Çözüldü✓ ITOPYA İade Problemi

İtopya'ya hiçbir zaman ısınamadım çünkü ne zaman İtopya başlıklı bir konu görsem mutlaka bir serzeniş yada problem içeriyor. Alacağım ürünler sadece orada olsa bile başka yerde stoklara gelmesini bekliyorum.

Bu konu özelinde ise kendilerini etiketleyelim ve açıklamalarını dinleyelim, bakalım sadece reklam yapmak için mi bu forumdalar yoksa insanları umursuyorlar mı? @itopya.com
 
Hepsi aynı hocam en son thh diyorsun öyle akıllanıyorlar şanslarını deniyo firmaların hepsi
Evet bu arada ne okusam çoğunda iş THH'de bitiyor :D
Kasmayalım be abi birbirimizi uğraştırmayalım işte ne gerek var böyle şeylere ya.
 
Uzun yazdığın iyi olmuş hocam hiç sıkıntı yok ben de uzun yazdım öbür türlü detayları atlarsam kendimi ifade edemem. NZXT tarafında süreci hızlandırmak için kiminle iletişime geçmek gerek bilmiyorum. Muadil ve eşdeğeri konusunda rezil bir firma. Muadili neye göre hesaplanıyor onu da bilmiyorum bu arada. Fiyata göre mi? Özelliklerine ve parçalarına göre mi acaba? Ve evet hem destek hattından hem de mail tarafından geri dönüş almak çok zor. Öncesinde iade için maile yazacağımı bilmediğimden ben de aradım ve benim de sıram 50'lerdeydi. 1-1.5 saat telefonu kenara koydum ki telefonda oled yanığı olmuş :D Neyse 1,5 saatin sonunda da sonuç 0 ve maile yazın dediler yazdık. Biliyorum yoğun olabilirler binlerce kişiyle mail üzerinden konuşuyor olabilirler fakat daha fazla özen göstermeleri gerek. Geri dönüş hızı 0, tekdüze ve yarım yamalak cevaplar falan. Ağızlarından iade süreci ile ilgili laf alacağım diye öldüm öldüm dirildim resmen.

Yemin ederim 3-5 farklı mail dalında toplam 40 kez mesajlaşılmış ve ortada afedersiniz ama bir bok yok. Neden böyleler anlam veremiyorum, bende mi bir hata var acaba lütfen söylesin biri de tecrübelenelim aynı eşşekliği bir daha yapmayalım. Şu anda kendimde gördüğüm tek hata ve eşşeklik ITOPYA ile ilişkili bir ürünü almış olmam diyebilirim :D
Hocam böyle bir sorun yaşayınca kesinlikle direkt şikayetvar sitesine yazın şikayetinizi çok hızlı dönüşler alıyorsunuz benim de o zaman acemiliğime gelmişti.

Buna ek olarak şunu da yazmak istiyorum,

O 2. klavyeyi biraz kullanıp kardeşime verdim kendim için yurt dışından bir klavye aldım yaklaşık 120-130dolar arası tutmuştu tabi o zamanlar bu kadar gümrük katılığı yoktu. Klavyeyi aldığım şirkete mail atmıştım gümrük ile ilgili adamlar çok hızlı yanıt verip eğer gümrükte sıkıntı olursa bizle iletişime geçin gerekirse ürünün fiyatını düşürelim sizin için tarzı şeyler yazmışlardı. Kendi ülkemin firmasının beni 1-2 ay uğraştırması ve Türk olmayan bir firmanın benim ile bu kadar ilgilenmesi beni acayip üzmüştü. Üstüne bir de böyle gümrük kuralları vs. katılaşınca iyice Türk firmalarına zorunlu hale geldik. Umarım bu tarz firmalar çoğalır da bir iki yere muhtaç olmayız sonra çok şımarıp kullanıcılarını çok uğraştırıyorlar.
 
Bakın arkadaşlar tüm firmalar için geçerli eğer garantiye yollayacaksanız garanti firması ile iletişime geçin aldığınız yere değil (eğer aldığınız ürünün içinden garanti belgesi çıkıyorsa) süreç çok daha kısa sürer
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Onun için yasal bir süre vardı sanırım onlara bir bak vermek zorundalar
Ben anlamadım zaten dediğim gibi de ilk kez iade/değişim işine giriyorum içinden arena teknik servisin garanti belgesi çıkıyor önce onlarla iletişime geçtim tabi. Arenaya ürünü asıl tamir olarak göndermiştim iade/değişimle uğraşmamak için. Tamir yerine iade/değişim verildi, oradan iş ITOPYA'ya bağlandı.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

İtopya'ya hiçbir zaman ısınamadım çünkü ne zaman İtopya başlıklı bir konu görsem mutlaka bir serzeniş yada problem içeriyor. Alacağım ürünler sadece orada olsa bile başka yerde stoklara gelmesini bekliyorum.

Bu konu özelinde ise kendilerini etiketleyelim ve açıklamalarını dinleyelim, bakalım sadece reklam yapmak için mi bu forumdalar yoksa insanları umursuyorlar mı? @itopya.com
Ben de aynı konuları görüyordum fakat yaptık işte bir seçim, ceremesini çekiyoruz görünüşe göre. Başta ilk hatayı NZXT Lift alarak yaptığımı düşünüyorum. NZXT'nin ilk faresi yanlış hatırlamıyorsam, evet sensörü güzeldi, kalite ve özellikler bakımından ilgi çekiciydi ve o zaman ITOPYA'daki fiyatıyla eşi benzeri yoktu fiyat/performans konusunda. Ben de ne zaman bir fare alsam zaten orta tuşu saçmalamaya başlar. NZXT yerine başka bir fare seçebilirdim fakat o zaman gerçekten iyiydi fiyatı. Çok da NZXT'ye laf etmek istemiyorum sonuçta elektronik bu bana denk gelmiştir başkalarında yoktur böyle problemler.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Hocam böyle bir sorun yaşayınca kesinlikle direkt şikayetvar sitesine yazın şikayetinizi çok hızlı dönüşler alıyorsunuz benim de o zaman acemiliğime gelmişti.

Buna ek olarak şunu da yazmak istiyorum,

O 2. klavyeyi biraz kullanıp kardeşime verdim kendim için yurt dışından bir klavye aldım yaklaşık 120-130dolar arası tutmuştu tabi o zamanlar bu kadar gümrük katılığı yoktu. Klavyeyi aldığım şirkete mail atmıştım gümrük ile ilgili adamlar çok hızlı yanıt verip eğer gümrükte sıkıntı olursa bizle iletişime geçin gerekirse ürünün fiyatını düşürelim sizin için tarzı şeyler yazmışlardı. Kendi ülkemin firmasının beni 1-2 ay uğraştırması ve Türk olmayan bir firmanın benim ile bu kadar ilgilenmesi beni acayip üzmüştü. Üstüne bir de böyle gümrük kuralları vs. katılaşınca iyice Türk firmalarına zorunlu hale geldik. Umarım bu tarz firmalar çoğalır da bir iki yere muhtaç olmayız sonra çok şımarıp kullanıcılarını çok uğraştırıyorlar.
Yakın vakitte şikayetvar'a yazacağım. Dediğim gibi işgünü meselesinin dolmasını bekliyorum ki ayın 26-27'sinde falan doluyor. Duruma göre daha erken de yazabilirim bakacağız. Bu arada dediğiniz gibi bizim firmalara nazaran yurtdışındaki firmaların çoğundaki bu yardımseverlik insanı üzüyor. Elbet herkes firmalarla sorun yaşıyordur ama bizim ülkemizdeki kadar yaşayanı yoktur herhalde. Sadece ITOPYA özelinde de konuşmuyorum genel olarak bilmem ne gaming bilmem ne hesap hepsinde aynı problemleri yaşayanlarımız vardır elbet.
 
Son düzenleme:
Haklısınız bilinçsizlik ve tecrübesizlik beni inanılmaz kötü duruma düşürdü bunu çok rahat söyleyebilirim. "Tecrübelendik" diye teselli edebilirim en fazla kendimi. Evet şikayetvar üzerinden şikayet oluşturacağım fakat kendi kendime sabrımı o kadar zorluyor, inancımı yüksek tutmaya çalışıyor ve firmayı zan altında bırakmamak adına şikayet için 14 günün geçmesini bekliyorum diyebilirim. Bir de bu hizmetlerin belli politikaları, tüketicilerin firmalar tarafından tanınan belli hakları vardı ama onları bulamıyorum bir türlü. Örneğin ürünü en fazla şu kadar iş günü teknik serviste bekletebiliriz, olası bir gecikmede mağdur olmamanız adına bir ürün gönderebiliriz gibisinden politikalar olur mesela ama ne ITOPYA'da ne de Arena Teknik'te bu politikalara bir türlü erişemedim. Süreçte neleri ihlal ettiklerini de bilemiyorum yani tam olarak.
Tamir süresi bu tip teknolojik ürünlerde 21 günü geçemez genelde. Firmayı zan altında bırakmamayı da düşünmemeniz gerekiyor çünkü iade sizin attığınız ilk mesajla/aramayla başlar. Görmezden gelmeleri yoğun olmaları sizin probleminiz değil. Size tavsiyem direkt şikayetinizi açın, yapmanız gerekeni yapın. Müşteri memnuniyeti önemliyse onlar hızlandırır zaten işinizi. Firmanın sizinle ilgilenip sorununuzu çözmesi için 30 gün süresi, ürününüzü garantide 21 gün tutma hakkı var. Dengiyle değişim derken de ürünün tutarı değil özellikleri baz alınır, sahip olduğunuz üründen daha aşağı özellikte bir ürünle takas sağlayamazlar.
Hepsi aynı hocam en son thh diyorsun öyle akıllanıyorlar şanslarını deniyo firmaların hepsi
Hemfikirim bu konuda ya ülkede ticaret küçük çaplı çakallıklarla yürütülüyor. Sırf bu yüzden mümkün mertebe logitech ürün alıyorum. Sorun çıktığında video ile kanıtladığın sürece sana gerekirse isviçreden ürünün sıfırını yolluyorlar (g pro wireless yolladılar 2 sene sonra). Firma seni 1 haftadan fazla sallıyorsa gerekirse google maps dahil her yerden şikayet ve memnuniyetsizlik yaz gitsin, onlar peşinde koşuyor sonra kaldırman için çünkü kaybettikleri potansiyel müşteri sana vermemek için takla attıkları 2000 liralık fareden daha fazla zarar veriyor.
 
Tüm ürünleri amazondan satın almaya çalışıyorum genelde piyasadan 300 ya da 600tl daha fazla oluyor ama en azından kafanız rahat hiçbir konuda sıkıntı çıkartmıyorlar her türlü destek veriyorlar
 
Tüm ürünleri amazondan satın almaya çalışıyorum genelde piyasadan 300 ya da 600tl daha fazla oluyor ama en azından kafanız rahat hiçbir konuda sıkıntı çıkartmıyorlar her türlü destek veriyorlar
Ulan Amazon demişken bak yine canım sıkıldı geçenlerde iade/değişim ile ilgili bir politikayı sonlandırmışlardı kötüye kullanıyoruz diye, biz de akıllanmaz bir milletiz deli oluyorum valla şöyle şeyleri görünce. Amazon candır <3
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Tamir süresi bu tip teknolojik ürünlerde 21 günü geçemez genelde. Firmayı zan altında bırakmamayı da düşünmemeniz gerekiyor çünkü iade sizin attığınız ilk mesajla/aramayla başlar. Görmezden gelmeleri yoğun olmaları sizin probleminiz değil. Size tavsiyem direkt şikayetinizi açın, yapmanız gerekeni yapın. Müşteri memnuniyeti önemliyse onlar hızlandırır zaten işinizi. Firmanın sizinle ilgilenip sorununuzu çözmesi için 30 gün süresi, ürününüzü garantide 21 gün tutma hakkı var. Dengiyle değişim derken de ürünün tutarı değil özellikleri baz alınır, sahip olduğunuz üründen daha aşağı özellikte bir ürünle takas sağlayamazlar.

Hemfikirim bu konuda ya ülkede ticaret küçük çaplı çakallıklarla yürütülüyor. Sırf bu yüzden mümkün mertebe logitech ürün alıyorum. Sorun çıktığında video ile kanıtladığın sürece sana gerekirse isviçreden ürünün sıfırını yolluyorlar (g pro wireless yolladılar 2 sene sonra). Firma seni 1 haftadan fazla sallıyorsa gerekirse google maps dahil her yerden şikayet ve memnuniyetsizlik yaz gitsin, onlar peşinde koşuyor sonra kaldırman için çünkü kaybettikleri potansiyel müşteri sana vermemek için takla attıkları 2000 liralık fareden daha fazla zarar veriyor.
Şikayetvar konusunda sizin görüşünüzü daha doğru buldum valla, ellerimi az dinlendirip şikayetvar kısmına döneceğim,bilgiler için çok teşekkür ederim. Arena 21 günden daha kısa bir sürede tamir olmasa da bir karar vermiş olduğu için (iade/değişim kararı verildi) top arenanın ayağından çıkmış oluyor sanırsam dimi? İade/Değişim kararı verildikten sonra beklediğim onca gün ITOPYA tarafına yazılıyor olsa gerek. Ona göre detayları ve ihlalleri teker teker sıralayıp çat diye vuracağım markalara. Şikayetvar'dan sonra da iş bir sonuca bağlanmazsa bu sefer THH'ye başvuracağız ve yine o kısım için de bana karşı yaptıkları ihlalleri bilmem gerek ki sıralayayım.
 
Son düzenleme:
Ulan Amazon demişken bak yine canım sıkıldı geçenlerde iade/değişim ile ilgili bir politikayı sonlandırmışlardı kötüye kullanıyoruz diye, biz de akıllanmaz bir milletiz deli oluyorum valla şöyle şeyleri görünce. Amazon candır <3
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Şikayetvar konusunda sizin görüşünüzü daha doğru buldum valla, ellerimi az dinlendirip şikayetvar kısmına döneceğim,bilgiler için çok teşekkür ederim. Arena 21 günden daha kısa bir sürede tamir olmasa da bir karar vermiş olduğu için (iade/değişim kararı verildi) top arenanın ayağından çıkmış oluyor sanırsam dimi? İade/Değişim kararı verildikten sonra beklediğim onca gün ITOPYA tarafına yazılıyor olsa gerek. Ona göre detayları ve ihlalleri teker teker sıralayıp çat diye vuracağım markalara. Şikayetvar'dan sonra da iş bir sonuca bağlanmazsa bu sefer THH'ye başvuracağız ve yine o kısım için de bana karşı yaptıkları ihlalleri bilmem gerek ki sıralayayım.
tam olarak neyi sonlandırdılar bilmiyorum ama her yerde koşulsuz iade süresi 14 iken amazonda 30 gün
 
tam olarak neyi sonlandırdılar bilmiyorum ama her yerde koşulsuz iade süresi 14 iken amazonda 30 gün
Vallahi unuttum ben de ama galiba koşulsuz iade veya geri ödeme/değişim konusunda bir politikasında değişikliğe gitmişti geçen aylarda.
 
kayetvar konusunda sizin görüşün
Ulan Amazon demişken bak yine canım sıkıldı geçenlerde iade/değişim ile ilgili bir politikayı sonlandırmışlardı kötüye kullanıyoruz diye, biz de akıllanmaz bir milletiz deli oluyorum valla şöyle şeyleri görünce. Amazon candır <3
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Şikayetvar konusunda sizin görüşünüzü daha doğru buldum valla, ellerimi az dinlendirip şikayetvar kısmına döneceğim,bilgiler için çok teşekkür ederim. Arena 21 günden daha kısa bir sürede tamir olmasa da bir karar vermiş olduğu için (iade/değişim kararı verildi) top arenanın ayağından çıkmış oluyor sanırsam dimi? İade/Değişim kararı verildikten sonra beklediğim onca gün ITOPYA tarafına yazılıyor olsa gerek. Ona göre detayları ve ihlalleri teker teker sıralayıp çat diye vuracağım markalara. Şikayetvar'dan sonra da iş bir sonuca bağlanmazsa bu sefer THH'ye başvuracağız ve yine o kısım için de bana karşı yaptıkları ihlalleri bilmem gerek ki sıralayayım.
Evet yetkili servis gerekeni yapmış, kararları ürünün değişmiyse satıcı firmanın size destek sağlaması gerekiyor yani şikayeti sadece itopya hakkında yazmanız gerek etik olarak. Şikayetvara doğrudan süreci ve durumu yaz ki insanlar şeffaf şekilde görmüş olsun, tarihleri de eklersen daha da güzel olur. THH için 1 aylık süreyi doldurmuş olması gerekiyor ama bu senin kusurlu malı bildirmenden itibaren. Bir ihtimal servisin değişim kararı da baz alınabilir 1 ay için. Çok detaylı bir ihlal listesine ihtiyacın yok. Markanın seninle ilgilenmeyişini, sorunu çözmeyişlerini ve haklarından faydalanamadığını, ürün değişimi için işi yokuşa sürüp gerekli sürelerde cevap vermediklerini belirtmen yeterli. 2. el aldığın ürün için iade işlemini başlattıktan sonra iade kartını değiştirememeleri de şaibeli bir yaklaşım, kendi başına problem çıkaracak bir durum ki isteğin öncelikle ürünün değişimiydi. Olay THH'ye giderse mutlu ayrılacağına %90 eminim diyebilirim
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

tam olarak neyi sonlandırdılar bilmiyorum ama her yerde koşulsuz iade süresi 14 iken amazonda 30 gün
iadelerde amazon kargo ücretinden kurtulmak için belirli bir değerin altındaki ürünleri geri istemiyordu ama özellikle tr de suistimal edildiğini görünce iade ürünlerini geri istemeye veya imha edildiğine dair kanıt istemeye başladılar diye biliyorum
 
3 ölü pikselli monitörümü garantiye verdiğimde tam 45 gün bekledim değişimini. Kesinlikle satış sonrası destek konusunda sınıfta kalmış bir firma benim için.
 
herkes ütopyayı etiketleyiversin bakalım bir sonuç çıkacakmı
 
Şu başlıkta konu görmeye o kadar alıştım ki... Hep aynı hikaye hep aynı senaryo. Müşteriyi takmayan destek ekibi, asla sağlanmayan müşteri memnuniyeti. Bunları görüp okuyup ona rağmen bu rezaleti tercih edip alışveriş yapanların da- neyse

Bir de yetmez miş gibi koskoca rezil bir firmanın konusu aylardır forumun tepesinde gezmesi çok sinir bozucu. Her foruma girdiğimde gözüme batıyor artık. Bu firmaya olan nefretim hiç geçmeyecek.
 
Geri
Top