Neler Yeni

Türkiye'de Günümüz Modifiye Anlayışı

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,539
Dahası  
Reaksiyon skoru
729
İsim
CesarVialpando
Selamlar ve iyi forumlar. Bilirsiniz ki Türkiye'de arabalara karşı yoğun bir ilgimiz ve sevgimiz var. Haliyle arabasını modifiye eden veya etmek isteyen kişi de çok. Sorun tam olarak burada başlıyor. Bana göre Türkiye'de çoğu arabaya yapılan işlem modifiye değil. Hep aynı şeyler. BBS jant seti, çakma Bentley jantlar, panjura Osmanlı tuğrası, her ''modifiyeli'' 10 arabadan 9'unda olan evrensel difüzör, tampon altına yapılan plastik ek, Monster çıkartma, yarasa aynalar, Ferrari jant kapağı, yarış bayrağı, bal peteği ve saklanan gözler gibi alışılagelmiş çıkartmalar, renkli farlar, sim kaplama, arabayı yere basma ve air. Aşağıya resimlerini bırakacağım zaten. O zaman daha iyi anlayacaksınız. Amerika'ya bakıyorum. Adamlar arabalarını gerçekten modifiye ediyor. Motora yapılan işlemler olsun, şanzıman geliştirmeleri olsun, aerodinamik olarak yapılan modifiyeler olsun, yapılan boya işlemleri olsun. Bu işi gerçekten ciddiye alıyorlar. Baktığınızda bu araba gerçekten modifiyeli diyebiliyorsunuz. Sadece Amerika için de geçerli değil bu. Japonya, Hollanda, hatta Malezya bile bizden 10 kat önde bu konuda. Bu ülkelerdeki ve bizdeki modifiyeli araba fuarlarının linkini bırakacağım. Aradaki farkı bir de öyle görün. Aslında bizim ülkemizde de 10 yıl civarı öncesinde yapılan modifiyeli arabalar gerçekten çok sağlamdı. Resimlerde göreceğiniz üzere ilginç ve değişik tasarımlı arabalardı. Bu yıllar universal parçaların değil de, daha çok fiber parçaların ağırlıkla kullanıldığı yıllardı. Hatta bu tarz eski modifiyeli arabaları paylaşan bir Instagram sayfası da var. Reklam yapmamak amacıyla burada paylaşmıyorum. Merak eden kişilere özelden atabilirim. Şimdi de yok mu güzel modifiyeli arabalar ve fuarlar? Elbette var ama çok azlar. Buna örnek olarak Japon Otomobilleri Derneği'nin yaptığı buluşmalar var. Ki orada bile bu bahsettiğim ''universal parçalı arabalardan'' bir sürü var. Sahi o zamanlardan bu zamana ne oldu bizim modifiye anlayışımıza? Bu endüstri neden bu kadar çöküşe geçti? Sizinle bu konu hakkında tartışmak isterim.
 

Ekler

  • bbs.jpg
    bbs.jpg
    87.5 KB · Hit: 79
  • panjur-armasi-osmanli-tugrasi-kucuk-boy-9x10cm-arac-panjur-rozeti-10587-1024x1024.jpeg
    panjur-armasi-osmanli-tugrasi-kucuk-boy-9x10cm-arac-panjur-rozeti-10587-1024x1024.jpeg
    161.5 KB · Hit: 49
  • replikabentleyjant.jpg
    replikabentleyjant.jpg
    178.4 KB · Hit: 54
  • difüzör2.jpg
    difüzör2.jpg
    263.9 KB · Hit: 61
  • monster-pence-arac-araba-fari-etiket-sticker-kcm1764445-1-5bf3bc799aae410eaf3be42c4d0379d1.jpg
    monster-pence-arac-araba-fari-etiket-sticker-kcm1764445-1-5bf3bc799aae410eaf3be42c4d0379d1.jpg
    164.4 KB · Hit: 49
  • ek.png
    ek.png
    360.2 KB · Hit: 57
  • yarasaayna.jpg
    yarasaayna.jpg
    86.2 KB · Hit: 51
  • petekçıkartma.jpg
    petekçıkartma.jpg
    24.3 KB · Hit: 66
  • saklanan-gozler-model-araba-cikartmasi-s-e844.jpg
    saklanan-gozler-model-araba-cikartmasi-s-e844.jpg
    109.1 KB · Hit: 50
  • sticker.jpg
    sticker.jpg
    10.1 KB · Hit: 49
  • universallip.png
    universallip.png
    2.6 MB · Hit: 51
  • tofas-air.jpg
    tofas-air.jpg
    173.8 KB · Hit: 57
  • sim.jpeg
    sim.jpeg
    177.4 KB · Hit: 52
  • far1.jpg
    far1.jpg
    264.6 KB · Hit: 56
  • modlucivic.PNG
    modlucivic.PNG
    1.5 MB · Hit: 50
  • modpeugeot.PNG
    modpeugeot.PNG
    1.1 MB · Hit: 50

TİTAN.

80+ Platinum
Katılım
9 Ekim 2021
Mesajlar
12,427
Selamlar ve iyi forumlar. Bilirsiniz ki Türkiye'de arabalara karşı yoğun bir ilgimiz ve sevgimiz var. Haliyle arabasını modifiye eden veya etmek isteyen kişi de çok. Sorun tam olarak burada başlıyor. Bana göre Türkiye'de çoğu arabaya yapılan işlem modifiye değil. Hep aynı şeyler. BBS jant seti, çakma Bentley jantlar, panjura Osmanlı tuğrası, her ''modifiyeli'' 10 arabadan 9'unda olan evrensel difüzör, tampon altına yapılan plastik ek, Monster çıkartma, yarasa aynalar, Ferrari jant kapağı, yarış bayrağı, bal peteği ve saklanan gözler gibi alışılagelmiş çıkartmalar, renkli farlar, sim kaplama, arabayı yere basma ve air. Aşağıya resimlerini bırakacağım zaten. O zaman daha iyi anlayacaksınız. Amerika'ya bakıyorum. Adamlar arabalarını gerçekten modifiye ediyor. Motora yapılan işlemler olsun, şanzıman geliştirmeleri olsun, aerodinamik olarak yapılan modifiyeler olsun, yapılan boya işlemleri olsun. Bu işi gerçekten ciddiye alıyorlar. Baktığınızda bu araba gerçekten modifiyeli diyebiliyorsunuz. Sadece Amerika için de geçerli değil bu. Japonya, Hollanda, hatta Malezya bile bizden 10 kat önde bu konuda. Bu ülkelerdeki ve bizdeki modifiyeli araba fuarlarının linkini bırakacağım. Aradaki farkı bir de öyle görün. Aslında bizim ülkemizde de 10 yıl civarı öncesinde yapılan modifiyeli arabalar gerçekten çok sağlamdı. Resimlerde göreceğiniz üzere ilginç ve değişik tasarımlı arabalardı. Bu yıllar universal parçaların değil de, daha çok fiber parçaların ağırlıkla kullanıldığı yıllardı. Hatta bu tarz eski modifiyeli arabaları paylaşan bir Instagram sayfası da var. Reklam yapmamak amacıyla burada paylaşmıyorum. Merak eden kişilere özelden atabilirim. Şimdi de yok mu güzel modifiyeli arabalar ve fuarlar? Elbette var ama çok azlar. Buna örnek olarak Japon Otomobilleri Derneği'nin yaptığı buluşmalar var. Ki orada bile bu bahsettiğim ''universal parçalı arabalardan'' bir sürü var. Sahi o zamanlardan bu zamana ne oldu bizim modifiye anlayışımıza? Bu endüstri neden bu kadar çöküşe geçti? Sizinle bu konu hakkında tartışmak isterim.
Türkiye'de has modifiyeci nerdeyse kalmadı
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,539
Dahası  
Reaksiyon skoru
729
İsim
CesarVialpando
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3

Mert

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,741
Bütçemiz yok. Arabalar yatırım oldu ve her değişiklik değer kaybına yol açıyor. Mevcut aracıma çok güzel kitler var ama onlara para vermek yerine üst modele geçmek daha mantıklı.
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,539
Dahası  
Reaksiyon skoru
729
İsim
CesarVialpando
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Bütçemiz yok. Arabalar yatırım oldu ve her değişiklik değer kaybına yol açıyor. Mevcut aracıma çok güzel kitler var ama onlara para vermek yerine üst modele geçmek daha mantıklı.
Aracınız neydi acaba?
 

xSparkua.

80+ Silver
Katılım
9 Nisan 2020
Mesajlar
3,717
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,951
İsim
Chloe Grace Moretz
sebebi bence açıkca ekonomi zaten modifiye yapıcak paralamız olsa ülkecek tofaş , civic gibi arabalara yapmayız
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,539
Dahası  
Reaksiyon skoru
729
İsim
CesarVialpando
sebebi bence açıkca ekonomi zaten modifiye yapıcak paralamız olsa ülkecek tofaş , civic gibi arabalara yapmayız
Tofaş bir kenara da... Civic modifiye kaldırabilen bir araba bana göre. Stok hali bile fena durmuyor.
 

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,649
İnsanlar bence modifiyeyi yanlış anlıyor. Modifiyeyi dış görünüşten ibaret sanıyorlar ki bence asıl modifiye arabanın ruhuna ve kalbine yani motor ve şanzımanına yapılır. Bende jeep cheeroke 3,7 limited marka araç var 2003 model ve şu anda arabaya özel olarak süpercharger takacağım 95 bin liraya amerikadan özel getirttiriyorum ayrıca motorda daha başka değişiklikler yapacağım her şey hazır ve siparişi bile verildi. Şanzımanı da 6 vites bmw x5 şanzıman ile değiştireceğim çünkü orijinal şanzuman süperchargerla gelen gücü kaldıramaz... çok maliyetli ama saçma sapan dış görünüşe para vermektense böyle yaparım daha iyi. İş paraya bakıyor
 
Son düzenleme:

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,539
Dahası  
Reaksiyon skoru
729
İsim
CesarVialpando
İnsanlar bence modifiyeyi yanlış anlıyor. Modifiyeyi dış görünüşten ibaret sanıyorlar ki bence asıl modifiye arabanın ruhuna ve kalbine yani motor ve şanzımanına yapılır. Bende jeep cheeroke 3,7 limited marka araç var 2003 model ve şu anda arabaya özel olarak süpercharger takacağım 95 bin liraya amerikadan özel getirttiriyorum ayrıca motorda daha başka değişiklikler yapacağım her şey hazır ve siparişi bile verildi. Şanzımanı da 6 vites bmw x5 şanzıman ile değiştireceğim çünkü orijinal şanzuman süperchargerla gelen gücü kaldıramaz... çok maliyetli ama saçma sapan dış görünüşe para vermektense böyle yaparım daha iyi. İş paraya bakıyor
Modifiye dediğimiz de tam olarak budur işte. Araçta herkesin kullandığı evrensel parçalar kullanmaktansa herkeste olmayan, kendine has parçalar kullanmalısın. Şimdiden kolaylıklar dilerim. Bitmiş halini görmeyi çok isterim. Supercharger kaç hp etki eder peki aracınıza aşağı yukarı?
Mesaj otomatik birleştirildi:

TR'de hakkını veren sınırlı kişilerden biriside bence Doğukan Manço'dur.
Ben R34'ü bekliyorum şu sıralar :D
 
Top Bottom