FRAME GENERATİON GECİKME TESTİ! 🚀

ilk geldiğinde oynarken arabalarda falan fena ghosting yapıyordu geçmiş mi
Valla bende öyle bir sorun yok 2X ve 3X de farkı anlamak çok zor zoomlayıp bakmak gerek, 4X de görüntü bozulmalarını ben anlayabiliyorum oda takıntım yüzünden, oyuna odaklanan adam asla fark edemez benim sistemde.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Che_

Frame Generation gecikme testi yaparken ''System Latency'' değerine bakılır, oyunlarda hissedilen gecikme değeridir.
Görüntülerde 2 çeşit gecikme var birisi Render Latency diğeri System Latency, Nvidia Reflex ve Anti Lag gibi teknolojiler System Latency değerini düşürür.


REMATCH

Frame Generation Kapalı Gecikme 29.5ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 2X Gecikme 19.2ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 3X Gecikme 22.1ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 4X Gecikme 24.4ms
Alıntıyı görüntüle

CRONOS NEW DAWN

Frame Generation Kapalı Gecikme 50.3ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 2X Gecikme 29.8ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 3X Gecikme 31.9ms ( 4X Oyunun Ayarlarında Yok )
Alıntıyı görüntüle

DUNE AWAKENİNG

Frame Generation Kapalı Gecikme 46.5ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 2X Gecikme 36.6ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 3X Gecikme 38.3ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 4X Gecikme 37ms
Alıntıyı görüntüle

GTA 5 ENHANCED

Frame Generation Kapalı Gecikme 32.5ms
Alıntıyı görüntüle


Frame Generation 2X Gecikme 31.6ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 3X Gecikme 34.4ms
Alıntıyı görüntüle

Frame Generation 4X Gecikme 35.9ms
Alıntıyı görüntüle

Tüm testler RTX 5070Tİ 4K Ultra DLSS4 açık olarak yapılmıştır
Forumda 4MB dosya sınırı olduğu için görüntüler 1080p ye küçültüldü 4K fotoğrafın boyutu 13MB
Hocam rakamlar bize Mfg gecikmesi daha az diyor.
Ama sizce de hissiyat olarak öyle mi?
Native'e göre 2-3-4'ün hissiyati nasıl?
4x'de gecikme çok denir hep.
Native'e göre hissiyat olarak gecikmesi daha az veya çok mu?
 
Hocam rakamlar bize Mfg gecikmesi daha az diyor.
Ama sizce de hissiyat olarak öyle mi?
Native'e göre 2-3-4'ün hissiyati nasıl?
4x'de gecikme çok denir hep.
Native'e göre hissiyat olarak gecikmesi daha az veya çok mu?
Şöyle diyim, 2x ve 3x de gecikme farkını anlayamıyorum ama 4x de garip bişey var, mesela ağır bir sahne girince 4x de gecikme anlık yükseliyor. 4X e stabil diyemicem ama 2x ve 3x kusursuz iyi çalışıyor hem görüntü olarak hemde gecikme olarak, 4X de dikkatli bakınca bozulmalar hala belli oluyor ama sürekli güncelleme aldığı için düzelticeklerini düşünüyorum. Bence DLSS 4.5 çıkarsa orda halletcekler bu sorunları. 1440P ve 1080p için demiyorum bu yorumu, çünkü 1440p de kartın yükü çok azaldığı için çok daha stabil oluyor.

Eğer 4K kullanıcaksanız tavsiyem FG 4X açınca DLSS Performansa çekin hem kart yükü azalıyor bu sefer 4X çok daha verimli çalışıyor.

Sonuçta ilk çıkan 2023 Frame generation ile dağlar kadar fark var arada onu söyleyebilirim.
 
Framegen mantıken sahte kareler üretiyor dlss gibi düşürülen çözünürlüğü upscale etmiyor bazı oyunlarda iyi çalıştığından gecikme düşmesi normal bazılarında da tam tersini yapabilir ve bu durumu baz fps değeriniz bile etkiliyor.

Forza 5'te kullanıyordum bayılıyordum, Extreme ayarlarda vramim yetersiz olduğundan aracın arkasında bazı kamera açısında ghosting yapıyordu ama gözüme batmıyordu, ultra ayarlarda sıfır sorun. :D
 
Hocam rakamlar bize Mfg gecikmesi daha az diyor.
Ama sizce de hissiyat olarak öyle mi?
Native'e göre 2-3-4'ün hissiyati nasıl?
4x'de gecikme çok denir hep.
Native'e göre hissiyat olarak gecikmesi daha az veya çok mu?
Framegen mantıken sahte kareler üretiyor dlss gibi düşürlen çözünürlüğü upscale etmiyor bazı oyunlarda iyi çalıştığından gecikme düşmesi normal bazılarında da tam tersini yapabilir ve bu durumu baz fps değeri bile etkiliyor.
Aylarca kullandım ve şunuda eklicem bu teknoloji düzgün import edilince çok iyi çalışıyor oyunlarda, bundan sonra FG yi suçlamak yerine oyunu suçlamayı tercih ederim bu sonuçlara göre. DLSS içinde geçerli bazı oyunlarda düzgün entegre edilmediği için açmak istemiyor oyuncular ama teknoloji çok sağlam.

Oynarken rahatsız etmesin yeterli
 
Aylarca kullandım ve şunuda eklicem bu teknoloji düzgün import edilince çok iyi çalışıyor oyunlarda, bundan sonra FG yi suçlamak yerine oyunu suçlamayı tercih ederim bu sonuçlara göre. DLSS içinde geçerli bazı oyunlarda düzgün entegre edilmediği için açmak istemiyor oyuncular ama teknoloji çok sağlam.
Aynen base fps 60 altındaysa sapıtabiliyor ama bazı oyunlarda o kadar iyi entegre etmişler ki 30 fps baz fpse fg açıyorum 50 60 fps arası akıcılık ve gecikme iyileştiğini hissediyorum veya base fps değerim 50 ben 60 fps akıcılığı istiyorum açıyorum 100 fps alıyorum ama 100 fps fazla riva tunnerdan 70'e limit koyuyorum mis gibi oluyor. Laptoplarda hele laptop nefes alıyor zaten kusursuz değil lakin müthiş teknoloji bence. Handikapları var ama yine de iyi.

Açık Dünya oyunlarında dikkatliyseniz yakalayabiliyorsunuz verdiği fileleri değilseniz ve base fps değeriniz iyi ise akar gider.
 
Aynen base fps 60 altındaysa sapıtabiliyor ama bazı oyunlarda o kadar iyi entegre etmişler ki 30 fps baz fpse fg açıyorum 50 60 fps arası akıcılık ve gecikme iyileştiğini hissediyorum veya base fps değerim 50 ben 60 fps akıcılığı istiyorum açıyorum 100 fps alıyorum ama 100 fps fazla riva tunnerdan 70'e limit koyuyorum mis gibi oluyor. Laptoplarda hele laptop nefes alıyor zaten kusursuz değil lakin müthiş teknoloji bence. Handikapları var ama yine de iyi.
Evet bende farkettim onu özellikle Unreal engine 5 oyunlarında dene bak base FPS 30 olsa bile inanılmaz çalışıyor.
 
Evet bende farkettim onu özellikle Unreal engine 5 oyunlarında dene bak base FPS 30 olsa bile inanılmaz çalışıyor.
Denemiş olabilirim belki de ama hatırlayamadım. 30 altında olmuyor ama onu biliyorum. O yüzden 3050 gibi kartları sevmiyorum işte, base fps çuvalladıktan sonra sen istersen scaling modu kur yine sırıtarak oynuyor hiçbir faydası da olmuyor.
 
Denemiş olabilirim belki de ama hatırlayamadım. 30 altında olmuyor ama onu biliyorum. O yüzden 3050 gibi kartları sevmiyorum işte, base fps çuvalladıktan sorna sen istersen scaling modu kur yine sırıtarak oynuyor hiçbir faydası da olmuyor.
Evet bu teknoloji asıl düşük kartların işine yarıcakken, gidip 5090 da en iyi sonucu vermesi saçma geliyor, 5090 olsa açmam bile :D
 
Evet bu teknoloji asıl düşük kartların işine yarıcakken, gidip 5090 da en iyi sonucu vermesi saçma geliyor, 5090 olsa açmam bile :D
5070 ti ve üstü sahibi insanlar için balon , 5060-5060 ti bir nebze hadi 5070 için müthiş bir teknoloji amd sence yapabilir mi buna benzer bir şey redstone medstone bir şeyler diyordu.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Senr
Evet bu teknoloji asıl düşük kartların işine yarıcakken, gidip 5090 da en iyi sonucu vermesi saçma geliyor, 5090 olsa açmam bile :D
Düşük kartlarında işine yarıyordur ama bir şekilde eskimesi gerekiyor kartların planlı eskitmeden. :D
 
5070 ti ve üstü sahibi insanlar için balon , 5060-5060 ti bir nebze hadi 5070 için müthiş bir teknoloji amd sence yapabilir mi buna benzer bir şey redstone medstone bir şeyler diyordu.
Yapar, çünkü FSR4 ile manyak sıçrama yaptı. 9000 serisi protatip bence asıl bombayı sonraki seride bırakıcak gibi geliyor, ama en büyük sorunu çözmesi lazım teknolojiyi yaymadan olmaz bu rekabet. RDR2 yapıp pazarlamadığını düşün aynı mantık.

DLSS in ilk haline bakarsak hatta AMD donanım özellikli FSR da çok daha başarılı oldu öncekileri saymıyom onlar çipli değildi.
 
Testler bu şekilde. Kendim de paylaşacağım. Foto yüklenmediği için kamerayla çektim.
1960.webp
1958.webp
1956.webp
1954.webp
1952.webp
1950.webp
1949.webp


Fg kapalı
1969.webp

Fg acık
1968.webp

Fg kapalı
1973.webp

Fg acık
1972.webp

Fg kapalı
1978.webp

Fg acık
1977.webp

Renkler kameradan ötürü bozuluyor renklere dikkat etmeyin. Telefonu yeni aldım ayarlarla alakalı olsa gerek.
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,154,118
Mesajlar
10,400,866
Üyeler
183,528
Son üye
Mastory
Geri
Top