KTimur
80+ Silver
- Katılım
- 27 Mayıs 2020
- Mesajlar
- 2,008
- En İyi Cevap
- 1
Bu gün sizlere göklerdeki gururlarımızdan birisi olan AKINCI T/İHA'dan bahsedeceğim.
Yerli ve milli S/İHA'larımız Libya, Suriye, Katar, Ukrayna ve vatan toprağında başarılı görevler icra ediyor yakın zamanda bu S/İHA'larımızın yanına birde AKINCI katılacak peki nedir bu AKINCI ?
Akıncı, şu an Baykar Savunma tarafından geliştirilmekte olan bir T/İHA'dır.
Kendisini ilk olarak 2018'de çıkan haberlerde gördük. Ardından Ukraynalı medyalarda çıkan bir ''motor işbirliği'' ile Akıncı tekrar bize göz kırptı,
Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Bayraktar Akıncı TİHA’da kullanılan Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T tipi turboprop motorun yanı sıra yine Baykar’ın MİUS (Muharip İnsansız Uçak Sistemi) projesi için Ivchenko AI-25TLT tipi turbofan motorunun tedarik edilmesi hakkında Defense Express ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Türkiye ve Ukrayna, hava platformlarının motorlarının ortak geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda önemli adımlar atıldı.
8 Eylül 2019'da AKINCI TİHA'nın tam güç motor yer testi gerçekleştirildi, artık Akıncı yavaş yavaş gökyüzü ile buluşmaya hazırlandı.
6 Aralık 2019'da AKINCI gökyüzü ile buluştu, 16 dakikalık süren test uçuşundan sonra başarıyla iniş yaptı ancak AKINCI'nın gökyüzü macerası bununla sınırlı kalmadı ilk prototipten sonra ikinci prototip 10 Ocak 2020 tarihinde sistem doğrulama ve tanımlama testi kapsamında 1 saat 6 dakika havada kaldı. AKINCI bu testleri Ukrayna menşeli Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T motoru ile yaptı, AKINCI TİHA için şimdiye kadar 12 adet Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T tipi Turboprop motor tedarik edildi.
AKINCI ikinci prototipin ikinci uçuşunda ise 20 bin feet irtifada (Yaklaşık 6,1 km) 2 saat 26 dakika havada kaldı böylece AKINCI TİHA’nın ikinci prototipinin ikinci, toplam da ise dördüncü uçuş testi de başarıyla tamamlanmış oldu, ama merak etmeyin AKINCI'nın macerası bununla bitmedi, bitmeyecek 3. prototip de kardeşleri gibi yakında gökyüzünde olacak.
Bayraktar TB2'den daha uzun ve geniş olan Akıncı İHA, kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metrelik bir kanat açıklığına sahip olacak ve çok sayıda milli akıllı mühimmat taşıyabilecek, Kendi sınıfında dünyanın en ileri teknolojik sistemi haline gelmesi için çalışılan Bayraktar Akıncı Taarruzi İnsansız Hava Aracı Sistemi, yerli ve milli olarak üretilen MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılacak ayrıca AKINCI'da milli AESA radarımız da kullanılacak.
Yer Kontrol İstasyonu,
Baykar Ar-Ge mühendislerinin askeri ve ergonomik standartlarda tasarladığı tamamen yerli ve milli Akıncı Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) her türlü ortam koşullarında hava araçlarının yönetimi açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Baykar’ın geliştirdiği farklı YKİ konsept tasarımları her görevin isterlerine çözüm sunarak icra edilmesine olanak verecek.
Başbuğ Mustafa Kemal Atatürk'ün de dediği gibi,
İstikbal göklerdedir. Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar !
Temel uçuş performans kriterleri,
-40,000 Feet Uçuş İrtifası
-24 Saat Havada Kalış Süresi
-Çift Yedekli SATCOM + Çift Yedekli LOS
-Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant)
-Yer Sistemlerine Bağımlı Olmaksızın Tam Otomatik İniş ve Kalkış Özelliği
-GPS Bağımlılığı Olmaksızın Dahili Sensör Füzyonu İle Seyrüsefer Özelliği
Gelişmiş Özellikler,
-Tam Otomatik Seyir ve Rota Takibi Özelliği
-Dahili Sensör Fizyonu Destekli Hassas Otomatik Kalkış ve İniş Özelliği
-Tam Otomatik Taksi ve Park Özelliği
-Yarı Otonom Uçuş Modları Desteği
-Hata Toleranslı ve 3 Yedekli Sensör Füzyonu Uygulaması
-Çapraz Yedekli YKİ Sistemi
-Özgün Yedekli Servo Aktüatör Birimleri
-Özgün Yedekli Lityum Tabanlı Batarya Birimleri
Teknik Özellikler,
-Haberleşme Menzili: LOS & BLOS
-Seyir - Maksimum Hız: 130 - 195 Knots
-Operasyonel - Maksimum İrtifa: 30.000 feet - 40,000 feet
-Faydalı Yük Kapasitesi: 1.350 kg
-Faydalı Yük - ISR: Simultane EO/IR/LD, Çok Amaçlı AESA Radar & SIGINT
-Faydalı Yük - Mühimmatlar: Lazer Güdümlü Akıllı Mühimmatlar, Füzeler & Uzun Menzilli Stand Off Mühimmatlar
-İtki Tipi: 2 x 750 HP veya 2 x 450 HP Turboprop Motor
-Kalkış ve İniş: Pist (Otomatik)
-Maksimum Kalkış Ağırlığı: 5,500 kg
-Havada Kalış: 24 saat
-Kanat Açıklığı: 20 mt.
-Yükseklik: 4.1 mt.
-Uzunluk: 12.2 mt.
Sözlük,
''TİHA''; Taarruzi İnsansız Hava Aracı.
Galeri,
-
-
-
-
VE BU GÜN 29 Ağustos 2021 tarihinde,
İLK AKINCI TSK envanterine giriş yaptı;
Yerli ve milli S/İHA'larımız Libya, Suriye, Katar, Ukrayna ve vatan toprağında başarılı görevler icra ediyor yakın zamanda bu S/İHA'larımızın yanına birde AKINCI katılacak peki nedir bu AKINCI ?
Akıncı, şu an Baykar Savunma tarafından geliştirilmekte olan bir T/İHA'dır.
Kendisini ilk olarak 2018'de çıkan haberlerde gördük. Ardından Ukraynalı medyalarda çıkan bir ''motor işbirliği'' ile Akıncı tekrar bize göz kırptı,
Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Bayraktar Akıncı TİHA’da kullanılan Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T tipi turboprop motorun yanı sıra yine Baykar’ın MİUS (Muharip İnsansız Uçak Sistemi) projesi için Ivchenko AI-25TLT tipi turbofan motorunun tedarik edilmesi hakkında Defense Express ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Türkiye ve Ukrayna, hava platformlarının motorlarının ortak geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda önemli adımlar atıldı.
8 Eylül 2019'da AKINCI TİHA'nın tam güç motor yer testi gerçekleştirildi, artık Akıncı yavaş yavaş gökyüzü ile buluşmaya hazırlandı.
6 Aralık 2019'da AKINCI gökyüzü ile buluştu, 16 dakikalık süren test uçuşundan sonra başarıyla iniş yaptı ancak AKINCI'nın gökyüzü macerası bununla sınırlı kalmadı ilk prototipten sonra ikinci prototip 10 Ocak 2020 tarihinde sistem doğrulama ve tanımlama testi kapsamında 1 saat 6 dakika havada kaldı. AKINCI bu testleri Ukrayna menşeli Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T motoru ile yaptı, AKINCI TİHA için şimdiye kadar 12 adet Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T tipi Turboprop motor tedarik edildi.
AKINCI ikinci prototipin ikinci uçuşunda ise 20 bin feet irtifada (Yaklaşık 6,1 km) 2 saat 26 dakika havada kaldı böylece AKINCI TİHA’nın ikinci prototipinin ikinci, toplam da ise dördüncü uçuş testi de başarıyla tamamlanmış oldu, ama merak etmeyin AKINCI'nın macerası bununla bitmedi, bitmeyecek 3. prototip de kardeşleri gibi yakında gökyüzünde olacak.
Bayraktar TB2'den daha uzun ve geniş olan Akıncı İHA, kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metrelik bir kanat açıklığına sahip olacak ve çok sayıda milli akıllı mühimmat taşıyabilecek, Kendi sınıfında dünyanın en ileri teknolojik sistemi haline gelmesi için çalışılan Bayraktar Akıncı Taarruzi İnsansız Hava Aracı Sistemi, yerli ve milli olarak üretilen MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılacak ayrıca AKINCI'da milli AESA radarımız da kullanılacak.
Yer Kontrol İstasyonu,
Baykar Ar-Ge mühendislerinin askeri ve ergonomik standartlarda tasarladığı tamamen yerli ve milli Akıncı Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) her türlü ortam koşullarında hava araçlarının yönetimi açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Baykar’ın geliştirdiği farklı YKİ konsept tasarımları her görevin isterlerine çözüm sunarak icra edilmesine olanak verecek.
Başbuğ Mustafa Kemal Atatürk'ün de dediği gibi,
İstikbal göklerdedir. Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar !
Temel uçuş performans kriterleri,
-40,000 Feet Uçuş İrtifası
-24 Saat Havada Kalış Süresi
-Çift Yedekli SATCOM + Çift Yedekli LOS
-Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant)
-Yer Sistemlerine Bağımlı Olmaksızın Tam Otomatik İniş ve Kalkış Özelliği
-GPS Bağımlılığı Olmaksızın Dahili Sensör Füzyonu İle Seyrüsefer Özelliği
Gelişmiş Özellikler,
-Tam Otomatik Seyir ve Rota Takibi Özelliği
-Dahili Sensör Fizyonu Destekli Hassas Otomatik Kalkış ve İniş Özelliği
-Tam Otomatik Taksi ve Park Özelliği
-Yarı Otonom Uçuş Modları Desteği
-Hata Toleranslı ve 3 Yedekli Sensör Füzyonu Uygulaması
-Çapraz Yedekli YKİ Sistemi
-Özgün Yedekli Servo Aktüatör Birimleri
-Özgün Yedekli Lityum Tabanlı Batarya Birimleri
Teknik Özellikler,
-Haberleşme Menzili: LOS & BLOS
-Seyir - Maksimum Hız: 130 - 195 Knots
-Operasyonel - Maksimum İrtifa: 30.000 feet - 40,000 feet
-Faydalı Yük Kapasitesi: 1.350 kg
-Faydalı Yük - ISR: Simultane EO/IR/LD, Çok Amaçlı AESA Radar & SIGINT
-Faydalı Yük - Mühimmatlar: Lazer Güdümlü Akıllı Mühimmatlar, Füzeler & Uzun Menzilli Stand Off Mühimmatlar
-İtki Tipi: 2 x 750 HP veya 2 x 450 HP Turboprop Motor
-Kalkış ve İniş: Pist (Otomatik)
-Maksimum Kalkış Ağırlığı: 5,500 kg
-Havada Kalış: 24 saat
-Kanat Açıklığı: 20 mt.
-Yükseklik: 4.1 mt.
-Uzunluk: 12.2 mt.
Sözlük,
''TİHA''; Taarruzi İnsansız Hava Aracı.
Galeri,
-
-
-
-
VE BU GÜN 29 Ağustos 2021 tarihinde,
İLK AKINCI TSK envanterine giriş yaptı;
Son düzenleme: