Neler Yeni

Mt-25 ile R25 arasındaki torik farkı sebebi ?

Efe Bilal

80+
Katılım
14 Nisan 2022
Mesajlar
69
Dahası  
Reaksiyon skoru
14
İsim
Efe Bilal
Merhaba arkadaşlar aklıma bir soru taklidi da MT-25 ve R25 arasında çok küçük farklar var ama arada 4hp fark var devir/dak ile alakalı olsa bile r25 daha fazla devir çeviriyor bu nasıl mümkün
 

Shooter_U

80+ Silver
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
2,170
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,126
İsim
Uğur
biri naked(mt25) biri süper sport(r25)kasa kullanım amacı vs diye gidiyor 👍 yamaha mesela herzaman torka kalkışa önem verir honda rahatlığa mesela .
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,483
En İyi Cevap
16
Merhaba arkadaşlar aklıma bir soru taklidi da MT-25 ve R25 arasında çok küçük farklar var ama arada 4hp fark var devir/dak ile alakalı olsa bile r25 daha fazla devir çeviriyor bu nasıl mümkün
Haritalandırma ve dişli oranları ile alakalıdır. Naked motorlar cadde motoru olduğu için hızlanma önemlidir. Ss motorlarda ise son hız önemlidir.
 

AlpBeyk

80+ Bronze
Katılım
10 Eylül 2020
Mesajlar
1,151
Dahası  
Reaksiyon skoru
446
İsim
alperen taha demir
Haritalandırma ve dişli oranları ile alakalıdır. Naked motorlar cadde motoru olduğu için hızlanma önemlidir. Ss motorlarda ise son hız önemlidir.
Hocam bu haritalandırma ve dişli oranlarını biraz açar mısınız teknik olarak merak ediyorum torkun nasıl sağlandığını
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,483
En İyi Cevap
16
Hocam bu haritalandırma ve dişli oranlarını biraz açar mısınız teknik olarak merak ediyorum torkun nasıl sağlandığını
Haritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.

Dişli mevzusu da tamamen bisiklet ile aynı mantıkta. Arka dişli büyürse veya ön dişli küçülürse tekere giden tork artar son hız düşer. Bisiklette 1. Vitese atmak gibi. Pedalı kolay çevirirsin, teker falan yaparsın tork arttığı için ama son hız yoktur. Eğer ön dişli büyür, arka dişli küçülürse arka tekere giden tork azalır ama son hız artar. Bisikleti en yüksek vitese aldığın zaman pedalı zor çevirmen ama daha yüksek hızlara çıkabilmen gibi.

Bu işin en basit anlatımı budur diye düşünüyorum.
 

AlpBeyk

80+ Bronze
Katılım
10 Eylül 2020
Mesajlar
1,151
Dahası  
Reaksiyon skoru
446
İsim
alperen taha demir
Haritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.

Dişli mevzusu da tamamen bisiklet ile aynı mantıkta. Arka dişli büyürse veya ön dişli küçülürse tekere giden tork artar son hız düşer. Bisiklette 1. Vitese atmak gibi. Pedalı kolay çevirirsin, teker falan yaparsın tork arttığı için ama son hız yoktur. Eğer ön dişli büyür, arka dişli küçülürse arka tekere giden tork azalır ama son hız artar. Bisikleti en yüksek vitese aldığın zaman pedalı zor çevirmen ama daha yüksek hızlara çıkabilmen gibi.

Bu işin en basit anlatımı budur diye düşünüyorum.
Çok saol valla baya iyi anlattın bu haritalandırmadaki yazılımsal kısım nasıl oluyo bu detay baya bi ama merak ediyorum
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,483
En İyi Cevap
16
Çok saol valla baya iyi anlattın bu haritalandırmadaki yazılımsal kısım nasıl oluyo bu detay baya bi ama merak ediyorum
O konuda çok bir fikrim yok açıkçası. Ecu yazılımına girmek gerekiyor onu bilmek için. Tahminim düşük devirdeki hava yakıt karışımını ayarlıyor olabilir. Ateşleme zamanlarını değiştiriyor olabilir. Süper detay bilmiyorum. Araç yazılımıyla uğraşan birileri varsa daha detaylı bilirler.
 

Efe Bilal

80+
Katılım
14 Nisan 2022
Mesajlar
69
Dahası  
Reaksiyon skoru
14
İsim
Efe Bilal
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Haritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.

Dişli mevzusu da tamamen bisiklet ile aynı mantıkta. Arka dişli büyürse veya ön dişli küçülürse tekere giden tork artar son hız düşer. Bisiklette 1. Vitese atmak gibi. Pedalı kolay çevirirsin, teker falan yaparsın tork arttığı için ama son hız yoktur. Eğer ön dişli büyür, arka dişli küçülürse arka tekere giden tork azalır ama son hız artar. Bisikleti en yüksek vitese aldığın zaman pedalı zor çevirmen ama daha yüksek hızlara çıkabilmen gibi.

Bu işin en basit anlatımı budur diye düşünüyorum.
Yani tek sebeb dişli mi
 

AlpBeyk

80+ Bronze
Katılım
10 Eylül 2020
Mesajlar
1,151
Dahası  
Reaksiyon skoru
446
İsim
alperen taha demir
O konuda çok bir fikrim yok açıkçası. Ecu yazılımına girmek gerekiyor onu bilmek için. Tahminim düşük devirdeki hava yakıt karışımını ayarlıyor olabilir. Ateşleme zamanlarını değiştiriyor olabilir. Süper detay bilmiyorum. Araç yazılımıyla uğraşan birileri varsa daha detaylı bilirler.
Anladım saol valla
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

  • B1L0
    Hayırlı forumlar

Forum istatistikleri

Konular
1,016,457
Mesajlar
9,179,579
Üyeler
161,056
Son üye
Subihu
Top Bottom