somoncum
80+ Silver
- Katılım
- 1 Nisan 2020
- Mesajlar
- 4,313
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 1,951
- İsim
- Enver Eryalçın
Bundan 1 sene önce MSI MPG X570 GAMİNG EDGE WIFI modelin de anakart aldım, yazılım sorunları o kadar kafamı ağrıttı ki yanında hediye verdikleri Cooler Master ML240L RGB bile sattım.
Sorunlarını anlatayım;
1- Realtek Audio Console yazılımında herhangi bir ekolayzer yok ve nahimic yazılımını indirip belli seviyede -12db ile +12db aralığında voices, bass, treble yoğunluğu azaltabileceğiniz ayar bulunuyor bu yazılımı GIGABYTE da sunuyor ama ekolayzer ayarını Realtek Audio Console üzerinde yinede barındırıyor.
2- Bilgisayar üzerindeki LAN bağlantısı ilk açışta veya uyku modundan açınca internetin gelmesi 5 ila 10 sn sürebiliyor, (Wifi de bu sorun yok).
3- Call of Duty ve CS:GO oyunlarında işlemci frekansını Ryzen 5 3600'ü 4.3GHz sabitlememe rağmen bu 2 oyunda veya daha benim keşfetmediğim bir çok oyunda da olduğunu düşünüyorum, frekans 3950 MHz ∼ 4050MHz arasına düşürüp değişken olarak frekans yükseltiyor.
4- CS:GO ya girdiğimde bilgisayara bağladığım tüm RGB girişlerini ve Ram ışığı dahil kapatıyo, önceden böyle bir sorunu yoktu sonradan olmaya başladı MSI sorduğumda bunun üzerinde çalışıyoruz demeleri oldu.
5- MSI anakart alacaksanız Corsair Vengeance RGB PRO ve Corsair Dominator Platinum RGB modelline sahip RAMleri almayın! Çünkü Ramlerin Rainbow modunda aşağıdan başlayıp, yukarı doğru akması saçma Meteor modunda da aynı sorun mevcut. "Corsair Ramler ile bir sıkıntı değil MSI bunun desteğini optimize etmemesi."
6- Mystic light bölümüne girip tüm ürünleri senkonize çalıştırdığımda Renkler takıla takıla sanki frame düşüyor gibi çalışıyor.
Bende böyle saçma sorunları yaşayıp sürekli MSI Support bölümüne yazıp her mesajıma 3 gün bekleyip mesajıma yanıt alacağıma senle mi uğraşacam diyip sattım.
Anakart'ı satmamın ardından 1 ay geçmesine rağmen Mystic light ile Corsair Ram sıkıntınız için yeni bir güncelleme yayınladık güncelleyip deneye bilirmisiniz demişler bende e-postaya yanıt olarak ürünün sorununa yanıt alamadığımdan sattım dedim. Ardından 5 dk sonra e-postama bir ileti gelmiş MSI dan yazan iletiyi çevirdiğimde bunu dile getirmişler;
Bunu duyduğuma üzüldüm. Corsair ürünleri için yeni kontrol yöntemini değiştirmek için Corsair ile kontrol ederken, sorununuzu çözmemiz zaman alır. Rahatsızlıktan dolayı özür dilerim! yazmışlar,
yani bir sorunu çözmek için illa 1 ay beklemem mi gerekecek Dragon Center da daha bir sürü saçmalık var.
Eğer bu gibi sorunları yaşamayı göz alıyorsanız veya benim yazılımla işim yok diyorsanız MSI alabilirsiniz malzeme kalitesine güveniyorum ama bu saatten sonra Dragon Center ile birleşen ürün kalitesiyle göze alınca o ürünü gözümde çöp olacak. İlk önce yazılım sorunlarını çözsünler ondan sonra ürün satmaya çalışsınlar 3 günde bir mesajıma yanıt geliyor 1 ayda cevaplanıyor. Ben önceki haftalar da anakart arayışındaydım GIGABYTE'a yazmıştım B550 PRO AX ürününüz ülkemize tedarik edilecek mi diye 1 iş günü içerisinde dönüş yaptılar ülkenizde bulunan GIGABYTE ile ilişkili parakende hizmetlerini arayıp bilgi alabilirsiniz cevabını ilettiler. Yani bir bilgi veya sorun için bu kadar uğraştırmasımı gerekiyor?
Sorunlarını anlatayım;
1- Realtek Audio Console yazılımında herhangi bir ekolayzer yok ve nahimic yazılımını indirip belli seviyede -12db ile +12db aralığında voices, bass, treble yoğunluğu azaltabileceğiniz ayar bulunuyor bu yazılımı GIGABYTE da sunuyor ama ekolayzer ayarını Realtek Audio Console üzerinde yinede barındırıyor.
2- Bilgisayar üzerindeki LAN bağlantısı ilk açışta veya uyku modundan açınca internetin gelmesi 5 ila 10 sn sürebiliyor, (Wifi de bu sorun yok).
3- Call of Duty ve CS:GO oyunlarında işlemci frekansını Ryzen 5 3600'ü 4.3GHz sabitlememe rağmen bu 2 oyunda veya daha benim keşfetmediğim bir çok oyunda da olduğunu düşünüyorum, frekans 3950 MHz ∼ 4050MHz arasına düşürüp değişken olarak frekans yükseltiyor.
4- CS:GO ya girdiğimde bilgisayara bağladığım tüm RGB girişlerini ve Ram ışığı dahil kapatıyo, önceden böyle bir sorunu yoktu sonradan olmaya başladı MSI sorduğumda bunun üzerinde çalışıyoruz demeleri oldu.
5- MSI anakart alacaksanız Corsair Vengeance RGB PRO ve Corsair Dominator Platinum RGB modelline sahip RAMleri almayın! Çünkü Ramlerin Rainbow modunda aşağıdan başlayıp, yukarı doğru akması saçma Meteor modunda da aynı sorun mevcut. "Corsair Ramler ile bir sıkıntı değil MSI bunun desteğini optimize etmemesi."
6- Mystic light bölümüne girip tüm ürünleri senkonize çalıştırdığımda Renkler takıla takıla sanki frame düşüyor gibi çalışıyor.
Bende böyle saçma sorunları yaşayıp sürekli MSI Support bölümüne yazıp her mesajıma 3 gün bekleyip mesajıma yanıt alacağıma senle mi uğraşacam diyip sattım.
Anakart'ı satmamın ardından 1 ay geçmesine rağmen Mystic light ile Corsair Ram sıkıntınız için yeni bir güncelleme yayınladık güncelleyip deneye bilirmisiniz demişler bende e-postaya yanıt olarak ürünün sorununa yanıt alamadığımdan sattım dedim. Ardından 5 dk sonra e-postama bir ileti gelmiş MSI dan yazan iletiyi çevirdiğimde bunu dile getirmişler;
Bunu duyduğuma üzüldüm. Corsair ürünleri için yeni kontrol yöntemini değiştirmek için Corsair ile kontrol ederken, sorununuzu çözmemiz zaman alır. Rahatsızlıktan dolayı özür dilerim! yazmışlar,
yani bir sorunu çözmek için illa 1 ay beklemem mi gerekecek Dragon Center da daha bir sürü saçmalık var.
Eğer bu gibi sorunları yaşamayı göz alıyorsanız veya benim yazılımla işim yok diyorsanız MSI alabilirsiniz malzeme kalitesine güveniyorum ama bu saatten sonra Dragon Center ile birleşen ürün kalitesiyle göze alınca o ürünü gözümde çöp olacak. İlk önce yazılım sorunlarını çözsünler ondan sonra ürün satmaya çalışsınlar 3 günde bir mesajıma yanıt geliyor 1 ayda cevaplanıyor. Ben önceki haftalar da anakart arayışındaydım GIGABYTE'a yazmıştım B550 PRO AX ürününüz ülkemize tedarik edilecek mi diye 1 iş günü içerisinde dönüş yaptılar ülkenizde bulunan GIGABYTE ile ilişkili parakende hizmetlerini arayıp bilgi alabilirsiniz cevabını ilettiler. Yani bir bilgi veya sorun için bu kadar uğraştırmasımı gerekiyor?