BoobaFett
80+
- Katılım
- 23 Ocak 2022
- Mesajlar
- 141
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 64
- İsim
- Eren Aydın
Siz ne kadar dikkat ettiniz bilmiyorum ama ben son yıllarda sinyal ışığı sarı yerine kırmızı olan (fren ışığı sinyal için yanıyor), sinyalini açtığında tak-tak yanıp sönmek yerine şekilli şekilli azalıp artan vs ışıkları olan araçlar görmeye başladım.
Araba sürmek zaten karmaşık, zor ve tehlikeli bir iş. İnsan hatasından her yıl binlerce kişi trafik kazalarında ölüyor. Trafikte insanın aklını karıştıracak her türlü farklılıktan uzaklaşılması lazım. Öndeki arabanın sarı sinyal ışığı sol tarafa yandı. Sürücü hemen aracın sola döneceğini anladı ve ona göre yapması gerekeni yaptı. Öndeki aracın bu sefer kırmızı ışıkları yandı, sürücü öndeki arabanın fren yaptığını anladı ve yine yapması gerekeni yaptı. Ama öndeki arabanın diyelim sadece sol kırmızı ışığı yandı. Sürücü durup düşündü, "frene mi bastı? Galiba sola dönecek, bu arabanın sinyali kımızı galiba" dedi, ama meğersem öndeki arabanın sağ fren ışığı bozulmuş ve sadece sol ışığı çalışıyormuş. Sonuç: kafa karışıklığı ve kaza. Veya gerçekten sola dönecekmiş, ama sürücü frene bastığını zannetmiş. Sonuç: kafası daha da karışık sürücü. Bu yazdığım örnekler gerçek araştırmaların sonuçları, ve her test sarı ışığın daha güvenli olduğunu gösteriyor. Bu araştırmalar sonucunda kırmızı sinyal avrupa birliğinde yasaklandı. Aynı şekilde Türkiye'de de yasaklanması lazım. Camda film var diye muayeneden nasıl kalınıyorsa aynı şekilde her araçta düzgün sinyal ışıkları olması lazım.
Araba sürmek zaten karmaşık, zor ve tehlikeli bir iş. İnsan hatasından her yıl binlerce kişi trafik kazalarında ölüyor. Trafikte insanın aklını karıştıracak her türlü farklılıktan uzaklaşılması lazım. Öndeki arabanın sarı sinyal ışığı sol tarafa yandı. Sürücü hemen aracın sola döneceğini anladı ve ona göre yapması gerekeni yaptı. Öndeki aracın bu sefer kırmızı ışıkları yandı, sürücü öndeki arabanın fren yaptığını anladı ve yine yapması gerekeni yaptı. Ama öndeki arabanın diyelim sadece sol kırmızı ışığı yandı. Sürücü durup düşündü, "frene mi bastı? Galiba sola dönecek, bu arabanın sinyali kımızı galiba" dedi, ama meğersem öndeki arabanın sağ fren ışığı bozulmuş ve sadece sol ışığı çalışıyormuş. Sonuç: kafa karışıklığı ve kaza. Veya gerçekten sola dönecekmiş, ama sürücü frene bastığını zannetmiş. Sonuç: kafası daha da karışık sürücü. Bu yazdığım örnekler gerçek araştırmaların sonuçları, ve her test sarı ışığın daha güvenli olduğunu gösteriyor. Bu araştırmalar sonucunda kırmızı sinyal avrupa birliğinde yasaklandı. Aynı şekilde Türkiye'de de yasaklanması lazım. Camda film var diye muayeneden nasıl kalınıyorsa aynı şekilde her araçta düzgün sinyal ışıkları olması lazım.