Arkadaşlar öncelikle merhaba f1 a sardım şu sıralar, fakat bilgim 0 denebilecek kadar az, bir şey sormak istiyorum; en öndeki yarışcı pite girince bir anda sonunculuğa düşüyor. Bu pit olayı nasıl bir şey tam anlayamıyorum biraz açıklar mısınız?
Lastik faktörü motor sporlarında inanılmaz önemli. Günümüzde pit'e daha çok lastik değişimi için giriliyor. Bunun dışında kaza veya arıza durumlarında da pite girilebiliyor.
Eskiden yakıt ikmali de yapılıyordu, onun için de pit'e girmek gerekiyordu, artık o yapılmıyor.
Bazen yağmur bastırıyor hemen pit'e girip lastik değiştirmeleri gerekiyor, sonra yağmur kesiliyor yine pit'e girip kuru zemine uygun lastiğe geçiyorlar.
Soruna gelince, örneğin birinci pit'e girince birkaç sıra kaybetmiş olarak geri çıkıyor. Ama sonra önündekiler de nasılsa pit'e gireceği için o sıraları geri kazanıyor. Temposunu kaybetmezse ve kaza yapmazsa geçilme ihtimali düşüyor.
Bazen çift pit stop taktiği yapıyorlar. Yarıştan yarışa bu avantaj veya dezavantaj olabiliyor.
Milyonlarca olasılık var F1'de. Diyelim ki Hamilton'sun, deli gibi hızlı turlar atıyorsun, 2. ile aradaki farkı açıyorsun ki pit'e girip çıktığında geri 1. olarak dönebilesin, başarılı da oluyorsun, pit'ten geri 1. olarak çıkıyorsun, arka grupta birisi kaza yapıyor güvenlik arabası giriyor, hadi bakayıııım açtığın o fark boşa gitti, 2. geliyor dibinde bitiyor. Gibi gibi bir sürü ihtimal var yani.