O pütür çekomastik tarzı bir sert silikon benzeri malzeme, parça birleşim noktalarına sıkarlar fabrikada yada sanayie amacı birleşim yerlerine su kaçıpta küf yapmasın yada motor sıcaklığı zarar vermesin diye. Bu demek değilki fabrika yapmış orjinal olduğunu kanıtlar belki araç önden hasar yedi şade podye doğrutlup(bu tarz işlemde çelikte izler olur onları gizlemek için) pütür attılar bilemezsin. Çamurluk kaput civata kafalarına bak boyada anahtar izi yoksa orjinaldir yani atılan pütür fabrikasyondur eğer civata kafalarında anahtar izi varsa zaten parça değişmiş yada doğrultulmuş manasına gelir. Fotoraftaki küf olayına gelecek olursak büyütülecek bir şey değil o bölge uzun sürekli ıslak kalmış kararma yapmış bir arabanın küfen dolayı parça değişimine gitmesi 20-30 sene sonra başlar hemen hemen çoğu giriş sınıfı aracın egea tarzı su yalıtımı güzel olmadığı için kaporta içinde o şekilde bir kararma görebilirsin. Sonuç olarak benim yorumumu sorarsan aracında değişim onarım vs göremiyorum fakat su eksiltmeni düzgün bir ustaya kontrol ettir borularda mı patlak çatlak var yoksa blok içine su mu alıyor yakıyor yada hararet yapıp su eksiltiyor olabilir.