Perfectshot06
Moderatör
- Katılım
- 4 Ocak 2021
- Mesajlar
- 21,099
Dahası
Dostlar bundan 10 ay önce 2.elden 2000tl'ye kulaklık almıştım. Kulaklığı çok iyi kullanırken geçtiğimiz ay bozuldu. Garantiye gönderdim ve iade kararı çıktı. Ama fatura sahibi ben olmadığım için iadeyi size yapamayız dediler. Bende aldığım kişiden rica ettim kendi ibanını onlara gönderdi. Ürünün fatura tutarı 2900tl idi, ben aradan geçen 1 yıldaki enflasyon farkını da istedim ama hayır dediler. Tabi fatura sahibi ben olmadığım için thh'ye de gidemedim. Neyse 1 ay sonra fatura tutarı kulaklık sahibinin hesabına yatırılmış. Ama fatura sahibi ben sana 2000tl'ye sattım anca o kadarını iade ederim dedi. Fatura sahibine de geçen sene 2000tl'ye aldığım kulaklığın şuan 4000tl olduğunu ve 2000tl'ye aynı kalitede bulamayacığımı söyledim ama ortak noktada buluşamadık 2000tl'mi bana geri yolladı. Bu arada hiç para atmayabilirdi de. Sonuçta ben resmi olarak tamamen ghost rolündeyim. Ama burada bence değişmesi gereken garanti sistemi. Çünkü gününmüzde artık çoğu kişi 2.ellere yönelmiş durumda ve hiçbir hakları yok. Thh'ye bile gidemiyorlar fatura sahibi olmadıkları için. Elden satışlarda olmasa bile sahibinden param güvende gibi sistemlerden ürün aldığımız zaman bütün hakları alan kişiye geçmesi lazım. Sonuçta bir fatura kesiliyor. Oradan aldığımız fatura ile garantiye ve THH'ye başvurmalıyız. Yani düşünsenize Garantili araç almışssınız ikinci elden. Servisi alan kişi gelmesi lazım diyor. Bunun olmaması için noterde üzerinize alıyorsunuz. 2.el ürünler içinde feragatname gibi bir şey hazırlanıp alım esnasında imzalanıp ürünün bütün haklarını size geçiren bir belge imzalansa geçse. Yani diyeceğim dostlar garantisi olan bozulabilecek bir ürünü 2. elden alıyorsanız dikkat edin.