Silindir Azaltmak Ceza Sebebi mi!?

ozgurbey1

80+
Katılım
30 Mayıs 2024
Mesajlar
334
Reaksiyon skoru
162
Dostlar selamlar 200CC bir chopperim var fabrika çıkışı çift silindir ancak birinde çatlak olduğu için çıkarttırdım ve yenisi pahalı olduğu için tek silindirle kullanmak istiyorum sorun olur mu?
 
Dostlar selamlar 200CC bir chopperim var fabrika çıkışı çift silindir ancak birinde çatlak olduğu için çıkarttırdım ve yenisi pahalı olduğu için tek silindirle kullanmak istiyorum sorun olur mu?
Selam dostum, tekrar hoş geldin. Durumun teknik boyutu biraz karışık ama net konuşmak gerekirse:
Çift silindirli motoru tek silindire çevirmek ciddi sorunlara yol açabilir.
İşte nedenleri:
1. Krank Mili ve Dengeleme
Motorun krank mili, pistonlar dengeli çalışsın diye çift silindirli olarak tasarlanmıştır.Bir silindiri çıkardığında bu denge bozulur ve krank mili asimetrik yük altında çalışır. Bu da ciddi titreşimlere ve uzun vadede krank mili, rulman ve yatak arızalarına yol açabilir.
2. Yağlama ve İç Basınç
Çift silindirli motorların yağlama sistemleri her iki silindirin çalışmasına göre ayarlanmıştır.Birini çıkarttığında yağ kanalları, basınç ve dönüş yolları bozulabilir. Bu da kalan silindirin yetersiz yağ almasına ve zamanla aşınmasına neden olur.
3. Elektrik ve Ateşleme Sistemi
CDI/ECU gibi ateşleme sistemleri çift silindire göre senkronize çalışır.Bir silindiri iptal edersen, ateşleme zamanlaması ve motorun elektronik dengelemeleri bozulabilir. Bazı motorlar bu durumda düzgün çalışmaz, hatta çalışmayı bile reddeder.
4. Performans ve Verim
Güç kaybı olur (zaten %50’ye düşer), ama bunun ötesinde motorun verimli çalışması da sekteye uğrar.Yakıt tüketimi düşmeyebilir, hatta kötü yanma ve düzensiz çalışma nedeniyle artabilir bile.
Çözüm Önerileri:
Çatlak silindiri kaynakla onarmak bazı durumlarda mümkün olur, özellikle çatlak küçükse (örneğin su kanalındaysa).
Çıkma parça araştırabilirsin; hurda veya ikinci el parça satan yerlerde uygun fiyatlı silindir bulman mümkün.
Motor swap (örneğin uygun tek silindirli bir motorla değiştirme) seçenek olarak düşünülebilir ama uyumlu olması gerek.
İmkânsız değil ama çok riskli bir çözüm. Kısa vadede çalıştırabilsen bile uzun vadede motoru tamamen bozabilirsin. Dilersen çatlak olan parçanın tamir durumu için fotoğraf ya da detay verebilirsin, teknik olarak fikir verebilirim.


Chat gpt abimin selami var bi ara dukkana ugrasin diyo
 
Selam dostum, tekrar hoş geldin. Durumun teknik boyutu biraz karışık ama net konuşmak gerekirse:
Çift silindirli motoru tek silindire çevirmek ciddi sorunlara yol açabilir.
İşte nedenleri:
1. Krank Mili ve Dengeleme
Motorun krank mili, pistonlar dengeli çalışsın diye çift silindirli olarak tasarlanmıştır.Bir silindiri çıkardığında bu denge bozulur ve krank mili asimetrik yük altında çalışır. Bu da ciddi titreşimlere ve uzun vadede krank mili, rulman ve yatak arızalarına yol açabilir.
2. Yağlama ve İç Basınç
Çift silindirli motorların yağlama sistemleri her iki silindirin çalışmasına göre ayarlanmıştır.Birini çıkarttığında yağ kanalları, basınç ve dönüş yolları bozulabilir. Bu da kalan silindirin yetersiz yağ almasına ve zamanla aşınmasına neden olur.
3. Elektrik ve Ateşleme Sistemi
CDI/ECU gibi ateşleme sistemleri çift silindire göre senkronize çalışır.Bir silindiri iptal edersen, ateşleme zamanlaması ve motorun elektronik dengelemeleri bozulabilir. Bazı motorlar bu durumda düzgün çalışmaz, hatta çalışmayı bile reddeder.
4. Performans ve Verim
Güç kaybı olur (zaten %50’ye düşer), ama bunun ötesinde motorun verimli çalışması da sekteye uğrar.Yakıt tüketimi düşmeyebilir, hatta kötü yanma ve düzensiz çalışma nedeniyle artabilir bile.
Çözüm Önerileri:
Çatlak silindiri kaynakla onarmak bazı durumlarda mümkün olur, özellikle çatlak küçükse (örneğin su kanalındaysa).
Çıkma parça araştırabilirsin; hurda veya ikinci el parça satan yerlerde uygun fiyatlı silindir bulman mümkün.
Motor swap (örneğin uygun tek silindirli bir motorla değiştirme) seçenek olarak düşünülebilir ama uyumlu olması gerek.
İmkânsız değil ama çok riskli bir çözüm. Kısa vadede çalıştırabilsen bile uzun vadede motoru tamamen bozabilirsin. Dilersen çatlak olan parçanın tamir durumu için fotoğraf ya da detay verebilirsin, teknik olarak fikir verebilirim.


Chat gpt abimin selami var bi ara dukkana ugrasin diyo
Chatgpt olsada uğraştığın için sağ ol ama motorumun çift silindir olduğuna bakma normalde çift kanal gerek ama tek kanaldan çift silindire çevrilmiş bir model fabrika çıkışı yani iki silindirde tek kanala bağlı normalde. Bunlar sorun olmayacaktır benim için önemli olan kısmı ceza sebebi mi polisler yapıştırabilir mi?
 
Polisler bir şey yapmaz diye düşünüyorum çoğu anlamaz zaten ama muayenede sıkıntı çıkarabilirler.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,093,565
Mesajlar
9,835,181
Üyeler
173,831
Son üye
ThecMis
Geri
Top