Neler Yeni

Öneri Motor dişlisi değiştirme.

SIR_INDO_SCARF

80+ Silver
Katılım
29 Kasım 2020
Mesajlar
3,181
Arkadaşlar bende spada anton 200 var ön dişliyi değiştirdim ama hızım artmadı hatta azaldı dişliyi değiştirmeden önce 120 123 yaparken diiliyi değiştirdikten sonra 110 anca yapıyor neden olabilir şimdiden teşekkürler
@Ram53co arkadaşımızın konuda sorduğu soruyu kendisi konu açmadığı için ve bende açtığında geç cevap verebileceğim için buraya yazmak istedim.

Evet 15 dişten 17 dişe cıkartıl ama hız düstü
Mesaj otomatik birleştirildi:


Acaba karbüratör ayarından falan olur mu
Dişliyi büyüttüğünden olabilir. Tam olarak dişli organlarımızı bilmiyorum ama önceki dişli küçük ise (ki tahminime göre küçüktür) hızınızım azalması doğal olarak normal.

Hızınızın düşmesinin sebebi toekunuzun artması. Eğer dikkat ederseniz yokuş yukarı çıkarken eskisinden bir tık daha zorlanmadan çıkacaktır.

Eğer düşürürseniz dişli sayısı daha az olan disk ile bu sefer hızınız artar ama bu sefer yokuş yukarı çekiş gücünüz azalır ve belkide yokuş yukarı çıkamayacaksınız.

Ama şuanda dişliyi büyütmeniz daha fazla yakıt yakmasına sebep olacaktır.

Lütfen dişli oranları ile eğer motor gücü ile oynamadıysanız oynamayınız. Yada oynayacaksanız belli şeyleri kabul edeceksiniz.

Yukarıda söyledim ama tekrar söylüyorum dişliyi küçültürseniz hızınız azalır. Büyütürseniz hızınız artar ama yinede yokuş yukarı eskisi gibi çıkamayacaksınız. (Buraya kadar söylediklerimi motorun dişlisinin küçük değiştirdiğiniz dişlinin daha büyük olduğunu varsayarak söyledim)

Eğer tam tersi ise (motor dişlisi büyük taktığınız büyük olarak varsayıyorum) büyütmek yine hızınızı arttırmaz. Artması için motor dişlisi den küçük olması lazım. Ama dediğim gibi hızın artması ile çekiş gücünün azalması orantılı olacaktır.
 

K@dir

80+
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
421
Dahası  
Reaksiyon skoru
170
İsim
KADİR-CEYLAN
Dişliyi büyüttüğünden olabilir. Tam olarak dişli organlarımızı bilmiyorum ama önceki dişli küçük ise (ki tahminime göre küçüktür) hızınızım azalması doğal olarak normal.

Hızınızın düşmesinin sebebi toekunuzun artması. Eğer dikkat ederseniz yokuş yukarı çıkarken eskisinden bir tık daha zorlanmadan çıkacaktır.
hocam hizinin azalmasi motorun o disli oranina yetisememesi ayrica ön disliyi buyuttugu icin torku artmaz aksine azalirve yokuslarda daha cok zorlanir
 

SIR_INDO_SCARF

80+ Silver
Katılım
29 Kasım 2020
Mesajlar
3,181
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
hocam hizinin azalmasi motorun o disli oranina yetisememesi ayrica ön disliyi buyuttugu icin torku artmaz aksine azalirve yokuslarda daha cok zorlanir

Birisi dersine iyi çalışmamış galiba. Buradan neden olduğunu anlarsın. Kısaca özet geçeyim. Ya gücü azaltıp yoldan kaybedersin yada gücü arttırıp yoldan kazanırsın.

Bu tork ve beygir olarak benzer mantığa çıkıyor.

Motor aynı devri çevirdiği de tekerlek aynı devirde dönmeyeceği için Torku artar.

Bu viteslerde aynı şekildedir.
 

K@dir

80+
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
421
Dahası  
Reaksiyon skoru
170
İsim
KADİR-CEYLAN

Birisi dersine iyi çalışmamış galiba. Buradan neden olduğunu anlarsın. Kısaca özet geçeyim. Ya gücü azaltıp yoldan kaybedersin yada gücü arttırıp yoldan kazanırsın.

Bu tork ve beygir olarak benzer mantığa çıkıyor.

Motor aynı devri çevirdiği de tekerlek aynı devirde dönmeyeceği için Torku artar.

Bu viteslerde aynı şekildedir.
hocam arkadas on disliden bahsediyor galiba siz soruyu yanlis okudunuz on disli setini buyutmeniz arkadaki disliyi daha hizli dondurmeye yarayacaktir ancak eskisine göre daha yavas gittigine gore motor o disli oranini ceviremiyor bu sebebtende daha yavas gidiyor ayrica buda torku azaltir
 

SIR_INDO_SCARF

80+ Silver
Katılım
29 Kasım 2020
Mesajlar
3,181
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
hocam arkadas on disliden bahsediyor galiba siz soruyu yanlis okudunuz on disli setini buyutmeniz arkadaki disliyi daha hizli dondurmeye yarayacaktir ancak eskisine göre daha yavas gittigine gore motor o disli oranini ceviremiyor bu sebebtende daha yavas gidiyor ayrica buda torku azaltir
Ön dişli seti değilde direk ön dişli diyor. Bu yüzden bende yorumumu ona göre yaptım. Eğer ön seti değiştirdiyse iş dahada şeye sarar. Neyse boşverin böyle motora yapılacak şeylerin faydası olmaz zararı olur. Olmasa bile size zararı olur.

Fabrikası bilmiyormuydu ki o dişli kısmını o şekilde koymadı. Biraz mantık yahu. Motor gücü değişmiyorsa bunlar gereksiz.
 

K@dir

80+
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
421
Dahası  
Reaksiyon skoru
170
İsim
KADİR-CEYLAN
Ön dişli seti değilde direk ön dişli diyor. Bu yüzden bende yorumumu ona göre yaptım. Eğer ön seti değiştirdiyse iş dahada şeye sarar. Neyse boşverin böyle motora yapılacak şeylerin faydası olmaz zararı olur. Olmasa bile size zararı olur.

Fabrikası bilmiyormuydu ki o dişli kısmını o şekilde koymadı. Biraz mantık yahu. Motor gücü değişmiyorsa bunlar gereksiz.
ön disli ile on disli setinin farki nedir aceba set den kastiniz arkada mi?
 

SIR_INDO_SCARF

80+ Silver
Katılım
29 Kasım 2020
Mesajlar
3,181
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
ön disli ile on disli setinin farki nedir aceba set den kastiniz arkada mi?
Yok ön dişli dediğinde tek bir dişli var gibi söylüyor ve tek bir dişli değiştirdim olarak oluyor. Yani söylediği kelimelerden ben bunu çıkarıyorum. Motorlarla ilgim alakam yok. Tek bildiğim fizik.
 

K@dir

80+
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
421
Dahası  
Reaksiyon skoru
170
İsim
KADİR-CEYLAN
Yok ön dişli dediğinde tek bir dişli var gibi söylüyor ve tek bir dişli değiştirdim olarak oluyor. Yani söylediği kelimelerden ben bunu çıkarıyorum. Motorlarla ilgim alakam yok. Tek bildiğim fizik.
ön disliden kasit motorun cikis saftindaki disli arka ise arka tekerlege bagli olan disli
Mesaj otomatik birleştirildi:

ön disliden kasit motorun cikis saftindaki disli arka ise arka tekerlege bagli olan disli
sanziman isine giremeyiz zaten orasi cok külfetli:)
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
949,161
Mesajlar
8,621,361
Üyeler
149,501
Son üye
sivivuk
Top Bottom