Neler Yeni

FSR 2.0 Hakkında İlk İzlenimlerim

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,896
En İyi Cevap
26
AMD FSR 2.0 teknolojisinin üç gün önce açık kaynak kodları yayınlanmıştı:

Nexus Mod'da bir yapımcı FSR 2.0 kodlarını Cyberpunk 2077'ye entegre etmiş:

Modu kurdum. GTX 1660 Ti kartımla test ettim. Sonuçlar beni oldukça tatmin etti. FSR 1.0'dan çok daha iyi olmuş. FSR 1.0'ın sadece Ultra Quality versiyonu iş yapıyordu. Diğerleri direkt gözle görülür bulanıklık veriyordu. Ultra Quality, uzak nesnelerde hafiften hissedilir bulanıklık verse de oyun esnasında o kadar fark edilmiyordu. FSR 1.0'ın Ultra Quality'sini (en yükseği) FSR 2.0'ın Quality'si (en yükseği) ile karşılaştıracak olursam şöyle diyebilirim:
  • Pek çok oyunun orijinalinde uzakta olan ince yapılı cisimler titriyor, tırtıklı gözüküyor.
    Göz zevkini bozan bir durum. FSR 2.0 çözüyor bunu. Zaman ayarlı atıyorum:

  • FSR 2.0 netleştirmede daha başarılı. FSR 1.0 bulanık kalıyor. Zoom yaptığınız zaman daha kolay fark ediliyor.

  • İki teknolojinin de en yüksek ayarı aynı derecede FPS artışı sağlıyor. Buna rağmen FSR 2.0 daha kaliteli görüntü sunuyor.
FSR 2.0'ın iki eksiği var DLSS'ye göre:
  • Sadece Quality modda iş yapması. Performance moduna alınca titreme sorununu çözmüyor ve kaliteden ödün veriyor. Cisimlerin kontürleri belli olmaya başlıyor.

  • DLSS'ye göre daha az FPS arttırması.
Sonuç:
Oldukça yararlanacağım bir yenilik oldu benim için. Bir saattir falan oynuyorum, herhangi bir hatayla da karşılaşmadım. Selefine göre çok daha başarılı olmuş FSR 2.0, öneririm. Orijinal hâline göre 10-20 FPS fazla alıyorsunuz ve görüntüde birkaç sorun çözülüyor. Zamanla pek çok oyun için destek gelecektir. Beklemedeyim.
 

Mırnav

80+ Gold
Katılım
3 Haziran 2020
Mesajlar
5,203
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,750
İsim
SANANE
AMD FSR 2.0 teknolojisinin üç gün önce açık kaynak kodları yayınlanmıştı:

Nexus Mod'da bir yapımcı FSR 2.0 kodlarını Cyberpunk 2077'ye entegre etmiş:

Modu kurdum. GTX 1660 Ti kartımla test ettim. Sonuçlar beni oldukça tatmin etti. FSR 1.0'dan çok daha iyi olmuş. FSR 1.0'ın sadece Ultra Quality versiyonu iş yapıyordu. Diğerleri direkt gözle görülür bulanıklık veriyordu. Ultra Quality, uzak nesnelerde hafiften hissedilir bulanıklık verse de oyun esnasında o kadar fark edilmiyordu. FSR 1.0'ın Ultra Quality'sini (en yükseği) FSR 2.0'ın Quality'si (en yükseği) ile karşılaştıracak olursam şöyle diyebilirim:
  • Pek çok oyunun orijinalinde uzakta olan ince yapılı cisimler titriyor, tırtıklı gözüküyor.
    Göz zevkini bozan bir durum. FSR 2.0 çözüyor bunu. Zaman ayarlı atıyorum:

  • FSR 2.0 netleştirmede daha başarılı. FSR 1.0 bulanık kalıyor. Zoom yaptığınız zaman daha kolay fark ediliyor.

  • İki teknolojinin de en yüksek ayarı aynı derecede FPS artışı sağlıyor. Buna rağmen FSR 2.0 daha kaliteli görüntü sunuyor.
FSR 2.0'ın iki eksiği var DLSS'ye göre:
  • Sadece Quality modda iş yapması. Performance moduna alınca ne titreme sorununu çözüyor ne de net gözüküyor. Cisimlerin kontürleri belli olmaya başlıyor.

  • DLSS'ye göre daha az FPS yükseltmesi.
Sonuç:
Oldukça yararlanacağım bir yenilik oldu benim için. Bir saattir falan oynuyorum, herhangi bir hatayla da karşılaşmadım. Selefine göre çok daha başarılı olmuş FSR 2.0, öneririm. Orijinal hâline göre 10-20 FPS fazla alıyorsunuz ve görüntüde birkaç sorun çözülüyor. Zamanla pek çok oyun için destek gelecektir.
Kim bilir belki Minecraft'ta dahi FSR 2.0 gelir.
 

yetekoglu

80+
Katılım
23 Nisan 2020
Mesajlar
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
12
İsim
Yunus Emre Tekoğlu
Dying Light 2'de sonradan eklenen FSR'yi kullanıyorum. 70 Fpslerden 90-100 arasına çıktım. Ultra kalite seçmeme rağmen bence başarılı.
 

(steel)kerim53

80+ Bronze
Katılım
16 Ağustos 2021
Mesajlar
1,012
Dahası  
Reaksiyon skoru
227
İsim
kerim
AMD FSR 2.0 teknolojisinin üç gün önce açık kaynak kodları yayınlanmıştı:

Nexus Mod'da bir yapımcı FSR 2.0 kodlarını Cyberpunk 2077'ye entegre etmiş:

Modu kurdum. GTX 1660 Ti kartımla test ettim. Sonuçlar beni oldukça tatmin etti. FSR 1.0'dan çok daha iyi olmuş. FSR 1.0'ın sadece Ultra Quality versiyonu iş yapıyordu. Diğerleri direkt gözle görülür bulanıklık veriyordu. Ultra Quality, uzak nesnelerde hafiften hissedilir bulanıklık verse de oyun esnasında o kadar fark edilmiyordu. FSR 1.0'ın Ultra Quality'sini (en yükseği) FSR 2.0'ın Quality'si (en yükseği) ile karşılaştıracak olursam şöyle diyebilirim:
  • Pek çok oyunun orijinalinde uzakta olan ince yapılı cisimler titriyor, tırtıklı gözüküyor.
    Göz zevkini bozan bir durum. FSR 2.0 çözüyor bunu. Zaman ayarlı atıyorum:

  • FSR 2.0 netleştirmede daha başarılı. FSR 1.0 bulanık kalıyor. Zoom yaptığınız zaman daha kolay fark ediliyor.

  • İki teknolojinin de en yüksek ayarı aynı derecede FPS artışı sağlıyor. Buna rağmen FSR 2.0 daha kaliteli görüntü sunuyor.
FSR 2.0'ın iki eksiği var DLSS'ye göre:
  • Sadece Quality modda iş yapması. Performance moduna alınca ne titreme sorununu çözüyor ne de net gözüküyor. Cisimlerin kontürleri belli olmaya başlıyor.

  • DLSS'ye göre daha az FPS yükseltmesi.
Sonuç:
Oldukça yararlanacağım bir yenilik oldu benim için. Bir saattir falan oynuyorum, herhangi bir hatayla da karşılaşmadım. Selefine göre çok daha başarılı olmuş FSR 2.0, öneririm. Orijinal hâline göre 10-20 FPS fazla alıyorsunuz ve görüntüde birkaç sorun çözülüyor. Zamanla pek çok oyun için destek gelecektir.
Pc im yok :(
 

Ryzhem

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
9,095
En İyi Cevap
1
bu FSR teknolojisi keşke bide online oyunlara gelse örneğin Valorant gibi
 

Ryzhem

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
9,095
En İyi Cevap
1
Valorantta FSR olsa ne olmasa ne ya, UHD 630 ile 100-120FPS alıyordum 1080P Low da 😀
Benim için lazım oluyor belki inşallah yeni monitör alırsam hz sorununu geçebilirim
 

Eclipse

80+ Bronze
Katılım
27 Temmuz 2020
Mesajlar
866
FSR 2.0ın sadece Quality modda iş yaptığı konusunda hemfikir başkasını bulmak çok sevindirici. Minecrafta gelebileceğini düşünüyorum, mod desteği ile. Ancak zaten optifine ve sodium gibi eklentiler varken ne kadar gerekli tartışılır. Ben alacağım pc quality modda iyi performans versin istiyorum. Artık kartlara daha sıcak bakıyorum bu hamleyle birlikte. Ancak tüm bunlara nazaran performans modunun iyi olmaması ve optimizasyon polemiği halen problem. Bakalım bunlar da değişecek mi...
 
Top Bottom