Neler Yeni

Yardım paket loss problemi saha dolabından olur mu ?

Katılım
27 Ocak 2021
Mesajlar
74
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
ahmet avşar
selamlar başlıkda da yazdığım gibi loss problemi yaşıyorum gelecek soruları tahmin ettiğim için şimdiden gerekli infoları vereyim
kablolu bağlantım var
modemi değiştrdim sorun düzelmedi
başka cihazdan (laptop) kontrol ettim loss hala var
ve malesef lossu net olarak anlayamıyorum da çünkü genelde any desken bağlanıp cmd üzerinden ping atıyorlar ancak bişe gözükmüyor. sadece şunu söyleyebilirim speed test yaparken paket kaybına denk gelirse inanılmaz bir kırılma oluyor (sadece download da geçerli bu arada) kırılmadan kastım 33 mbps sabitken anlık olarak 5 mbps lere kadar düşmesinden sonra tekrardan düzelmesinden bahsediyorum.
sizden ricam bilgisi olan birisi paket lossun nerelerden kaynaklı olabileceğini söyleyebilir mi çünkü loss problemi olmadan önce şöyle bir olay yaşadım internetim koptu servis çağırdm ve gelen servis bana şöyle dedi: saha dolabından apartmana gelen kablo hattından sinyal gelmiyor o yüzden sizi başka kabloya transfer edicem dedi ve internet geldi ama kısa süre sonra bu loss belası geldi başıma alakası var mıdır çok merak ediyorum.
 

yusufman

80+
Katılım
5 Haziran 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Yusuf
modem arayüzüne girip xdsl istatistigini paylaşırmısın mümkünse modem bi süredir açık olsun
 
Katılım
27 Ocak 2021
Mesajlar
74
Dahası  
Reaksiyon skoru
15
İsim
ahmet avşar
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
modem arayüzüne girip xdsl istatistigini paylaşırmısın mümkünse modem bi süredir açık olsun
ne kadar açık kalması yeterli olur ve modemim tp link nereden bakacağımı söyleyebilir misin xdsl e (aşşağıdaki doğrumu acaba)
 

Ekler

  • resim_2024-08-26_034228438.png
    resim_2024-08-26_034228438.png
    33.8 KB · Hit: 0
Son düzenleme:

frix

80+
Katılım
3 Eylül 2022
Mesajlar
311
Selam. Altyapınızda sorun olabilir. Gönderdiğiniz hat değerleri iyi görünüyor. Paket (CRC) hatası yok gibi görünüyor fakat uptime yalnızca 22 dakika. Daha uzun süreli, özellikle de sorun yaşadıktan sonraki değerleri incelemek lazım.

Kısa süreliğine ping spike, hızda düşüş yaşıyorsanız CRC hatalarını xDSL istatistiklerinde görebiliyor olmamız gerekiyor. (Altyapıda sorun olduğunu varsayarsak)

Ayrıca eğer santral/saha dolabı ve ankastre dolabınız arasındaki kablo değiştirildiyse sorununuz burada olabilir. O kabloda bir hasar varsa ara sıra parazitlenmeye neden olabilir.

Oyun oynarken veya herhangi bir vakitte cmd açıp
Kod:
ping -t 146.66.155.1
komutunu girin, Valve sunucusuna siz durdurana dek istek gönderecek. Ping spike veya loss sorununu yaşadığınız zaman cmd'de çıkan değerleri kaydedin, elinizde fiziksel kanıtınız da olsun. Aynı anda hat değerlerinizi de gözlemleyip kayıt altına alın.

Yapabilecekleriniz şunlar:
Ankastre dolabındaki bağlantıyı YAK1 ile yapmak, böylece parazitlenmenin önüne geçersiniz.
Ankastre dolabından routerınıza kadar gelen kablonun sağlam ve tek parça olduğundan emin olun, ek olmasın. RJ45 ve RJ11'leri de yenileyin.
Port değişimiyle birlikte saha dolabı - ankastre arasındaki çıkış kablosunun tekrar değiştirilmesini talep edin.
Kanıtlarınızı da mutlaka sağlayıcınıza iletin.

Bakır altyapıda bu tür sorunlar çok baş ağrıtabiliyor. Çoğu zaman deneme-yanılma ile sorunu bulmak gerekiyor çünkü sahadaki elemanlar genellikle bilgisiz ve yetersiz oluyor, gerekirse saha ekibini siz yönlendirin.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
971,436
Mesajlar
8,792,261
Üyeler
153,561
Son üye
kpap273
Top Bottom