Kamina
80+ Platinum
- Katılım
- 17 Haziran 2020
- Mesajlar
- 11,795
- En İyi Cevap
- 1
Merhaba arkadaşlar,
Biliyoruz ki Geforce Now sayesinde artık donanıma bağlı kalmadan oyun oynama imkanımız var. Büyük bir kesimse bunu ilk yapanın Nvidia olduğunu zannediyor. Bu durumu açıklığa kavuşturmak istedim. Neden böyle bir konu açtım hiçbir fikrim yok. Bunu bilmeniz de size hiçbir yarar sağlamayacak bende bilmiyorum her neyse Birden aklıma geldi ve unutmadan yazayım dedim.
Evet bulut tabanlı oyun oynama sistemini ilk getiren şirket OnLive olmuştur. Peki OnLive neydi?
2009 yılında kurulan OnLive, oyunların uzak sunucuda saklandığı bulut bilgisayar sistemiydi. Görüntüler uzak sunuculardan internet ile bilgisayara aktarılırdı. Oyunlar 720p'ye kadar destek verirdi. Şöyle de havalı bir arayüzü vardı. Herkes de içten içe "tutmaz kardeşim bu ya" nidaları ile haykırırdı.
Şirketi Take-Two, Ubisoft, Epic Games, Atari, Codemasters, THQ, Warner Bros, 2D Boy, Eidos Interactive gibi 20'den fazla yayımcı OnLive'a destek verdi ve neredeyse tüm oyunlarını yayınladılar. Sağlıklı bir oyun deneyimi için ortalama 5 Mbps bağlantı gerektirirdi. Bu servis tanıtıldığı yılda konsolların büyük bir rakibi olarak görülmekteydi. Daha sonrasında şirketin bir kısmı Sony tarafından satın alınmıştı. Şirket gelişme göstermekteydi. Ancak tarihler 2015 yılını gösterdiğinde OnLive iflas bayraklarını dikmişti... OnLive artık yeni üyelik kabul etmeyecek ve kullanıcıların tüm bilgileri 30 Nisan 2015'den sonra silinicekti. Ancak Steam aracılığıyla alınan oyunlar, Steam hesabında durmaya devam edecek ve kullanılabilecekti.
Şirketin kapanma nedeni hiçbir zaman net olarak bilinemedi. Fakat analistler hatırı sayılır bir abone sayısı olan şirketin yüksek sunucu kiraları nedeniyle maliyeti karşılayamaz duruma geldiğini düşünüyor. Diğer bir iddia ise hizmetin akıcı bir oyun deneyimi sağlayamayacağına yönelik endişeleriydi. Bunun ardından hizmetin istediği trafik yoğunluğunu ve üye sayısını yakalayamaması, sorunların büyümesine neden olmuştu.
Evet yakın tarihe kısaca bir göz attık. Ben bu sistemi ilk keşfettiğimde yıl 2011 ya da 2012'ydi. Bilgisayarımın özellikleri ise Pentium 4 işlemci, 512 MB RAM, Ekran Kartı YOK, 160 GB HDD. Bu sistem oyunları satın almadan önce 30 dakika oynamamıza izin veriyordu. İnternet kafe gibi bittiğinde satın al diyordu. Ben o güne kadar nispeten GTA SA'dan yüksek grafikli oyun oynayamamış biri olarak sistemdeki tüm oyunların hepsini yarım saat oynamıştım. Tabiri caizse ağzımın suyu akıyordu o nefis grafikleri bu çöp bilgisayarda görebiliyordum. O gün dünyanın en mutlu insanıydım. Hayatımda unutmayacağım anılardan birisi de budur.
İyi Forumlar.
Biliyoruz ki Geforce Now sayesinde artık donanıma bağlı kalmadan oyun oynama imkanımız var. Büyük bir kesimse bunu ilk yapanın Nvidia olduğunu zannediyor. Bu durumu açıklığa kavuşturmak istedim. Neden böyle bir konu açtım hiçbir fikrim yok. Bunu bilmeniz de size hiçbir yarar sağlamayacak bende bilmiyorum her neyse Birden aklıma geldi ve unutmadan yazayım dedim.
Evet bulut tabanlı oyun oynama sistemini ilk getiren şirket OnLive olmuştur. Peki OnLive neydi?
2009 yılında kurulan OnLive, oyunların uzak sunucuda saklandığı bulut bilgisayar sistemiydi. Görüntüler uzak sunuculardan internet ile bilgisayara aktarılırdı. Oyunlar 720p'ye kadar destek verirdi. Şöyle de havalı bir arayüzü vardı. Herkes de içten içe "tutmaz kardeşim bu ya" nidaları ile haykırırdı.
Şirketi Take-Two, Ubisoft, Epic Games, Atari, Codemasters, THQ, Warner Bros, 2D Boy, Eidos Interactive gibi 20'den fazla yayımcı OnLive'a destek verdi ve neredeyse tüm oyunlarını yayınladılar. Sağlıklı bir oyun deneyimi için ortalama 5 Mbps bağlantı gerektirirdi. Bu servis tanıtıldığı yılda konsolların büyük bir rakibi olarak görülmekteydi. Daha sonrasında şirketin bir kısmı Sony tarafından satın alınmıştı. Şirket gelişme göstermekteydi. Ancak tarihler 2015 yılını gösterdiğinde OnLive iflas bayraklarını dikmişti... OnLive artık yeni üyelik kabul etmeyecek ve kullanıcıların tüm bilgileri 30 Nisan 2015'den sonra silinicekti. Ancak Steam aracılığıyla alınan oyunlar, Steam hesabında durmaya devam edecek ve kullanılabilecekti.
Şirketin kapanma nedeni hiçbir zaman net olarak bilinemedi. Fakat analistler hatırı sayılır bir abone sayısı olan şirketin yüksek sunucu kiraları nedeniyle maliyeti karşılayamaz duruma geldiğini düşünüyor. Diğer bir iddia ise hizmetin akıcı bir oyun deneyimi sağlayamayacağına yönelik endişeleriydi. Bunun ardından hizmetin istediği trafik yoğunluğunu ve üye sayısını yakalayamaması, sorunların büyümesine neden olmuştu.
Evet yakın tarihe kısaca bir göz attık. Ben bu sistemi ilk keşfettiğimde yıl 2011 ya da 2012'ydi. Bilgisayarımın özellikleri ise Pentium 4 işlemci, 512 MB RAM, Ekran Kartı YOK, 160 GB HDD. Bu sistem oyunları satın almadan önce 30 dakika oynamamıza izin veriyordu. İnternet kafe gibi bittiğinde satın al diyordu. Ben o güne kadar nispeten GTA SA'dan yüksek grafikli oyun oynayamamış biri olarak sistemdeki tüm oyunların hepsini yarım saat oynamıştım. Tabiri caizse ağzımın suyu akıyordu o nefis grafikleri bu çöp bilgisayarda görebiliyordum. O gün dünyanın en mutlu insanıydım. Hayatımda unutmayacağım anılardan birisi de budur.
İyi Forumlar.