Dizel araçta kurum nasıl temizlenir?

Hocam normal frende tel yok. El freninde tel var sadece.
Normal fren , pedala bastığınızda basınçla hareket edip pistonu sıkıştıran bir sisteme sahip.
El freninin de telden oldupunu sanmam. İçteki yaydan ayar yapmak gerekiyoe genelde
IMG_20220219_131540.jpg


Hocam birde balataların yanları kahverengi olmuş ve hafif çatlak gibi gözüküyor. Kalınlık olarak ideal duruyor ancak şeklinde sıkıntı var gibi geldi.
 
Egzantirik mili çizildiyse büyük ihtimalle yağ pompasında sıkıntı çıkmış sizin aracın ya da yağ bakımlarını falan aksattınız sanırım.
Valla 16 yıldır Otokoç Ankara bayisinde eksiksiz yıllık bakımlarını yaptırdık. Sıfır olarak Haziran 2006'da aldık. Artık bayidekiler görünce bile hoşgeldin abi falan diyorlardı. Ama son yılında çok üzdü bizi. Ocak 2021'den Mayıs 2021'e kadar arabaya binmeye korkar olduk. Yağ müşiri, yağ pompasından tut da turbosuna kadar değişmeyen parçası kalmadı. Ama neden böyle oldu anlamış değiliz.
 
Valla 16 yıldır Otokoç Ankara bayisinde eksiksiz yıllık bakımlarını yaptırdık. Sıfır olarak Haziran 2006'da aldık. Artık bayidekiler görünce bile hoşgeldin abi falan diyorlardı. Ama son yılında çok üzdü bizi. Ocak 2021'den Mayıs 2021'e kadar arabaya binmeye korkar olduk. Yağ müşiri, yağ pompasından tut da turbosuna kadar değişmeyen parçası kalmadı. Ama neden böyle oldu anlamış değiliz.
Çok ilginç bir durum aslında. KM olarak kaç KM'deydi.
 
Alıntıyı görüntüle

Hocam birde balataların yanları kahverengi olmuş ve hafif çatlak gibi gözüküyor. Kalınlık olarak ideal duruyor ancak şeklinde sıkıntı var gibi geldi.
O çatlak gibi duranlar aslında balata tozu. Onlardan bir şey olmaz merak etmeyin. Renkte balata tozundan kaynaklanıyor pek takılacak bir durum yok
Kalınlık ideal ama tutmuyor diyorsunuz hocam o yüzden diyorum belki iç balata bitti dıştaki kaldı sadece. Resim çekme şansınız varsa iç balatayı da çekin hocam
Bu arada arabanın rengi çok güzelinstagramdan gördüm
 
Çok ilginç bir durum aslında. KM olarak kaç KM'deydi.
122.650 kilometredeydi ikinci sahibine verdiğimizde. Tanıdık bir akrabaya sattık, arada binip hasret gideriyoruz maviş focus ile.. Özlüyorum çocukluk anılarım hep o arabada geçti.
 
O çatlak gibi duranlar aslında balata tozu. Onlardan bir şey olmaz merak etmeyin. Renkte balata tozundan kaynaklanıyor pek takılacak bir durum yok
Kalınlık ideal ama tutmuyor diyorsunuz hocam o yüzden diyorum belki iç balata bitti dıştaki kaldı sadece. Resim çekme şansınız varsa iç balatayı da çekin hocam
Bu arada arabanın rengi çok güzelinstagramdan gördüm
Frenlere kesin olarak baktıracağız periyodik bakımda. Renk olarak benimde çok hoşuma gidiyor. Lansman rengi diye geçiyor sanırım. 2009'da gözler üzerindeydi ancak artık yaşlandı...
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

122.650 kilometredeydi ikinci sahibine verdiğimizde. Tanıdık bir akrabaya sattık, arada binip hasret gideriyoruz maviş focus ile.. Özlüyorum çocukluk anılarım hep o arabada geçti.
KM'si de çok az aslında. O KM'de ki Ford motoru çiçek gibidir daha. Kullanım olarak nasıl kullanıyordunuz aracı?
 
Frenlere kesin olarak baktıracağız periyodik bakımda. Renk olarak benimde çok hoşuma gidiyor. Lansman rengi diye geçiyor sanırım. 2009'da gözler üzerindeydi ancak artık yaşlandı...
Hala bir gözdeliği var ama. Üstüne bir model daha çıkmasına rağmen connect deyince akla ilk bu model geliyor ve tutuluyor
 
KM'si de çok az aslında. O KM'de ki Ford motoru çiçek gibidir daha. Kullanım olarak nasıl kullanıyordunuz aracı?
Uzun yolda pek kullanmıyorduk. Uzun yola yılda 2-3 kez gidiyoruz sadece. Şehir içinde kullanıyorduk özellikle. 2015'de devir problemi çıkmıştı arabada, arabanın devri hiç yükselmiyordu, o zaman da durduk yerde ne oluyor demiştik. Sonra bir gün arabanın egzozundan öyle bir duman çıktı ki yol kapandı. Hatta ondan ceza bile yemiştik diye hatırlıyorum. Araba gitmiyor diye yanarken yine turbosunun patladığını öğrendik.
 
Hala bir gözdeliği var ama. Üstüne bir model daha çıkmasına rağmen connect deyince akla ilk bu model geliyor ve tutuluyor
Tasarım olarak hala beğeniyorum aracı. Zaten performans olarak beni çok şaşırtıyor. Yaklaşık 2.5 KM'de 170'e dayanıyor. Bu aracın airodinamiği iyi olsa nasıl olurdu düşünemiyorum. Rüzgardan dolayı çok performans kaybediyor.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Uzun yolda pek kullanmıyorduk. Uzun yola yılda 2-3 kez gidiyoruz sadece. Şehir içinde kullanıyorduk özellikle. 2015'de devir problemi çıkmıştı arabada, arabanın devri hiç yükselmiyordu, o zaman da durduk yerde ne oluyor demiştik. Sonra bir gün arabanın egzozundan öyle bir duman çıktı ki yol kapandı. Hatta ondan ceza bile yemiştik diye hatırlıyorum. Araba gitmiyor diye yanarken yine turbosunun patladığını öğrendik.
Hocam büyük ihtimalle ufak bir problemi hemen yaptımadığınız için daha büyük problemler çıkarmış size.
 
Tasarım olarak hala beğeniyorum aracı. Zaten performans olarak beni çok şaşırtıyor. Yaklaşık 2.5 KM'de 170'e dayanıyor. Bu aracın airodinamiği iyi olsa nasıl olurdu düşünemiyorum. Rüzgardan dolayı çok performans kaybediyor.
Araba o kadar ağır kalmasa 200 300 kilo daha hafif olsa bırak ticariyi yolda piyasa sedanları bile bırakmazdı. Ama 1.6 ton işte .
Yol tutuşu ağır olmasına rağmen gayet güzel
 
Araba o kadar ağır kalmasa 200 300 kilo daha hafif olsa bırak ticariyi yolda piyasa sedanları bile bırakmazdı. Ama 1.6 ton işte .
Yol tutuşu ağır olmasına rağmen gayet güzel
Geçen hafta arabayla Borlu'ya gittim. Borlu'nun yolları aşırı keskin virajlı. Orada lastikleri iyice ısıttıkdan sonra biraz arabanın sınırılarını denemek istedim. Araca benim bir yerlerimin yediği kadar viraj aldığım sınırıların çok üstünde. Açıkçası ben arabayı kaydıramadım. Daha da hızlı girsem dönerdi gibi geliyor.
 
Geçen hafta arabayla Borlu'ya gittim. Borlu'nun yolları aşırı keskin virajlı. Orada lastikleri iyice ısıttıkdan sonra biraz arabanın sınırılarını denemek istedim. Araca benim bir yerlerimin yediği kadar viraj aldığım sınırıların çok üstünde. Açıkçası ben arabayı kaydıramadım. Daha da hızlı girsem dönerdi gibi geliyor.
Kopsa arkadan kopuyor ağırlık önde çünkü. Arkadan kopmayı önden kopmaya tercih ederim. Arkadan koparsa da toplarsın diye düşünüyorum çünkü gerçekten yola iyi yapışıyor.
 
Kopsa arkadan kopuyor ağırlık önde çünkü. Arkadan kopmayı önden kopmaya tercih ederim. Arkadan koparsa da toplarsın diye düşünüyorum çünkü gerçekten yola iyi yapışıyor.
Araba bayağı sert. Bu sertlik konfor açısından çalıyor ancak yol tutuşu olarak bayağı iyi oluyor.
 
Geri
Top