Neler Yeni

200-250cc motor önerisi

Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
144
Herkese selamlar ben 125cc Mondial ile 26.000km yaptım ve bence artık CC yükseltme zamanı geldi

NS200 düşünüyorum suanlik 250cc de olur R25 alacak para yok bizde :D ama denicez ehliyet tam tutuyor buarada
 
En İyi Cevap
Herkese selamlar ben 125cc Mondial ile 26.000km yaptım ve bence artık CC yükseltme zamanı geldi

NS200 düşünüyorum suanlik 250cc de olur R25 alacak para yok bizde :D ama denicez ehliyet tam tutuyor buarada
Hocam size kendimce edindiğim tecrübelere göre fikirlerimden bahsedeyim.
KAWASAKİ kaliteli güzel motordur ama zengin işidir. Bu ne demek motorları kalitelidir kolay kolay bozulmaz. Ama bozuldugunda da Tr de tek parcasını getiren yer Z moto dur. Kur endeksli parca fıyatları cıkar ve asırı pahalıdır. 2012 model ninja 250 nin gaz teline koluyla beraber gecen sene 1200 veya 1400 tl bir fiyat soylemişlerdi. Kawasakinin eski modellerine bulaşmamanı tavsiye ederim.Arkadasım 250r 1 sene kullandı tecrübeyle sabit. Ama kullanan...
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
14
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Buraks Buraks
Herkese selamlar ben 125cc Mondial ile 26.000km yaptım ve bence artık CC yükseltme zamanı geldi

NS200 düşünüyorum suanlik 250cc de olur R25 alacak para yok bizde :D ama denicez ehliyet tam tutuyor buarada
Hocam size kendimce edindiğim tecrübelere göre fikirlerimden bahsedeyim.
KAWASAKİ kaliteli güzel motordur ama zengin işidir. Bu ne demek motorları kalitelidir kolay kolay bozulmaz. Ama bozuldugunda da Tr de tek parcasını getiren yer Z moto dur. Kur endeksli parca fıyatları cıkar ve asırı pahalıdır. 2012 model ninja 250 nin gaz teline koluyla beraber gecen sene 1200 veya 1400 tl bir fiyat soylemişlerdi. Kawasakinin eski modellerine bulaşmamanı tavsiye ederim.Arkadasım 250r 1 sene kullandı tecrübeyle sabit. Ama kullanan kişi performansı yonuyle hasta oluyor motora oda ayrı konu. Harcayacak param var zevkını istiyorum dersen alabilirsin. Titreşim olayı rahatsız edici seviyede değil.
YAMAHA r25 zaten haddinden fazla paralar yazılan bir motor. Ve uygun fiyatları olanların bir çoğu emin ol ya motor blogundan yada kazadan dolayı bir hasar almış yuksek km li makinelerdir. Pimi çekilmiş bomba misali. Hoş zaten kendiniz fiyatı pahalı demişsiniz.
HERO kesinlikle şunu soyleyebilirimki kullanan ınsanların kalitesizliğini hissettirdiği bir motor oldugu soylenır.Ve inanın istediğiniz bir performansı yakalayamayacaksınız. Tavsiyede etmiyorum acıkcası.Güzel titreşimi var :)
BENELLİ kullananları belirli bir kesimi var. Ve kullananlar soylediğine göre memnunlar motordan ama nedeni nedir bilinmez o memnun olan kişiler max 4-5 ay içinde motoru satıp model veya cc yukselticem diyorlar. Bu arada seri bir motordur agresif hareketlere geliyor motor. Titreşim idare edilir seviyede.
CFMOTO fp ürünüdür. Parça fiyatları çok masum değildir. Orta kalite diyebiliriz NK 250 için. Buda seri bir motor ve kıvrak bi motor trafık icinde rahat edersin on arka abs olmasıda bir nebze güvenli sürüş sağlar. Alıcaksan yıpranmamış olmasına dikkat etmelisin çünkü çok yıpratılan motorlardan birisi. Malum 250 cclık kolay erisilebilen sınıfta bi motor ve alanlar genelde gazlıycam kesıcı vurucam tekere cekıcem tarzında tipler. Keza 250 SR modelide cok şık bir görüntüsü olmasına rağmen 6 ay parca bekleyen arkadasım var. Parça konusunda biraz sıkıntı cıkabiliyor.Titreşim motor dokuk değilse cokta rahattsız edici seviyede değil.
KTM ktm sınıfında duke 250 tavsiyemdir 200 değil. arkadasım kullanıyor yine gayet seri bir motor. top speedde üzer ama agresif hareketler ve sehir ici kıvraklık olarak tatmin edicidir. cok kolay tekere gelebilen arka attırabılıcegın bir motor. bir RC 200 ve RC 250 si var onlarda racing tarzı ktm nin. Bu arada titreşim olayı var. Duke naked oldugu ıcın motorun toplu bi motorsa zıngırdama olmuyor ama RC de grenajdan dolayı titresimi hissediyorsun.
HONDA cbr 250 gariban dostu motordu. Ama 2017 sonrası üretilmediği için ve piyasadaki motorların cogu apaçi elinde dolandığı için bir çoğu üzülmüş konumda. normade krank sorunu elbette var. Ama 3 arkadasımın cbr 250 si oldu. Birisi 35 bin küsürde birisi 50 bin km de diğeri 1*.*** küsür demişti tam hatırlamıyorum krank kırdılar. biraz kullanım ve bakım aralıgıyla alakalı bir konu. tabii ki ilerleyen km lerde krank kırarmı belirsizdir. Fakat genel kapsamda parçaları kalitelidir. Bir tek krank muhabbetiyle ünlenmiş bir motordur. Titreşimi rahatsızlık seviyesınde değil. r25 e gore kıvrak bir motor. Hızlanması gayet seri 250lılıklere göre iddialıdır. parça konusunda kesinlikle sorun yaşamazsın. istediğin parçası en gec 2. gün elinde olur. Genel olarak kullanan arkadaslarım hep memnundu. Ama halkimiz tarafından binen bilen veya bilmeyen herkes krank krank der. Temiz kullanılmış bir tane bulursan ve motorla devamlı kesici yanlama teker yapmayacaksan 1500-2000 km de bir yağ değişimi yaptıgın takdırde sorunsuz binersin. (3 kişinin görüşü bu sekılde )
BAJAJ RS,NS adına konusucam. Çoğu ustanın bulaşma dediği ama piyasada cok donen bir motor. Seri motorlar top speed üzer. Titreşim var cok aşırı rahatsız etmez. Kronıği her motorun olduğu gibi var. Hararet yapma ve conta yakma gibi. Parana göre tercih edebilirsin bence haşat olmamış bir tane alman kaydıyla tabii ki.

TABİ HER ŞEYDEN ÖNCE ONEMLİ OLAN MOTOR SEÇİMİNDE SENİN BÜTÇENDİR. KİM NE DERSE DESİN SINIRLARINI AŞAMAZSIN ONA GÖRE SEÇİM YAPARSIN. YAPACAĞIN SEÇİM İÇİN BİZ SADECE FİKİR VEREBİLİRİZ KARAR SENİN DOSTUM. KARARINI VERİRKEN BUNLARIDA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURABİLİRSİN

Mondial FALCON V.B GİBİ MARKALARI BU SINIFTA TUTMADIM. ZATEN DENK KLASMANLAR DEĞİL
 
En İyi Cevap
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
144
Hocam size kendimce edindiğim tecrübelere göre fikirlerimden bahsedeyim.
KAWASAKİ kaliteli güzel motordur ama zengin işidir. Bu ne demek motorları kalitelidir kolay kolay bozulmaz. Ama bozuldugunda da Tr de tek parcasını getiren yer Z moto dur. Kur endeksli parca fıyatları cıkar ve asırı pahalıdır. 2012 model ninja 250 nin gaz teline koluyla beraber gecen sene 1200 veya 1400 TL bir fiyat soylemişlerdi. Kawasakinin eski modellerine bulaşmamanı tavsiye ederim.Arkadasım 250r 1 sene kullandı tecrübeyle sabit. Ama kullanan kişi performansı yonuyle hasta oluyor motora oda ayrı konu. Harcayacak param var zevkını istiyorum dersen alabilirsin. Titreşim olayı rahatsız edici seviyede değil.
YAMAHA r25 zaten haddinden fazla paralar yazılan bir motor. Ve uygun fiyatları olanların bir çoğu emin ol ya motor blogundan yada kazadan dolayı bir hasar almış yuksek km li makinelerdir. Pimi çekilmiş bomba misali. Hoş zaten kendiniz fiyatı pahalı demişsiniz.
HERO kesinlikle şunu soyleyebilirimki kullanan ınsanların kalitesizliğini hissettirdiği bir motor oldugu soylenır.Ve inanın istediğiniz bir performansı yakalayamayacaksınız. Tavsiyede etmiyorum acıkcası.Güzel titreşimi var :)
BENELLİ kullananları belirli bir kesimi var. Ve kullananlar soylediğine göre memnunlar motordan ama nedeni nedir bilinmez o memnun olan kişiler max 4-5 ay içinde motoru satıp model veya cc yukselticem diyorlar. Bu arada seri bir motordur agresif hareketlere geliyor motor. Titreşim idare edilir seviyede.
CFMOTO fp ürünüdür. Parça fiyatları çok masum değildir. Orta kalite diyebiliriz NK 250 için. Buda seri bir motor ve kıvrak bi motor trafık icinde rahat edersin on arka abs olmasıda bir nebze güvenli sürüş sağlar. Alıcaksan yıpranmamış olmasına dikkat etmelisin çünkü çok yıpratılan motorlardan birisi. Malum 250 cclık kolay erisilebilen sınıfta bi motor ve alanlar genelde gazlıycam kesıcı vurucam tekere cekıcem tarzında tipler. Keza 250 SR modelide cok şık bir görüntüsü olmasına rağmen 6 ay parca bekleyen arkadasım var. Parça konusunda biraz sıkıntı cıkabiliyor.Titreşim motor dokuk değilse cokta rahattsız edici seviyede değil.
KTM ktm sınıfında duke 250 tavsiyemdir 200 değil. arkadasım kullanıyor yine gayet seri bir motor. top speedde üzer ama agresif hareketler ve sehir ici kıvraklık olarak tatmin edicidir. cok kolay tekere gelebilen arka attırabılıcegın bir motor. bir RC 200 ve RC 250 si var onlarda racing tarzı ktm nin. Bu arada titreşim olayı var. Duke naked oldugu ıcın motorun toplu bi motorsa zıngırdama olmuyor ama RC de grenajdan dolayı titresimi hissediyorsun.
HONDA cbr 250 gariban dostu motordu. Ama 2017 sonrası üretilmediği için ve piyasadaki motorların cogu apaçi elinde dolandığı için bir çoğu üzülmüş konumda. normade krank sorunu elbette var. Ama 3 arkadasımın cbr 250 si oldu. Birisi 35 bin küsürde birisi 50 bin km de diğeri 1*.*** küsür demişti tam hatırlamıyorum krank kırdılar. biraz kullanım ve bakım aralıgıyla alakalı bir konu. tabii ki ilerleyen km lerde krank kırarmı belirsizdir. Fakat genel kapsamda parçaları kalitelidir. Bir tek krank muhabbetiyle ünlenmiş bir motordur. Titreşimi rahatsızlık seviyesınde değil. r25 e gore kıvrak bir motor. Hızlanması gayet seri 250lılıklere göre iddialıdır. parça konusunda kesinlikle sorun yaşamazsın. istediğin parçası en gec 2. gün elinde olur. Genel olarak kullanan arkadaslarım hep memnundu. Ama halkimiz tarafından binen bilen veya bilmeyen herkes krank krank der. Temiz kullanılmış bir tane bulursan ve motorla devamlı kesici yanlama teker yapmayacaksan 1500-2000 km de bir yağ değişimi yaptıgın takdırde sorunsuz binersin. (3 kişinin görüşü bu sekılde )
BAJAJ RS,NS adına konusucam. Çoğu ustanın bulaşma dediği ama piyasada cok donen bir motor. Seri motorlar top speed üzer. Titreşim var cok aşırı rahatsız etmez. Kronıği her motorun olduğu gibi var. Hararet yapma ve conta yakma gibi. Parana göre tercih edebilirsin bence haşat olmamış bir tane alman kaydıyla tabii ki.

TABİ HER ŞEYDEN ÖNCE ONEMLİ OLAN MOTOR SEÇİMİNDE SENİN BÜTÇENDİR. KİM NE DERSE DESİN SINIRLARINI AŞAMAZSIN ONA GÖRE SEÇİM YAPARSIN. YAPACAĞIN SEÇİM İÇİN BİZ SADECE FİKİR VEREBİLİRİZ KARAR SENİN DOSTUM. KARARINI VERİRKEN BUNLARIDA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURABİLİRSİN

Mondial FALCON V.B GİBİ MARKALARI BU SINIFTA TUTMADIM. ZATEN DENK KLASMANLAR DEĞİL
Elinize sağlık hocam
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
22,437
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,204
İsim
Murat Orhan
Hocam size kendimce edindiğim tecrübelere göre fikirlerimden bahsedeyim.
KAWASAKİ kaliteli güzel motordur ama zengin işidir. Bu ne demek motorları kalitelidir kolay kolay bozulmaz. Ama bozuldugunda da Tr de tek parcasını getiren yer Z moto dur. Kur endeksli parca fıyatları cıkar ve asırı pahalıdır. 2012 model ninja 250 nin gaz teline koluyla beraber gecen sene 1200 veya 1400 TL bir fiyat soylemişlerdi. Kawasakinin eski modellerine bulaşmamanı tavsiye ederim.Arkadasım 250r 1 sene kullandı tecrübeyle sabit. Ama kullanan kişi performansı yonuyle hasta oluyor motora oda ayrı konu. Harcayacak param var zevkını istiyorum dersen alabilirsin. Titreşim olayı rahatsız edici seviyede değil.
YAMAHA r25 zaten haddinden fazla paralar yazılan bir motor. Ve uygun fiyatları olanların bir çoğu emin ol ya motor blogundan yada kazadan dolayı bir hasar almış yuksek km li makinelerdir. Pimi çekilmiş bomba misali. Hoş zaten kendiniz fiyatı pahalı demişsiniz.
HERO kesinlikle şunu soyleyebilirimki kullanan ınsanların kalitesizliğini hissettirdiği bir motor oldugu soylenır.Ve inanın istediğiniz bir performansı yakalayamayacaksınız. Tavsiyede etmiyorum acıkcası.Güzel titreşimi var :)
BENELLİ kullananları belirli bir kesimi var. Ve kullananlar soylediğine göre memnunlar motordan ama nedeni nedir bilinmez o memnun olan kişiler max 4-5 ay içinde motoru satıp model veya cc yukselticem diyorlar. Bu arada seri bir motordur agresif hareketlere geliyor motor. Titreşim idare edilir seviyede.
CFMOTO fp ürünüdür. Parça fiyatları çok masum değildir. Orta kalite diyebiliriz NK 250 için. Buda seri bir motor ve kıvrak bi motor trafık icinde rahat edersin on arka abs olmasıda bir nebze güvenli sürüş sağlar. Alıcaksan yıpranmamış olmasına dikkat etmelisin çünkü çok yıpratılan motorlardan birisi. Malum 250 cclık kolay erisilebilen sınıfta bi motor ve alanlar genelde gazlıycam kesıcı vurucam tekere cekıcem tarzında tipler. Keza 250 SR modelide cok şık bir görüntüsü olmasına rağmen 6 ay parca bekleyen arkadasım var. Parça konusunda biraz sıkıntı cıkabiliyor.Titreşim motor dokuk değilse cokta rahattsız edici seviyede değil.
KTM ktm sınıfında duke 250 tavsiyemdir 200 değil. arkadasım kullanıyor yine gayet seri bir motor. top speedde üzer ama agresif hareketler ve sehir ici kıvraklık olarak tatmin edicidir. cok kolay tekere gelebilen arka attırabılıcegın bir motor. bir RC 200 ve RC 250 si var onlarda racing tarzı ktm nin. Bu arada titreşim olayı var. Duke naked oldugu ıcın motorun toplu bi motorsa zıngırdama olmuyor ama RC de grenajdan dolayı titresimi hissediyorsun.
HONDA cbr 250 gariban dostu motordu. Ama 2017 sonrası üretilmediği için ve piyasadaki motorların cogu apaçi elinde dolandığı için bir çoğu üzülmüş konumda. normade krank sorunu elbette var. Ama 3 arkadasımın cbr 250 si oldu. Birisi 35 bin küsürde birisi 50 bin km de diğeri 1*.*** küsür demişti tam hatırlamıyorum krank kırdılar. biraz kullanım ve bakım aralıgıyla alakalı bir konu. tabii ki ilerleyen km lerde krank kırarmı belirsizdir. Fakat genel kapsamda parçaları kalitelidir. Bir tek krank muhabbetiyle ünlenmiş bir motordur. Titreşimi rahatsızlık seviyesınde değil. r25 e gore kıvrak bir motor. Hızlanması gayet seri 250lılıklere göre iddialıdır. parça konusunda kesinlikle sorun yaşamazsın. istediğin parçası en gec 2. gün elinde olur. Genel olarak kullanan arkadaslarım hep memnundu. Ama halkimiz tarafından binen bilen veya bilmeyen herkes krank krank der. Temiz kullanılmış bir tane bulursan ve motorla devamlı kesici yanlama teker yapmayacaksan 1500-2000 km de bir yağ değişimi yaptıgın takdırde sorunsuz binersin. (3 kişinin görüşü bu sekılde )
BAJAJ RS,NS adına konusucam. Çoğu ustanın bulaşma dediği ama piyasada cok donen bir motor. Seri motorlar top speed üzer. Titreşim var cok aşırı rahatsız etmez. Kronıği her motorun olduğu gibi var. Hararet yapma ve conta yakma gibi. Parana göre tercih edebilirsin bence haşat olmamış bir tane alman kaydıyla tabii ki.

TABİ HER ŞEYDEN ÖNCE ONEMLİ OLAN MOTOR SEÇİMİNDE SENİN BÜTÇENDİR. KİM NE DERSE DESİN SINIRLARINI AŞAMAZSIN ONA GÖRE SEÇİM YAPARSIN. YAPACAĞIN SEÇİM İÇİN BİZ SADECE FİKİR VEREBİLİRİZ KARAR SENİN DOSTUM. KARARINI VERİRKEN BUNLARIDA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURABİLİRSİN

Mondial FALCON V.B GİBİ MARKALARI BU SINIFTA TUTMADIM. ZATEN DENK KLASMANLAR DEĞİL
Kawasaki özellikle özel ilgi ve alaka ister dolayısıyla her yiğidin harcı değildir. Parça olarak sıfır parça yerine 2. el parça bulup alan insan için veli nimet motordur fakat 2. eli de pahalıdır.

R25ten bahsetmeye gerek yok sürüşü Kawasaki 250r hissiyatı veriyor yine de bi kawasaki gibi hissettirmiyor. Piyasanın bilmemne deliği fırsatçıların gözdesidir ayrıca.

Hero konusunda ki görüşlerinize yarı yarıya katılıp yarı yarıya katılmıyorum. Hero markası Hindistan menşeilidir dolayısıyla çok pahalı motorlar üretmiyor. Yani kalkıpta Honda Kawasaki Benelli Gibi motorlarla karşılaştırılamaz. Fakat Günümüzde şu şartlara rağmen 25 bin liraya temizi bulunan Hero karizma bile uzun yolda kullanıcısını üzmeyip düzenli bakımda sorun çıkartmıyorsa burada Heronun yapabileceği daha bir şey yok bana göre. Hero aynı modelleri yıllarca üretmeyi seven bir firma. Dolayısıyla eski modellerinde her motorda balansör yok dolayısıyla bu yüzden titreme yapıyor özellikle eski modelleri. Hero Performans motoru değildir, İşte 250 cc makina aldım basayım 150 160 yapayım motoru değildir 120 130 düzgün seyir edeyim sorun çıkarmasın parçası ucuz olsun az yaksın azıcıkta dikkat çeksin diyorsan özellikle Karizma 4x4lük şahane bir motordur. Heronun ölüsü Mondialin Kübanın sıfırını haşat eder.

Benelli italyan menşeili kaliteli ve performanslı Motor bloğu üreten sağlam bir firmadır. özellikle tnt 125ler giriş seviyesi olarak honda pcxi 2ye katlar. Yüksek kmlere kadar dayanır motor bloğu ve az masraf açar. Fakat servis durumu türkiyede honda bajaj yamaha gibi markalara kıyasla azdır özellikle küçük yerde yaşıyorsanız ve bakım için teknik servise gitme takıntınız varsa geçmiş olsun. Benellilerin günümüzde en çok tercih edilmeme nedeni 250 CClik motorlarının en yenilerinin 16 model olması sarı sitede. Dolayısıyla eski motor almak istemeyenler tavsiye etmiyor. + Olarak fiyatları uygun kalıyor. CFMoto falan hikaye. Ayrıca Benelli rks titanik 150-s in ömürlük motorunu da kendisi yapmıştır. Hararet ve conta yakma problemleri 16 modeline kadar var 22 modellerinde contaya bağlı ufak yağ kaçakları olabiliyor servis ücretsiz değişimini sağlıyor. Her yerde parçası bulunur,İşçiliği ve parçası ucuzdur,Motoru uzun ömürlüdür ve rektifiyesi ucuzdur. Millet 200 300 bin km yapıyor ve motorun genel hali hala diri ve kullanılabilir oluyor. ki bu cidden büyük bir şey. ayrıca her yerde servisi bulunmakla birlikte günümüzde bajaj KTM'in %51 hissesine de sahiptir. Dolayısıyla Bajaj KTM'ye KTM'den daha fazla sahip bu yüzden türkiye şartlarında kullanılabilecek en bütçe dostu ve mantıklı motor Pulsar serisidir. Arkasından da Dominar gelir.

CFMoto özellikle benim hiç sevmediğim ve kanımın ısınmadığı bir motor. Yeni ve parçası bulunur diye alıyorsun en ufak birşeyde parça bekle sonra. Bu en büyük problem bile değil. Parçaları muadili pulsara göre felaket pahalı. Özellikle 250SRda göstergeye zarar verdiğin an geçmiş olsun motorun 10da biri fiyatını göstergeye verirsin. CFMotonun yaptığı en büyük saçmalıklardan biri de 250SR gibi bir motoru tek silindir yapmaktır. Bajaj 3 buji 200cc tek silindirin gideri var adamlar dengesini yapmış fakat bu motor çok saçma cidden. Ulan basıyorsun top speedi pulsar kadar anca 5 10 geçerse geçiyor bi bakmışsın kol kadar yakıt. 20 liralık yeri 50 liraya gidiyorsun. CFMoto en iyi çin markası ona bir şey diyemem ama şuan özellikle pulsar gibi alternatifleri varken alınmaz. Motor verimliliği olarakta en büyük örnek şudur: Sarı sitede maximum km yapmış CFmotolar hep 60 70 bin kmde. Pulsarlarda bu 250 300 bin kmlere çıkıyor ve hala o motor kullanılmaya devam ediliyor ve satılığa konuluyor. 300 Bin km diyorum ya. Millet 300 bin kmdeki arabaları oha ne kadar fazla diyerek almıyorlar bile.


KTM Hakkında söyleyecek pek fazla birşeyim yok kaliteli blok kaliteli motor yalnız bu fiyatlara anca 14 modelleri denk geliyor onların da iyi kullanılıp kullanılmadığını görmek anlamak lazım. ek olarak RC serisi tam bir fiyaskodur benim gözümde. RC390 en azından çift silindir olmalıydı


Elimden 2 adet CBR 250 geçti. Bu motorlarda krank sorunu kişiye özel değil cidden ünlenmiş bir motordur. Enjeksiyon sistemi güzeldir parçası kalitelidir ama krank cam gibidir. agresif kullanımda 10 15 binde kırıyorsanız normal kullanımda 30 35 binde ele alma şansınız yüksek. Bunu hem kendi tecrübelerim dahilinde hemde Youtube'da bu işin ehli insanların söyleşilerinden görebiliyoruz. CBR alınırken bu da göz önünde bulundurulmalı.

Benim en çok şaşırdığım burada Bajaj NS ve RS oldu. Ustalar genel olarak bajajı severler ve nedeni sürekli masraf çıkarması değildir. Motor bloğu kalitesinin yanında el kol sokmaya müsaittir dolayısıyla arızaları kolay giderilen bir motordur. 14 15 16 modellerinde kronik sorunlar vardır. 2022 model sıfır pulsar 2022 model kullanmış biri olarak söylemem gerekirse yüksek hızlardaki titreşimi CBR 250 ile çok yakın dikkat etmediğiniz sürece hissetmezsiniz. Selesi taş gibidir kullanacaksanız komfor sele ile kullanın. Radyatör fanı diğer motorlara göre sesli çalışır. Uzun süre ön kaldırırsanız veya uğraşırsanız gidon ortası boşluk yapar lak lak ses duyarsınız fakat çözümü kolay ve maliyetsizdir. 3 buji sistemi cidden çok az yaktırır ne zaman yakıt koyduğunuzu unutursunuz. 200lük tek silindir bir motora göre ve 9 binde kesiciye girdiğini düşünürsek top speedi oldukça yeterlidir ki kesici iptali ile pancar motoruna dönüşüyor motor.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
14
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Buraks Buraks
Kawasaki özellikle özel ilgi ve alaka ister dolayısıyla her yiğidin harcı değildir. Parça olarak sıfır parça yerine 2. el parça bulup alan insan için veli nimet motordur fakat 2. eli de pahalıdır.

R25ten bahsetmeye gerek yok sürüşü Kawasaki 250r hissiyatı veriyor yine de bi kawasaki gibi hissettirmiyor. Piyasanın bilmemne deliği fırsatçıların gözdesidir ayrıca.

Hero konusunda ki görüşlerinize yarı yarıya katılıp yarı yarıya katılmıyorum. Hero markası Hindistan menşeilidir dolayısıyla çok pahalı motorlar üretmiyor. Yani kalkıpta Honda Kawasaki Benelli Gibi motorlarla karşılaştırılamaz. Fakat Günümüzde şu şartlara rağmen 25 bin liraya temizi bulunan Hero karizma bile uzun yolda kullanıcısını üzmeyip düzenli bakımda sorun çıkartmıyorsa burada Heronun yapabileceği daha bir şey yok bana göre. Hero aynı modelleri yıllarca üretmeyi seven bir firma. Dolayısıyla eski modellerinde her motorda balansör yok dolayısıyla bu yüzden titreme yapıyor özellikle eski modelleri. Hero Performans motoru değildir, İşte 250 cc makina aldım basayım 150 160 yapayım motoru değildir 120 130 düzgün seyir edeyim sorun çıkarmasın parçası ucuz olsun az yaksın azıcıkta dikkat çeksin diyorsan özellikle Karizma 4x4lük şahane bir motordur. Heronun ölüsü Mondialin Kübanın sıfırını haşat eder.

Benelli italyan menşeili kaliteli ve performanslı Motor bloğu üreten sağlam bir firmadır. özellikle tnt 125ler giriş seviyesi olarak honda pcxi 2ye katlar. Yüksek kmlere kadar dayanır motor bloğu ve az masraf açar. Fakat servis durumu türkiyede honda bajaj yamaha gibi markalara kıyasla azdır özellikle küçük yerde yaşıyorsanız ve bakım için teknik servise gitme takıntınız varsa geçmiş olsun. Benellilerin günümüzde en çok tercih edilmeme nedeni 250 CClik motorlarının en yenilerinin 16 model olması sarı sitede. Dolayısıyla eski motor almak istemeyenler tavsiye etmiyor. + Olarak fiyatları uygun kalıyor. CFMoto falan hikaye. Ayrıca Benelli rks titanik 150-s in ömürlük motorunu da kendisi yapmıştır. Hararet ve conta yakma problemleri 16 modeline kadar var 22 modellerinde contaya bağlı ufak yağ kaçakları olabiliyor servis ücretsiz değişimini sağlıyor. Her yerde parçası bulunur,İşçiliği ve parçası ucuzdur,Motoru uzun ömürlüdür ve rektifiyesi ucuzdur. Millet 200 300 bin km yapıyor ve motorun genel hali hala diri ve kullanılabilir oluyor. ki bu cidden büyük bir şey. ayrıca her yerde servisi bulunmakla birlikte günümüzde bajaj KTM'in %51 hissesine de sahiptir. Dolayısıyla Bajaj KTM'ye KTM'den daha fazla sahip bu yüzden türkiye şartlarında kullanılabilecek en bütçe dostu ve mantıklı motor Pulsar serisidir. Arkasından da Dominar gelir.

CFMoto özellikle benim hiç sevmediğim ve kanımın ısınmadığı bir motor. Yeni ve parçası bulunur diye alıyorsun en ufak birşeyde parça bekle sonra. Bu en büyük problem bile değil. Parçaları muadili pulsara göre felaket pahalı. Özellikle 250SRda göstergeye zarar verdiğin an geçmiş olsun motorun 10da biri fiyatını göstergeye verirsin. CFMotonun yaptığı en büyük saçmalıklardan biri de 250SR gibi bir motoru tek silindir yapmaktır. Bajaj 3 buji 200cc tek silindirin gideri var adamlar dengesini yapmış fakat bu motor çok saçma cidden. Ulan basıyorsun top speedi pulsar kadar anca 5 10 geçerse geçiyor bi bakmışsın kol kadar yakıt. 20 liralık yeri 50 liraya gidiyorsun. CFMoto en iyi çin markası ona bir şey diyemem ama şuan özellikle pulsar gibi alternatifleri varken alınmaz. Motor verimliliği olarakta en büyük örnek şudur: Sarı sitede maximum km yapmış CFmotolar hep 60 70 bin kmde. Pulsarlarda bu 250 300 bin kmlere çıkıyor ve hala o motor kullanılmaya devam ediliyor ve satılığa konuluyor. 300 Bin km diyorum ya. Millet 300 bin kmdeki arabaları oha ne kadar fazla diyerek almıyorlar bile.


KTM Hakkında söyleyecek pek fazla birşeyim yok kaliteli blok kaliteli motor yalnız bu fiyatlara anca 14 modelleri denk geliyor onların da iyi kullanılıp kullanılmadığını görmek anlamak lazım. ek olarak RC serisi tam bir fiyaskodur benim gözümde. RC390 en azından çift silindir olmalıydı


Elimden 2 adet CBR 250 geçti. Bu motorlarda krank sorunu kişiye özel değil cidden ünlenmiş bir motordur. Enjeksiyon sistemi güzeldir parçası kalitelidir ama krank cam gibidir. agresif kullanımda 10 15 binde kırıyorsanız normal kullanımda 30 35 binde ele alma şansınız yüksek. Bunu hem kendi tecrübelerim dahilinde hemde Youtube'da bu işin ehli insanların söyleşilerinden görebiliyoruz. CBR alınırken bu da göz önünde bulundurulmalı.

Benim en çok şaşırdığım burada Bajaj NS ve RS oldu. Ustalar genel olarak bajajı severler ve nedeni sürekli masraf çıkarması değildir. Motor bloğu kalitesinin yanında el kol sokmaya müsaittir dolayısıyla arızaları kolay giderilen bir motordur. 14 15 16 modellerinde kronik sorunlar vardır. 2022 model sıfır pulsar 2022 model kullanmış biri olarak söylemem gerekirse yüksek hızlardaki titreşimi CBR 250 ile çok yakın dikkat etmediğiniz sürece hissetmezsiniz. Selesi taş gibidir kullanacaksanız komfor sele ile kullanın. Radyatör fanı diğer motorlara göre sesli çalışır. Uzun süre ön kaldırırsanız veya uğraşırsanız gidon ortası boşluk yapar lak lak ses duyarsınız fakat çözümü kolay ve maliyetsizdir. 3 buji sistemi cidden çok az yaktırır ne zaman yakıt koyduğunuzu unutursunuz. 200lük tek silindir bir motora göre ve 9 binde kesiciye girdiğini düşünürsek top speedi oldukça yeterlidir ki kesici iptali ile pancar motoruna dönüşüyor motor.
çoğu konuda farklı bilgiler sunmamışız dostum. Aslına bakarsan masrafsız bir motor yok. Her motorda kullanıldıkça masraf soz konusudur. Şunuda söyleyebilirim. CBR konusunda krank konusunda mimlenmiş ve haklılık payı olmasına rağmen emin ol tek sorunu odur. Ve arkadasım krank kırdıktan sonra temizce ustasına toplattı ve yaklasık 1 yıl boyunca hergün minimum 2-3 saat stunt yaptı motorla ve bır problem yasamadı. Krank konusunda elbette 15 olmaz 35 olur 35 olmaz 50 bin olur bir problem yasanabılır. Cunku zamanında honda bu kronık sıkıntıyı 0 sattıgı motorlarda ucretsız tamir ile cozumlendırdı. piyasadan çekmedi geri toplamadı motorları aktıf kullanıcılarından sorun yasayanların krank değişimiini ücretsiz garanti kapsamında yaptı. Suan piyasada dusuk km yatmıs motorlar krank kırmamıslarda zaten usulunce kullanılmış üzülmemiş motorlar. ve muhtemelen dusuk km olanlar 35 40 bın km yi gorebilicek motorlar. Ama sunda iddialıyım bir cbr binicisinin masraf etmekten korkacagı tek konu kranktır. oda 1 kez yaşanacaktır. Diğer motorlarda bu ıhtımal cok cok fazlalasıyor. CF nin mesela en basit örneği vites gostergesi sapıtır ve ekranda bir arıza = 15 bin kusur tl idi en son. KTM lerde de krank sorunu cıkıyor bu arada bilmiyorum hiç denk geldinmi. KTM ler torklu makıneler ve agresif kullanımda krank arızası verıyor. rs ve ns i de sorunlarını soyledim kronıklerını ama bütcene gore her şey masrafı cıkmaz diye bir şey yok sadece fiyatları segmentlerıne gore uygun tercih edilebilir bir motordur. tecrübelerime ve hondada yetkili servisinde 10 yıl calısmıs bir ustamın tavsiyesine göre soyluyorum. CBR alıyorsan temizini bulduysan korkacagın tek şey 1 kez yaşayacağın krank mevzusudur. oda dusuk km aldıysan alıp bınıp hevesını aldıktan sonra motoru satmıs olursun zaten veya en cok 1 kez krank değişirsin ömürlük binersin. Diğer motorlarda müşür arızaları enjeksiyon hataları müşür arızasına bağlı hararet gibi sorunlar yaşanan olaylar ve haddinden fazla tamire geliyor diye belirtmişti. Bende CBR kullandım ve halada duruyor motorum. Krank konusunu kesinlikle savunmadım şimdiye kadar sadece apaçilik yapılmadıgı surece krank konusundada cok fazla dusunmeyı gerektıren bir motor değil. zaten 20bin km bindikten sonra ister istemez motordan sıkılıp değiştirmek istiyceksinizdir. Satarkende alırkende ona gore fıyatlarla alıp satarsanız diğer motorlara gore hem zevk verır tat alırsınız hemde memnun olursunuz diye düşünüyorum. Sende binmişsin CBR
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
22,437
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,204
İsim
Murat Orhan
çoğu konuda farklı bilgiler sunmamışız dostum. Aslına bakarsan masrafsız bir motor yok. Her motorda kullanıldıkça masraf soz konusudur. Şunuda söyleyebilirim. CBR konusunda krank konusunda mimlenmiş ve haklılık payı olmasına rağmen emin ol tek sorunu odur. Ve arkadasım krank kırdıktan sonra temizce ustasına toplattı ve yaklasık 1 yıl boyunca hergün minimum 2-3 saat stunt yaptı motorla ve bır problem yasamadı. Krank konusunda elbette 15 olmaz 35 olur 35 olmaz 50 bin olur bir problem yasanabılır. Cunku zamanında honda bu kronık sıkıntıyı 0 sattıgı motorlarda ucretsız tamir ile cozumlendırdı. piyasadan çekmedi geri toplamadı motorları aktıf kullanıcılarından sorun yasayanların krank değişimiini ücretsiz garanti kapsamında yaptı. Suan piyasada dusuk km yatmıs motorlar krank kırmamıslarda zaten usulunce kullanılmış üzülmemiş motorlar. ve muhtemelen dusuk km olanlar 35 40 bın km yi gorebilicek motorlar. Ama sunda iddialıyım bir cbr binicisinin masraf etmekten korkacagı tek konu kranktır. oda 1 kez yaşanacaktır. Diğer motorlarda bu ıhtımal cok cok fazlalasıyor. CF nin mesela en basit örneği vites gostergesi sapıtır ve ekranda bir arıza = 15 bin kusur TL idi en son. KTM lerde de krank sorunu cıkıyor bu arada bilmiyorum hiç denk geldinmi. KTM ler torklu makıneler ve agresif kullanımda krank arızası verıyor. rs ve ns i de sorunlarını soyledim kronıklerını ama bütcene gore her şey masrafı cıkmaz diye bir şey yok sadece fiyatları segmentlerıne gore uygun tercih edilebilir bir motordur. tecrübelerime ve hondada yetkili servisinde 10 yıl calısmıs bir ustamın tavsiyesine göre soyluyorum. CBR alıyorsan temizini bulduysan korkacagın tek şey 1 kez yaşayacağın krank mevzusudur. oda dusuk km aldıysan alıp bınıp hevesını aldıktan sonra motoru satmıs olursun zaten veya en cok 1 kez krank değişirsin ömürlük binersin. Diğer motorlarda müşür arızaları enjeksiyon hataları müşür arızasına bağlı hararet gibi sorunlar yaşanan olaylar ve haddinden fazla tamire geliyor diye belirtmişti. Bende CBR kullandım ve halada duruyor motorum. Krank konusunu kesinlikle savunmadım şimdiye kadar sadece apaçilik yapılmadıgı surece krank konusundada cok fazla dusunmeyı gerektıren bir motor değil. zaten 20bin km bindikten sonra ister istemez motordan sıkılıp değiştirmek istiyceksinizdir. Satarkende alırkende ona gore fıyatlarla alıp satarsanız diğer motorlara gore hem zevk verır tat alırsınız hemde memnun olursunuz diye düşünüyorum. Sende binmişsin CBR
CBR'a krank harici ağır bakım yaptırmadan 50k kmlere kadar rahatlıkla binilebilir bu güzel kullanımda 70lere kadar çıkar. Bakımları enjeksiyon yenilemesi vesaire pahalıdır ama kötü makina değildir. Birde özellikle 13 modellerindeydi sanırım grenaj titreme sorunu vardı ses yapıyordu
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
14
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
8
İsim
Buraks Buraks
CBR'a krank harici ağır bakım yaptırmadan 50k kmlere kadar rahatlıkla binilebilir bu güzel kullanımda 70lere kadar çıkar. Bakımları enjeksiyon yenilemesi vesaire pahalıdır ama kötü makina değildir. Birde özellikle 13 modellerindeydi sanırım grenaj titreme sorunu vardı ses yapıyordu
evet 2014 sonrası kafa grenajı değişime gitti ve o sorun cozuldu. Benim tepkim şu yönde piyasadaki her motorun incik cincik kucukte olsa tamiri cokta ucuz olmayan bir çok sorunu olusabılıyorken sadece tek kusuru olabılıcek krank mevzusundan cbr diyince direk krank kırıyo diyip kestirilip atılması. Halbuki o sorun harici uzun km ler masrafsız binecekleri bir motoru kotulemeleridir. Buda kulaktan duyma bilgilerle her yerde her şeyi yazan insanların olusturdugu bir algı işte. Şuan iddialıyımdır CBR 250 segmentindeki bir cok motora göre masrafsız bir motordur. Gerek yakıt gerek parca yonundende uygundur. En son benzin 22 tl iken temmuz ayı gibi olsa gerek yanlıs hatırlamıyorsam 750 km yol geldim İSTANBUL-SAMSUN ve yaktıgım yakıt 20-21 lt arasıydı. Ve ortalama seyir hızım 120-130 ara ara 150 160 bandında gelmeme rağmen. Şuan hiçbir 250 segmentındekı motor o yolda honda kadar konfor verip az yakıt yakacagını dusunmuyorum.
 

bypsiko

80+
Katılım
21 Ocak 2022
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
86
İsim
Emirhan Toklu
NK250 KULLANIYORUM hem şekil hem gidiş yönünden tavsiye ederim. Fakat dikkatli kullanmak gerek yedek parça problemi var.
 
Top Bottom