Neler Yeni

Çözüldü✓ Dell G5 SE 5505 düşük performans sorunu

Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Evren ÇELİK
Yaklaşık 7 ay önce aldığım Dell G5 SE 5505 model cihaz ilk başlarda çok iyi çalışırken durduk yere "Hard Drive Not Installed" hatası verdi. Sorunu çözmek için bölgedeki en yakın Dell Teknik Servisine yönlendirildim ve ramlerde arıza olduğunu söyleyip değiştirdiler. Bu süreçten sonra bilgisayar aynı hatayı vermedi fakat üst üste mavi ekran ve durduk yere kapanmalar meydana geldi. Cihazı sıfırlayıp fabrika sürümüne geri döndürdüm belki yanlış yaptığım bir şey yada ayar vardır diye ama bir fark olmadı kapanmalar mavi ekranlar devam etti sonradan bir anda kapanmalar ve mavi ekranlar kendiliğinden son buldu. Memtest86 ile ramleri test ettim herhangi bir sorun var mı diye ama testlerde bir sıkıntı çıkmadı, işlemci, ekran kartı, ssd gibi bileşenleride test ettim herhangi bir sorun gözükmedi ama anlamsız bir şekilde ilk aldığım günlerdeki performans ile şimdiki arasında çok fark varmış gibi hissettiriyor. FPS değerlerinde garip bir düşüş söz konusu örnek verecek olursam oynadığım oyunlardan şöyle bir kaç örnek vereyim. The Long Dark oynarken 1920 x 1080 ultra ayarlarda 110 - 130 arası fps değerlerine sahipken şuan 70 ve 80 civarında seyrediyor. PUBG gibi bir oyunda 1920 x 1080 düşük grafik ayarlarında 120 - 90 fps arası alıyorken şuan 90 - 70 civarında seyrediyor. CS GO 250-200 fps değerlerine sahipken en son oynadığımda 150 fps üzerine çıkmadığını farkettim. League Of Legends oynarken 1920 x 1080 orta grafik ayarında oyun ilk başladığı an 250 fps alıyorum biraz oynadıktan sonra 170 civarına düşüyor biraz zaman geçince 90'lara kadar iniyor. Ayrıca denetim masasından güç seçeneklerine girdiğimde sadece dengeli seçeneğinin olduğunu gördüm bir kaç araştırma yaptım diğer seçenekleri nasıl aktifleştireceğime dair fakat hiç biri işe yaramadı halen tek seçenek bulunuyor. Yaklaşık bir kaç saat önce cihaza format attım tekrar test ettim oyunları yine de değişen bir şey yok FPS değerleri aynıydı. Gece geç saatlerde konuyu açtığım için yorgunluktan dolayı eksik verdiğim bilgiler yada detaylar olabilir sorulması dahilinde paylaşabilirim. Şimdiden herkese teşekkür ederim.

Cihaz Özellikleri

İşlemci : AMD Ryzen 7 4800H with Radeon Graphics 2.90 GHz
Ram : 16,0 GB
Ekran Kartı : AMD Radeon RX 5600M 6 GB
İşletim Sistemi : Windows 11 Home x64
 
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Evren ÇELİK
Hocam bir gelişme var mıdır acaba
Merhabalar şu sıralar çok yoğun olduğum için pek fazla bakamıyorum sosyal mecraya o yüzden geç görüyorum herşeyi, cihazı İstanbul/Maltepe bir dell yetkili servisine teslim ediyorum 3 defa oldu geçen günlerde tekrar teslim aldım anakart ssd ve ramler tekrar değişmiş fakat FPS düşüşleri devam ediyor. Önceden yaşadığım mavi ekran ve kapanma sorunları ortadan kalktı ama FPS düşüşü halen devam ediyor farklı bir kaç oyun veya yazılımda tekrar test edip em kötü ihtimalle tekrar servise teslim ederim yada değişim/iade talebinde bulunurum
 

Numb Fox

80+
Katılım
26 Mayıs 2022
Mesajlar
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Samet KIR
Merhabalar şu sıralar çok yoğun olduğum için pek fazla bakamıyorum sosyal mecraya o yüzden geç görüyorum herşeyi, cihazı İstanbul/Maltepe bir dell yetkili servisine teslim ediyorum 3 defa oldu geçen günlerde tekrar teslim aldım anakart ssd ve ramler tekrar değişmiş fakat FPS düşüşleri devam ediyor. Önceden yaşadığım mavi ekran ve kapanma sorunları ortadan kalktı ama FPS düşüşü halen devam ediyor farklı bir kaç oyun veya yazılımda tekrar test edip em kötü ihtimalle tekrar servise teslim ederim yada değişim/iade talebinde bulunurum
Merhaba dostum bende maltepedeki servise laptopu bıraktım anakart değişti ama bende de problemler devam ediyor bende yakın zamanda tekrar servise vericem, iade talebinde bulunsak enflasyon, dolar (aşkın/munzam zarar) farkını vermezler herhalde :(
 
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Evren ÇELİK
Merhaba dostum bende maltepedeki servise laptopu bıraktım anakart değişti ama bende de problemler devam ediyor bende yakın zamanda tekrar servise vericem, iade talebinde bulunsak enflasyon, dolar (aşkın/munzam zarar) farkını vermezler herhalde :(
2 kez anakart ve ram değişti + olarak SSD değişti ama hiç bir değişiklik olmadı. Oyunlarda fps yerlerde ve bazen bilgisayar oyuna girer girmez kapanıyor hiç bir şekilde çözemedim iade edersem ücret talebi ilk aldığım fiyata göremi hesaplanacak yoksa güncel kura göremi olacak bilmiyorum yarın sabah tekrar servise götürcem ve bu 4. defa olmuş olacak artık gerçekten bıktım 😔
 

Numb Fox

80+
Katılım
26 Mayıs 2022
Mesajlar
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Samet KIR
2 kez anakart ve ram değişti + olarak SSD değişti ama hiç bir değişiklik olmadı. Oyunlarda fps yerlerde ve bazen bilgisayar oyuna girer girmez kapanıyor hiç bir şekilde çözemedim iade edersem ücret talebi ilk aldığım fiyata göremi hesaplanacak yoksa güncel kura göremi olacak bilmiyorum yarın sabah tekrar servise götürcem ve bu 4. defa olmuş olacak artık gerçekten bıktım 😔
Dostum selam ben de yakın zamanda tekrar bırakacağım bir gelisme oldu mu problemin çözüldü mü ona göre bdh ı yönlendirmek istiyorum.
 
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Evren ÇELİK
Dostum selam ben de yakın zamanda tekrar bırakacağım bir gelisme oldu mu problemin çözüldü mü ona göre bdh ı yönlendirmek istiyorum.
Malesef bir gelişme yok bugün cihazı tekrar servisten aldım ama sorunum çözülmedi muhtemelen değişim talebinde bulunacağım
 

Numb Fox

80+
Katılım
26 Mayıs 2022
Mesajlar
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Samet KIR
Malesef bir gelişme yok bugün cihazı tekrar servisten aldım ama sorunum çözülmedi muhtemelen değişim talebinde bulunacağım
Dostum merhabalar, değişim talebinde bulundun mu nasıl gidiyor ben cihazı tekrar servise verdim aldım ama hala oyunlarda düşük performans gösteriyor.
 
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
11
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Evren ÇELİK
Yaklaşık bir kaç aylık servis ve telefon trafiğinden sonra cihaz değişim talebi kabul edilerek yeni cihaz verildi. Eski cihazın sorunu 7 defa servise gitmesine rağmen bir türlü çözülemedi. Sorunun ne olduğuyla ilgili bilgide verilmedi. Bu ve buna benzer sorunlarla karşı karşıyaysanız ve çözülemiyorsa değişim talebi üzerine ısrarcı olmanızı tavsiye ederim. Umarım herhangi bir sorun olmadan cihazlarınızı kullanırsınız. Konu kapatılabilir.
 
Top Bottom