Dizel araçta kurum nasıl temizlenir?

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Reaksiyon skoru
773
Öncelikle merhaba. Dizel araç sahibiyim ve kurum muhabbetini duydum. Genelde aracımı 2000 devirde kullanırım. Kurumları temizlemek için kaç bin devirde kullanmalıyız?
 
Belli bir devir aralığında araba vites ister bağırmaya başlar. Tam olaram bu devirlerde temizlik yapılabilir.
Connectte 3500 civarı diyebiliriz zaten 5000'de kesiciye giriyor.
 
Bizde 1 sene öncesine kadar Ford Focus vardı. (1.6 TDCi 109 PS) Onda da turbonun patlaması sonucunda egzozda yağ ve kurum birikmişti bize arabayı yüksek devirlerde kullanın, zamanla biriken yağ ve kurumu dışarı atar demişlerdi.
 
Hocam frenleri ne yaptınız? Balataları değiştirdiniz mi?
 
Balatalarda değişiklik olmuştu hatta nasıl patladıysa eksantirik miller dahil çizilmişti. 22.000 liraya patladı bize öyle diyeyim.
 
Hocam frenleri ne yaptınız? Balataları değiştirdiniz mi?
Valla hocam şu sıralar araba sürekli meşgul. Sürekli bir yerlere gidiyor. Normalde 10.000'de bir bakıma gider ancak 10.000 KM'yi 200 KM kadar falan geçti. Zaten 1000 KM önce 1 Litre daha yağ ekletmiştik motora. 2 hafta içinde büyük ihtimalle periyodik bakıma gidecek. Oraya gittiğinde balataları değil de bu frenlerin teli mi ne oluyormuş. O tel gevşemiş olabilir dediler. O tele baktırıcam. Eğer onda da sorun çıkmazsa zaten Connectler'in frenleri fazla güven vermiyor diyorlardı. Doğrudur belki.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Balatalarda değişiklik olmuştu hatta nasıl patladıysa eksantirik miller dahil çizilmişti. 22.000 liraya patladı bize öyle diyeyim.
Egzantirik mili çizildiyse büyük ihtimalle yağ pompasında sıkıntı çıkmış sizin aracın ya da yağ bakımlarını falan aksattınız sanırım.
 
Birde hocam siz zaten fazlasıyla sıkıştırıyorsunuz. Ben o arabada kurum olduğunu hiç sanmıyorum. Kurum daha çok şehir içi kullanılan ,hiç sıkıştırılmayan , sürekli dur kalk trafiğinde oluşur.
 
Birde hocam siz zaten fazlasıyla sıkıştırıyorsunuz. Ben o arabada kurum olduğunu hiç sanmıyorum. Kurum daha çok şehir içi kullanılan ,hiç sıkıştırılmayan , sürekli dur kalk trafiğinde oluşur.
Hocam haftada 1 ya da 2 kere çıkıp 15 KM falan 190 - 200 arası gidiyorum. Yani çok uzun sürmüyor sıkıştırma işlemi. Genel olarak da haftanın diğer günleri 2000 devir bandında sürekli dur kalklı şekilde şehir içinde kullanılıyor.
 
Valla hocam şu sıralar araba sürekli meşgul. Sürekli bir yerlere gidiyor. Normalde 10.000'de bir bakıma gider ancak 10.000 KM'yi 200 KM kadar falan geçti. Zaten 1000 KM önce 1 Litre daha yağ ekletmiştik motora. 2 hafta içinde büyük ihtimalle periyodik bakıma gidecek. Oraya gittiğinde balataları değil de bu frenlerin teli mi ne oluyormuş. O tel gevşemiş olabilir dediler. O tele baktırıcam. Eğer onda da sorun çıkmazsa zaten Connectler'in frenleri fazla güven vermiyor diyorlardı. Doğrudur belki.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Egzantirik mili çizildiyse büyük ihtimalle yağ pompasında sıkıntı çıkmış sizin aracın ya da yağ bakımlarını falan aksattınız sanırım.
Hocam normal frende tel yok. El freninde tel var sadece.
Normal fren , pedala bastığınızda basınçla yağın hareket edip pistonu sıkıştıran bir sisteme sahip.
El freninin de telden oldupunu sanmam. İçteki yaydan ayar yapmak gerekiyoe genelde
 
Hocam normal frende tel yok. El freninde tel var sadece.
Normal fren , pedala bastığınızda basınçla hareket edip pistonu sıkıştıran bir sisteme sahip.
El freninin de telden oldupunu sanmam. İçteki yaydan ayar yapmak gerekiyoe genelde
El freninde tutma konusunda sıkıntı yok aslında ama diğer frenler bana fazla güven vermiyor. Arkadaşın 1.3 Doblo'su var daha 11.000 KM'de. Onun frenleri çok daha iyiydi bizim arabadan.
 
El freninde tutma konusunda sıkıntı yok aslında ama diğer frenler bana fazla güven vermiyor. Arkadaşın 1.3 Doblo'su var daha 11.000 KM'de. Onun frenleri çok daha iyiydi bizim arabadan.
Hocam siz ne olur ne olmaz balataları değiştirin frenin şakası olmaz .
Gerekirse diskleri de değiştirin gitsin
 
Geri
Top