Araba çalışırken marş verilirse zararı olur mu?

Lokomotif

80+
Katılım
5 Nisan 2025
Mesajlar
411
Reaksiyon skoru
218
Dalgınlıktan araç çalışır haldeyken, park halindeyken arabayı çalıştırcam diye anahtarı çevirdim. Zaaart diye ses çıkınca bıraktım. Yarım saniyeyle 1 sn arası çevirmişimdir. Eski araç 2004 model çok büyük zararı olmuş mudur?
 
Dalgınlıktan araç çalışır haldeyken, park halindeyken arabayı çalıştırcam diye anahtarı çevirdim. Zaaart diye ses çıkınca bıraktım. Yarım saniyeyle 1 sn arası çevirmişimdir. Eski araç 2004 model çok büyük zararı olmuş mudur?
Bir kere yanlışlıkla yaptıysanız sorun olmaz fakat o dediğin ses marş dinamosunun can çekişme sesi.
 
bir kereden 1 saniyeden sorun olmaz mars dınamosu bosa dondu hepsı bu
 
Bir kereden bir şey olmaz hocam, tek seferde bozulacak bir şey değil o. Fakat daha sık yaparsanız ömründen çok hızlı yersiniz dikkat etmekte fayda var.
Teşekkür ederim. Merakımdan soruyorum, diyelim ki çok bu hata yapıldı ve ömrü bitti değişecek. Ne kadar masrafı olur acaba aşağı yukarı? Pahalı şeyler mi? Yapacağımdan değil elbet. :D
 
Olsa bile çok az olur. Aynısını ben de yaşadım
 
Teşekkür ederim. Merakımdan soruyorum, diyelim ki çok bu hata yapıldı ve ömrü bitti değişecek. Ne kadar masrafı olur acaba aşağı yukarı? Pahalı şeyler mi? Yapacağımdan değil elbet. :D
Hocam ucuz şeyler değiller, genelde motorun alt kısmında kalıyor şarj dinamoları. Ben 5-6 ay önce değiştirmek zorunda kalmıştım, eğer usta ulaşmaya çalışırken söktüğü parçaları düzgün takmazsa sıkıntı yaratır. Benim usta demeye bile utandığım bir herif söküp taktı, şarj dinamosu oldu fakat üstüne 10.000 masraf daha açtı. Ustan iyi olsun parçayı sen dert etme :ROFLMAO:
 
Hocam ucuz şeyler değiller, genelde motorun alt kısmında kalıyor şarj dinamoları. Ben 5-6 ay önce değiştirmek zorunda kalmıştım, eğer usta ulaşmaya çalışırken söktüğü parçaları düzgün takmazsa sıkıntı yaratır. Benim usta demeye bile utandığım bir herif söküp taktı, şarj dinamosu oldu fakat üstüne 10.000 masraf daha açtı. Ustan iyi olsun parçayı sen dert etme :ROFLMAO:
Anladım sıkıntı işlermiş. Gerçi şimdi aklıma geldi, ehliyeti yeni aldığım vakitler, pederin arabayı kullanıcam gene. Peder de hep arabayı viteste bırakır kaymasın diye. Bayağı marşa basmıştım, araba sallanıyor ileri doğru atağa kalkıyor bir türlü çalışmıyor. Niye böyle diye kontağı çevirip çevirip duruyordum. Sonra viteste olduğunu, debriyaja basmayı unuttuğumu farkettim.. O gün bu gündür viteste olsun olmasın debriyaja basmadan araç çalıştırmam. :D Her hatayı 1 defa yapa yapa öğreniyoruz. :D Sence bunun çok zararı olmuş mudur?
 
Anladım sıkıntı işlermiş. Gerçi şimdi aklıma geldi, ehliyeti yeni aldığım vakitler, pederin arabayı kullanıcam gene. Peder de hep arabayı viteste bırakır kaymasın diye. Bayağı marşa basmıştım, araba sallanıyor ileri doğru atağa kalkıyor bir türlü çalışmıyor. Niye böyle diye kontağı çevirip çevirip duruyordum. Sonra viteste olduğunu, debriyaja basmayı unuttuğumu farkettim.. O gün bu gündür viteste olsun olmasın debriyaja basmadan araç çalıştırmam. :D Her hatayı 1 defa yapa yapa öğreniyoruz. :D Sence bunun çok zararı olmuş mudur?
Onun zararı olsa zaten anlardınız büyük ihtimalle. Umarım anlamak zorunda kalmazsın :)
 
Onun zararı olsa zaten anlardınız büyük ihtimalle. Umarım anlamak zorunda kalmazsın :)
Umarım hocam. 😅 Size de geçmiş olsun valla. Normalde marş dinamosunu değiştirmeye kaç para istemişti usta?
Sizce çok ömründen yemiş miyimdir bu hatalarda marşın. 😅
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Marş Motoru (Anlatılanlarda en çok zorlanan parça):
Vites boşta değilken marş motoru, normalden fazla dirençle karşılaşır. 5-10 defa bu şekilde denemek, marş motoruna ekstra yük bindirmiş olabilir.


  • Eğer sonrasında çalıştırmada zorluk ya da ses fark etmediysen, büyük ihtimalle sorun oluşmamıştır.
  • Ama marş motorunun ömrünü az da olsa kısaltmış olabilir.


ChatGPT abimin cevabı bu oldu. Umarım çok gitmemiştir ömründen.
 
Son düzenleme:
Umarım hocam. 😅 Size de geçmiş olsun valla. Normalde marş dinamosunu değiştirmeye kaç para istemişti usta?
Sizce çok ömründen yemiş miyimdir bu hatalarda marşın. 😅
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Marş Motoru (Anlatılanlarda en çok zorlanan parça):
Vites boşta değilken marş motoru, normalden fazla dirençle karşılaşır. 5-10 defa bu şekilde denemek, marş motoruna ekstra yük bindirmiş olabilir.


  • Eğer sonrasında çalıştırmada zorluk ya da ses fark etmediysen, büyük ihtimalle sorun oluşmamıştır.
  • Ama marş motorunun ömrünü az da olsa kısaltmış olabilir.


ChatGPT abimin cevabı bu oldu. Umarım çok gitmemiştir ömründen.
Benim komple dinamo değişmedi, dişlisi arızalıydı o tamir edildi işçilikle beraber 1500 TL civarı tutmuştu diye hatırlıyorum. Komple marş dinamoları araçtan araca değişir fakat sizin araç 2004 modelse 2000-4000 TL arasına yapılır büyük ihtimalle. Marş motorunun ömrünü kısaltır böyle şeyler, normalde 5 sene çalışacaksa bu hatayı 10 kere yapsanız büyük ihtimalle birkaç aya veya en fazla bir seneye patlar.
 
Benim komple dinamo değişmedi, dişlisi arızalıydı o tamir edildi işçilikle beraber 1500 TL civarı tutmuştu diye hatırlıyorum. Komple marş dinamoları araçtan araca değişir fakat sizin araç 2004 modelse 2000-4000 TL arasına yapılır büyük ihtimalle. Marş motorunun ömrünü kısaltır böyle şeyler, normalde 5 sene çalışacaksa bu hatayı 10 kere yapsanız büyük ihtimalle birkaç aya veya en fazla bir seneye patlar.
2000-4000 gene okey ya. Daha büyük belalar açmasın da başımıza. CHATGPT ye sordum, bu araç vitesteyken kontağı çevirme işine, ömründen anca %1 falan yemişsindir dedi. Araç çalışırken kontağı çevirmeye de 1 sn den bir şey olmaz, 5-6 sn çevirsen kırabilirdin de anca ufak çizdiysen çizmişsindir dedi. 40.000 çevirme ömrü varsa 5-10 tane hakkını kullanmıssın takma kafaya dedi. :D
Kendi arabam olsa umursamam da pederin olunca vicdan azabı duyuyor insan. :D
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,151,279
Mesajlar
10,374,584
Üyeler
183,088
Son üye
furkanellibes
Geri
Top