Neler Yeni

AMD bunu Nvidia gibi yapıyor: Raytracing sadece Yüksel modellere olucak.

Rambo87

80+ Platinum
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
12,430
En İyi Cevap
1
Selam Arkadaslar,

AMD Ekran kartlari, yani YENI RDNA 2 version bakarsak,
sadece yüksek modeleri Raytracing sahibi olucak.

AMD bunu Nvidia gibi yapıyor: sadece pahalı Radeonlar ışın izleme alıyor - ve bu iyi bir şey
Mevcut bir söylentiye göre, AMD Nvidia aynı şeyi yapıyor ve tüm modeller için ışın izleme sunmuyor. Bunun neden mantıklı olduğunu açıklayacağız.

AMD'nin Navi 2x olarak da bilinen yaklaşan grafik kartı üretiminin dayandığı RDNA2 mimarisi, donanım tarafı ışın izlemesinde ustalaşacak. Xbox Series X ve PlayStation 5 duyurularıyla bu uzun zamandır bilinmektedir.

Mevcut bir söylentiye göre, son neslin tüm hızlandırıcıları gerçek zamanlı ışın izlemeyi değil, sadece en pahalı modelleri desteklemelidir. En son bilgiler nelerdir ve neden anlamlıdır?

Söylentiler ne diyor ve ne kadar güvenilirler?
Bilgiler, geçmişte doğru sızıntılar yoluyla kendine dikkat çekebilen ve Navi 2x'in yonga boyutuyla ilgili en güncel ifadelerin dayandığı Çin Nakliye PC Denizcilik forumundan AquariusZi kullanıcısından geliyor:

Buna göre, Navi 2x grafik yongasının üç versiyonu olmalı:

Navi21 505 - Navi 21, yüksek kaliteli, Büyük Navi, 505 mm² yonga alanı
Navi22 340 - Navi 22, muhtemelen orta segment için, 340 mm² yonga alanı
Navi23 240 - Navi 23, muhtemelen giriş seviyesi segment için, 240 mm² yonga alanı
* Talaş alanı sızıntıya göre + - 5mm² arasında değişebilir
Aynı metinde AquariusZi, AMD'nin muhtemelen Nvidia ile aynı şeyi yapacağına ve yalnızca AMD Radeon RX Big Navi (505 mm² yonga alanına sahip Navi 21) olarak bilinen üst düzey ürünleri için ışın izleme sunacağına dikkat çekiyor.

Nvidia, sadece Geforce RTX 2060 (Turing) modelleri için donanım ışını izleme olanağı sunar. Algoritma, sürücü kullanılarak GTX 16 (ayrıca Turing) ve GTX 10 serisi (Pascal) modellerinde de yürütülebilir, ancak (daha da büyük) performans kayıpları beklenebilir.

AquariusZi ayrıca daha küçük navigasyon yongalarının, ışın izlemeyi "iptal edebilecekleri" şekilde tasarlandığını yazıyor. Ancak, burada Çince'den makine çevirisinde hatalar olmuş olabilir. Muhtemelen, karşılık gelen çekirdeklerin ya devre dışı bırakıldığı ya da çipe hiç entegre edilmediği kastedilmektedir.

Bu neden mantıklı?
Gönderiye göre, daha küçük Navi çiplerinin (muhtemelen Navi 22 ve 23) odak noktası, Nvidia'nın GTX 16 serisiyle rekabet edebilmek için RDNA2 mimarisinin maksimum verimliliği.

Ek olarak, ışın izleme çok fazla güç ve ilgili donanım kaynaklarını gerektirir. Doğal olarak, daha küçük bir yonga alanında, daha büyük bir yongadan daha az özel RT çekirdeği bulunabilir.

Örneğin, 2018'in sonundaki Turing sürümünden sonraki ilk birkaç ay içinde Nvidia, daha az RT birimine sahip daha yavaş modellerin ve özellikle RTX 2060'ın aktif ışın izleme ile fps kaybı için yeterince silahlandırılmayacak kadar hızlı olmaması nedeniyle kısmen eleştirildi. olmak.

Nvidia'nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisi ile fps kaybının belirli bir şekilde hafifletilmesi mümkündür, ancak yine de bir ölçeklendirme yöntemidir.

Nvidia'nın tensör çekirdeği ve DLSS gibi AMD benzeri yükseltme teknolojilerinin RDNA2 mimarisine entegre edilip edilmediği henüz bilinmiyor.
 

Çikohan

80+ Gold
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
6,234
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,318
İsim
dd
Selam Arkadaslar,

AMD Ekran kartlari, yani YENI RDNA 2 version bakarsak,
sadece yüksek modeleri Raytracing sahibi olucak.

AMD bunu Nvidia gibi yapıyor: sadece pahalı Radeonlar ışın izleme alıyor - ve bu iyi bir şey
Mevcut bir söylentiye göre, AMD Nvidia aynı şeyi yapıyor ve tüm modeller için ışın izleme sunmuyor. Bunun neden mantıklı olduğunu açıklayacağız.

AMD'nin Navi 2x olarak da bilinen yaklaşan grafik kartı üretiminin dayandığı RDNA2 mimarisi, donanım tarafı ışın izlemesinde ustalaşacak. Xbox Series X ve PlayStation 5 duyurularıyla bu uzun zamandır bilinmektedir.

Mevcut bir söylentiye göre, son neslin tüm hızlandırıcıları gerçek zamanlı ışın izlemeyi değil, sadece en pahalı modelleri desteklemelidir. En son bilgiler nelerdir ve neden anlamlıdır?

Söylentiler ne diyor ve ne kadar güvenilirler?
Bilgiler, geçmişte doğru sızıntılar yoluyla kendine dikkat çekebilen ve Navi 2x'in yonga boyutuyla ilgili en güncel ifadelerin dayandığı Çin Nakliye PC Denizcilik forumundan AquariusZi kullanıcısından geliyor:

Buna göre, Navi 2x grafik yongasının üç versiyonu olmalı:

Navi21 505 - Navi 21, yüksek kaliteli, Büyük Navi, 505 mm² yonga alanı
Navi22 340 - Navi 22, muhtemelen orta segment için, 340 mm² yonga alanı
Navi23 240 - Navi 23, muhtemelen giriş seviyesi segment için, 240 mm² yonga alanı
* Talaş alanı sızıntıya göre + - 5mm² arasında değişebilir
Aynı metinde AquariusZi, AMD'nin muhtemelen Nvidia ile aynı şeyi yapacağına ve yalnızca AMD Radeon RX Big Navi (505 mm² yonga alanına sahip Navi 21) olarak bilinen üst düzey ürünleri için ışın izleme sunacağına dikkat çekiyor.

Nvidia, sadece Geforce RTX 2060 (Turing) modelleri için donanım ışını izleme olanağı sunar. Algoritma, sürücü kullanılarak GTX 16 (ayrıca Turing) ve GTX 10 serisi (Pascal) modellerinde de yürütülebilir, ancak (daha da büyük) performans kayıpları beklenebilir.

AquariusZi ayrıca daha küçük navigasyon yongalarının, ışın izlemeyi "iptal edebilecekleri" şekilde tasarlandığını yazıyor. Ancak, burada Çince'den makine çevirisinde hatalar olmuş olabilir. Muhtemelen, karşılık gelen çekirdeklerin ya devre dışı bırakıldığı ya da çipe hiç entegre edilmediği kastedilmektedir.

Bu neden mantıklı?
Gönderiye göre, daha küçük Navi çiplerinin (muhtemelen Navi 22 ve 23) odak noktası, Nvidia'nın GTX 16 serisiyle rekabet edebilmek için RDNA2 mimarisinin maksimum verimliliği.

Ek olarak, ışın izleme çok fazla güç ve ilgili donanım kaynaklarını gerektirir. Doğal olarak, daha küçük bir yonga alanında, daha büyük bir yongadan daha az özel RT çekirdeği bulunabilir.

Örneğin, 2018'in sonundaki Turing sürümünden sonraki ilk birkaç ay içinde Nvidia, daha az RT birimine sahip daha yavaş modellerin ve özellikle RTX 2060'ın aktif ışın izleme ile fps kaybı için yeterince silahlandırılmayacak kadar hızlı olmaması nedeniyle kısmen eleştirildi. olmak.

Nvidia'nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisi ile fps kaybının belirli bir şekilde hafifletilmesi mümkündür, ancak yine de bir ölçeklendirme yöntemidir.

Nvidia'nın tensör çekirdeği ve DLSS gibi AMD benzeri yükseltme teknolojilerinin RDNA2 mimarisine entegre edilip edilmediği henüz bilinmiyor.
Rambo Haber sundu.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,021,284
Mesajlar
9,220,308
Üyeler
161,833
Son üye
itirgit
Top Bottom