Dünyadaki ilk speedrun olarak kabul edilen olay genellikle "Super Mario Bros." oyununa dayanır. 1980'lerin sonlarında veya 1990'ların başlarında, oyun toplulukları bu oyunun hızlı bir şekilde tamamlanmasını hedefleyen yarışmalar düzenlemeye başlamıştı. Bu bağlamda, 1990'ların ortalarındaki birkaç oyuncunun bu tür yarışmalara katkıda bulunduğu düşünülüyor.
Speedrun kavramını "bulan" kişi olarak belirli bir isim yok, çünkü bu kavram oyun topluluklarının doğal bir evrimi olarak gelişti. Ancak, bu tür oyunları hızlı bir şekilde bitirme düşüncesi, zamanla geniş bir topluluk ve kültür oluşturdu. Speedrun toplulukları ve kaynakları, bu kavramın yayılmasına ve popülerleşmesine önemli katkılarda bulundu.
Speedrun topluluğunun önde gelen isimleri arasında "Billy Mitchell" gibi erken dönem oyuncuları bulunabilir, ancak speedrun kültürünün genişlemesi ve organizasyonel yapısı genellikle daha modern internet toplulukları ve organizasyonları tarafından gerçekleşmiştir.
Chatgpt