Toplama Bilgisayar, Son 2 Parça Tavsiyesi

Selymus

80+
Katılım
23 Haziran 2026
Mesajlar
3
Reaksiyon skoru
0
Bütçe
35000
Merhabalar. Uzun yıllardır emektar bir laptop kullanıyordum. Sonunda biraz birikimle pc toplamaya başladım. Genel amacım orta-üst seviyede oyun oynamak. Öyle 400-500 FPS gibi dertlerim yok. Ayrıca bu bilgisayarı iş için (günlük 3-4 saat kodlama işim oluyor) de kullanacağım.

İslemci: 9700x(14000TL- piyasaya göre biraz pahalı ama Vatan+Paraf limiti tamamlasın diye mecbur aldım)
Anakart: MSI x870e Tomahawk max wifi PZ (Kampanya ile 14000 geldi)
Kasa: Corsair 4000D(5500)
PSU: MPG A1000GS(9500)
Sıvı Sogutma:MSI A15(4400)
Ekran Kartı: XFX Quicksilver 9070xt (39500)

Kalan 2 parçam var : SSD ve RAM.
  1. SSD için Exceria Pro G2 1 TB düşünüyorum. Şu an 10 bin civarı. Tavsiye edeceğiniz başka bir ram var mıdır?
  2. RAM için 32GB 6000Mhz 30CL gibi bir şeyler almam mantıklı diye tavsiye eden arkadaşlarım oldu ama bu konuda öyle çok bilgi sahibi değilim, internette sayfa okumaktan beynim yandı artık. Ramlar aşırı pahalı ve diğer parçaları aldıktan sonra artık pek bir limitim kalmadı 20 bin civarı bir şey alacağım. 2.el XPGleri gördüm ilanlarda, bunlardan bir şey almak mantıklı yoksa biraz indirim beklemek mi?
  3. Kalan toplam bütçem 30-35K
Bir hayırlı olsununuzu ve tavsiyelerinizi rica ederim. (ilk mesajım, forum kurallarında uymadığım varsa lütfen bildiriniz)
 
Merhabalar. Uzun yıllardır emektar bir laptop kullanıyordum. Sonunda biraz birikimle pc toplamaya başladım. Genel amacım orta-üst seviyede oyun oynamak. Öyle 400-500 FPS gibi dertlerim yok. Ayrıca bu bilgisayarı iş için (günlük 3-4 saat kodlama işim oluyor) de kullanacağım.

İslemci: 9700x(14000TL- piyasaya göre biraz pahalı ama Vatan+Paraf limiti tamamlasın diye mecbur aldım)
Anakart: MSI x870e Tomahawk max wifi PZ (Kampanya ile 14000 geldi)
Kasa: Corsair 4000D(5500)
PSU: MPG A1000GS(9500)
Sıvı Sogutma:MSI A15(4400)
Ekran Kartı: XFX Quicksilver 9070xt (39500)

Kalan 2 parçam var : SSD ve RAM.
  1. SSD için Exceria Pro G2 1 TB düşünüyorum. Şu an 10 bin civarı. Tavsiye edeceğiniz başka bir ram var mıdır?
  2. RAM için 32GB 6000Mhz 30CL gibi bir şeyler almam mantıklı diye tavsiye eden arkadaşlarım oldu ama bu konuda öyle çok bilgi sahibi değilim, internette sayfa okumaktan beynim yandı artık. Ramlar aşırı pahalı ve diğer parçaları aldıktan sonra artık pek bir limitim kalmadı 20 bin civarı bir şey alacağım. 2.el XPGleri gördüm ilanlarda, bunlardan bir şey almak mantıklı yoksa biraz indirim beklemek mi?
  3. Kalan toplam bütçem 30-35K
Bir hayırlı olsununuzu ve tavsiyelerinizi rica ederim. (ilk mesajım, forum kurallarında uymadığım varsa lütfen bildiriniz)
İşlemcin 9700X olduğu için kesinlikle 6000 CL30 ram bak hocam çok farkediyor. Seçtiğin SSD güzel alabilirsin onu. Sarı siteden ram almanızı tavsiye ederim 2x16 şeklinde ama sıfır olsun istiyorsanız en makul seçeneklerden biri https://www.incehesap.com/lexar-are...dium=referral&utm_campaign=quickview&v=1.59.4
 
Yanıtın ve tavsiyen için teşekkür ederim. 20-22 Bine XPG modellerini buldum. Lancer ve Neon olanlar, 6400 CL32. Bunları kesin olarak 6000'e 30 olarak çalıştırabilir miyim? Olmadı bu linktekileri değerlendirebilirim
 
Bazen 10kya 2tb düşüyor bekleyebilirain ama yazılım için uygunlarmiydi felan onu hayirlayamadim onun dışında hayırlı olsun
 
Yanıtın ve tavsiyen için teşekkür ederim. 20-22 Bine XPG modellerini buldum. Lancer ve Neon olanlar, 6400 CL32. Bunları kesin olarak 6000'e 30 olarak çalıştırabilir miyim? Olmadı bu linktekileri değerlendirebilirim
çalıştırabilirsin.
 
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. 1-2 gün daha bekleyip sistemi tamamlayayım o zaman. Umarım bir indirim gününe denk geliriz :D
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,447
Mesajlar
11,077,298
Üyeler
198,135
Son üye
Kaanturee
Geri
Top