılı üyeler sofrasına biz de katıldık. Bu arada dünyanın en gelişmiş tasarımı - uçağı F22 değil

Northrop YF-23 dür.​

Tam bir canavar Ekonomi göz önünde bulundurulmayıp Yf 23 seçilseydi işte o zaman 5. nesil uçaklar ve 6. neslin geleceği hakkında muhteşem şeyler konuşurduk.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Tasarım budur hocam.
Soğuk savaşın bitmesinin en kötü sonuçlarından birisidir bu YF-23. Sırf bir tehdit unsuru ortada kalmadığı için ihaleyi kaybetti.

Pohpohlayanlardan değilim ben ama gereksiz karşı çıkanlara da karşıyım. Sonuçta şu zamana kadar silah istasyonu gövde içinde olan bir uçağımız bile olmamış. Biz her şeyi bu uçakta tecrübe ederek inşa etmeye çalışıyoruz. Bu da bizi her konuda daha fazla zamana ve paraya mal oluyor ancak stratejik ortaklık şu durumdan sonra hiç düşünülemez bence.

Temennim o ki Kaan için üretilecek yerli motoru üzerinde gördükten sonraki ilk uçuş fotoğrafları üzerinden tartışabiliriz :)
 

TyShame

80+ Bronze
Katılım
19 Haziran 2024
Mesajlar
693
Dahası  
Reaksiyon skoru
228
İsim
Halil Karagöz
Konudaki tartışmayı şu şekil takip ediyoz

Alıntıyı görüntüle
münazara havası var :D iyi oldu
Mesaj otomatik birleştirildi:

Soğuk savaşın bitmesinin en kötü sonuçlarından birisidir bu YF-23. Sırf bir tehdit unsuru ortada kalmadığı için ihaleyi kaybetti.

Pohpohlayanlardan değilim ben ama gereksiz karşı çıkanlara da karşıyım. Sonuçta şu zamana kadar silah istasyonu gövde içinde olan bir uçağımız bile olmamış. Biz her şeyi bu uçakta tecrübe ederek inşa etmeye çalışıyoruz. Bu da bizi her konuda daha fazla zamana ve paraya mal oluyor ancak stratejik ortaklık şu durumdan sonra hiç düşünülemez bence.

Temennim o ki Kaan için üretilecek yerli motoru üzerinde gördükten sonraki ilk uçuş fotoğrafları üzerinden tartışabiliriz :)
Ne kadar paraya mal olursa olsun İstikbal göklerdedir mutlak öneme sahip bir proje siz pohpohlamaya çalışmıyorsunu ama onu anlamış olduk :D pervaneli uçak üretiminden ileri gitmemeyi tercih eden Türkiye cumhuriyeti gençlik yıllarına geri dönüyor sanki KAAN projesiyle tabii zor olacak ama ben şu konulara çok takığım hocam işte bu uçak bizim gelir kapımız olacak haberlerine ne bileyim F22 rakibi olarak lanse edilmesine vs çok takığım. Neden dersen F16 motoru takmışsın daha rem boyaların silah istasyonların ne bileyim silahların 5. nesil savaş uçağına uygun kapasitede değil sen kalkıp bunu F22 rakibi çok fazla paralar kazanacağız vs diye lansa ediyorsun bana saçmalık geliyor. Benim demek istediğim 6. nesil savaş uçakları eğer 2030 da üretilebilirse çoğu ülke bu uçağa zaten erişim sağlayamayacak Kaan tabii ki tercih sebebi olabilir ama olmayadabilir. Ben milletin bu kadar kesin konuşmasına takıyorum. Ki bence savunma sanayi araçları hiçbir zaman Amerika kapasitesinde bir üretim yapmıyorsan gelir kapısı değildir. Teknoloji alanında çok büyük kayıplar verdik biz işlemci tasarlayan odtülü gençler amerikaya kaçtı vs vs önce yakalamamız gereken şey bence güncel teknoloji devrimidir. Yoksa kaan üretilecek dünyaya satılacak diye 2030 a kadar milleti daima güderler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

münazara havası var :D iyi oldu
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ne kadar paraya mal olursa olsun İstikbal göklerdedir mutlak öneme sahip bir proje siz pohpohlamaya çalışmıyorsunu ama onu anlamış olduk :D pervaneli uçak üretiminden ileri gitmemeyi tercih eden Türkiye cumhuriyeti gençlik yıllarına geri dönüyor sanki KAAN projesiyle tabii zor olacak ama ben şu konulara çok takığım hocam işte bu uçak bizim gelir kapımız olacak haberlerine ne bileyim F22 rakibi olarak lanse edilmesine vs çok takığım. Neden dersen F16 motoru takmışsın daha rem boyaların silah istasyonların ne bileyim silahların 5. nesil savaş uçağına uygun kapasitede değil sen kalkıp bunu F22 rakibi çok fazla paralar kazanacağız vs diye lansa ediyorsun bana saçmalık geliyor. Benim demek istediğim 6. nesil savaş uçakları eğer 2030 da üretilebilirse çoğu ülke bu uçağa zaten erişim sağlayamayacak Kaan tabii ki tercih sebebi olabilir ama olmayadabilir. Ben milletin bu kadar kesin konuşmasına takıyorum. Ki bence savunma sanayi araçları hiçbir zaman Amerika kapasitesinde bir üretim yapmıyorsan gelir kapısı değildir. Teknoloji alanında çok büyük kayıplar verdik biz işlemci tasarlayan odtülü gençler amerikaya kaçtı vs vs önce yakalamamız gereken şey bence güncel teknoloji devrimidir. Yoksa kaan üretilecek dünyaya satılacak diye 2030 a kadar milleti daima güderler.
Ki Eğer 5. nesil F22 kapasitesine yakın bir motor üretebilirsek Kaanın performansı arşa çıkacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,425
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,906
Konum
Adabazaar
İsim
Emir Yusuf
Evet doğru ama halkı böyle pohpohlamak gaz vermek için de 5. nesil yaptık aha amerikalıları yedik gibi haberlere başlıklara gerek yok ki bence abartı :D Ben sadece bizim Kaanımız için değil Çinlilerin ve diğer milletlerin de yaptıkları hakkında konuşuyorum Su 57 teknik olarak 5. nesil değil neden motor kısımları çok açık demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Bu eksikliği gidermediğin sürece istediğin kadar rem boyası sür silah istasyonlarını uçağın içine çek zaten ısından görüneceksin. Mevzu rem boyasında ki gelişmişliğin silah istasyonlarını da içine almanla birlikte ısı izini de aynı oranda küçültebilmen İşte o zaman 5. nesil olabilir. Türkiye için şuanda uçak üretebilmek bile bir başarı çünkü uçak üretebilen sayılı üyeler sofrasına biz de katıldık. Bu arada dünyanın en gelişmiş tasarımı - uçağı F22 değil

Northrop YF-23 dür.​

Tam bir canavar Ekonomi göz önünde bulundurulmayıp Yf 23 seçilseydi işte o zaman 5. nesil uçaklar ve 6. neslin geleceği hakkında muhteşem şeyler konuşurduk.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Tasarım budur hocam.
Yarıştığı ihaledeki F22'nin prototipini herkesin görmesi lazım diye düşünüyorum.
1721729676675.png


Şu uçak gelişe gelişe nasıl şu hali aldı akıl sır ermiyor.

1721729725320.png

Dikey stabilizesi f16 kanadı kadar

1721729899899.png

Mesaj otomatik birleştirildi:

münazara havası var :D iyi oldu
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ne kadar paraya mal olursa olsun İstikbal göklerdedir mutlak öneme sahip bir proje siz pohpohlamaya çalışmıyorsunu ama onu anlamış olduk :D pervaneli uçak üretiminden ileri gitmemeyi tercih eden Türkiye cumhuriyeti gençlik yıllarına geri dönüyor sanki KAAN projesiyle tabii zor olacak ama ben şu konulara çok takığım hocam işte bu uçak bizim gelir kapımız olacak haberlerine ne bileyim F22 rakibi olarak lanse edilmesine vs çok takığım. Neden dersen F16 motoru takmışsın daha rem boyaların silah istasyonların ne bileyim silahların 5. nesil savaş uçağına uygun kapasitede değil sen kalkıp bunu F22 rakibi çok fazla paralar kazanacağız vs diye lansa ediyorsun bana saçmalık geliyor. Benim demek istediğim 6. nesil savaş uçakları eğer 2030 da üretilebilirse çoğu ülke bu uçağa zaten erişim sağlayamayacak Kaan tabii ki tercih sebebi olabilir ama olmayadabilir. Ben milletin bu kadar kesin konuşmasına takıyorum. Ki bence savunma sanayi araçları hiçbir zaman Amerika kapasitesinde bir üretim yapmıyorsan gelir kapısı değildir. Teknoloji alanında çok büyük kayıplar verdik biz işlemci tasarlayan odtülü gençler amerikaya kaçtı vs vs önce yakalamamız gereken şey bence güncel teknoloji devrimidir. Yoksa kaan üretilecek dünyaya satılacak diye 2030 a kadar milleti daima güderler.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ki Eğer 5. nesil F22 kapasitesine yakın bir motor üretebilirsek Kaanın performansı arşa çıkacaktır.
Medya tabii ki Kaan'ı pohpohlayacak çünkü ödenekler iyi geliyor. Konu hakkında en ufak detayı bilmeyen büyüklere anlamlandıramadıkları kelimelerle tüm gece bültenlerinde ve tartışma programlarında tartışılacak konu aranıyor çünkü.

Uçağın 2-3 senelik şu test sürecinde yerli motor haricindeki tüm testlerin başarıya ulaşması demek, yerli motor entegrasyonundan sonraki test faaliyetlerinin hızlanması anlamına da geliyor. Uçtukça gelişecek ve hürleşecek diyelim :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada konu ve süreç hakkındaki detayları hatırlamak veya göz atmak isteyenler için şu 2 forumdaki konuyu öneririm.


 
Son düzenleme:
Top Bottom