Neler Yeni

Last of us part II görüntü titremesi sorunu

emirexin

80+
Katılım
8 Nisan 2025
Mesajlar
53
Dahası  
Reaksiyon skoru
12
İsim
Emir
Selamlar.Oyunda bu tarz teller olsun zemin yuzeyleri olsun kamerayi hareket ettirdiğim zaman titreme tarzi şeyler oluyor bunun için bir çözüm ya da ayar var mi nvidia app guncelleme sonrasi oyunu app e ekleyip optimize ayarlar ile de denedim ama daha kotu oldu eski ayarlarima geri döndüm yardimci olabilecek var mi umursamadan devam ediyorum ama biraz rahatsız edici bir durum oyun içi ayarlarimi da paylasiyorum
 

Ekler

  • Screenshot_2025-04-11-17-24-53-101_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2025-04-11-17-24-53-101_com.whatsapp.jpg
    1.5 MB · Hit: 26
  • IMG_20250411_163614.jpg
    IMG_20250411_163614.jpg
    1.8 MB · Hit: 30
  • IMG_20250411_163627.jpg
    IMG_20250411_163627.jpg
    1.8 MB · Hit: 17
  • IMG_20250411_163633.jpg
    IMG_20250411_163633.jpg
    1.9 MB · Hit: 19
  • IMG_20250411_172658.jpg
    IMG_20250411_172658.jpg
    2.2 MB · Hit: 20

KlausM

80+ Silver
Katılım
6 Mart 2021
Mesajlar
3,034

1. Kenar Yumuşatma (Anti-Aliasing)


  • Şu an DLAA kullanıyorsun, ki kalite açısından çok iyi ama her sistemde stabil çalışmayabilir.
  • DLAA yerine şunları dene:
    • TAA (Temporal Anti-Aliasing) — kamera hareketinde titreşimleri azaltmada en etkilisidir.
    • DLSS varsa (RTX kartlarında), DLSS Quality de denenebilir ama TAA kadar sabit görsel sunmayabilir.

2. V-Sync + FPS Limiti


  • V-Sync açık, bu iyi. Ancak FPS limitin 141, monitörün 144Hz.
    • FPS limitini tam 144 ya da 3-4 FPS daha aşağıya (140 gibi) çek. Çünkü 141 bazen VSync ile çakışmaya neden olabilir.
    • Alternatif: V-Sync kapalı + G-Sync (monitör destekliyorsa).

3. Kamera Sallanması ve Efektler


  • "Kamera Sallanması", “Kromatik Aberasyon”, “Film Greni” gibi efektler açık. Bu tür efektler görüntüde istemsiz titreşim, bulanıklık ve kontrast patlamaları yaratabilir.
    • Bunları sıfırla veya kapat.
      • Kamera Sallanması: 0
      • Film Greni: 0
      • Kromatik Aberasyon: 0
      • Lens Kiri: isteğe bağlı ama 0 önerilir.



🔧 İkincil Ayarlar ve Performans Dengeleme


  • "DLSS / FSR / XeSS" gibi bir yukarı ölçekleme kullanımı varsa, bunun kalitesi ve türü görüntü stabilitesini çok etkiler. Sen DLAA seçmişsin ama eğer ekran kartın DLSS destekliyorsa "DLSS Quality" de bir alternatif olabilir.
  • "NVIDIA Reflex" açık bırakılabilir, gecikme düşürmede işe yarar.
  • "Gerçek Zamanlı Yansımalar" ve “Alan Derinliği” gibi ayarlar orta ya da kapalı olabilir, çünkü bunlar titreşimi tetikleyebilir.



🧪 Deneme için Önerilen Kombinasyon​


AyarDeğer
Kenar YumuşatmaTAA
VSyncAçık
FPS Limiti140
Kamera Sallanması0
Film Greni0
Kromatik Aberasyon0
DLSS (Varsa)Quality
Gerçek Zamanlı YansımalarKapalı / Orta



💡 Ekstra Kontrol Etmen Gerekenler​


  • NVIDIA Denetim Masası → “3D Ayarlarının Yönetilmesi” kısmında:
    • "Görüntüleme teknolojisi": G-Sync (monitör destekliyorsa)
    • "Üçlü tamponlama": KAPALI
    • "Düşük gecikme modu": AÇIK
    • "Dikey senkronizasyon": "Uygulama tarafından kontrol edilir"
 

emirexin

80+
Katılım
8 Nisan 2025
Mesajlar
53
Dahası  
Reaksiyon skoru
12
İsim
Emir
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3

1. Kenar Yumuşatma (Anti-Aliasing)


  • Şu an DLAA kullanıyorsun, ki kalite açısından çok iyi ama her sistemde stabil çalışmayabilir.
  • DLAA yerine şunları dene:
    • TAA (Temporal Anti-Aliasing) — kamera hareketinde titreşimleri azaltmada en etkilisidir.
    • DLSS varsa (RTX kartlarında), DLSS Quality de denenebilir ama TAA kadar sabit görsel sunmayabilir.

2. V-Sync + FPS Limiti


  • V-Sync açık, bu iyi. Ancak FPS limitin 141, monitörün 144Hz.
    • FPS limitini tam 144 ya da 3-4 FPS daha aşağıya (140 gibi) çek. Çünkü 141 bazen VSync ile çakışmaya neden olabilir.
    • Alternatif: V-Sync kapalı + G-Sync (monitör destekliyorsa).

3. Kamera Sallanması ve Efektler


  • "Kamera Sallanması", “Kromatik Aberasyon”, “Film Greni” gibi efektler açık. Bu tür efektler görüntüde istemsiz titreşim, bulanıklık ve kontrast patlamaları yaratabilir.
    • Bunları sıfırla veya kapat.
      • Kamera Sallanması: 0
      • Film Greni: 0
      • Kromatik Aberasyon: 0
      • Lens Kiri: isteğe bağlı ama 0 önerilir.



🔧 İkincil Ayarlar ve Performans Dengeleme


  • "DLSS / FSR / XeSS" gibi bir yukarı ölçekleme kullanımı varsa, bunun kalitesi ve türü görüntü stabilitesini çok etkiler. Sen DLAA seçmişsin ama eğer ekran kartın DLSS destekliyorsa "DLSS Quality" de bir alternatif olabilir.
  • "NVIDIA Reflex" açık bırakılabilir, gecikme düşürmede işe yarar.
  • "Gerçek Zamanlı Yansımalar" ve “Alan Derinliği” gibi ayarlar orta ya da kapalı olabilir, çünkü bunlar titreşimi tetikleyebilir.



🧪 Deneme için Önerilen Kombinasyon​


AyarDeğer
Kenar YumuşatmaTAA
VSyncAçık
FPS Limiti140
Kamera Sallanması0
Film Greni0
Kromatik Aberasyon0
DLSS (Varsa)Quality
Gerçek Zamanlı YansımalarKapalı / Orta



💡 Ekstra Kontrol Etmen Gerekenler​


  • NVIDIA Denetim Masası → “3D Ayarlarının Yönetilmesi” kısmında:
    • "Görüntüleme teknolojisi": G-Sync (monitör destekliyorsa)
    • "Üçlü tamponlama": KAPALI
    • "Düşük gecikme modu": AÇIK
    • "Dikey senkronizasyon": "Uygulama tarafından kontrol edilir"
Hocam cevabiniz icin çok teşekkürler öncelikle dediğiniz önerilerdeki her şeyle oynadim ama yine de bu istemsiz olarak oluşuyor bu ortaya çıkan görüntü dedikleriniz yardimci oldu ama hala istediğim sonucu alamiyorum oyun kaynakli mi bir sorun acaba.G-sync desteklemiyormus ne yazik ki dlss fsr ayarlari daha da bozuyor oyunu ölçeklemeyi de denedim ama o da stabil bir görüntü veremiyormus gibi hissediyorum hiçbir oyunda bu kadar zorluk yasamamistim goruntu konusunda
Mesaj otomatik birleştirildi:

1. Kenar Yumuşatma (Anti-Aliasing)


  • Şu an DLAA kullanıyorsun, ki kalite açısından çok iyi ama her sistemde stabil çalışmayabilir.
  • DLAA yerine şunları dene:
    • TAA (Temporal Anti-Aliasing) — kamera hareketinde titreşimleri azaltmada en etkilisidir.
    • DLSS varsa (RTX kartlarında), DLSS Quality de denenebilir ama TAA kadar sabit görsel sunmayabilir.

2. V-Sync + FPS Limiti


  • V-Sync açık, bu iyi. Ancak FPS limitin 141, monitörün 144Hz.
    • FPS limitini tam 144 ya da 3-4 FPS daha aşağıya (140 gibi) çek. Çünkü 141 bazen VSync ile çakışmaya neden olabilir.
    • Alternatif: V-Sync kapalı + G-Sync (monitör destekliyorsa).

3. Kamera Sallanması ve Efektler


  • "Kamera Sallanması", “Kromatik Aberasyon”, “Film Greni” gibi efektler açık. Bu tür efektler görüntüde istemsiz titreşim, bulanıklık ve kontrast patlamaları yaratabilir.
    • Bunları sıfırla veya kapat.
      • Kamera Sallanması: 0
      • Film Greni: 0
      • Kromatik Aberasyon: 0
      • Lens Kiri: isteğe bağlı ama 0 önerilir.



🔧 İkincil Ayarlar ve Performans Dengeleme


  • "DLSS / FSR / XeSS" gibi bir yukarı ölçekleme kullanımı varsa, bunun kalitesi ve türü görüntü stabilitesini çok etkiler. Sen DLAA seçmişsin ama eğer ekran kartın DLSS destekliyorsa "DLSS Quality" de bir alternatif olabilir.
  • "NVIDIA Reflex" açık bırakılabilir, gecikme düşürmede işe yarar.
  • "Gerçek Zamanlı Yansımalar" ve “Alan Derinliği” gibi ayarlar orta ya da kapalı olabilir, çünkü bunlar titreşimi tetikleyebilir.



🧪 Deneme için Önerilen Kombinasyon​


AyarDeğer
Kenar YumuşatmaTAA
VSyncAçık
FPS Limiti140
Kamera Sallanması0
Film Greni0
Kromatik Aberasyon0
DLSS (Varsa)Quality
Gerçek Zamanlı YansımalarKapalı / Orta



💡 Ekstra Kontrol Etmen Gerekenler​


  • NVIDIA Denetim Masası → “3D Ayarlarının Yönetilmesi” kısmında:
    • "Görüntüleme teknolojisi": G-Sync (monitör destekliyorsa)
    • "Üçlü tamponlama": KAPALI
    • "Düşük gecikme modu": AÇIK
    • "Dikey senkronizasyon": "Uygulama tarafından kontrol edilir"
Bu arada ek yapacağım yansımayı kapatmak sorunu %30-40 azaltti en azindan dikkat etmeyip devam edilebilecek düzeyde gibi
 
Son düzenleme:
Top Bottom