Alperen_ss
80+
- Katılım
- 22 Haziran 2021
- Mesajlar
- 3
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 0
- İsim
- Alperen söğüt
-Sürüş-kullanım
+Ani hızlanmalar yapmaktan kaçının
+Zorunlu olmadığı sürece yüksek süratlere çıkmayın
+Mevcutsa Otobanda hız sabitleme teknolojisini kullanın mevcut değilse hızınızı stabil konumda tutun
+Yokuş inerken aracı boş vitese almak tüketimi azaltmaz. Tasarruf edebilmek için aracı viteste bırakıp ininiz.
+Yokuş çıkarken düşük vites kademeleri kullanın
+Kırmızı ışıkta bekleme anında eğer bekleme süresi uzun olacak ise motoru kapatın.
+Kırmızı ışıkta beklerken bekleme süresi kısa ise motoru kapatmayın çalıştırılan motorun anlık tüketimi rolanti anından fazladır.
+Aracınızın Filtrelerinin bakımına özen gösterin özellikle Dizel otomobillerde bulunan partikül Filtresi motorunuz için hayati öneme sahiptir.
+Aracınıza uygun motor yağlarını kullanınız ve bu konuda ucuza kaçmayınız.
+ihtiyaç duymuyorsanız klima kullanımını azaltın.
-Ağırlık
+Araçtaki ihtiyaç fazlası ağırlıktan kurtulun
Örneğin 5 kişilik bir aile iseniz ve 7 koltuklu bir otomobile sahipseniz son sıra 2 li koltukları araçtan kaldırmak size 70-80kg ye varan ağırlık farkı sağlayacaktır
+Depoyu asla tamamen doldurmayın 60 litre kapasitesi olan bir depoyu devamlı olarak yarım doldurmak size 30 litre benzinin ağırlığından kurtaracaktır.
+Aracınızda daha ağır tekerlekler kullanmaktan kaçının. Lastik ve jantın toplam ağırlığı fazla olan otomobiller her daim çok daha fazla yakıt tüketecektir çünkü aracın aktarım organlarına binen yük dahada artacaktır. Özellikle 4 çeker (AWD) sisteme sahip otomobiller için hafif jant tercihi yakıt tüketimini ciddi manada azaltacaktır. Bu işlem aynı zamanda fark edilebilecek bir Performans dahi sağlar. Motor gücünüz sabit kalır ama tekerleklerdeki güç artar.
Motorun ürettiği güç ile tekerleklere etki eden toplam güç farklıdır.
-Aerodinamik yapı ve gövde
+Aracınızın Sürtünme katsayısını azaltmak aracınızın yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Özellikle yüksek süratlerde.
+Yüksek hızlarda (100km/s+) cam veya sanruf açmayınız. Bu işlem aracın sürtünme katsayısını arttırır. 70-80km/s hızın altında Klima çalıştırmak camları açmaktan daha ekonomik bir hareket olacaktır.
+Aracınızda görünüm amaçlı gövde parçaları kullanmaktan kaçının
+Aracınız rüzgarı ne kadar rahat delebilirse yakıt tüketimide özellikle yüksek süratlerde o denli azalacaktır
+Kanatçık,hava giriş çıkışları vb parçalar eğer doğru kullanıldıysa aracınızın Yol tutuşunu Down Forcenin etkisi ile arttırabilir. Ancak bu işlemler aracınızın rüzgara karşı olan direncini arttıracaktır buda doğrudan yakıt tüketimini etkileyecektir. (Arttırır)
+Belli başlı ufak dokunuşlar aracınızın sürtünme katsayısını azaltabilir. Ancak bu tip işlemleri işini bilen tecrübe sahibi insanların donatması daha doğru olacaktır.
+Kapaklı jant seçimleri aracınızın sürtünme katsayısını azaltabilir. Ancak bu işlem Fren Disklerinizin soğuma hızını bir nebze yavaşlatabilir. (Örnek araç ; Koenigsegg Jesko Absolut Arka Jantlar)
-Doğru Lastik seçimi
+Aracınıza uygun Lastikler kullanmaya özen gösterin.
+Lastik seçiminde parasına bakmadan en doğru ve kaliteli lastiği satın almak size yakıt tasarrufu ve Performans konusunda yardımcı olacaktır. Bu konuda ucuza kaçmak başta sağlığınız olmak üzere birçok konuda başınızı ağrıtabilir. Daha güvenli bir sürüş için lütfen özellikle lastik seçimlerinde ucuza kaçmayınız.
+Yazın Kış lastiklerini kullanmak tüketimi arttırır ve Lastiğin yıpranmasını hızlanırır.
Bu sebepten Dolayı Lastiklerinizi mevsimlere göre kullanmanız en doğru karar olacaktır.
+Lastiklerinizi otomobiliniz için belirlenen "bâr" aralığında tutmaya özen gösteriniz.
inik lastikler hem yakıt tüketimini arttırır hemde lastiklerin yıpranmasını hızlandırır.
Fazla şişirilmiş lastiklerin ise patlama ihtimali yüksek seviyededir. Bu sebeplerden dolayı Lastiklerinizin uygun seviyede şişik olmasına özen gösteriniz.
+Ani hızlanmalar yapmaktan kaçının
+Zorunlu olmadığı sürece yüksek süratlere çıkmayın
+Mevcutsa Otobanda hız sabitleme teknolojisini kullanın mevcut değilse hızınızı stabil konumda tutun
+Yokuş inerken aracı boş vitese almak tüketimi azaltmaz. Tasarruf edebilmek için aracı viteste bırakıp ininiz.
+Yokuş çıkarken düşük vites kademeleri kullanın
+Kırmızı ışıkta bekleme anında eğer bekleme süresi uzun olacak ise motoru kapatın.
+Kırmızı ışıkta beklerken bekleme süresi kısa ise motoru kapatmayın çalıştırılan motorun anlık tüketimi rolanti anından fazladır.
+Aracınızın Filtrelerinin bakımına özen gösterin özellikle Dizel otomobillerde bulunan partikül Filtresi motorunuz için hayati öneme sahiptir.
+Aracınıza uygun motor yağlarını kullanınız ve bu konuda ucuza kaçmayınız.
+ihtiyaç duymuyorsanız klima kullanımını azaltın.
-Ağırlık
+Araçtaki ihtiyaç fazlası ağırlıktan kurtulun
Örneğin 5 kişilik bir aile iseniz ve 7 koltuklu bir otomobile sahipseniz son sıra 2 li koltukları araçtan kaldırmak size 70-80kg ye varan ağırlık farkı sağlayacaktır
+Depoyu asla tamamen doldurmayın 60 litre kapasitesi olan bir depoyu devamlı olarak yarım doldurmak size 30 litre benzinin ağırlığından kurtaracaktır.
+Aracınızda daha ağır tekerlekler kullanmaktan kaçının. Lastik ve jantın toplam ağırlığı fazla olan otomobiller her daim çok daha fazla yakıt tüketecektir çünkü aracın aktarım organlarına binen yük dahada artacaktır. Özellikle 4 çeker (AWD) sisteme sahip otomobiller için hafif jant tercihi yakıt tüketimini ciddi manada azaltacaktır. Bu işlem aynı zamanda fark edilebilecek bir Performans dahi sağlar. Motor gücünüz sabit kalır ama tekerleklerdeki güç artar.
Motorun ürettiği güç ile tekerleklere etki eden toplam güç farklıdır.
-Aerodinamik yapı ve gövde
+Aracınızın Sürtünme katsayısını azaltmak aracınızın yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Özellikle yüksek süratlerde.
+Yüksek hızlarda (100km/s+) cam veya sanruf açmayınız. Bu işlem aracın sürtünme katsayısını arttırır. 70-80km/s hızın altında Klima çalıştırmak camları açmaktan daha ekonomik bir hareket olacaktır.
+Aracınızda görünüm amaçlı gövde parçaları kullanmaktan kaçının
+Aracınız rüzgarı ne kadar rahat delebilirse yakıt tüketimide özellikle yüksek süratlerde o denli azalacaktır
+Kanatçık,hava giriş çıkışları vb parçalar eğer doğru kullanıldıysa aracınızın Yol tutuşunu Down Forcenin etkisi ile arttırabilir. Ancak bu işlemler aracınızın rüzgara karşı olan direncini arttıracaktır buda doğrudan yakıt tüketimini etkileyecektir. (Arttırır)
+Belli başlı ufak dokunuşlar aracınızın sürtünme katsayısını azaltabilir. Ancak bu tip işlemleri işini bilen tecrübe sahibi insanların donatması daha doğru olacaktır.
+Kapaklı jant seçimleri aracınızın sürtünme katsayısını azaltabilir. Ancak bu işlem Fren Disklerinizin soğuma hızını bir nebze yavaşlatabilir. (Örnek araç ; Koenigsegg Jesko Absolut Arka Jantlar)
-Doğru Lastik seçimi
+Aracınıza uygun Lastikler kullanmaya özen gösterin.
+Lastik seçiminde parasına bakmadan en doğru ve kaliteli lastiği satın almak size yakıt tasarrufu ve Performans konusunda yardımcı olacaktır. Bu konuda ucuza kaçmak başta sağlığınız olmak üzere birçok konuda başınızı ağrıtabilir. Daha güvenli bir sürüş için lütfen özellikle lastik seçimlerinde ucuza kaçmayınız.
+Yazın Kış lastiklerini kullanmak tüketimi arttırır ve Lastiğin yıpranmasını hızlanırır.
Bu sebepten Dolayı Lastiklerinizi mevsimlere göre kullanmanız en doğru karar olacaktır.
+Lastiklerinizi otomobiliniz için belirlenen "bâr" aralığında tutmaya özen gösteriniz.
inik lastikler hem yakıt tüketimini arttırır hemde lastiklerin yıpranmasını hızlandırır.
Fazla şişirilmiş lastiklerin ise patlama ihtimali yüksek seviyededir. Bu sebeplerden dolayı Lastiklerinizin uygun seviyede şişik olmasına özen gösteriniz.
Son düzenleme: