Direksiyon sinavina girmeden once bilmem gerekenler

bahtsizbedevi23

80+ Bronze
Katılım
5 Mart 2022
Mesajlar
1,385
Reaksiyon skoru
558
Yarın artık son dersime girecem cumartesi günü direksiyon sinavi. Güzergahı komple ezbereyim dersler iyi geçiyor motor kaputunu hoca bir defa hızlıca anlattı geçti ama zaten orayı biliyorum sorun olmaz araç içini tanıtmakta eksiğim var hoca orayida hızlıca anlattı daha önce hiç araba kullanmadigimdan silecek nasıl çalıştırılır klima nasıl acilir radyo nasıl acilir vs hiçbir şey bilmiyorum youtubedan bakarım onlara onları hallederim. Yokuşta kalkış meselesi biraz sıkıntılı tek bir defa istop ettim diğerlerinde kalkışı yapabildim yani şaşırdığım şey araci kavrama noktasına getiriyorum ayağımı frenden çekiyorum araç hiç geri kaçmıyor gaz vermeye başladığım an ilerlemeye başlıyor yani bu olay hızlı gerçekleşiyor ama az da olsa geri kaçması lazım. Tanıdıklar hoca bilerek frene basiyordur falan diyor geri kaçmasın diye inşallah öyle değildir araç benzinli bu arada galiba lpgde kullaniyoz. Birde ben yokuş kalkista gazı neredeyse köklüyorum ralli araci gibi kalkış yapıyorum orada gaz ayarını yapamiyorum
 
kullandığın araba ne ki
clio ise yokuşta freni bırakır bırakmaz debriyajı kaldır biraz gaza yüklen zaten istop etmezsin ( yokuş kalkış var )
yokuşta kökle zaten bir şey diyemezler olması gereken o
 
Son düzenleme:
kullandığın araba ne ki
clio ise yokuşta freni bırakır bırakmaz debriyajı kaldır biraz gaza yüklen zaten istop etmezsin ( yokuş kalkış var )
yokuşta kökle zaten bir şey diyemezler olması gereken o
Gazı köklemi

Arabadaki motordur krikodur stepnedir falan onları bilmen yeter gerisi zaten sürüş yokuştada hocan sana ne öğrettiyse onu yap gazı fazla verdin diye bırakabilir
 
Yarın artık son dersime girecem cumartesi günü direksiyon sinavi. Güzergahı komple ezbereyim dersler iyi geçiyor motor kaputunu hoca bir defa hızlıca anlattı geçti ama zaten orayı biliyorum sorun olmaz araç içini tanıtmakta eksiğim var hoca orayida hızlıca anlattı daha önce hiç araba kullanmadigimdan silecek nasıl çalıştırılır klima nasıl acilir radyo nasıl acilir vs hiçbir şey bilmiyorum youtubedan bakarım onlara onları hallederim. Yokuşta kalkış meselesi biraz sıkıntılı tek bir defa istop ettim diğerlerinde kalkışı yapabildim yani şaşırdığım şey araci kavrama noktasına getiriyorum ayağımı frenden çekiyorum araç hiç geri kaçmıyor gaz vermeye başladığım an ilerlemeye başlıyor yani bu olay hızlı gerçekleşiyor ama az da olsa geri kaçması lazım. Tanıdıklar hoca bilerek frene basiyordur falan diyor geri kaçmasın diye inşallah öyle değildir araç benzinli bu arada galiba lpgde kullaniyoz. Birde ben yokuş kalkista gazı neredeyse köklüyorum ralli araci gibi kalkış yapıyorum orada gaz ayarını yapamiyorum
knk ota b*ka sinyal ver,heyecanlanma,acele etme. Bide uzun yola çıktığında komisyanla sohbet edip yavaş yavaş git. Yol uzun değilse 3. vitese çıkma bile
 
Gazı köklemi

Arabadaki motordur krikodur stepnedir falan onları bilmen yeter gerisi zaten sürüş yokuştada hocan sana ne öğrettiyse onu yap gazı fazla verdin diye bırakabilir
alakası bile yok hoca kökle diyor ehliyet aldın mı knka sen sanada demiş olmaları gerek bana öyle öğrettiler aldım yani olması gereken o yokuşta ama yanlış mı biliyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

knk ota b*ka sinyal ver,heyecanlanma,acele etme. Bide uzun yola çıktığında komisyanla sohbet edip yavaş yavaş git. Yol uzun değilse 3. vitese çıkma bile
3'e çıkmak zorunlu sanırım 40-45 gitmesi lazım
 
alakası bile yok hoca kökle diyor ehliyet aldın mı knka sen sanada demiş olmaları gerek bana öyle öğrettiler aldım yani olması gereken o yokuşta ama yanlış mı biliyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


3'e çıkmak zorunlu sanırım 40-45 gitmesi lazım
Yok kankaaaaaa ben ehliyetsiz sürüyom (!)

kankaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA oldumu simdi kankaaaaaa
 
al şu ehliyeti artık yeter
 
alakası bile yok hoca kökle diyor ehliyet aldın mı knka sen sanada demiş olmaları gerek bana öyle öğrettiler aldım yani olması gereken o yokuşta ama yanlış mı biliyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


3'e çıkmak zorunlu sanırım 40-45 gitmesi lazım
3e çıkmak zorunlu mu bilmiyorum da ben alırken 2 den üstüne çıkmamı bile istemedi etrafımda hiç görmedim hocada 2 nin üstüne çıkmıcan zaten demişti zamanında ben sınavdayken 3 e çıkmak çok istemiştim içimden
 
kullandığın araba ne ki
clio ise yokuşta freni bırakır bırakmaz debriyajı kaldır biraz gaza yüklen zaten istop etmezsin ( yokuş kalkış var )
yokuşta kökle zaten bir şey diyemezler olması gereken o
Opel corsa j son kasanın bir altı
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

knk ota b*ka sinyal ver,heyecanlanma,acele etme. Bide uzun yola çıktığında komisyanla sohbet edip yavaş yavaş git. Yol uzun değilse 3. vitese çıkma bile
İki güzergah var biri uzun orda mecbur 3 e almalısın diyorlar kısa olanı 2. Vitesle tamamlıyoruz. Çöp kutusu yola az bisey taşmış onu sollarken bile sinyal veriyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

al şu ehliyeti artık yeter
Durun bakalım yarın son ders son macera cumartesiye kadar daha çok başınızı sisirecem. Birde kalırsam varya galiba forumda full benim konular dolasir
 
Opel corsa j son kasanın bir altı
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


İki güzergah var biri uzun orda mecbur 3 e almalısın diyorlar kısa olanı 2. Vitesle tamamlıyoruz. Çöp kutusu yola az bisey taşmış onu sollarken bile sinyal veriyorum
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Durun bakalım yarın son ders son macera cumartesiye kadar daha çok başınızı sisirecem. Birde kalırsam varya galiba forumda full benim konular dolasir
Alırsanızda dolaşsın hocam sonunda ehliyetimi aldım vs. Diye.
Sizde güzergahta sonraymış bizde önce parkur yapıyorduk.
Sinyallere dikkat et ve kalabalık olacak o gün oralar yüksek ihtimal.,orda sabırlı ol istediğin yere park etme hakkın var hangisi kolayına rahatına gelirse oraya gir acele etme. U dönüşünde girerken verdin sonra ilerisi gittin geri geldin o geri geldikten sonra ileriye gidicekken sol sinyal vermen lazım sonra çıkışında sağa çıkıyorsan sağa ver. Komisyon iyiyse orda sol sağ bişi demez zaten. Birde yine komisyon iyiyse güzergahı bile sorabilirsin. Ben biliyordum güzergahı ama hocam arkadan 1 2 kere fısıldadı ilerden döncen diye. Rahat ol acele etme alırsın zaten.
 
Alırsanızda dolaşsın hocam sonunda ehliyetimi aldım vs. Diye.
Sizde güzergahta sonraymış bizde önce parkur yapıyorduk.
Sinyallere dikkat et ve kalabalık olacak o gün oralar yüksek ihtimal.,orda sabırlı ol istediğin yere park etme hakkın var hangisi kolayına rahatına gelirse oraya gir acele etme. U dönüşünde girerken verdin sonra ilerisi gittin geri geldin o geri geldikten sonra ileriye gidicekken sol sinyal vermen lazım sonra çıkışında sağa çıkıyorsan sağa ver. Komisyon iyiyse orda sol sağ bişi demez zaten. Birde yine komisyon iyiyse güzergahı bile sorabilirsin. Ben biliyordum güzergahı ama hocam arkadan 1 2 kere fısıldadı ilerden döncen diye. Rahat ol acele etme alırsın zaten.
Bizde iki güzergah var birinde önce parkur sonra güzergah diğerinde önce güzergah sonra parkur. İkisinin ortak bir yolu var önce o yolu geçmek lazım ben o yoldayken hocaya hep soruyorum hocam samanköye mi buğday pazarına mi diye. Yarın direksiyon sınavında komisyona araca biner binmez sorayım mı hangi güzergah diye. Çünkü kavşaklara gelmeden önce gideceğim güzergaha göre serite giriyorum. Mesela ilk güzergahta kavşaktan sola döncem onda soldan gitmem gerekli diğerinde sağa donecem sağdan gitmem gerek. Birde bizim parklarda L park ve paralel park yerine girişten önce dubalar var önce o dubalarin arasına girmem gerek ben orda sinyali veriyorum oraya girince unutuyorum tekrar sinyal vermeyi bilmiyorum belki veriyorumdur hatırlamıyorum. Kavşaklarda dönüşlerde hiç unutmadım. Hoca diyorki bir sıkıntı yok böyle sürersen geçersin panik yapma yeter dedi.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,153,420
Mesajlar
10,394,974
Üyeler
183,425
Son üye
mavikurt
Geri
Top