Neler Yeni

Oyun Teknoloji Gündem Haberleri

Judgment Cut

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
2,181
En İyi Cevap
1
11 Haziran 2023 - PlayStation Birinci Parti Oyunlarının PlayStation Store Toplam Gelir Ve İndirme Sayıları. (Sadece Dijital)

- Marvel's Spider-Man: Toplam Gelir Sayısı 315.678.669 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 8.384.388 Milyon
- God of War Ragnarök: Toplam Gelir Sayısı 279.440.519 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 4.244.369 Milyon
- The Last of Us Part II: Toplam Gelir Sayısı 242.831.207 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 6.396.577 Milyon
- Marvel's Spider-Man: Miles Morales: Toplam Gelir Sayısı 231.744.014 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 5.190.395 Milyon
- God of War: Toplam Gelir Sayısı 229.526.658 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 8.140.382 Milyon
- Ghost of Tsushima: Toplam Gelir Sayısı 215.787.175 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 3.698.752 Milyon
- Horizon Zero Dawn: Toplam Gelir Sayısı 160.580.079 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 6.240.970 Milyon
- Horizon Forbidden West: Toplam Gelir Sayısı 150.878.992 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 2.348.207 Milyon
- Gran Turismo 7: Toplam Gelir Sayısı 141.917.980 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 2.189.753 Milyon
- The Last of Us Remastered: Toplam Gelir Sayısı 108.822.761 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 6.677.645 Milyon
- Gran Turismo Sport: Toplam Gelir Sayısı 101.551.344 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 4.310.520 Milyon
- Days Gone: Toplam Gelir Sayısı 100.528.543 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 2.785.372 Milyon
- Uncharted 4: A Thief's End: Toplam Gelir Sayısı 87.411.826 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 3.169.555 Milyon
- Bloodborne: Toplam Gelir Sayısı 83.593.360 Milyon | Toplam İndirme Sayısı 3.560.435 Milyon
Alıntıyı görüntüle
PSN'de şimdiye kadar yayınlanmış tüm Sony birinci taraf oyunlarının gelirleri ve indirilme sayıları (Haziran 2023 itibarıyla 580'den fazla oyun)

Listede neden Marvel's Spider-Man 2 yok diyorsanız sızan bu liste geçen sene haziran ayına ait bu yüzden Marvel's Spider-Man 2 listede yok + dediğim gibi bu gelir sayıları sadece dijital satışlardan elde edilen gelirler bir bu kadar belki daha fazla da fiziksel satışlardan elde edilen gelirler var sadece dijital sayılardan elde etikleri gelirler bile inanılmaz yüksekken fiziksel satışlar ile beraber ne kadar gelir elde etiklerini hayal bile edemiyorum PlayStation tam gaz rekorlar kırmaya devam ediyor.

Days Gone tutmuş olmasına rağmen inatla ikincisi gelmedi. Oyun gayet güzeldi fakat bir avuç çatlak sesi dikkate aldılar herhalde. Days Gone'nın nedendir bilinmez biraz gölgede kalması, neyi neden eleştirdiğini bile bilmeyen tuhaf bir kitleye ayrıca cesaret verdi ve oyuna sahip çıkmadılar.
 

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Silent Hill 2'nin yeniden yapımı yaklaşırken, Bloober Team nihai oyundan 'çok emin' olduğunu söylüyor
1714323344128.png

 

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Son düzenleme:

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Stellar Blade şu anda 9.3 ile bugüne kadarki PS5 oyunları arasında en yüksek Metacritic kullanıcı puanına sahip.

Aynı zamanda 2024'ün şimdiye kadarki en yüksek kullanıcı puanı (tüm platformlar).
1714565818190.png
 

Judgment Cut

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
2,181
En İyi Cevap
1
Stellar Blade şu anda 9.3 ile bugüne kadarki PS5 oyunları arasında en yüksek Metacritic kullanıcı puanına sahip.

Aynı zamanda 2024'ün şimdiye kadarki en yüksek kullanıcı puanı (tüm platformlar).
Alıntıyı görüntüle

Yeni oyun + modunu oynuyorum şu an. Platin kupa yapılabilecek bir oyun. Çünkü zorluk seviyesi ile ilgili bir başarım yok. Keşif, düşman kesme, hikaye, eşya ve yetenek ağacı tamamlama hepsi.
 

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Windows Central muhabiri Jez Corden, Halo ve Forza gibi amiral gemisi oyunların PlayStation'a gelmesiyle Xbox'ın tam anlamıyla çoklu platforma geçeceğini söylüyor
halo-ps-HD-scaled.jpg

 
Son düzenleme:

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Mart 2024 konsol satışları PS5 yine yok etmiş.
PS5: 1.34M
Switch: 945K
Xbox Series: 350K
1714727813399.png
 

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Series X/S'in birlikte verilmesi ne kadar doğru?
Nesil başından beri böyle bu durum Xbox Series X|S satışları ayrı olarak verilmiyor iki konsolun satış sayısını birlikte veriyorlar.
 
Son düzenleme:

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Dusk Golem'e göre; Resident Evil IX'un ertlenme söylentileri doğru değil. Resident Evil IX, yakında duyurulacak ve Ocak 2025'te yayınlanacak.

Resident Evil IX, en uzun geliştirilme süresine sahip RE oyunu (7 yıl) ve ayrıca en büyük bütçeye sahip RE oyunu.
GMpgiAQX0AAs3tf.jpg

 
Son düzenleme:

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım
Görünüşe Göre Death Stranding 2 On The Beach Geliştirme Aşamasının Sonuna Yaklaşıyor!
GM5nS2pWYAAmcX5.jpg
 
Son düzenleme:

Yunus274

80+ Silver
Katılım
9 Haziran 2022
Mesajlar
2,605
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,392
İsim
Yunus
İlgilendiği Kategoriler
Konsollar ve Bilgisayar Donanım

Digital Foundry: Yeni PS5 Pro GPU detayları ortaya çıktı!!​

GM7SVBlW4AAgAtu.jpg

[Digital Foundry] Yeni PS5 Pro ayrıntıları: maksimum 2.35 Ghz GPU saati (36TF maksimum performans), daha büyük önbellekler, RDNA2 Mesh Shaders, VRS eklendi

Maksimum 36TF'ye ulaşabilir ancak tipik bir oyunda muhtemelen 33,5TF civarında kalacaktır.

Sony'nin son geliştirici açıklamalarının bir parçası olarak gördüğümüz son ayrıntılar, tutarsızlıkları belirli bir dereceye kadar düzeltiyor gibi görünüyor. Standart PS5, 5-4-5-4 yapılandırmasında iki gölgelendirici motoru/dört gölgelendirici dizisi üzerinde 18 WGP'ye sahipken, Pro gerçekten de 8-7-8-7 kurulumunda iki gölgelendirici motoru/dört gölgelendirici dizisi üzerinde 30 aktif WGP'ye sahiptir. Dolayısıyla her iki konsolda da dört adet devre dışı bırakılmış CU bulunuyor ve bu da yeni makinede 60 CU olduğunu doğruluyor. Bu da belirtilen 33,5TF'nin gerçekten de GPU için 2,18GHz bölgesinde biraz daha düşük bir saat hızına işaret ettiği anlamına geliyor - ki genel kullanımda durum böyle olabilir, ancak yeni bilgiler PlayStation 5 Pro'nun standart muadilinden daha yüksek, maksimum 2,35GHz'e (teorik maksimum 36,1TF) çıkabileceğini de ortaya koyuyor. Bununla birlikte, orijinal PS5'e benzer şekilde, sistem performansı bir güç tavanı ile sınırlıdır, bu nedenle GPU'nun bu maksimuma ulaşması oldukça nadirdir ve yalnızca belirli oyunlar bu kadar yükseğe çıkacaktır. Standart PlayStation 5 oyunları için işlem gücünün fazlalığı göz önünde bulundurulduğunda, genel saat hızındaki hafif düşüşün (yüzde üçün biraz altında) muhtemelen hiçbir fark yaratmadığını, bunun yerine 'ultra boost' modunun mevcut oyunlar için çok daha fazla grafik verimi sağlaması gerektiğini varsaymalıyız.

Işın İzleme için artırılmış L0 önbellek

Yeni GPU'nun önbellek yapısı bazı alanlarda değişiyor. WGP başına 4MB L2 önbellek aynı kalırken, L1, gölgelendirici motoru başına daha fazla sayıda hesaplama birimini barındırmak için 128KB'den 256KB'ye iki katına çıkıyor. L0 önbelleği de 16KB'den 32KB'ye yükseliyor ve Sony bunun daha yüksek ışın izleme performansına uyum sağlamak için olduğunu söylüyor.

Yeni GPU'nun önbellek yapısı bazı alanlarda değişiyor. WGP başına 4MB L2 önbellek aynı kalırken, L1, gölgelendirici motoru başına daha fazla sayıda hesaplama birimini barındırmak için 128KB'den 256KB'ye iki katına çıkıyor. L0 önbelleği de 16KB'den 32KB'ye yükseliyor ve Sony bunun daha yüksek ışın izleme performansına uyum sağlamak için olduğunu söylüyor.

Başka bir yerde, PlayStation 5 Pro'nun GPU'su, orijinal konsolda bulunmayan DirectX12 Ultimate özelliklerini içerecek şekilde gelişiyor - bu nedenle, değişken oranlı gölgelendirme için donanım desteği ve hibrit MSAA için ekstra özellikler dahil edilmiştir. RDNA 1 ve vanilya PS5'te bulunan ilkel gölgelendirici özellikleri, çok kullanışlı bir özelliğin daha yaygın bir şekilde benimsendiğini görmeyi umduğumuz örgü gölgelendiriciler için tam destek ile artırıldı. Sony, bu özelliğin PC API'lerine karşı daha katı gereksinimlerinin artık bir sorun olmadığına dikkat çekiyor.
1715023942879.png
1715023950952.png

1715023957722.png
1715023965503.png

 
Son düzenleme:
Top Bottom