Neler Yeni

Bilgisayar bileşenlerinde garanti süreci siteye göre farklı mı ilerliyor?

Snow1

80+
Katılım
27 Şubat 2024
Mesajlar
60
Bileşenleri tek tek almak istiyorum. Alacağım çoğu şey Amazon, Trendyol ve Hepsiburada'da var hatta bizzat satıcıları kendileri. Sistem parçalarında bir gün sorun çıkarsa garanti süreci nasıl işliyor? Sinerji, İncehesap veya İtopya'da sitelerinden de almak isterim aslında ama garanti süreci ile işim olursa buralarda garanti sürecinde nasıl oluyor bilmiyorum. Yada Amazon üzerinden mesela İncehesap satıcısı seçsem eğer Amazon'un kendisi satmıyorsa, İncehesaptan da alsam arada Amazon olmuş olur. Direkt İncehesap sitesinden alırsam garanti süreciyle ilgili hiç bilgim yok nasıl olur.
Bu garanti süreci olaylarını bilmediğim için sormak istedim.
 

Lykia123

80+
Katılım
15 Mayıs 2022
Mesajlar
62
Dahası  
Reaksiyon skoru
14
Konum
İstanbul
İsim
Kaan
Garantiye başvururken toplama pclerde sadece parçayı gönderirsiniz. Ama hazır pclerde direk kasayı satıcıya gönderirsiniz. Yani burda parça parça alacaksanız aldığınız markanın garantisine göndermeniz gerekir. Bende parça parça aldım anakartı gönderirken direk asusa gönderdim.
 

Snow1

80+
Katılım
27 Şubat 2024
Mesajlar
60
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Garantiye başvururken toplama pclerde sadece parçayı gönderirsiniz. Ama hazır pclerde direk kasayı satıcıya gönderirsiniz. Yani burda parça parça alacaksanız aldığınız markanın garantisine göndermeniz gerekir. Bende parça parça aldım anakartı gönderirken direk asusa gönderdim.
Hocam o zaman direkt markanın garantisine gönderirsek mağazanın bu durumda herhangi bir işi olmayacak mı?
Mesela bir de Vatan Bilgisayar mağazadan aldım diyelim, olası sorunda mesela Asus marka ise Vatan'a götürmeyip direkt Asus'a göndereceğim değil mi? Ama yukarıda da yazdığım gibi bu durumda mağazanın işi nedir?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,418
En İyi Cevap
2
Hocam o zaman direkt markanın garantisine gönderirsek mağazanın bu durumda herhangi bir işi olmayacak mı?
Mesela bir de Vatan Bilgisayar mağazadan aldım diyelim, olası sorunda mesela Asus marka ise Vatan'a götürmeyip direkt Asus'a göndereceğim değil mi? Ama yukarıda da yazdığım gibi bu durumda mağazanın işi nedir?

Garanti konusunda amazon üzerindende olsa bildiğim kadarıyla direk satıcıyla muhattab olabilirsin. Bu mağazalardada iki seçenek var ya bize ver biz gönderelim süreci biz yapalım der yada sen direk servise kendin götür süreçle sen uğraş der. Asus ise ürün Garanti belgesinde yazan servise götürürsün servis toptancı aşağı yukarı aynı çatı altındalar örneğin arena bilgisayar.
 

Snow1

80+
Katılım
27 Şubat 2024
Mesajlar
60
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Garanti konusunda amazon üzerindende olsa bildiğim kadarıyla direk satıcıyla muhattab olabilirsin. Bu mağazalardada iki seçenek var ya bize ver biz gönderelim süreci biz yapalım der yada sen direk servise kendin götür süreçle sen uğraş der. Asus ise ürün Garanti belgesinde yazan servise götürürsün servis toptancı aşağı yukarı aynı çatı altındalar örneğin arena bilgisayar.
Hocam o zaman durum böyleyse ürünü nereden aldığım da çok önemli değil galiba doğru mu? Sinerji, İncehesap, İtopya veya satıcısı Amazon, Trendyol, Hepsiburada falan bunlardan herhangi birinden hangisi uygunsa alayım geçeyim değil mi? Hepsi bayağı tanınmış yerler sonuçta.
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,418
En İyi Cevap
2
Hocam o zaman durum böyleyse ürünü nereden aldığım da çok önemli değil galiba doğru mu? Sinerji, İncehesap, İtopya veya satıcısı Amazon, Trendyol, Hepsiburada falan bunlardan herhangi birinden hangisi uygunsa alayım geçeyim değil mi? Hepsi bayağı tanınmış yerler sonuçta.

Yani en mantıklısı. Bilindik yer olduktan sonra sorun olmaz.
 
Top Bottom