ReisiCabo
80+
- Katılım
- 26 Mart 2020
- Mesajlar
- 150
- En İyi Cevap
- 1
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 67
- İsim
- alibakici
Merhaba arkadaşlar 3D modellerin çalışma mantığından bahsedicem, türkçe olarak neredeyse hiç kaynak yok tamamıyla millete hizmet için yazıyorum.
Bilgisayarda 3D modelleme yapabileceğimiz bazı programlar vardır bunlar Autocad, solidworks, blender ,maya, zbrush ,catia vs vs vs dirler. Ve bu programların hepsinin temeli aynı sistemde çalışır şimdi o sisteme bir göz atalım
Mesh Teknolojisi;
Mesh teknolojisi tüm 3D sistemlerinin temelini oluşturur ve bu teknolojilerin dışında voxel,point teknolojileri vardır. Mesh teknolojisi bize derki her 3D tasarım üçgenlerden oluşur çünkü üçgenler alanı olan en küçük çokgendir ve biz bu üçgenleri kullanarak tasarımlar yaparız aşağıdaki resimlere bakın
gördüğünüz gibi bir küre bile üçgenlerden oluşuyor bu şekilde her cismi oluşturabiliriz
triangle demek üçgen demek kullanılan üçgenleri görebilirsiniz burada iki kavram oluşacaktır low poly yani düşük sayıda üçgen kullanılarak yapılmış olan modeller ve ikinci kavram ise high poly çok fazla üçgen kullanarak yapılmış modeller.
EKRAN KARTLARI ;
Ekran kartları sadece üçgen okuyabilirler bundan dolayı bizde tasarımları üçgenlere yaparız bizki bir kare bile çizsek nihayetinde o kare iki üçgenden oluşmaktadır bir kare çizin ve köşegenleri birleştirin iki üçgen yapar veya bir beşgen çizsen buda 3 adet üçgenden oluşur peki diğer teknolojiler yani point cloud veya voxel nedir hani ekran kartları sadece üçgen kullanıyorsa bu iki teknolojiyi nasıl kullanabiliriz bunun cevabı çok uzun arkadaşlar youtube de loreum ipsum kanalında bunun cevabını bulabilirsiniz.
Gelelim oyunlara oyunlarda ne kadar karekter detaylıysa oyun o kadar kasar çünkü çok fazla üçgen kullanmışızdır ve ekran kartları hepsine düşen ışıgı ve rengi hesaplayacaktır burada oyunu optimize etmemiz gerekir ne kadar düşük sayıda üçgen kullanırsak o kadar az ekran kartının işlemcisine yük bindiririz gibi gibi
Bu konuyla ilgilenen arkadaşlar varsa detaylı olarak yazabilirim şuanlık deneme olarak yazdım
...
Bilgisayarda 3D modelleme yapabileceğimiz bazı programlar vardır bunlar Autocad, solidworks, blender ,maya, zbrush ,catia vs vs vs dirler. Ve bu programların hepsinin temeli aynı sistemde çalışır şimdi o sisteme bir göz atalım
Mesh Teknolojisi;
Mesh teknolojisi tüm 3D sistemlerinin temelini oluşturur ve bu teknolojilerin dışında voxel,point teknolojileri vardır. Mesh teknolojisi bize derki her 3D tasarım üçgenlerden oluşur çünkü üçgenler alanı olan en küçük çokgendir ve biz bu üçgenleri kullanarak tasarımlar yaparız aşağıdaki resimlere bakın
gördüğünüz gibi bir küre bile üçgenlerden oluşuyor bu şekilde her cismi oluşturabiliriz
triangle demek üçgen demek kullanılan üçgenleri görebilirsiniz burada iki kavram oluşacaktır low poly yani düşük sayıda üçgen kullanılarak yapılmış olan modeller ve ikinci kavram ise high poly çok fazla üçgen kullanarak yapılmış modeller.
EKRAN KARTLARI ;
Ekran kartları sadece üçgen okuyabilirler bundan dolayı bizde tasarımları üçgenlere yaparız bizki bir kare bile çizsek nihayetinde o kare iki üçgenden oluşmaktadır bir kare çizin ve köşegenleri birleştirin iki üçgen yapar veya bir beşgen çizsen buda 3 adet üçgenden oluşur peki diğer teknolojiler yani point cloud veya voxel nedir hani ekran kartları sadece üçgen kullanıyorsa bu iki teknolojiyi nasıl kullanabiliriz bunun cevabı çok uzun arkadaşlar youtube de loreum ipsum kanalında bunun cevabını bulabilirsiniz.
Gelelim oyunlara oyunlarda ne kadar karekter detaylıysa oyun o kadar kasar çünkü çok fazla üçgen kullanmışızdır ve ekran kartları hepsine düşen ışıgı ve rengi hesaplayacaktır burada oyunu optimize etmemiz gerekir ne kadar düşük sayıda üçgen kullanırsak o kadar az ekran kartının işlemcisine yük bindiririz gibi gibi
Bu konuyla ilgilenen arkadaşlar varsa detaylı olarak yazabilirim şuanlık deneme olarak yazdım
Mesaj otomatik birleştirildi:
...