Neler Yeni

Astra H 1.6 Twinport | Yüke binince tekleme.

Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
Merhabalar,

283.xxxkm benzin/lpg 2005 Opel Astra Twinport aracımda genellikle sıkıştırma sonrası ( özellikle rampada 4000 devirde, ama şehir içinde de yapıyor ), ses değişikliği, gaz yememe sorunu ortaya çıkıyor. Sanki bujilerin biri çalışmıyormuş gibi tekleme yapıyor.
Beyin değiştikten sonra aracı test etmek amaçlı biraz sıkıştırdım, rampa aşağı 170-180'i gördü sorun çözüldü diyerek derin bir oh çekmiştim ki, gazı bıraktım 160-150, tekrar gaza bastım biraz rampa yukarıydı tekleme sorunu başladı. Sanırım yüke bindirmem gerekiyor sorunun aktif olabilmesi için.
Aracın eski beyninde cihaza bağlandığında çok fazla arıza gösteriyordu. Ve göstergeye arıza işaretleri kapatılmıştı.
Beyin değişimden sonra ekrana arıza lambası yandı ve değiştirdiğim arkadaş oksijen sensörü ile emme manifoldundan arıza yaktığını dile getirdi.
Akabinde sorun mevcut olduğunda N konumunda gaz verdiğimizde 1000-2000 devire kadar tekleyerek, daha sonrasında düzenli bir şekilde gaz alıyor.
Kontağı kapat/aç yapana kadar sorun devam ediyor.

Bujiler, beyin yeni değiştirildi.
Ateşleme bobininin yenisini takarak denedim, sorun çözülmedi.

Forumlardan yapmış olduğum araştırmalarda genellikle süboplardan sorunu çözenler olmuş.
Çelik suboplara girişmeden önce sizlerden de yardım almak istedim. Aynı sorundan müzdarip olan var mı acaba?

Bir diğer sormak istediklerim de beyin değişmeden önce sıkışık trafikte hararet 115'i görüyordu. Aracın önü açıldığında ise 80-90'arası geziniyordu.
Devirdaimi değiştirerek sorunu çözdük. 105'de fan açıyor, 98-96 arası harareti tutuyordu.
Beyin değişiminden sonra hararet yine 113'lere kadar çıkmaya başladı.
113 fan açıyor, 108'e kadar indiriyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

Ve, aracın vites geçişlerinde çok aşırı şekilde vuruntu mevcut. Kalibrasyon yapıldı, sorun çözülmüştü. Çok yumuşak vites geçişleri vardı. Fakat kalibrasyon yine kayboldu.

Bu arada beyin değişiminden önce araç genelde ekrana F yakarak yolda bırakıyordu. 1-2 dakika bekleyip çalıştırdığımda tekrar vitese geçiyordu. Daha tam olarak deneyimleyemedim fakat sorun şuanlık ortalıkta gözükmüyor.

Ateşleme bobini çıkma takılmış. Üstünde yazılardan anlaşılabiliyor.

Akan trafikte dur kalklarda silkeleme mevcut.
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Yeni aldık ya, toparlamamız lazım bunu o.O2
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,474
En İyi Cevap
1
Şimdi aynı motorla biraz uğraşmış biri olarak yazıcam. Önce bir ustana götür baktır. Tekleme neden diye sor bir baksın. Ben uğraştığım araçtan bahsedeceğim.

Cruze 1.6 otomatik araç
Araba ilk geldiğinde normalde tekliyor. Ustam araca ilk başta bakmadı. Birisi söyledi kafalarına göre buji bobin aldılar. Düzelmedi halen tekliyor.
Araba ustamla bana siz yapın diye bırakıldı. Çok bilmiş arkadaşlar aracı çözemedi. Arabanın vanoslarını söktüm temizledim taktım arıza veriyordu. Başka bir cruze vardı parçayı denedim araç halen aynı. Kompresörünü ölçmeye başladık. 1 ve 2.silindir 10 bar. 3 ve 4. Silindir 2 3 bar anca çıkartıyor. Kompresör kaçırıyor. İlk tahminim siboplardı. Kapağı söktüm
IMG_20230731_122502.jpg
IMG_20230731_112320.jpg
IMG_20230731_195315.jpg
IMG_20230731_173454.jpg


Çıkan şey buydu. Conta 1 ve 2.gözde yanmış 3.gözde kopmuş.
Çevrede gördüğüm arızalı parçaları sökerek değiştirdim. Kapak rektefiyeye gitti çelik sibop işlemi yapıldı. Blok taşlandı ve toplandı.

Şimdi bunu örnek olsun diye anlattım. Aracında bu sorun var diyemem çünkü görmeden söylemek sadece şu yukarıdaki hikayede anlattığım çok bilmişlerin işidir. Bakmadan arıza söylemek işi sallamak olarak gelir bana.
Beyini neden değiştirdiniz? Beyin tamir olmadı mı? Beyin çıkma mı takıldı?
Bunların bobini kolay bozulmaz çıkma olan sağlamsa sorun olmaz.
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Şimdi aynı motorla biraz uğraşmış biri olarak yazıcam. Önce bir ustana götür baktır. Tekleme neden diye sor bir baksın. Ben uğraştığım araçtan bahsedeceğim.

Cruze 1.6 otomatik araç
Araba ilk geldiğinde normalde tekliyor. Ustam araca ilk başta bakmadı. Birisi söyledi kafalarına göre buji bobin aldılar. Düzelmedi halen tekliyor.
Araba ustamla bana siz yapın diye bırakıldı. Çok bilmiş arkadaşlar aracı çözemedi. Arabanın vanoslarını söktüm temizledim taktım arıza veriyordu. Başka bir cruze vardı parçayı denedim araç halen aynı. Kompresörünü ölçmeye başladık. 1 ve 2.silindir 10 bar. 3 ve 4. Silindir 2 3 bar anca çıkartıyor. Kompresör kaçırıyor. İlk tahminim siboplardı. Kapağı söktüm
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle

Çıkan şey buydu. Conta 1 ve 2.gözde yanmış 3.gözde kopmuş.
Çevrede gördüğüm arızalı parçaları sökerek değiştirdim. Kapak rektefiyeye gitti çelik sibop işlemi yapıldı. Blok taşlandı ve toplandı.

Şimdi bunu örnek olsun diye anlattım. Aracında bu sorun var diyemem çünkü görmeden söylemek sadece şu yukarıdaki hikayede anlattığım çok bilmişlerin işidir. Bakmadan arıza söylemek işi sallamak olarak gelir bana.
Beyini neden değiştirdiniz? Beyin tamir olmadı mı? Beyin çıkma mı takıldı?
Bunların bobini kolay bozulmaz çıkma olan sağlamsa sorun olmaz.
Beyin değiştirmemizin sebebi, ilk götürdüğümüz tamirci bu teklemenin sebebini beyine vermişti. Almanya'dan tanıdık vasıtasıyla aynı model aracın beynini bulduk. Beyin değişimine yakın ekranda çok fazla F arızası verdi ve yolda bıraktı. Buna da beyin dediler.
Cihaza bağlandığı zaman 14-15 adet arıza gösteriyordu buna da beyin dediler.

Şuan yeni taktığımız beyinde F arızası göremedim daha, 80-90 km yaptım üstüne.

Ve cihazda 2 adet sorun gözüküyor artık, oksijen sensörü ile emme manifoldu arızası.

Kompresyon testini nasıl yapabiliriz yardımcı olabilir misin?
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,474
En İyi Cevap
1
Seni üzmek istemem ama keşke almasaydın. Bu motor bela motordur. Arızaları boldur. Çok sıcak çalışır azıcık hararette bile contayı yakar.
O kilometrede bir 1.6 ecotec opel aracın motorunun önceden sökülmeme ihtimali az.
Hararet için termostatı değiştirdiniz mi? Arkasında da su sıcaklığı müşürü var termostata bağlı. Termostatı değiştirirsen o genelde birlikte gelir. Gelmezse bile çok pahalı değildir değiştir gitsin
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Termostat da değişti evet, beyin değişiminden önce hararet sorununu çözmüştük. Tekrar beyin değişimiyle sorunun gündeme gelmesi bizi şaşırttı.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,474
En İyi Cevap
1
Beyin değiştirmemizin sebebi, ilk götürdüğümüz tamirci bu teklemenin sebebini beyine vermişti. Almanya'dan tanıdık vasıtasıyla aynı model aracın beynini bulduk. Beyin değişimine yakın ekranda çok fazla F arızası verdi ve yolda bıraktı. Buna da beyin dediler.
Cihaza bağlandığı zaman 14-15 adet arıza gösteriyordu buna da beyin dediler.

Şuan yeni taktığımız beyinde F arızası göremedim daha, 80-90 km yaptım üstüne.

Ve cihazda 2 adet sorun gözüküyor artık, oksijen sensörü ile emme manifoldu arızası.

Kompresyon testini nasıl yapabiliriz yardımcı olabilir misin?
Bujileri söküp ona uyumlu aparatı takıyorsun. Marşa basıyorsun saatte zaten gözüküyor. Kompresör saati çoğu tamircide vardır. Dediğim gibi ustana götür göster bakalım. İyi bir ustaysa zaten kompresörü ölçer bir şüphe duyar. Ama şu anlattığına bakarsak son şüphe duyacağı şey budur. Yani bu başka bir şeyden de çıkabilir ben sana kesin kompresör kaçırıyor demiyorum.
Bu araçlarda incelemek lazım bakmak lazım.
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Gündemde olan en sıkıntılı sorunumuz bu aracın sıkıştırmayla teklemeye başlaması, sesi değişmesi, düzensiz çalışması.

Bir kaç ustayla da görüştüm, forumlarda da araştırma yaptım genellikle okuduğum, lpg takıldığından dolayı sibopların sıkışmasıymış.
Çelik siboplarla sorun çözülüyormuş. O yüzden kafamı o yöne çevirdim.
Biz de otobüs elektrik/elektronik işiyle uğraşıyoruz. Öylesi bir durumda dükkanda kendimiz söküp onarımını yapabilecek seviyedeyiz. Biraz araştırma yapmak istedim işlem öncesinde. Kompresör testiyle emin olabiliriz sanırım bu sorunda değil mi?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Beyin çıkma mı takıldı?
Evet, Almanya'dan gelen beyin de çıkma olarak geldi. O şekilde taktık, eski beyin'de gösterge'de arızalar gizlenmişti. Bu beyin'i taktığımızda arıza lambası yandı.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,474
En İyi Cevap
1
Gündemde olan en sıkıntılı sorunumuz bu aracın sıkıştırmayla teklemeye başlaması, sesi değişmesi, düzensiz çalışması.

Bir kaç ustayla da görüştüm, forumlarda da araştırma yaptım genellikle okuduğum, lpg takıldığından dolayı sibopların sıkışmasıymış.
Çelik siboplarla sorun çözülüyormuş. O yüzden kafamı o yöne çevirdim.
Biz de otobüs elektrik/elektronik işiyle uğraşıyoruz. Öylesi bir durumda dükkanda kendimiz söküp onarımını yapabilecek seviyedeyiz. Biraz araştırma yapmak istedim işlem öncesinde. Kompresör testiyle emin olabiliriz sanırım bu sorunda değil mi?
Kompresör testinde kompresör kaçırıyor mu bakabilirsin. Mesela
1. silindir 9 bar
2.silindir 9.5 bar
3.silindir 8.5 bar
4.silindir 9 bar
Gibi yakın değerlerin çıkması normaldir. Ama biri 9 biri 2 3 vs. İse contada , kapakta , siboplarda sorun olabilir.
Körü körüne kapak söktürme hocam. Kapak söktürürsün 30k 35k para çıkar .
Oksijen sensörünün lpg olan araçta yanması çok normal. Oksijen sensörüne takılma.
Emme manifoldunda aklıma gelen map sensörü. Sensör belli aralıklarla kafayı yiyor olabilir. Ya da tesisatında sorun olabilir. Map sensörü de önemlidir. Eğer baktıracaksan buna baktır. Tahminim 600 700 lira bir şeydir sensör. Durumun varsa ve ustan da değiştir derse değiştirmeni öneririm.
Aracın yakıt hattına giden hesaplamalarda map sensörü de vardır. Map sensöründen aldığı bilgiyi de yakıt denklemine katar ve gidecek yakıtı hesaplar.
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
Kompresör testinde kompresör kaçırıyor mu bakabilirsin. Mesela
1. silindir 9 bar
2.silindir 9.5 bar
3.silindir 8.5 bar
4.silindir 9 bar
Gibi yakın değerlerin çıkması normaldir. Ama biri 9 biri 2 3 vs. İse contada , kapakta , siboplarda sorun olabilir.
Körü körüne kapak söktürme hocam. Kapak söktürürsün 30k 35k para çıkar .
Oksijen sensörünün lpg olan araçta yanması çok normal. Oksijen sensörüne takılma.
Emme manifoldunda aklıma gelen map sensörü. Sensör belli aralıklarla kafayı yiyor olabilir. Ya da tesisatında sorun olabilir. Map sensörü de önemlidir. Eğer baktıracaksan buna baktır. Tahminim 600 700 lira bir şeydir sensör. Durumun varsa ve ustan da değiştir derse değiştirmeni öneririm.
Aracın yakıt hattına giden hesaplamalarda map sensörü de vardır. Map sensöründen aldığı bilgiyi de yakıt denklemine katar ve gidecek yakıtı hesaplar.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, bu değerler araç normal çalışıyorken 8-9 gibi yakın,
Tekleme sorunu başladığında stop etmeden 2-3 değerlerinde gibi olması ihtimal dahilinde değil dimi ?
Çünkü tekleme sorunu varken stop edene kadar motor teklemeli çalışıyor. Ki zaten tekleme sorunu varken kompresör değerlerine de bakılamaz.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,474
En İyi Cevap
1
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, bu değerler araç normal çalışıyorken 8-9 gibi yakın,
Tekleme sorunu başladığında stop etmeden 2-3 değerlerinde gibi olması ihtimal dahilinde değil dimi ?
Çünkü tekleme sorunu varken stop edene kadar motor teklemeli çalışıyor. Ki zaten tekleme sorunu varken kompresör değerlerine de bakılamaz.
Kompresör kaçırması olayında her zaman basınç düşük olur. Yani teklemeye başlayınca 2 3 olur. Senin aracında bence böyle bir sorun yok. Daha farklı bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Beyinden sonra oldu diyorsun. Beyinle alakalı bir sorun olabilir. Yoksa teklemeyen araba beyinden sonra teklemeye başlamış. Bak bu yüzden kapak açtırma dedim. Kapakta sibopta sorun olsaydı kendi beyini ile de aynı şeyi yapardı.
Bu aracın bence bu bütün vuruntular , tekleme gibi sorunları beyinden çıkacak. Beyinden sonra oldu diyorsun.
Sağlam bir beyinciye ve ustaya göstermeni öneriyorum
 
Katılım
24 Kasım 2023
Mesajlar
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Emir Cambaz
Yok yok, bu sorun her zaman vardı. Beyin değişince keser sandık fakat basınç altında tekrar aynı sorunu yaratıyor. Hatta eski beyniyle ilk götürdüğüm tamirci beyinden böyle yapar dediği için beyin değiştirdik. Beyin değiştirdikten sonra, rolanti devrinde düşüklük oldu ve şanzıman kalibrasyonu kaybolduğu için akan trafikte dur/kalk vuruntulu oldu.
 
Top Bottom