Neler Yeni

İnternet hız değerleri sonradan kalıcı olarak değişti

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
Yaklaşık 2 hafta önce Netspeed'den internet bağlatmıştım. Bana en fazla 60Mbps hız sağlanabileceğini söyledikleri için 100Mbps indirme hızına sahip bir paket almıştım. İnternet ilk geldiğinde ve modemi kurduğumda, başlangıçta Wi-Fi üzerinden gerçekleştirdiğim hız testlerinde 45Mbps'ye kadar indirme hızını gördüm. Ancak bu yüksek hızı sadece interneti bağlattığım ilk gün ve modemin geldiği gün gözlemleyebildim. Sonrasında hız testlerinde en fazla 27Mbps download hızına ulaşabildim. 2 gün önce Netspeed'i arayarak durumu ilettim. Aldığım hızın beklenenin altında olduğunu ve hattımda bir arıza olabileceğini söylediler. Bunun üzerine Netspeed, Türk Telekom'a arıza kaydı oluşturdu. Bugün, Netspeed temsilcisi benimle iletişime geçti. Alabileceğim maksimum hızın aslında 40Mbps olduğunu ve 27Mbps indirme hızının normal olduğunu belirtti. Ben ise, daha önce hız testinde 45Mbps indirme hızını kablosuz olarak gördüğümü ve 60Mbps'ye kadar hız alabileceğimi söylediklerini hatırlattım. Ancak temsilci, Türk Telekom'un hat değerlerini güncellediğini, hatta port değişikliği yapıldığını söyledi. Ayrıca, paketimi 100Mbps'ten 35Mbps'a düşürme teklifinde de bulundular.

Bu durumda, sizden sormak istediğim şu: İnterneti bağlattıktan sonra hat değerleri kalıcı olarak düşebilir mi? Bildiğim kadarıyla genellikle zamanla hat değerlerinde iyileştirmeler yapılır ve hızlar artar. Ancak henüz 2 hafta bile geçmemişken hat değerlerimin neredeyse yarı yarıya düşmesi normal mi? Yoksa bu durumun arkasında başka bir sebep mi var?

Öte yandan, Netspeed oldukça ilgili bir firma gibi görünüyor. Sorun yaşadığımda hızla yardımcı olmaya çalışıyorlar ve personelleri nazik davranıyorlar. Hat değerlerinin düşmesi konusunda da Netspeed'i suçlamıyorum, sonuçta Türk Telekom altyapısını kullanıyorlar. Ancak hat değerlerinin bu kadar kısa bir süre içinde düşmesi gerçekten normal bir durum mu?
 

QCerberusQ

80+ Bronze
Katılım
15 Ağustos 2020
Mesajlar
1,105
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
517
İsim
Furkan Enes Kaplan
Yaklaşık 2 hafta önce Netspeed'den internet bağlatmıştım. Bana en fazla 60Mbps hız sağlanabileceğini söyledikleri için 100Mbps indirme hızına sahip bir paket almıştım. İnternet ilk geldiğinde ve modemi kurduğumda, başlangıçta Wi-Fi üzerinden gerçekleştirdiğim hız testlerinde 45Mbps'ye kadar indirme hızını gördüm. Ancak bu yüksek hızı sadece interneti bağlattığım ilk gün ve modemin geldiği gün gözlemleyebildim. Sonrasında hız testlerinde en fazla 27Mbps download hızına ulaşabildim. 2 gün önce Netspeed'i arayarak durumu ilettim. Aldığım hızın beklenenin altında olduğunu ve hattımda bir arıza olabileceğini söylediler. Bunun üzerine Netspeed, Türk Telekom'a arıza kaydı oluşturdu. Bugün, Netspeed temsilcisi benimle iletişime geçti. Alabileceğim maksimum hızın aslında 40Mbps olduğunu ve 27Mbps indirme hızının normal olduğunu belirtti. Ben ise, daha önce hız testinde 45Mbps indirme hızını kablosuz olarak gördüğümü ve 60Mbps'ye kadar hız alabileceğimi söylediklerini hatırlattım. Ancak temsilci, Türk Telekom'un hat değerlerini güncellediğini, hatta port değişikliği yapıldığını söyledi. Ayrıca, paketimi 100Mbps'ten 35Mbps'a düşürme teklifinde de bulundular.

Bu durumda, sizden sormak istediğim şu: İnterneti bağlattıktan sonra hat değerleri kalıcı olarak düşebilir mi? Bildiğim kadarıyla genellikle zamanla hat değerlerinde iyileştirmeler yapılır ve hızlar artar. Ancak henüz 2 hafta bile geçmemişken hat değerlerimin neredeyse yarı yarıya düşmesi normal mi? Yoksa bu durumun arkasında başka bir sebep mi var?

Öte yandan, Netspeed oldukça ilgili bir firma gibi görünüyor. Sorun yaşadığımda hızla yardımcı olmaya çalışıyorlar ve personelleri nazik davranıyorlar. Hat değerlerinin düşmesi konusunda da Netspeed'i suçlamıyorum, sonuçta Türk Telekom altyapısını kullanıyorlar. Ancak hat değerlerinin bu kadar kısa bir süre içinde düşmesi gerçekten normal bir durum mu?
hocam port değiştirmişler büyük ihtimalle sizin portu başka birisine vermişler sizde tekrar port değişikliği talep edin satarken verdikleri bilgiler sattıktan sonra bahane ederek değiştiremezler
 

silinenuye785438

80+ Titanium
Katılım
29 Mart 2021
Mesajlar
25,654
En İyi Cevap
1
Yaklaşık 2 hafta önce Netspeed'den internet bağlatmıştım. Bana en fazla 60Mbps hız sağlanabileceğini söyledikleri için 100Mbps indirme hızına sahip bir paket almıştım. İnternet ilk geldiğinde ve modemi kurduğumda, başlangıçta Wi-Fi üzerinden gerçekleştirdiğim hız testlerinde 45Mbps'ye kadar indirme hızını gördüm. Ancak bu yüksek hızı sadece interneti bağlattığım ilk gün ve modemin geldiği gün gözlemleyebildim. Sonrasında hız testlerinde en fazla 27Mbps download hızına ulaşabildim. 2 gün önce Netspeed'i arayarak durumu ilettim. Aldığım hızın beklenenin altında olduğunu ve hattımda bir arıza olabileceğini söylediler. Bunun üzerine Netspeed, Türk Telekom'a arıza kaydı oluşturdu. Bugün, Netspeed temsilcisi benimle iletişime geçti. Alabileceğim maksimum hızın aslında 40Mbps olduğunu ve 27Mbps indirme hızının normal olduğunu belirtti. Ben ise, daha önce hız testinde 45Mbps indirme hızını kablosuz olarak gördüğümü ve 60Mbps'ye kadar hız alabileceğimi söylediklerini hatırlattım. Ancak temsilci, Türk Telekom'un hat değerlerini güncellediğini, hatta port değişikliği yapıldığını söyledi. Ayrıca, paketimi 100Mbps'ten 35Mbps'a düşürme teklifinde de bulundular.

Bu durumda, sizden sormak istediğim şu: İnterneti bağlattıktan sonra hat değerleri kalıcı olarak düşebilir mi? Bildiğim kadarıyla genellikle zamanla hat değerlerinde iyileştirmeler yapılır ve hızlar artar. Ancak henüz 2 hafta bile geçmemişken hat değerlerimin neredeyse yarı yarıya düşmesi normal mi? Yoksa bu durumun arkasında başka bir sebep mi var?

Öte yandan, Netspeed oldukça ilgili bir firma gibi görünüyor. Sorun yaşadığımda hızla yardımcı olmaya çalışıyorlar ve personelleri nazik davranıyorlar. Hat değerlerinin düşmesi konusunda da Netspeed'i suçlamıyorum, sonuçta Türk Telekom altyapısını kullanıyorlar. Ancak hat değerlerinin bu kadar kısa bir süre içinde düşmesi gerçekten normal bir durum mu?
Türk Telekom gidip seni dandik bir porta bağladıysa hızın düşer. Her port gebelde aynı hızı vermez bu VDSL de.

Bir de modem arayüzünden hat değerlerine kendin de bak derim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

hocam port değiştirmişler büyük ihtimalle sizin portu başka birisine vermişler sizde tekrar port değişikliği talep edin satarken verdikleri bilgiler sattıktan sonra bahane ederek değiştiremezler
Türk Telekom dan hizmet almıyorsan her şeyi yapıyorlar. Benim portu iptal edip başkasına vermişti bir kere de, 1 hafta internetsiz kaldım. Türk Telekomun müthiş politikası.
 

Golf 4 R32

80+ Silver
Katılım
24 Eylül 2022
Mesajlar
2,383
Türk Telekom gidip seni dandik bir porta bağladıysa hızın düşer. Her port gebelde aynı hızı vermez bu VDSL de.

Bir de modem arayüzünden hat değerlerine kendin de bak derim.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Türk Telekom dan hizmet almıyorsan her şeyi yapıyorlar. Benim portu iptal edip başkasına vermişti bir kere de, 1 hafta internetsiz kaldım. Türk Telekomun müthiş politikası.
Konudan bağımsız ama bizimde wifi 16mbps olmasına rağmen 5-6mb download geliyor hız testi yaptığımda. Bizimde kullandığımız port yüzünden düşük hız almamız normal olabilir mi? Kaç kere aramamıza rağmen sorun yok diyip kapatıyorlar çünkü.
 

silinenuye785438

80+ Titanium
Katılım
29 Mart 2021
Mesajlar
25,654
En İyi Cevap
1
Konudan bağımsız ama bizimde wifi 16mbps olmasına rağmen 5-6mb download geliyor hız testi yaptığımda. Bizimde kullandığımız port yüzünden düşük hız almamız normal olabilir mi? Kaç kere aramamıza rağmen sorun yok diyip kapatıyorlar çünkü.
Modem hat değerlerine bak arayüzden. Belki port yüzündendir belki altyapı cidden kötüdür. Belki de bambaşka bir sebep vardır.
 

Golf 4 R32

80+ Silver
Katılım
24 Eylül 2022
Mesajlar
2,383
Modem hat değerlerine bak arayüzden. Belki port yüzündendir belki altyapı cidden kötüdür. Belki de bambaşka bir sebep vardır.
Hat değerlerine tam olarak hangi menüden bakılıyor?
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
hocam port değiştirmişler büyük ihtimalle sizin portu başka birisine vermişler sizde tekrar port değişikliği talep edin satarken verdikleri bilgiler sattıktan sonra bahane ederek değiştiremezler
Hocam, Netspeed yetkilisi "Elimizden bir şey gelmiyor" tarzında konuşuyor. Ben zaten interneti 2 hafta önce aldım, ilk hafta evde değildim. Ben "İlk günlerde 45-50 Mbps hız alıyorken, sonra neden hızım yarı yarıya 25 Mbps'ye düşüyorum?" şeklinde soru soruyorum. Hattınız Türk Telekom tarafından değişti ve elimizden bir şey gelmiyor tarzında cevap alıyorum. Ancak beni şüpheye düşüren şey, eğer gerçekten hattım değiştiyse, 19 Ağustos'ta Netspeed'e hız düşüklüğü sorunumu bildirdiğimde neden hattın zaten değiştiğini söylemediler? Ben hızım düşük dediğimde, "Evet, bu hızı almanız gerekmiyor, sanırım arıza var" diyerek Türk Telekom arıza kaydı oluşturmuşlardı. Acaba gelip arızayı kontrol etmekle uğraşmamak için mi böyle konuşuyorlar?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Türk Telekom gidip seni dandik bir porta bağladıysa hızın düşer. Her port gebelde aynı hızı vermez bu VDSL de.

Bir de modem arayüzünden hat değerlerine kendin de bak derim.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Türk Telekom dan hizmet almıyorsan her şeyi yapıyorlar. Benim portu iptal edip başkasına vermişti bir kere de, 1 hafta internetsiz kaldım. Türk Telekomun müthiş politikası.
Hocam işin kötüsü interneti daha bağlatalı 2 hafta olmuştu. Sadece ilk gün 45-50mbps'yi gördüm sonrasında yarı yarıya düşürdüler ve ilk defa böyle bir olaya şahit oldum. Sonradan iyileştirmeler falan yapılıp yükselen görmüştümde düşürülen ilk defa görüyorum :D
Mesaj otomatik birleştirildi:

1692700580488.png


Hat değerlerim bu şekilde.
 

etnetalw

80+ Bronze
Katılım
10 Mayıs 2022
Mesajlar
1,915
Hocam, Netspeed yetkilisi "Elimizden bir şey gelmiyor" tarzında konuşuyor. Ben zaten interneti 2 hafta önce aldım, ilk hafta evde değildim. Ben "İlk günlerde 45-50 Mbps hız alıyorken, sonra neden hızım yarı yarıya 25 Mbps'ye düşüyorum?" şeklinde soru soruyorum. Hattınız Türk Telekom tarafından değişti ve elimizden bir şey gelmiyor tarzında cevap alıyorum. Ancak beni şüpheye düşüren şey, eğer gerçekten hattım değiştiyse, 19 Ağustos'ta Netspeed'e hız düşüklüğü sorunumu bildirdiğimde neden hattın zaten değiştiğini söylemediler? Ben hızım düşük dediğimde, "Evet, bu hızı almanız gerekmiyor, sanırım arıza var" diyerek Türk Telekom arıza kaydı oluşturmuşlardı. Acaba gelip arızayı kontrol etmekle uğraşmamak için mi böyle konuşuyorlar?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam işin kötüsü interneti daha bağlatalı 2 hafta olmuştu. Sadece ilk gün 45-50mbps'yi gördüm sonrasında yarı yarıya düşürdüler ve ilk defa böyle bir olaya şahit oldum. Sonradan iyileştirmeler falan yapılıp yükselen görmüştümde düşürülen ilk defa görüyorum :D
Mesaj otomatik birleştirildi:

Alıntıyı görüntüle

Hat değerlerim bu şekilde.
35Mbps paket'e tam verim alabileceğin bir hat değerleri hız profilin cok düşmüş mevcut hız konusunda.
Sağlıyıcın artırması gerektirmekte.
Cayma hakkın varsa ücretsiz fesh etmeye çalış.
 

Golf 4 R32

80+ Silver
Katılım
24 Eylül 2022
Mesajlar
2,383

Ekler

  • Screenshot_20230822-134329_Opera.jpg
    Screenshot_20230822-134329_Opera.jpg
    83.1 KB · Hit: 33

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
35Mbps paket'e tam verim alabileceğin bir hat değerleri hız profilin cok düşmüş mevcut hız konusunda.
Sağlıyıcın artırması gerektirmekte.
Cayma hakkın varsa ücretsiz fesh etmeye çalış.
Netspeed kullanıyorum ama bu yaşanan sorun Netspeed ile alakalı değil o halde. Gerçekten Türk Telekom mu düşürmüş oluyor hızımı? Ama böyle bir şey olsa bile Netspeedin karşı çıkması, tepki göstermesi falan gerekmiyor mu?
 

etnetalw

80+ Bronze
Katılım
10 Mayıs 2022
Mesajlar
1,915
Netspeed kullanıyorum ama bu yaşanan sorun Netspeed ile alakalı değil o halde. Gerçekten Türk Telekom mu düşürmüş oluyor hızımı? Ama böyle bir şey olsa bile Netspeedin karşı çıkması, tepki göstermesi falan gerekmiyor mu?
İnternet firmaları hızını düşürebilir TT Den gelen hız profileri ile. Fakat Max hızın düşmesi saha dolap yoğunluğuna veya portuna bağlıdır. Ama Şuanda hat değerlerde bile ulaşılabilir hızına göre cok düşük hızdasın firmanın yükseltmesi lazım.
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
İnternet firmaları hızını düşürebilir TT Den gelen hız profileri ile. Fakat Max hızın düşmesi saha dolap yoğunluğuna veya portuna bağlıdır. Ama Şuanda hat değerlerde bile ulaşılabilir hızına göre cok düşük hızdasın firmanın yükseltmesi lazım.
Ben en iyisi Netspeed ile tekrardan iletişime geçeyim, gelişmeleri buraya yazarım.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
948,523
Mesajlar
8,616,164
Üyeler
149,399
Son üye
deucalion3443
Top Bottom