fakruzaruret
80+
- Katılım
- 2 Ocak 2025
- Mesajlar
- 2
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 0
- İsim
- Ali Korkmaz
Herkese merhabalar, bugün teknoser firması ve asus cihazımla ilgili yaşadığım sorundan bahsetmek istiyorum.
Hepsiburada - Zitek bilişim üzerinden 25 aralık 2023 tarihinde ASUS ROG STRIX G16 - G614JU-N3196 model laptop ( ürün linki ) aldım. Ekonomik açıdan da baya zorlanmıştım. İlk kullanımla birlikte genel olarak üründen memnundum tek sorunu numpad tuşlarının olmamasıydı garip bir şekilde numpad koymuyorlar yeni laptoplara bu skalada bunu aldım şimdiki aklım olsa klavye düzeni daha kullanışlı bir laptop alırdım ekstra klavye takmak durumunda kalıyorum.
Neyse yaşadığım can sıkıcı konuya geçelim bu modelde intel i7 13650HX işlemci var, bilen bilir 13 ve 14. nesil intel işlemcilerde sorunlar çıktı, masaüstüleri etkiledi vs dendi ama laptoplarda da problem olduğunu düşünüyorum. bundan 3 hafta önce Asusun en güncel BIOS versiyonu olan V331 versiyonunu yükledim kritik olarak değerlendirildiğinden güncelledim, keşke güncellemeseymişim. Bu güncelleme intel in bu versiyon işlemcilere yönelik yayınladığı microcode 0x12B geliştirmelerini içeren bir versiyon. Bu güncellemeyi ben yaptıktan sonra her açılışta bilgisayarım mavi ekran vermeye başladı, kullanım esnasında belli süre sonra mavi ekran verdi, ki bu mavi ekran hatalarında hata kodları da hep farklı tek servisten kaynaklı değil, güç yönetimi, ram, vs derken onlarca farklı sebepte hatalar oluştu. İntel in microcode güncellemesi işlemcilerin uzun süre yüksek voltajda kullanımı işlemcileri olumsuz etkilediği için çıkarılan ve maksimum kullanılan voltajı düşürerek limitleyen dolayısıyla performans odaklı satın aldığınız cihazı öldüren bir güncelleme.
Bu sorunları yaşayınca forumları vs her yeri dolaştım birçok kişi bundan muzdarip olmuştu, bIOS versiyonu da geri alınamıyor hiçbir şekilde, tüm yöntemleri denedim olmadı. En son servise götürme kararı verdim metroya atlayıp kağıthane'de 4. levent metronun orada çağ sokaktaki Asus yetkili servisi olan teknoser e cihazımı götürdüm, cihazı alırken kameraya vs gösterdiler, zaten cihazı hiç açmadım vidasına bile dokunmadım şu ana kadar ve de alırken sadece kullanıma bağlı leke ve çizik olarak fiziki durum belirtmişler.
Bunlar incelediler falan, bugün kardeşime cihazı aldırdım, yapılan işlemler formda yazıyor demişler orada denememiş o da eve getirdi bilgisayarı bir açtım açar açmaz mavi ekran aldım yine. Formu okuduğumda da cihazın içindeki ram ve SSD nin cihaza ait olmadığını belirtmişler. Ellerindeki referans Ram ve SSD ile test etmişler sözde ve sorun çıkmamış. Sonuç olarak cihazda yapılan tek değişiklik format atmışlar
Burada ben Teknoser e ne kadar güvenmeliyim sorusu zihnimi kurcalıyor, çünkü çalıştığım firmada POS cihazlarına da bu firma destek verdiği için ne kadar işbilmez olduklarını biliyorum?
Diğer sorularım ise şunlar;
1- Bu cihaz içindeki donanımlar cihaza ait değil demek ürünün garanti kapsamı dışında olduğu anlamına mı geliyor?
2- Eğer garanti kapsamı dışında anlamına geliyorsa neden ücretsiz servis hizmeti verdiler?
3- Eğer garanti kapsamında kalmasını sağlıyorsa neden referans RAM ve SSD takıp sorunu çözmediler?
4- Zitek bilişim sıfır üründe yamuk yapmış olabilir mi?
5- Burada süreci nasıl ilerletmem gerekir?
şimdiden cevap yazan herkese teşekkür ederim.
Hepsiburada - Zitek bilişim üzerinden 25 aralık 2023 tarihinde ASUS ROG STRIX G16 - G614JU-N3196 model laptop ( ürün linki ) aldım. Ekonomik açıdan da baya zorlanmıştım. İlk kullanımla birlikte genel olarak üründen memnundum tek sorunu numpad tuşlarının olmamasıydı garip bir şekilde numpad koymuyorlar yeni laptoplara bu skalada bunu aldım şimdiki aklım olsa klavye düzeni daha kullanışlı bir laptop alırdım ekstra klavye takmak durumunda kalıyorum.
Neyse yaşadığım can sıkıcı konuya geçelim bu modelde intel i7 13650HX işlemci var, bilen bilir 13 ve 14. nesil intel işlemcilerde sorunlar çıktı, masaüstüleri etkiledi vs dendi ama laptoplarda da problem olduğunu düşünüyorum. bundan 3 hafta önce Asusun en güncel BIOS versiyonu olan V331 versiyonunu yükledim kritik olarak değerlendirildiğinden güncelledim, keşke güncellemeseymişim. Bu güncelleme intel in bu versiyon işlemcilere yönelik yayınladığı microcode 0x12B geliştirmelerini içeren bir versiyon. Bu güncellemeyi ben yaptıktan sonra her açılışta bilgisayarım mavi ekran vermeye başladı, kullanım esnasında belli süre sonra mavi ekran verdi, ki bu mavi ekran hatalarında hata kodları da hep farklı tek servisten kaynaklı değil, güç yönetimi, ram, vs derken onlarca farklı sebepte hatalar oluştu. İntel in microcode güncellemesi işlemcilerin uzun süre yüksek voltajda kullanımı işlemcileri olumsuz etkilediği için çıkarılan ve maksimum kullanılan voltajı düşürerek limitleyen dolayısıyla performans odaklı satın aldığınız cihazı öldüren bir güncelleme.
Bu sorunları yaşayınca forumları vs her yeri dolaştım birçok kişi bundan muzdarip olmuştu, bIOS versiyonu da geri alınamıyor hiçbir şekilde, tüm yöntemleri denedim olmadı. En son servise götürme kararı verdim metroya atlayıp kağıthane'de 4. levent metronun orada çağ sokaktaki Asus yetkili servisi olan teknoser e cihazımı götürdüm, cihazı alırken kameraya vs gösterdiler, zaten cihazı hiç açmadım vidasına bile dokunmadım şu ana kadar ve de alırken sadece kullanıma bağlı leke ve çizik olarak fiziki durum belirtmişler.
Bunlar incelediler falan, bugün kardeşime cihazı aldırdım, yapılan işlemler formda yazıyor demişler orada denememiş o da eve getirdi bilgisayarı bir açtım açar açmaz mavi ekran aldım yine. Formu okuduğumda da cihazın içindeki ram ve SSD nin cihaza ait olmadığını belirtmişler. Ellerindeki referans Ram ve SSD ile test etmişler sözde ve sorun çıkmamış. Sonuç olarak cihazda yapılan tek değişiklik format atmışlar
Burada ben Teknoser e ne kadar güvenmeliyim sorusu zihnimi kurcalıyor, çünkü çalıştığım firmada POS cihazlarına da bu firma destek verdiği için ne kadar işbilmez olduklarını biliyorum?
Diğer sorularım ise şunlar;
1- Bu cihaz içindeki donanımlar cihaza ait değil demek ürünün garanti kapsamı dışında olduğu anlamına mı geliyor?
2- Eğer garanti kapsamı dışında anlamına geliyorsa neden ücretsiz servis hizmeti verdiler?
3- Eğer garanti kapsamında kalmasını sağlıyorsa neden referans RAM ve SSD takıp sorunu çözmediler?
4- Zitek bilişim sıfır üründe yamuk yapmış olabilir mi?
5- Burada süreci nasıl ilerletmem gerekir?
şimdiden cevap yazan herkese teşekkür ederim.