yusuftheayay
80+ Bronze
- Katılım
- 3 Şubat 2022
- Mesajlar
- 1,794
Bizde 2008 1.6 civic var yokuş aşağı veya dururken boşa atmakmı mantıklı yoksa viteste bekletmekmi
ışıklarda dururken boşa alın. Yokuş aşşağı ilerlerken viteste durması daha iyi, motor freni sağlar ve çok fazla hızlanmazsınız ayrıca yokuş aşşağı vitesteyken gaz vermezseniz yakıt tüketimi boştaki haline göre daha az olur. Yokuş yeterince eğimliyse vitesteyken gaz verilmedikçe hiç yakıt tüketimi olmaz.Bizde 2008 1.6 civic var yokuş aşağı veya dururken boşa atmakmı mantıklı yoksa viteste bekletmekmi
Yokuş aşağı seyahat ederken vitesi boşa alırsan, motor stop etmemek için silindir içine yakıt püskürtmeye devam edecektir, yakıt tüketimi artar. Eğer vitese takılıyken yokuş aşağı iniş yaparsan, tekerlerden krank miline tork iletildiği için motor devir-daime devam eder böylece motorun çalışması için gerekli olan yakıt püskürtmesine ihtiyaç duyulmaz. Araç vitese takılıyken iniş boyunca gaza basmadığın sürece ve devir saati rölanti devrinin altına inmedikçe yakıt kullanmaz.Bizde 2008 1.6 civic var yokuş aşağı veya dururken boşa atmakmı mantıklı yoksa viteste bekletmekmi
Aslında var ama çok çok spesifik noktalarda çok iyi zamanlama ile yaparsan var.Araç durur vaziyette çalışıyorken boşa veya vitese takmanın bir farkı yoktur yakıt tüketimi açısından.(manuel araç için)
Yokuş aşaği boş vites e almak ben kaza yapmak istiyorum ile aynı şey demektir kesinlikle ama kesinlikle araç viteste kalmasi gerekiyor vitesi ne zaman boşa alırsın düz bir yerdesindir duruyorsun trafik vardır hemen araçlar gitmeyeceğini düşünüyorsundur hem ayağın rahat etsin hem araç rahat etsin diye boşa alır ayağın hafif frende beklersin ama yokuş aşağı boşa almak falan öyle bir hata yapmayın arabayı kontrol edemezsiniz.Bizde 2008 1.6 civic var yokuş aşağı veya dururken boşa atmakmı mantıklı yoksa viteste bekletmekmi
Araç duruyorken -manuel araç için- viteste olsun veya olmasın debriyaja basılı tutulursa çok küçük bir miktar yakıt tasarrufu sağlanır. Fakat bacak ağrısına değer mi bilmiyorum.Aslında var ama çok çok spesifik noktalarda çok iyi zamanlama ile yaparsan var.
Tekerleklerden tork iletiliyor ve motor freni ile krank belli bir devirde dönüyor. Devirdaim demek değildir bu. Devirdaim demek motordan radyatöre gidip soğutulan suyun tekrardan motora gelmesi demektir, suyun sürekli motoru dönmesi demektir.Yokuş aşağı seyahat ederken vitesi boşa alırsan, motor stop etmemek için silindir içine yakıt püskürtmeye devam edecektir, yakıt tüketimi artar. Eğer vitese takılıyken yokuş aşağı iniş yaparsan, tekerlerden krank miline tork iletildiği için motor devir-daime devam eder böylece motorun çalışması için gerekli olan yakıt püskürtmesine ihtiyaç duyulmaz. Araç vitese takılıyken iniş boyunca gaza basmadığın sürece ve devir saati rölanti devrinin altına inmedikçe yakıt kullanmaz.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Araç durur vaziyette çalışıyorken boşa veya vitese takmanın bir farkı yoktur yakıt tüketimi açısından.(manuel araç için)
Dikkat ederseniz devridaim pompası demedim zaten, devridaim in kelime anlamına bakarsanız sürekli demektir. Ben orada motorun sürekli çalışmasına devam ettiğini kastetmiştim. Yoksa devridaim pompasının ne olduğunu bir otomotiv mühendisi bilir tabii ki Yokuş aşağı yeterli bir hızda giderken yakıtın silindirlere püskürtülmesine ihtiyaç yoktur. Zaten krank döner vaziyettedir ve hali hazırda alternatör araca gerekli elektriği saglamaktadir.Dururken boşa almanı tavsiye ederim. Debriyaja da basılı tutma. Baskı balata düşmanı olursun. Rampa aşağı da viteste git süzülsün araba
Mesaj otomatik birleştirildi:
Tekerleklerden tork iletiliyor ve motor freni ile krank belli bir devirde dönüyor. Devirdaim demek değildir bu. Devirdaim demek motordan radyatöre gidip soğutulan suyun tekrardan motora gelmesi demektir, suyun sürekli motoru dönmesi demektir.
Ayrıca bu durumda yakıt kullanılır. Yakıt kesilirse zaten motor çalışmaz. Bu yakıtın durdurulması durumu silindir kapatan motorlarda var( act motorlar)