bu yetecektir hocam 7 ısı borulu tdp 245
https://www.akakce.com/islemci-sogutucu/en-ucuz-thermalright-phantom-spirit-120-se-fiyati,634899527.html
bu da olur bunda 6 ısı borusu var tdp 230...
o laptoplara özel bir durum dostum. Masaüstü pc bileşenlerinde fabrikasyon olarak öyle bir sıvı metal uygulaması yok. Konuyla alakalı tek sorun gigabyte'ın 9000serisi amd ekran kartları ve 5000serisi nvidia ekran kartlarında kullandığı termal pad kullanımı oldu o da sıvı metal değil zaten.
aldım 1 tane paylaşım için teşekkürler :)
128gb olanı da 547 liraymış
okuma hızları 100 yazma hızları 25 yani genel olarak düşükler ama epey uygun fiyatlılar
İstersen asusun pro art serisi kasalarına bakabilirsin. ProArt PA602 olabilir bir de onun wallnut edition versiyonu da var. önü ahşap görünümlü falan. Bunlarda E-ATX büyük kasalar.
PA401 de olabilir. Bu daha küçük içine 360 mm soğutucu sığmaz mesela ama 280mm sığar.
pa602 baya büyük ama tam iş...
hayır zorlanmazsınız ama görüntüyü düşününce kötü gözükür diye düşündüm.
alta takmak olmaz mecbur sola takılacak. Dik duran sıvı soğutucu radyatörlerini genel olarak sevmiyorum çünkü pompaya ve radyatörün ömrüne olumsuz katkısı olduğunu düşünüyorum.:( Boru kısmı altta da olsa üstte de olsa aynı...
zevk başka bir şey tabi ama afedersiniz hiç beğenmedim. :( :peepokalp: sıvı soğutucu ile o boruları düşünmek kafamı yordu. Ucuzda değil ama değişik yani farklı güzel geliyor olabilir tabi size. (y)😇
noctua yeni soğutucu çıkacak beklerseniz bütçeniz iyiymiş ona karşılık iyi olabilir. wraithesports iade süreci çok çok sıkıntılı bir site diye biliyorum. Bu forumda defalarca konusu açıldı
Tam emin değilim ama benzer bir sorunu bende geçmişte yaşamıştım. Dediğiniz gibi linuxta aynı sorun olmuyordu ve diğer anlattığınız bilgiler de örtüşüyor. işlemciniz de görüntü birimi var mı varsa? Driverlar uyumsuz hale gelmiş olabilir. işlemciye dahili grafik olarak driver yüklememek lazım...
yeni 5800x3d ler çıkacak diyorlar ama bence o fiyatlara değmez 5500 ile 5600 arasında da pek fark olmasa da gene de en mantıklı seçenek 5600 gibi gözüküyor sanırım. 5700x de olabilir ama fiyat farkı kadar performans vermez
daha yüksek fps için ram yükseltmeye gerek yok 2 tane kullanıyorsan maksimum verimi alıyorsundur. Daha yüksek fps için işlemci ve ekran kartı yükseltilebilir.