Neler Yeni

Türkiye'de Günümüz Modifiye Anlayışı

MonteCapz

80+ Bronze
Katılım
21 Aralık 2022
Mesajlar
1,469
Dahası  
Reaksiyon skoru
854
İsim
Asil
Modifiye dediğimiz de tam olarak budur işte. Araçta herkesin kullandığı evrensel parçalar kullanmaktansa herkeste olmayan, kendine has parçalar kullanmalısın. Şimdiden kolaylıklar dilerim. Bitmiş halini görmeyi çok isterim. Supercharger kaç hp etki eder peki aracınıza aşağı yukarı?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ben R34'ü bekliyorum şu sıralar :D
Japonlara o kadar ilgim olmamasına rağmen adam işini iyi yapıyor bu zaten besbelli
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,511
Dahası  
Reaksiyon skoru
723
İsim
CesarVialpando

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,643
Modifiye dediğimiz de tam olarak budur işte. Araçta herkesin kullandığı evrensel parçalar kullanmaktansa herkeste olmayan, kendine has parçalar kullanmalısın. Şimdiden kolaylıklar dilerim. Bitmiş halini görmeyi çok isterim. Supercharger kaç hp etki eder peki aracınıza aşağı yukarı?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ben R34'ü bekliyorum şu sıralar :D

Kesinlikle katılıyorum hocam boş görünüş için 300 bin harcamaktansa buna harcarım en azından arabadan keyif alırım. S tipi bir süpercharger takacağız aracın stok hali 210 beygir yaklaşık yüzde 50 gibi bir artış bekliyoruz taktıktan sonra dyno'da belli olacak ama tahmini olarak 270-280 civarlarında bir güç bekliyorum torkta aynı orantıda artacak tabi bunda yeni takacağımız şanzımanın da etkisi ve uyumu önemli. Uzun bir süreç ama bittiği zaman paylaşırım
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,511
Dahası  
Reaksiyon skoru
723
İsim
CesarVialpando
Kesinlikle katılıyorum hocam boş görünüş için 300 bin harcamaktansa buna harcarım en azından arabadan keyif alırım. S tipi bir süpercharger takacağız aracın stok hali 210 beygir yaklaşık yüzde 50 gibi bir artış bekliyoruz taktıktan sonra dyno'da belli olacak ama tahmini olarak 270-280 civarlarında bir güç bekliyorum torkta aynı orantıda artacak tabi bunda yeni takacağımız şanzımanın da etkisi ve uyumu önemli. Uzun bir süreç ama bittiği zaman paylaşırım
Valla çok iyi. Merakla bekliyorum :)
 

CesarVialpando

80+ Bronze
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1,511
Dahası  
Reaksiyon skoru
723
İsim
CesarVialpando
evet Türkiye'de güvenilir usta bulmakta zor
Elbette sağlam ustalarımız var ama bana göre az kalıyor iş bilmeyenlerin yanında. Sonuçta sıfırdan R34 yapıyorsun. Tabi ki çalıştığın adamlar güvenilir olmalı.
 

Matt Murdock

80+ Gold
Katılım
1 Ocak 2022
Mesajlar
5,802
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,121
İsim
Oğuz
Türkiyede modifiye bilen mi varmış
 
Katılım
26 Temmuz 2024
Mesajlar
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Sound Garage
Selamlar ve iyi forumlar. Bilirsiniz ki Türkiye'de arabalara karşı yoğun bir ilgimiz ve sevgimiz var. Haliyle arabasını modifiye eden veya etmek isteyen kişi de çok. Sorun tam olarak burada başlıyor. Bana göre Türkiye'de çoğu arabaya yapılan işlem modifiye değil. Hep aynı şeyler. BBS jant seti, çakma Bentley jantlar, panjura Osmanlı tuğrası, her ''modifiyeli'' 10 arabadan 9'unda olan evrensel difüzör, tampon altına yapılan plastik ek, Monster çıkartma, yarasa aynalar, Ferrari jant kapağı, yarış bayrağı, bal peteği ve saklanan gözler gibi alışılagelmiş çıkartmalar, renkli farlar, sim kaplama, arabayı yere basma ve air. Aşağıya resimlerini bırakacağım zaten. O zaman daha iyi anlayacaksınız. Amerika'ya bakıyorum. Adamlar arabalarını gerçekten modifiye ediyor. Motora yapılan işlemler olsun, şanzıman geliştirmeleri olsun, aerodinamik olarak yapılan modifiyeler olsun, yapılan boya işlemleri olsun. Bu işi gerçekten ciddiye alıyorlar. Baktığınızda bu araba gerçekten modifiyeli diyebiliyorsunuz. Sadece Amerika için de geçerli değil bu. Japonya, Hollanda, hatta Malezya bile bizden 10 kat önde bu konuda. Bu ülkelerdeki ve bizdeki modifiyeli araba fuarlarının linkini bırakacağım. Aradaki farkı bir de öyle görün. Aslında bizim ülkemizde de 10 yıl civarı öncesinde yapılan modifiyeli arabalar gerçekten çok sağlamdı. Resimlerde göreceğiniz üzere ilginç ve değişik tasarımlı arabalardı. Bu yıllar universal parçaların değil de, daha çok fiber parçaların ağırlıkla kullanıldığı yıllardı. Hatta bu tarz eski modifiyeli arabaları paylaşan bir Instagram sayfası da var. Reklam yapmamak amacıyla burada paylaşmıyorum. Merak eden kişilere özelden atabilirim. Şimdi de yok mu güzel modifiyeli arabalar ve fuarlar? Elbette var ama çok azlar. Buna örnek olarak Japon Otomobilleri Derneği'nin yaptığı buluşmalar var. Ki orada bile bu bahsettiğim ''universal parçalı arabalardan'' bir sürü var. Sahi o zamanlardan bu zamana ne oldu bizim modifiye anlayışımıza? Bu endüstri neden bu kadar çöküşe geçti? Sizinle bu konu hakkında tartışmak isterim.
67 ET 607 🥲
 
Top Bottom