Neler Yeni

BU DURUMDA SATICI MI DEĞİŞİM SAĞLAR YOKSA ASUS MU?

shynyzen

80+
Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Velat
Merhabalar arkadaşlar. Yazdığım konunun çok uzun olduğunu biliyorum fakat gerçekten bilgiye ihtiyacım var ve mağdur olmak istemiyorum bilgi verirseniz çok sevinirim. Çok sayıda Araştırma yapmama rağmen bu yaşadığım rezil bir olayla alakalı hiç bir kaynak bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Olay;
Hepsiburada uygulaması üzerinden, Vizyon Bilgisayar isimli firmadan 28 Ekim 2024 tarihinde XG259QNS isimli bir monitör satın aldım ve 31 Ekim 2024 tarihinde elime ulaştı. Fakat diğer bilgisayar bileşenleri henüz elime ulaşmadığı için monitörü kullanma fırsatım olmadı. Bilgisayar bileşenlerini alıp kurulumu yapıp monitöründe kurulumunu yaptıktan sonra 1 Aralık 2024 tarihi itibariyle monitörü kullanmaya başladım, fakat monitöre 15 Aralık 2024 tarihinde Siyah arka plan üzerinde dikkatlice bakıp kontrol ederken ekranın çeşitli bölgelerinde pixellerin açtığım siyah arka plandan alakasız farklı bir renkte bir çok ölü pixel gördüm ve bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, Hepsiburada Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtim ve 14 günlük iade süresi sona erdiği için Hepsiburada üzerinden herhangi bir iade veya değişim talabinde bulunamayacağımı fakat satıcı ile iletişime geçersem ve satıcı bu durumu kabul ederse iade veya değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Satıcı ile iletişime geçtim ve bana 14 günlük iade süresi dolduğu için iade veya değişim talebinde bulunamayacağımı öğrendim. Ve en son çare olarak Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerini aradım başımdan geçen şeyleri aynı şekilde Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerinede anlattım fakat onlarda herhangi bir değişim olmayacağını ve Monitörün 3 adet değişen parçaya ulaştığında değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Ondan sonraki gün Asus'u tekrar arayıp onlara kullanıcı hatası olmayıp kusurlu ürün olduğunu ve değişim talebinde bulunmak istediğimi söyledim ve onlarda 6 ay içinde alınan bir ürünse ( 30 Ekim tarihinde satın aldım ) değişim olabileceği fakat önce servise gönderilip kontrol edileceği sonra kesin bir çözüm olacağı tarzında şeyler söylediler. Bunun hiç bir şekilde kullanıcı hatası olmadığını ve kusurlu bir ürün olduğunu biliyorum ve bu sebepten dolayı değişim talep ediyorum. Şuanda Hepsiburada Müşteri hizmetlerini arayarak değişim talebinde bulundum fakat Hepsiburada değişim talebini satıcı üzerine açtı Asus üzerine değil. Aynı şekilde Asus'ada başvurdum evimden alınıp kontrol edilmesi için. Hepsiburada başvurusumu iptal edilmeli yoksa Asus başvurusumu. Ve tüketici hakem heyetine Asusmj şikayet edilmeli yoksa Satıcı firmamı?
 

_Emir

80+ Gold
Katılım
22 Eylül 2023
Mesajlar
7,300
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,995
İsim
Emir
Satıcı firma tabii ki asus burada sorumlu değil
 

ghnn

80+
Katılım
17 Mart 2021
Mesajlar
465
Dahası  
Reaksiyon skoru
172
İsim
Gökhan
6 ayın altında değişim hakkın olur hocam yasada seçimlik haklar olarak geçiyor istersen mevzuatı oku bilgi sahibi olursun bu konuda
 

Mehmet Yılmaz

Vitreus
Yönetici
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
29,348
En İyi Cevap
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
69,160
Konum
Ankara
İsim
Mehmet Yılmaz
İlgilendiği Kategoriler
Ekran Kartları ve İnternet Servis Sağlayıcıları
Epic Games
DreamRS
Discord
mehmet_yilmaz
3 ölü piksel diye bir kural yok. THH başvurusu yap 1 ölü pikselde bile değiştirmek zorundalar dolu emsal karar var. Asus servisinin de yaptığı yanlış satıcının da yaptığı yanlış.
 

ghnn

80+
Katılım
17 Mart 2021
Mesajlar
465
Dahası  
Reaksiyon skoru
172
İsim
Gökhan
3 ölü piksel diye bir kural yok. THH başvurusu yap 1 ölü pikselde bile değiştirmek zorundalar dolu emsal karar var. Asus servisinin de yaptığı yanlış satıcının da yaptığı yanlış.
hepsiburada böyle maalesef ben thh kazandım aylar oldu paramı almaya çalışıyorum hala
 

shynyzen

80+
Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Velat
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
3 ölü piksel diye bir kural yok. THH başvurusu yap 1 ölü pikselde bile değiştirmek zorundalar dolu emsal karar var. Asus servisinin de yaptığı yanlış satıcının da yaptığı yanlış.
Ürünü servise göndermek yerine direk thh'ye başvurabilirmiyim ? Çünkü bu monitörün kusurlu olduğunu Asus görmedi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

6 ayın altında değişim hakkın olur hocam yasada seçimlik haklar olarak geçiyor istersen mevzuatı oku bilgi sahibi olursun bu konuda
Değişim hakkına Asus üzerinden mi başvuruyorum ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

hepsiburada böyle maalesef ben thh kazandım aylar oldu paramı almaya çalışıyorum hala
Merhabalar thh'ye başvurmadan önce iade etmek için servisemi gönderdiniz yoksa önce thh'ye başvurup bilirkişi raporundan sonramı iade ettiniz.
 

ghnn

80+
Katılım
17 Mart 2021
Mesajlar
465
Dahası  
Reaksiyon skoru
172
İsim
Gökhan
Ürünü servise göndermek yerine direk thh'ye başvurabilirmiyim ? Çünkü bu monitörün kusurlu olduğunu Asus görmedi.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Değişim hakkına Asus üzerinden mi başvuruyorum ?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Merhabalar thh'ye başvurmadan önce iade etmek için servisemi gönderdiniz yoksa önce thh'ye başvurup bilirkişi raporundan sonramı iade ettiniz.
Hepsiburadaya yazdım ürünü size göndereyim diye adamlar servise git diye başından savdılar. Sonrasında thhye şikayet ettim bilirkişi atandı götürdüm inceledi 15 dk sonra dedi senin üründe sıkıntı var diye kazandım. Zaten bilirkişi senin haklı olduğunu düşünürse o dosyayı kaybetme ihtimalin çok düşük. Benim icra işi yavaş sürüyor umarım sen icralık olmazsın direk yenisini verirler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ürünü servise göndermek yerine direk thh'ye başvurabilirmiyim ? Çünkü bu monitörün kusurlu olduğunu Asus görmedi.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Değişim hakkına Asus üzerinden mi başvuruyorum ?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Merhabalar thh'ye başvurmadan önce iade etmek için servisemi gönderdiniz yoksa önce thh'ye başvurup bilirkişi raporundan sonramı iade ettiniz.
Thh başvurcaksan servise gönderme bence çünkü bilşrkişi incelemesi lazım
 

shynyzen

80+
Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Velat
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Hepsiburadaya yazdım ürünü size göndereyim diye adamlar servise git diye başından savdılar. Sonrasında thhye şikayet ettim bilirkişi atandı götürdüm inceledi 15 dk sonra dedi senin üründe sıkıntı var diye kazandım. Zaten bilirkişi senin haklı olduğunu düşünürse o dosyayı kaybetme ihtimalin çok düşük. Benim icra işi yavaş sürüyor umarım sen icralık olmazsın direk yenisini verirler.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Thh başvurcaksan servise gönderme bence çünkü bilşrkişi incelemesi lazım
Servise gönderdim fakat hicbirsekilde tamir veya tadilat işlemi görmesini istemiyorum diye basuru yaparken, kargonun içine not olarak ve Asus Türkiye Müşteri hizmetlerine söyledim. Orada eğer değişim talebim onaylanmazsa ben monitörün bana geri gönderilmesini talep edicem ve thh' ye başvurucam. Böyle yapmak mantıklımı veya herhangi bir sorun çıkarır mı. (Geç yazdığım için özür dilerim, yoğun bir iş hayatım var)
 
Son düzenleme:

shynyzen

80+
Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Velat
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
3 ölü piksel diye bir kural yok. THH başvurusu yap 1 ölü pikselde bile değiştirmek zorundalar dolu emsal karar var. Asus servisinin de yaptığı yanlış satıcının da yaptığı yanlış.
Monitörü servise gönderdim ve servise göndermeden önce kargonun içine not olarak, servise göndermek için kayıt oluştururken ve Asus Müşteri Hizmetleriyle telefonda iken "kesinlikte onarım ve tamir edilmesini istemiyorum, kullanıcı hatası olmadığını ve bunun kusurlu bir cihaz olduğunu biliyorum, monitörün yenisi ile değişmesini yani değişim talebinde bulunuyorum" yazdım. Servise göndermemin sebebi ise eğer bu durumu çözmezseler thh'ye başvurduğumda herhangi bir savunma paylarının olmasını engellemektir, eğer monitörü değistirmezseler monitör bana geri gonderildikten sonra thh'ye başvuruda bulunsam süreç olumlu geçermi veya herhangi bir sorun yaşarmıyım. Monitörü Asus servisine gönderdiğim için Thh'ye başvurmama engel bir durummu veya sürecin olumlu geçmesine engel olan bir durummu? Bilgi verirseniz çok mutlu olurum. (Yoğun bir iş hayatım olduğundan dolayı geç yazdım, kusuruma bakmayın🙏🏼)
 

Mehmet Yılmaz

Vitreus
Yönetici
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
29,348
En İyi Cevap
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
69,160
Konum
Ankara
İsim
Mehmet Yılmaz
İlgilendiği Kategoriler
Ekran Kartları ve İnternet Servis Sağlayıcıları
Epic Games
DreamRS
Discord
mehmet_yilmaz
Monitörü servise gönderdim ve servise göndermeden önce kargonun içine not olarak, servise göndermek için kayıt oluştururken ve Asus Müşteri Hizmetleriyle telefonda iken "kesinlikte onarım ve tamir edilmesini istemiyorum, kullanıcı hatası olmadığını ve bunun kusurlu bir cihaz olduğunu biliyorum, monitörün yenisi ile değişmesini yani değişim talebinde bulunuyorum" yazdım. Servise göndermemin sebebi ise eğer bu durumu çözmezseler thh'ye başvurduğumda herhangi bir savunma paylarının olmasını engellemektir, eğer monitörü değistirmezseler monitör bana geri gonderildikten sonra thh'ye başvuruda bulunsam süreç olumlu geçermi veya herhangi bir sorun yaşarmıyım. Monitörü Asus servisine gönderdiğim için Thh'ye başvurmama engel bir durummu veya sürecin olumlu geçmesine engel olan bir durummu? Bilgi verirseniz çok mutlu olurum. (Yoğun bir iş hayatım olduğundan dolayı geç yazdım, kusuruma bakmayın🙏🏼)
14 gün geçti sonuçta onun bir sorun olacağını sanmıyorum
 

shynyzen

80+
Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Velat

Mehmet Yılmaz

Vitreus
Yönetici
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
29,348
En İyi Cevap
15
Dahası  
Reaksiyon skoru
69,160
Konum
Ankara
İsim
Mehmet Yılmaz
İlgilendiği Kategoriler
Ekran Kartları ve İnternet Servis Sağlayıcıları
Epic Games
DreamRS
Discord
mehmet_yilmaz
14 gün geçmesi bu cihazın değişmesine engelmi ?

Tam olarak anlamadım. Sizce thh'ye başvurduğumda bilir kişi tarafından kontrol edildikten sonra değişim sağlanırmı?
14 gün geçtifi için servise yollanmasında garip bir durum yok anlamında.
 
Top Bottom