NorinRadd
80+
- Katılım
- 27 Kasım 2022
- Mesajlar
- 253
- Reaksiyon skoru
- 35
Arkadaşlar, öncelikle merhaba. Güncel olarak Fiat 2006 1.3 Multijet Albea kullanıcısıyım. Araba kullanmaya bu araba ile başladım ve hala o şekilde gidiyorum; elim kolum gibi bir şey oldu. Ablamda ise Peugeot 2017 208 1.2 PureTech (galiba) yarı otomatik var. Ve yakın zamanda o arabaya geçeceğim. Fakat ondaki otomatiği denediğimde sanki bir süremedim. Araba kullanmaya başladığım günden beri manuel kullanan biri olarak yarı otomatiğin bekleme olayını falan çözemedim galiba. Ve manueldeki gibi ince hassas şekilde arabayı kullanamıyorum gibi geliyor. Yarım debriyaj olsun, o olsun, bu olsun; manueldeki kontrolü yakalayamadım sanki. Çok fazla kullanmadım, toplasan 4-5 kere fakat yine de tecrübesi olanlara sormak istedim. Manuelden otomatiğe geçişte çok sancılı bir geçiş süreci var mı? Trafikte bir sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Sadece tek korktuğum olay o hassaslığı kaybetmek, park yapamıyorum çünkü yine o debriyaj olmadığı için hassas park yapamıyorum. Tam böyle araba geri geri gidiyor frene basıyorum pat duruyor sonra yine bekle de araba gaz alsın geri gitsin bu esnada da araba kayıyor eski konumunu kaybediyor. Veya yola rampada yola çıkacağım diyelim arabada yokuş kalkış var yol boş olsa bile araç kalkana kadar zaman geçiyor. Kafamda ki tek problem bu aslında debriyaj bende olmadığı için istediğim şekilde kullanamıyorum gibime geliyor. Yarı otomatikle otomatiğin çok farkı var mı bilmiyorum ama kafamda bu sorular var. Bunlarla nasıl baş ettiniz? anlatırsanız memnun olurum.