Neler Yeni

TEKNORYA satıcısının rezilliği, bu satıcıdan laptop almayın !

Shyankh

80+ Bronze
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
1,761
Dahası  
Reaksiyon skoru
652
İsim
Anonim Ankh
ben aldığım satıcıdan değişim istiyorum. 14 gün içerisinde yasal hakkım bu benim. 1 tane bile ölü pixel çıksa fark etmez ayıplı mal bu. 14 günü geçseydi markaya açardım
Takıldığınız yer bu işte, ayıplı mal olduğunu iddia ediyorsunuz ama üretici için bu bir ayıp değil. Siz mağazaya değişim yapsanız ne olacak söyleyeyim, mağaza sizden ürünü geri alacak, size yenisini verecek, sonra mağaza sizden aldığı ürünü servise gönderecek ama servis size söylediği aynı şeyleri ayıplı olarak değerlendirilmediğini söyleyerek ürünü kabul etmeyecek, sonuç olarak ürün satıcının elinde kalacak tekrar kutulayıpta da satamaz, bu durumda da mağdur satıcı olacak. O yüzden diyorum ki sizin derdiniz satıcıyla değil markayla.
 

Shyankh

80+ Bronze
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
1,761
Dahası  
Reaksiyon skoru
652
İsim
Anonim Ankh
ayrıca bunu marka arızalı olarak kabul etmiyor tse ye göre 1 tane ölü pixel bile ayıp olarak kabul ediliyor
TSE (Türk Standardları Enstitüsü) tarafından belirlenen ölü piksel sayısına göre bir laptop ekranının ayıplı ürün olarak kabul edilip edilmeyeceği, ekranın çözünürlüğüne ve ölü pikselin dağılımına bağlıdır. Genellikle bu tür durumlar, ISO 13406-2 standardına göre değerlendirilir.

Bu standarda göre, dört ölü piksel sınıfı vardır:

Sınıf 1: Hiçbir ölü piksel kabul edilmez.
Sınıf 2: Ekranda belirli sayıda ölü piksele izin verilir. Örneğin, her 1 milyon pikselde en fazla 2 parlak piksel ve 5 siyah piksel olabilir.
Sınıf 3: Daha fazla ölü piksele izin verilir.
Sınıf 4: En fazla ölü piksele izin veren sınıftır.

Genel olarak, Sınıf 2 ekranlar piyasada yaygın olarak bulunur ve çoğu üretici bu standarda göre ölü piksel sorunlarını garanti kapsamına alır. Yani, belli bir sayıda ölü pikselin altında kaldığında ekran ayıplı ürün sayılmaz.
 

USTUEM

80+
Katılım
11 Eylül 2024
Mesajlar
326
Dahası  
Reaksiyon skoru
68
İsim
Emir
Takıldığınız yer bu işte, ayıplı mal olduğunu iddia ediyorsunuz ama üretici için bu bir ayıp değil. Siz mağazaya değişim yapsanız ne olacak söyleyeyim, mağaza sizden ürünü geri alacak, size yenisini verecek, sonra mağaza sizden aldığı ürünü servise gönderecek ama servis size söylediği aynı şeyleri ayıplı olarak değerlendirilmediğini söyleyerek ürünü kabul etmeyecek, sonuç olarak ürün satıcının elinde kalacak tekrar kutulayıpta da satamaz, bu durumda da mağdur satıcı olacak. O yüzden diyorum ki sizin derdiniz satıcıyla değil markayla.
satıcı da kendi başvurusunu yapacak hocam, satıcı bu riskleri bilerek bu işe girmeli burada satıcı mağdur olacak zihniyeti ile ben mi mağdur olayım ?
 

cLarq

80+ Gold
Katılım
20 Temmuz 2020
Mesajlar
9,400
En İyi Cevap
3
Benim anlamadığım ürünü satıcı satar teknik servis kısmı satıcıya ait değildir. internetten aldığın tüm ürünlerde 14güb iade hakkın var sadece sen pixel çıktı diye iade etmeye çalışırsan adam tatbikîde servise yönlendirecek.
Dip not: 3 veya 4 den fazla pixel çıkarsa iade değişim hakkın oluyor.
Eğer aldığın marka aldığın laptop için 0 pixel garantisi veriyorsa 1 adet bile iade değişim oluyor.
 

USTUEM

80+
Katılım
11 Eylül 2024
Mesajlar
326
Dahası  
Reaksiyon skoru
68
İsim
Emir
TSE (Türk Standardları Enstitüsü) tarafından belirlenen ölü piksel sayısına göre bir laptop ekranının ayıplı ürün olarak kabul edilip edilmeyeceği, ekranın çözünürlüğüne ve ölü pikselin dağılımına bağlıdır. Genellikle bu tür durumlar, ISO 13406-2 standardına göre değerlendirilir.

Bu standarda göre, dört ölü piksel sınıfı vardır:

Sınıf 1: Hiçbir ölü piksel kabul edilmez.
Sınıf 2: Ekranda belirli sayıda ölü piksele izin verilir. Örneğin, her 1 milyon pikselde en fazla 2 parlak piksel ve 5 siyah piksel olabilir.
Sınıf 3: Daha fazla ölü piksele izin verilir.
Sınıf 4: En fazla ölü piksele izin veren sınıftır.

Genel olarak, Sınıf 2 ekranlar piyasada yaygın olarak bulunur ve çoğu üretici bu standarda göre ölü piksel sorunlarını garanti kapsamına alır. Yani, belli bir sayıda ölü pikselin altında kaldığında ekran ayıplı ürün sayılmaz.
benim ürünüm tse ye göre ayıplı kabul ediliyor. kontrol ettim
Mesaj otomatik birleştirildi:

Benim anlamadığım ürünü satıcı satar teknik servis kısmı satıcıya ait değildir. internetten aldığın tüm ürünlerde 14güb iade hakkın var sadece sen pixel çıktı diye iade etmeye çalışırsan adam tatbikîde servise yönlendirecek.
tamam hocam geri cayma hakkı kapsamında değiştireyim ürünü beğenmedim dedim, laptoplarda cayma hakkı yok dendi
 

cLarq

80+ Gold
Katılım
20 Temmuz 2020
Mesajlar
9,400
En İyi Cevap
3
benim ürünüm tse ye göre ayıplı kabul ediliyor. kontrol ettim
Mesaj otomatik birleştirildi:


tamam hocam geri cayma hakkı kapsamında değiştireyim ürünü beğenmedim dedim, laptoplarda cayma hakkı yok dendi
Sen adama ilk pixel cart curt dersen adam tabi almaz :D
 

USTUEM

80+
Katılım
11 Eylül 2024
Mesajlar
326
Dahası  
Reaksiyon skoru
68
İsim
Emir
Benim anlamadığım ürünü satıcı satar teknik servis kısmı satıcıya ait değildir. internetten aldığın tüm ürünlerde 14güb iade hakkın var sadece sen pixel çıktı diye iade etmeye çalışırsan adam tatbikîde servise yönlendirecek.
Dip not: 3 veya 4 den fazla pixel çıkarsa iade değişim hakkın oluyor.
Eğer aldığın marka aldığın laptop için 0 pixel garantisi veriyorsa 1 adet bile iade değişim oluyor.
alakası bile yok tse ye göre 1 tane bile ayıplı mal sayılıyor
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sen adama ilk pixel cart curt dersen adam tabi almaz :D
işte hocam ayıplı mal olmasaydı bile almayacakmış öyle söylüyor ben de bu durumda thh ye başvurdum ölü pixelli kullanmak istemiyorum 37300 tl para ödedim bu parayı ne şartlarda topladığımı bilseydiniz siz de başvururdunuz
 

Yvşlagaçtanealıyon

80+ Platinum
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
12,473
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
6,882
İsim
.
alakası bile yok tse ye göre 1 tane bile ayıplı mal sayılıyor
Mesaj otomatik birleştirildi:


işte hocam ayıplı mal olmasaydı bile almayacakmış öyle söylüyor ben de bu durumda thh ye başvurdum ölü pixelli kullanmak istemiyorum 37300 tl para ödedim bu parayı ne şartlarda topladığımı bilseydiniz siz de başvururdunuz
offfff 37K mı yapma be hocam
Çok geçmiş olsun kral ne şartlarda topladığını tahmin edebiliyorum
 

HacıSOFU

80+ Titanium
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
20,934
Dahası  
Reaksiyon skoru
10,359
İsim
Hacı
Amazon harici yerden ürün almayın.
 

emre6840

80+
Katılım
22 Eylül 2022
Mesajlar
301
herkese selamlar, teknoryadan almış olduğum asus marka laptop elime ulaşır ulaşmaz pixel, ekran testi vs vs yaptım ve 2 adet ölü pixel çıktı. hem satıcıya hem n11 e bu durumu bildirdim. n11 cayma hakkımın olmadığını satıcı ise ben sattım benden çıktı artık servise yazın dedi. ürün elime ulaştı 2 saat olmadan yazdım ve bunlar söylendi bana. adamlarda öyle bir rahatlık var ki tüketiciyi mağdur etmekten çekinmiyorlar. 3. sınıf insan muamelesi görüyoruz resmen. thh başvurumu yaptım dün firmadan savunma istendi, bunları da buraya yazdım ki hakkımızı yedirmeyelim arkadaşlar yarın bir gün siz de ürün alacaksınız size de aynı durumu yaşatabilirler.
siparişlerim kısımında iade et seçeneği yok mu ? n11 den hem iphone 13 aldım sıkıntısız hem n11 üzerinden teknoryadan laptop almıştım üründe ışık sızması vardı bende de satıcıya yazdım servise gönderin dedi eğer bilmeyen biriyse bu mesaja kanıp servisle filan uğraşırdı ama iade ettim tekrar sipariş vermiştim ve iadem kabul olmuştu, 14 günlük koşulsuz iade hakkınızın olması lazım bende bu şekilde olmuştu
1727174513617.png

1727174362801.png
 

Shyankh

80+ Bronze
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
1,761
Dahası  
Reaksiyon skoru
652
İsim
Anonim Ankh
satıcı da kendi başvurusunu yapacak hocam, satıcı bu riskleri bilerek bu işe girmeli burada satıcı mağdur olacak zihniyeti ile ben mi mağdur olayım ?
Risk bu değil hocam, sonuç olarak markaya göre yol izleniyor, marka ayıplı değil diyorsa sana kim ne yapsın, satıcıya kim ne yapsın? İkinizde sonuç olarak markanın yalancısısınız.

Ürünü test amaçlı açıp baktıysanız 14 günlük koşulsuz şartsız iade hakkınızı kullabiliyor olmanız lazım ama performans testleri falan yaptıysanız bu haktan yararlanamayacağınıza dair bilgiler var. Satıcının üzerine yürümek istiyorsanız bunun üzerinden yürüyün.
 

emre6840

80+
Katılım
22 Eylül 2022
Mesajlar
301
Risk bu değil hocam, sonuç olarak markaya göre yol izleniyor, marka ayıplı değil diyorsa sana kim ne yapsın, satıcıya kim ne yapsın? İkinizde sonuç olarak markanın yalancısısınız.

Ürünü test amaçlı açıp baktıysanız 14 günlük koşulsuz şartsız iade hakkınızı kullabiliyor olmanız lazım ama performans testleri falan yaptıysanız bu haktan yararlanamayacağınıza dair bilgiler var. Satıcının üzerine yürümek istiyorsanız bunun üzerinden yürüyün.
benim aldığım laptop FreeDOS'tu windows filan kurmuştum, ondan sonra kullanırken farkettim ışık sızması olduğunu ve sonraki gün iade talep ettim. kesin iade almaları lazım bence hiç satıcıyla uğraşmadan n11 den iade oluşturmaya çalışmalı
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,016,168
Mesajlar
9,177,118
Üyeler
160,959
Son üye
VicdansızSabuha
Top Bottom