zeuskeydrop
80+ Bronze
- Katılım
- 7 Eylül 2022
- Mesajlar
- 1,269
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 301
- İsim
- Mert Aydınlı
- Konu Sahibi Konu Sahibi
- #14
Bu hangi sayılı kanundu acaba çünkü garantiye gönderirken kağıda yazacağımda kanunuÜrünün tarafınıza tesliminden itibaren 6 aylık süreçte ortaya çıkan ayıplar teslim tarihinde var olduğu sayılır. Malın ayıplı olmadığının ispatı da satıcıya aittir. O açıdan ürünü ne zaman aldığınız önem arz etmektedir. Dolayısıyla Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Madde 11 gereği seçimlik haklarınızdan birisini (buna iade de dahil) kullanabilirsiniz. Ayrıca iade sürecinde tüketici olarak herhangi bir kargo ücreti ödeme zorunluluğunuz yoktur. Kargo ücreti satıcı tarafından karşılanır.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 11:
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Mesafeli satışlar Yönetmliği - Madde 12 - Satıcı ve sağlayıcının sorumluluğu
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 10 (İspat Yükü)
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
Türk Borçlar Kanunu - Madde 223 (Gözden Geçirme ve Satıcıya Bildirme)
Alıcı, devraldığı satılanın durumunu işlerin olağan akışına göre imkân bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır.
Alıcı gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiş sayılır. Ancak, satılanda olağan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması hâlinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır.