Neler Yeni

Yardım Tüketici iadesi hakkında

Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
367
Dahası  
Reaksiyon skoru
91
İsim
Batuhan
Selamlar akadaşlar, 12-13 gün önce monitör almıştım kargoda sorun çıktı ve iade edeceğiz dediler bu süre zarfında monitörde 2.900 tl lik fark çıkıyordu ben de beklememek için hepsiburada yerine 2900tl yi göze alıp trendyoldan satın aldım monitörü ve monitör geldiği gibi açıp test ettim ve beyaz leke olduğu için iade etmek istedim fakat bana 21 gün bekleme süresi veriyor trendyol.

Her senaryoda iade alacak mıyım diyorum süreç tamamlanması gerek diyor. Kullanıcı kusuru, değişim ve iade olarak 3 seçenek olabilir diyor ki kullanıcı hatası olamaz kargodan alır almaz ilk 1 saat içerisinde satıcıyla iletişime geçip kusuru belirtmiştim. İade alacaksam hemen şimdi tekrar sipariş oluşturacağım diyorum bozuk plak gibi net açıklama olmadan bekleyin diyor.

Tüketici haklarına baktığım zaman ürün açılsa bile ki açmadan tüketici ürünün kusurlu olup olmadığını bilemez;
  • Ürünün ücretsiz tamiri,
  • Ürünün yenisiyle değiştirilmesi,
  • Bedel iadesi (iade talebi),
  • Ayıp oranında indirim talebi.
    alabilmem gerek. (6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesi)

    Bu durumda bilen birisi var ise aydınlatabilir mi? Trendyol diretmekte haklı mı?
    Bu arada 26 yaşıma kadar ilk defa bir ürünü garanti veya iadeye verdim. Uzaktan çalıştığım için monitörsüz de kalamam aciliyet içeriyor yani.

    Edit: Satıcı / trendyol açılan üründe servis zorunlu dedi bu yüzden 21 iş günü servisten gelmesini falan bekleyeceğim galiba.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Daha net aydınlatabilen olursa itopya mağazasından hemen yarın elden teslim alacağım.
 

ardaakahs

80+ Bronze
Katılım
27 Haziran 2023
Mesajlar
1,333
Dahası  
Reaksiyon skoru
342
İsim
Arda Teksin
Selamlar akadaşlar, 12-13 gün önce monitör almıştım kargoda sorun çıktı ve iade edeceğiz dediler bu süre zarfında monitörde 2.900 tl lik fark çıkıyordu ben de beklememek için hepsiburada yerine 2900tl yi göze alıp trendyoldan satın aldım monitörü ve monitör geldiği gibi açıp test ettim ve beyaz leke olduğu için iade etmek istedim fakat bana 21 gün bekleme süresi veriyor trendyol.

Her senaryoda iade alacak mıyım diyorum süreç tamamlanması gerek diyor. Kullanıcı kusuru, değişim ve iade olarak 3 seçenek olabilir diyor ki kullanıcı hatası olamaz kargodan alır almaz ilk 1 saat içerisinde satıcıyla iletişime geçip kusuru belirtmiştim. İade alacaksam hemen şimdi tekrar sipariş oluşturacağım diyorum bozuk plak gibi net açıklama olmadan bekleyin diyor.

Tüketici haklarına baktığım zaman ürün açılsa bile ki açmadan tüketici ürünün kusurlu olup olmadığını bilemez;
  • Ürünün ücretsiz tamiri,
  • Ürünün yenisiyle değiştirilmesi,
  • Bedel iadesi (iade talebi),
  • Ayıp oranında indirim talebi.
    alabilmem gerek. (6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesi)

    Bu durumda bilen birisi var ise aydınlatabilir mi? Trendyol diretmekte haklı mı?
    Bu arada 26 yaşıma kadar ilk defa bir ürünü garanti veya iadeye verdim. Uzaktan çalıştığım için monitörsüz de kalamam aciliyet içeriyor yani.

    Edit: Satıcı / trendyol açılan üründe servis zorunlu dedi bu yüzden 21 iş günü servisten gelmesini falan bekleyeceğim galiba.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Daha net aydınlatabilen olursa itopya mağazasından hemen yarın elden teslim alacağım.
trendyol 300 liralık mouse iadesi için beni tam 21 gün bekletti üstüne 3 günde bankayı bekledim o sıra mouseye 600tl zam geldi iade süreci içinde bunuda belirttim herhangi bir dönüş alamadım ama büyük ihtimal sizede aynısını yapacaklar.
 
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
367
Dahası  
Reaksiyon skoru
91
İsim
Batuhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
trendyol 300 liralık mouse iadesi için beni tam 21 gün bekletti üstüne 3 günde bankayı bekledim o sıra mouseye 600tl zam geldi iade süreci içinde bunuda belirttim herhangi bir dönüş alamadım ama büyük ihtimal sizede aynısını yapacaklar.
Geçmiş olsun. ben de iade olacaksa hiç sorun değil iadeyi beklerim ama monitör bana lazım o iade olana kadar yenisini alacağım diyorum yine bekleyeceksiniz diyor. Kardeşim ben neyi bekleyeceğim ürün kusurlu zaten satıcı takip etsin o ürünü yine satar zaten benim buradaki rolüm ne. Bundan önce hepsiburada dan almıştım ürün gelmeden yolda kırmışlar onlar da sırf kendi hataları ama beni 4 gün beklettiler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Avukatıma sormak aklıma gelmedi ona sorup geri dönüşe göre burayı aydınlatırım.
 
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
367
Dahası  
Reaksiyon skoru
91
İsim
Batuhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Evet arkadaşlar, avukata sordum bazı hususlar var ve ileride bu durumu yaşayacakları aydınlatmak için buraya süreci yazıyorum.

Yukarıda belirttiğimin dışında bugün yine konuşmaları kanıt olarak almak için asistan ile iletişime geçtim. Daha sonra durumu tekrar anlattım ve ısrarla 21 iş gününde direttiler bana. Ben de iade alamayacağım doğru mudur dedim ve evet beklemeniz gerek dedi ve konuşma ekran görüntülerini aldım.
Şimdi benim durumum ayıplı ürün kapsamına giriyor fakat genel olarak durum şu şekilde.

6502 Sayılı Kanun’un 11. maddesi, ürün ayıplıysa (örneğin, monitördeki beyaz lekeler gibi), tüketiciye şu hakları tanır:
  • Ürün bedelinin iadesi (iade talebi),
  • Ürünün ayıpsız yenisiyle değiştirilmesi,
  • Ücretsiz onarım,
  • Ayıp oranında bedel indirimi.
burada ürünün ayıplı olmasa bile yukarıdaki seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz.
Ben de şu an aldığım fiyattan daha indirimli bir oranda itopya dan aynı ürünü alacağım. Umarım test edin gönderin dediğimde sorun çıkartmazlar :) .
 

Oguz...

80+ Bronze
Katılım
10 Mart 2022
Mesajlar
890
Ayıplı ürünü illaki iade alıcakta kaç güne parayı yatırır o sorun birde kullanıcı hatası diyip uzatmazsa iyi yine.
 
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
367
Dahası  
Reaksiyon skoru
91
İsim
Batuhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Ayıplı ürünü illaki iade alıcakta kaç güne parayı yatırır o sorun birde kullanıcı hatası diyip uzatmazsa iyi yine.
Aynen öyle amaçları parayı içeride tutmak sanırım. Zaten tüketicilerin 10 da 9 u bekliyor bir aksiyon almıyor ve bunların işine geliyor. Kullanıcı hatası diyemez çünkü panelde darbeden dolayı vs oluşan bir şey değil direkt olarak piksellerde açık renk veriyor. Ben itopyadan satın aldım az önce. Bu konuyu da tüketici hakem heyetine taşıdım. Artık bana gönderseler bile sürekli olarak iade ederim kargo parası girsin çıksın umrumda değil. 6 ay bu süreç devam eder. Aldığım şey ayakkabı gözlük takı vs olsa zaten beklerim aciliyeti olmaz ama evden çalışıyorum monitöre ihtiyacım var zaten en başta da 3bin tl ye yakın farkı hepsiburadadan beklememek için trendyoldan sipariş geçtim. konusu da burada mevcut. Kupon tanımlayalım yine de dediler kabul etmedim :D bir yerde birileri tepki koymak zorunda sonuçta istesem 2.700 tl yi başka ürün almak için bile kullanablirdim. Konusu da burada bakmak isterseniz;
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,029,136
Mesajlar
9,280,624
Üyeler
163,113
Son üye
Eniag
Top Bottom