1905
80+ Silver
- Katılım
- 7 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 3,080
şuanda elimde basitçe kodlanmış bi yılan oyunu var ama nasıl test edeceğimi bilmiyorum ben yazmadım. pycharm ve visual studio uygulamalarından birinde bu kodu açılır pencere ile çalıştırabilir miyim? ve kodu çalıştırmam için kütüphane indirmem vs gerekiyor mu?
elimdeki kodlar şu şekilde
import pygame
import time
# Oyunun ekran boyutu
SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 400
# Yılanın başlangıç boyutu ve konumu
SNAKE_SIZE = 10
snake_x = 200
snake_y = 200
# Yılanın başlangıç hızı
SNAKE_SPEED = 10
# Renkler
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
# Pygame penceresini oluşturma
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("Yılan Oyunu")
# Oyun döngüsü
running = True
while running:
# Kullanıcının oyunu kapatmasını kontrol etmek için etkinlikleri işleyin
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
running = False
# Pencereyi beyazla temizle
screen.fill(WHITE)
# Yılanı çiz
pygame.draw.rect(screen, BLACK, [snake_x, snake_y, SNAKE_SIZE, SNAKE_SIZE])
# Yılanın hareketini kontrol etmek için tuşları dinleyin
keys = pygame.key.get_pressed()
if keys[pygame.K_LEFT]:
snake_x -= SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_RIGHT]:
snake_x += SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_UP]:
snake_y -= SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_DOWN]:
snake_y += SNAKE_SPEED
# Pencereyi güncelleştir
pygame.display.update()
# 60 FPS ile oynatmak için bir saniyede 60 kare bekleyin
time.sleep(1 / 60)
# Pygame'i kapat
pygame.quit()
ve
import pygame
import time
import random
# Oyunun ekran boyutu
SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 400
# Yılanın başlangıç boyutu ve konumu
SNAKE_SIZE = 10
snake_x = 200
snake_y = 200
# Yılanın başlangıç hızı
SNAKE_SPEED = 10
#
elimdeki kodlar şu şekilde
import pygame
import time
# Oyunun ekran boyutu
SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 400
# Yılanın başlangıç boyutu ve konumu
SNAKE_SIZE = 10
snake_x = 200
snake_y = 200
# Yılanın başlangıç hızı
SNAKE_SPEED = 10
# Renkler
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
# Pygame penceresini oluşturma
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT))
pygame.display.set_caption("Yılan Oyunu")
# Oyun döngüsü
running = True
while running:
# Kullanıcının oyunu kapatmasını kontrol etmek için etkinlikleri işleyin
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
running = False
# Pencereyi beyazla temizle
screen.fill(WHITE)
# Yılanı çiz
pygame.draw.rect(screen, BLACK, [snake_x, snake_y, SNAKE_SIZE, SNAKE_SIZE])
# Yılanın hareketini kontrol etmek için tuşları dinleyin
keys = pygame.key.get_pressed()
if keys[pygame.K_LEFT]:
snake_x -= SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_RIGHT]:
snake_x += SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_UP]:
snake_y -= SNAKE_SPEED
if keys[pygame.K_DOWN]:
snake_y += SNAKE_SPEED
# Pencereyi güncelleştir
pygame.display.update()
# 60 FPS ile oynatmak için bir saniyede 60 kare bekleyin
time.sleep(1 / 60)
# Pygame'i kapat
pygame.quit()
ve
import pygame
import time
import random
# Oyunun ekran boyutu
SCREEN_WIDTH = 400
SCREEN_HEIGHT = 400
# Yılanın başlangıç boyutu ve konumu
SNAKE_SIZE = 10
snake_x = 200
snake_y = 200
# Yılanın başlangıç hızı
SNAKE_SPEED = 10
#