Neler Yeni

Hata mesajları ve çözümleri. ( Part 2 )

S C O

80+ Bronze
Katılım
21 Temmuz 2022
Mesajlar
927
Dahası  
Reaksiyon skoru
570
Konum
Türkiye Cumhuriyeti
İsim
Savaş Kurtuluş
Discord
G-TheArk#3024
Belirti 1:
Sony MemoryStick gibi bir Resim Aktarma Protokolü (PTP) aygıtından çok sayıda dosya veya büyük boyutlu tek bir dosya aktarmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletilerinden birini alabilirsiniz:
Hata iletisi 1
Bilgisayar kamerayı veya tarayıcıyı algılayamıyor. Lütfen aygıtın açık olduğundan ve bilgisayarınıza doğru olarak bağlandığından emin olun.
Hata iletisi 2
Geçerli resim kopyalanamadı. Bu resmi kopyalamak için "Yeniden dene"yi tıklatın. Kopyalamayı durdurmak için "İptal"i tıklatın.

Yeniden dene'yi tıklatırsanız hata iletisi yeniden görüntülenir.

Belirti 2:
Windows Gezgini aracılığıyla büyük boyutlu tek bir dosyayı USB PTP kamerasından bir yerel sabit disk sürücüsüne (HDD) aktarmaya çalıştığınızda, kopyalama penceresi yaklaşık 2 dakika boyunca yanıt vermez. Bunun ardından, kopyalama penceresi kaybolur ve hedef HDD'de 0 bayt boyutunda bir dosya oluşturulur.

Belirti 3:

Tarayıcı ve Kamera Sihirbazı'nı kullanarak büyük boyutlu tek bir dosyayı USB PTP kamerasından bir yerel sabit disk sürücüsüne (HDD) aktarmaya çalıştığınızda, dosya aktarımı hemen başarısız olur ve aşağıdaki hata iletisini alırsınız:
Tarayıcı ve Kamera Sihirbazı Geçerli resim kopyalanamadı.
Bu resmi kopyalamak için "Yeniden Dene"yi tıklatın. Kopyalamayı durdurmak için "İptal"i tıklatın.

Yeniden dene'yi tıklatırsanız hata iletisi yeniden görüntülenir.

Çözüm :
Belirti 2, PTP sürücüsünde (ptpusd.dll) bir hata bulunduğu için oluşur.

Belirti 3

Belirti 3, Tarayıcı ve Kamera Sihirbazı'nda bir hata bulunduğu için oluşur.

Bu sorunu gidermek için bu makalede açıklanan düzeltmeyi uygulayın.
Kamerayı, PTP yerine USB Yığın Depolama Sınıfı (MSC) kullanarak bağlayabilirsiniz. Dosyaları daha sonra Windows Gezgini aracılığıyla aktarın.

Hizmet paketi bilgileri

Belirti 1'de açıklanan sorunu gidermek için, en son Microsoft Windows XP hizmet paketini edinin. Daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
322389 ([URL="http://support.microsoft.com/kb/322389/TR/"]http://support.microsoft.com/kb/322389/TR/ [url]https://tik.lat/iAFzl )
Not Roxio'dan destek almak istiyorsanız Easy CD Creator 4.0x sürümünü Easy CD Creator 5.0 veya sonrasına yükseltmelisiniz.
[*]Setup.exe dosyasını çift tıklatın veya yükleme CD-ROM'unu sürücüye yerleştirin ve Easy CD Creator Uygulamasını Yükle'yi tıklatın.
[*]İleri'yi tıklatın.
[*]Lisans sözleşmesi koşullarını kabul ediyorum'u ve sonra da İleri'yi tıklatın.
[*]Özel'i ve ardından İleri'yi tıklatın.
[*]Direct CD'yi ve sonra İleri'yi tıklatın.
[*]Bu özellik kullanılamayacak seçeneğini ve ardından İleri'yi tıklatın.
[*]Yükle'yi tıklatın, sonra da Son'u tıklatın.
[*]Bilgisayarı yeniden başlatmanız istendiğinde Hayır'ı tıklatın (bilgisayarı yeniden başlatmayın).
[*]5.1 güncelleştirmesini çift tıklatın.
[*]Evet'i ve sonra Güncelleştir'i tıklatın.
[*]Bilgisayarı yeniden başlatmak üzere Evet'i tıklatın.
[/LIST]b)Windows XP tabanlı bir bilgisayarda bir CD veya DVD okunamadığında oluşan genel sorunlar nasıl giderilir

Bir CD'deki veya DVD'deki bir dosyayı veya programı açmaya çalıştığınızda, diskinizde, CD sürücüsünde veya DVD sürücüsünde bir sorun olduğunu bildiren bir hata iletisi alabilirsiniz.

Not Ayrıca, aşağıdaki belirtilerden bir veya daha fazlası görülebilir:
  • Disk etiketi Windows Gezgini'nde görünmez.
  • Disk içeriği Windows Gezgini'nde görünmez.
  • Diski sürücüye yerleştirdiğinizde veya bilgisayarınız diski okumaya çalıştığında bilgisayar yanıt vermeyi durdurur.
  • Diski sürücüden çıkartamazsınız.
  • Bilgisayarın diski okuması uzun zaman alır.

Çözüm:
Yöntem 1: Diskte hasar olup olmadığını denetleme ve diski temizleme



Bir disk sürücüsüyle ilgili sorunlarla karşılaştığınızda, her zaman önce diskin hasarlı veya kirli olup olmadığına bakın. Bunu yapmanın iyi bir yolu aşağıdaki gibidir:
  1. Diski sürücüden çıkarın ve disk yüzeyinde çizik veya kırılma gibi bozukluklar olup olmadığını inceleyin.
  2. Disk bozuksa, yeni bir disk edinmek üzere üreticisine başvurun.
  3. Yeni diski aldığınızda, bilgisayarın diski okuyup okumadığına basın.
  4. Bilgisayar hala diski okuyamıyorsa, bir disk temizleme setiyle diski temizlemeyi deneyin veya diskin gümüş tarafını yumuşak, tüy bırakmayan bir pamuklu bezle nazikçe silin.
    Not Diski temizlemek için kağıt havlu vb. kullanmayın, çünkü bunlar diski çizebilir.
  5. Diski ortasından dış çeperine doğru silin.
    Not Dairesel hareketlerle yapmayın, çünkü bu diski çizebilir.
  6. Bilgisayarın diski okuyup okuyamadığına bakın.
  7. Bilgisayar hala diski okuyamıyorsa, aşağıdaki öğelerden birini kullanarak diski temizlemeyi deneyin:
    • Nemli bir kumaş
    • Piyasada satılan bir CD temizleme solüsyonu
    • Piyasada satılan bir DVD temizleme solüsyonu
  8. Bitirdiğinizde, diskin tamamen kurumasını sağlayın ve yeniden disk sürücüsüne yerleştirin
  9. Bilgisayarın diski okuyup okuyamadığına bakın.

Yöntem 2: Farklı bir disk sürücüsü kullanma

Bilgisayarda birden çok disk sürücüsü varsa, diski farklı bir disk sürücüsüne yerleştirin ve okumayı yeniden deneyin. Diskin farklı bir bilgisayarda çalışıp çalışmadığına da bakabilirsiniz.

Not Diskin sürücüyle uyumlu olduğundan emin olun. Örneğin, bir DVD diski standart bir CD sürücüsünde kullanmaya çalışmayın. Bir CD-RW diski de, CD-RW diskleri desteklemeyen bir CD sürücüsünde kullanmayın. DVD'ler için, sürücünün ön yüzeyinde bir DVD logosu olduğunu doğrulayın.
Diskin veya CD/DVD sürücüsünün üreticisine başvurma

Disk farklı bir sürücüde düzgün çalışırsa, yardım için bilgisayar üreticisine veya disk sürücüsü üreticisine başvurun. Özgün disk sürücüsünde bir sorun olabilir.

Disk farklı bir sürücüde de çalışmazsa, yeni bir disk edinmek üzere üreticisine başvurun. Disk bozulmuş olabilir.

Yöntem 3: Güncelleştirilmiş sürücüleri denetlemek için Windows Update'i çalıştırın
Bazen sorun bilgisayarınızda bir güncelleştirmenin eksik olmasından kaynaklanabilir. Durumun bu olup olmadığını denetlemek için şu adımları izleyin:

Güncelleştirmeleri denetlemek üzere aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=tr-tr [url]https://tik.lat/rSj51 )
Önceki adımlar sorununuzu gidermiyorsa, lütfen bu makaledeki ileri düzey sorun giderme bölümünü kullanın. İleri düzey sorun giderme adımları konusunda deneyimli değilseniz, yardım için bir başkasına danışabilir veya destek hizmetlerine başvurabilirsiniz. Bunun nasıl yapılacağı hakkında bilgi için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
http://support.microsoft.com/contactus/?ln=tr [url]https://tik.lat/IrI9C ) Parolanızı unutursanız veya parolanızın süresi dolarsa Windows XP tabanlı bilgisayarda nasıl oturum açabilirsiniz
Gelişmiş sorun giderme

Bu bölüm deneyimli bilgisayar kullanıcılarına yöneliktir. Gelişmiş sorun giderme adımları konusunda deneyimli değilseniz, yardım için bir başkasına danışabilir veya destek hizmetlerine başvurabilirsiniz. Microsoft desteğine başvurma hakkında bilgi için aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
http://support.microsoft.com/contactus/ [url]https://tik.lat/CUNWl )
Bu sorunu gidermek için uygun yöntemi kullanın.
Windows XP'de el ile temiz önyükleme gerçekleştirme adımları

Adım 1: Sistem Yapılandırma Yardımcı Programı'nı başlatma

Başlat
'ı tıklatın, Çalıştır'ı tıklatın, msconfig yazın ve Tamam'ı tıklatın.

Sistem Yapılandırma Yardımcı Programı iletişim kutusu görüntülenir.
 

Kaan ÇABUK

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
26,270
En İyi Cevap
1

HacıSOFU

80+ Platinum
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
17,818
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,473
İsim
Hacı
Alıntı belirttiniz mi?
 

S C O

80+ Bronze
Katılım
21 Temmuz 2022
Mesajlar
927
Dahası  
Reaksiyon skoru
570
Konum
Türkiye Cumhuriyeti
İsim
Savaş Kurtuluş
Discord
G-TheArk#3024
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4

HacıSOFU

80+ Platinum
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
17,818
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,473
İsim
Hacı
Top Bottom