Neden mATX Kasa Çok Az?

Anakartınız nedir?


  • Oy kullanan toplam üye
    7

MR EE

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
4,225
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
3,182
Kasa piyasasına baktığımızda mATX kasa neredeyse hiç yok. Üç beş model. Bu çok garip çünkü satılan sistemlerin %95ı mATX anakart kullanıyor. Neden mATX anakart alıyoruz çünkü FP. Alıyoruz kocaman kocaman ATX kasaları, içine koyuyoruz mATX anakart. İçeride düdük gibi duruyor. Kasanın çoğu bomboş. Anakartın altındaki boşluk hiçbir işe yaramıyor. Anakartın altındaki ATX için olan boşluk yerine üstte sıvı soğutma için boşluk bıraksalar tadından yenmeyecek. Şöyle mATX boyutunda, üstte 240mm sıvı soğutma destekleyecek boşluğa sahip, önü mesh ve iki fanlı küçük bir kasa olsa nasıl da F/P bir ürün olurdu. Böylesi çok daha akılcı değil mi? Çoğu firma neden böyle kasalar üretmeye yeltenmiyor? Olanların fiyatları da pek iyi değil. Çoğu küçük olmasına rağmen alternatif ATXlerden pahalı. @Abdullah Hacıgül

Piyasaya baktığımda modeller şöyle:
Dark Guardian Mini PRO: Üstte sıvı soğutma desteği var. Fiyat görece düşük. ARGB olmayan versiyon 790 lira. ARGB olan 1300 lira.
Corsair 280X: Üstte sıvı soğutma desteği var. 2300 lira.
Aerocool Atomic: Üstte sıvı soğutma desteği yok. 1050 lira
Cooler Master MB311L: Üstte sıvı soğutma var. 600W PSU ile 2450 lira.
 
bazı küçük atx kasalarda var. mATX onlarda sırıtmıyor.
bakınız
 
bazı küçük atx kasalarda var. mATX onlarda sırıtmıyor.
bakınız
Onları gördüm de, piyasadaki ATX sayısına göre çok az mATX kasa var. Herkes mATX kullanırken garip geliyor.
 
Onları gördüm de, piyasadaki ATX sayısına göre çok az mATX kasa var. Herkes mATX kullanırken garip geliyor.
biz türkler
atx anakarta paramız yetmez
mATX kullanırız

şaka bir yana ATX kasalar zaten mATX destekli olduğu için daha fazla satılır. sadece mATX'e özel kasa yaparsan satışları çok daha az olur.
 
biz türkler
atx anakarta paramız yetmez
mATX kullanırız

şaka bir yana ATX kasalar zaten mATX destekli olduğu için daha fazla satılır. sadece mATX'e özel kasa yaparsan satışları çok daha az olur.
Yani evet garip. Attığın kasalar çok daha akılcı tasarımlar mesela. mATX anakartlı sistemim olsa gider bunları alırdım.
 
Geri
Top