soru başlıkta ama anlatayım ben uçak bakım teknisyenliği okuyorum hocamız bize böyle bir soru sordu dinamodaki kutup yani mıknatıs sayısını artırırsak ne gibi değişiklikler olur olur neler değişir ben de düşündüm araştırdım ama google de bir sonuç bulamadım ben de buraya sorma kararı aldım yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.Ama bu illaki dinamo olarak algılanmak zorunda değil yani alternatörde olur hocamız bize dinamo daha basit bir şey olduğu için anlatmaya oradan başladı.
Dinamolarda akı, içerdeyse S to N, dışarıdaysa N to S'tir.
Çalışma mantığında yüzeyden geçen akı boyutu önemli olan faktördür. Şayet mıknatıs sayısı (kutup sayısı) artar ve yüzey aynı kalırsa daha fazla güç üretmesi beklenir fakat bu durum için iki taraflı kutuba da Ekleme yapılmalı. Çünkü Gauss yasasına göre akı 0 olmalıdır.
Bakmanız gereken yer Gauss yasasıdır. Kapalı devre için Gauss açık devre için ise Faraday Yasaları geçerlidir.
Konu hakkında özgün bir bilgim olmamakla birlikte doğruyu öğrendiğimizde hatam varsa lütfen bildirin. Ben de öğrenmiş olayım.