Haritalandırma ve dişli oranları ile alakalıdır. Naked motorlar cadde motoru olduğu için hızlanma önemlidir. Ss motorlarda ise son hız önemlidir.Merhaba arkadaşlar aklıma bir soru taklidi da MT-25 ve R25 arasında çok küçük farklar var ama arada 4hp fark var devir/dak ile alakalı olsa bile r25 daha fazla devir çeviriyor bu nasıl mümkün
Hocam bu haritalandırma ve dişli oranlarını biraz açar mısınız teknik olarak merak ediyorum torkun nasıl sağlandığınıHaritalandırma ve dişli oranları ile alakalıdır. Naked motorlar cadde motoru olduğu için hızlanma önemlidir. Ss motorlarda ise son hız önemlidir.
Haritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.Hocam bu haritalandırma ve dişli oranlarını biraz açar mısınız teknik olarak merak ediyorum torkun nasıl sağlandığını
Çok saol valla baya iyi anlattın bu haritalandırmadaki yazılımsal kısım nasıl oluyo bu detay baya bi ama merak ediyorumHaritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.
Dişli mevzusu da tamamen bisiklet ile aynı mantıkta. Arka dişli büyürse veya ön dişli küçülürse tekere giden tork artar son hız düşer. Bisiklette 1. Vitese atmak gibi. Pedalı kolay çevirirsin, teker falan yaparsın tork arttığı için ama son hız yoktur. Eğer ön dişli büyür, arka dişli küçülürse arka tekere giden tork azalır ama son hız artar. Bisikleti en yüksek vitese aldığın zaman pedalı zor çevirmen ama daha yüksek hızlara çıkabilmen gibi.
Bu işin en basit anlatımı budur diye düşünüyorum.
O konuda çok bir fikrim yok açıkçası. Ecu yazılımına girmek gerekiyor onu bilmek için. Tahminim düşük devirdeki hava yakıt karışımını ayarlıyor olabilir. Ateşleme zamanlarını değiştiriyor olabilir. Süper detay bilmiyorum. Araç yazılımıyla uğraşan birileri varsa daha detaylı bilirler.Çok saol valla baya iyi anlattın bu haritalandırmadaki yazılımsal kısım nasıl oluyo bu detay baya bi ama merak ediyorum
Yani tek sebeb dişli miHaritalandırma tamamen yazılımsal. Alt devirde güç için haritalandırma yaparsan üst devir daha cansız ve son hız daha düşük olur. Üst devirde güç için haritalandırma yaparsan hızlanması daha cansız ama devirlendikçe daha iyi gitmeye başlar. Son hız daha yüksek olur. Cadde makinelerinde alt devirde güç istenir.
Dişli mevzusu da tamamen bisiklet ile aynı mantıkta. Arka dişli büyürse veya ön dişli küçülürse tekere giden tork artar son hız düşer. Bisiklette 1. Vitese atmak gibi. Pedalı kolay çevirirsin, teker falan yaparsın tork arttığı için ama son hız yoktur. Eğer ön dişli büyür, arka dişli küçülürse arka tekere giden tork azalır ama son hız artar. Bisikleti en yüksek vitese aldığın zaman pedalı zor çevirmen ama daha yüksek hızlara çıkabilmen gibi.
Bu işin en basit anlatımı budur diye düşünüyorum.
Anladım saol vallaO konuda çok bir fikrim yok açıkçası. Ecu yazılımına girmek gerekiyor onu bilmek için. Tahminim düşük devirdeki hava yakıt karışımını ayarlıyor olabilir. Ateşleme zamanlarını değiştiriyor olabilir. Süper detay bilmiyorum. Araç yazılımıyla uğraşan birileri varsa daha detaylı bilirler.