Selamlar dostlar. Bugün, daha yeni çıkmış olan Marvel Spiderman Remastered'ın genel optimizesi ve grafikleri hakkında incelemede bulunacağız.
En baştan sistemimi kısaca özetleyeyim. TUF RTX 3060, R5 3600, 16 GB RAM ve Sandisk SSD Plus M.2 SSD ile bu oyunu çalıştırmaktayım.
Öncelikle bir çoğunuzun merak edeceği gibi oyundaki sorunlara değinmek istiyorum. Bu sorunları her ne kadar kendim yaşamış olsam da internetteki araştırmama göre bana özel değil genel bir durumdan ibaret.
Fazla uzatmadan geçelim.
Hemen sonrasında kendi kendime bulduğum çözümleri de paylaşacağım.
Oyundaki grafiksel ve optimize hakkında sorunlar nelerdir ?
- DLSS ve FSR'nin adam akıllı işlevinin olmaması. Normalde FPS arttırmak için açarsınız değil mi ?
Ama hayır hem kaliteden ödün veriyorsunuz hem de aynı veya daha düşük fps alıyorsunuz.
- Herkesin yakındığı düşük GPU kullanımı. RTX 3060'dan tutun 1660 TI gibi giriş segmentte ki bir kartta bile bu sorun ortaya çıkabiliyor.
- Droplar. Oyun SSD'ye dahi kurulu olsa ortaya çıkıyor.
- Oyunu bir süre oynadıktan sonra kendini göstermeye başlayan FPS düşüşü.
-AMD FSR ve NVIDIA DLSS Ultra Performance modunda belli bir mesafeden ilerisinin glitchlenmesi.
Sorunların çözümleri konunun aşağısındadır.
Oyunun DLSS Ve FSR ayarlarında verdiği değerlere bir göz atalım. Burada bahsettiğim değer ile sizlere paylaştığım ekran görüntüsündeki değerler aynıdır.
- Ayrıca en stabil halinde iken ekran görüntüsü alınmıştır.
- CPU kullanım değerinin yüksek olmasının sebebi RTX mesafesini arttırdığımdan ötürüdür.
- DLSS aynı değerler için Yeşil, FSR için Kırmızı renk kullandım. İdeal değerler sarı renktir.
En baştan sistemimi kısaca özetleyeyim. TUF RTX 3060, R5 3600, 16 GB RAM ve Sandisk SSD Plus M.2 SSD ile bu oyunu çalıştırmaktayım.
Öncelikle bir çoğunuzun merak edeceği gibi oyundaki sorunlara değinmek istiyorum. Bu sorunları her ne kadar kendim yaşamış olsam da internetteki araştırmama göre bana özel değil genel bir durumdan ibaret.
Fazla uzatmadan geçelim.
Hemen sonrasında kendi kendime bulduğum çözümleri de paylaşacağım.
Oyundaki grafiksel ve optimize hakkında sorunlar nelerdir ?
- DLSS ve FSR'nin adam akıllı işlevinin olmaması. Normalde FPS arttırmak için açarsınız değil mi ?
Ama hayır hem kaliteden ödün veriyorsunuz hem de aynı veya daha düşük fps alıyorsunuz.
- Herkesin yakındığı düşük GPU kullanımı. RTX 3060'dan tutun 1660 TI gibi giriş segmentte ki bir kartta bile bu sorun ortaya çıkabiliyor.
- Droplar. Oyun SSD'ye dahi kurulu olsa ortaya çıkıyor.
- Oyunu bir süre oynadıktan sonra kendini göstermeye başlayan FPS düşüşü.
-AMD FSR ve NVIDIA DLSS Ultra Performance modunda belli bir mesafeden ilerisinin glitchlenmesi.
Sorunların çözümleri konunun aşağısındadır.
Oyunun DLSS Ve FSR ayarlarında verdiği değerlere bir göz atalım. Burada bahsettiğim değer ile sizlere paylaştığım ekran görüntüsündeki değerler aynıdır.
- Ayrıca en stabil halinde iken ekran görüntüsü alınmıştır.
- CPU kullanım değerinin yüksek olmasının sebebi RTX mesafesini arttırdığımdan ötürüdür.
- DLSS aynı değerler için Yeşil, FSR için Kırmızı renk kullandım. İdeal değerler sarı renktir.
Ultra grafikler * | FPS | %99 FPS |
| CPU kullanımı | Görüntü Oluşturma Gecikme Oranı | ||||
DLSS/FSR Kapalı | 60 | 55 | 98 | 68 | 24.1 | ||||
DLSS Quality | 75* | 67 | 88 | 85 | 15.6 | ||||
DLSS Balanced | 73 | 66 | 80 | 89 | 15.6 | ||||
DLSS Performance | 75* | 68 | 75 | 80 | 14.2 | ||||
DLSS Ultra Performance | 72 | 65 | 67 | 75 | 14.3 | ||||
FSR Quality | 73 | 65 | 91 | 76 | 16 | ||||
FSR Balanced | 74 | 69 | 82 | 81 | 15 | ||||
FSR Performance | 75* | 63 | 75 | 77 | 15.1 | ||||
FSR Ultra Performance | 71 | 63 | 64 | 79 | 14.2 |
Özetle en iyi ilk 3 ayar şöyle listelenebilir.
1) DLSS/FSR kapalı 60 FPS.
2) DLSS Quality 75 FPS.
3) FSR Performance 75 FPS.
Görsel farklılıklara bakmadan önce sizlere daha yeni gelen bir özellikten DLAA (Deep Learning Anti Aliasing)'den bahsedeceğim. Özetle bu özellik keskinleştirmenin yapay zeka ile birleşmesiyle ortaya çıkıyor.
DLSS'den tek farkı performans odaklı değil, kalite odaklı olmasıdır. Yani normal bir TAA, FXAA ayarından daha az FPS almanıza sebep olabilir. Bu özellik DLSS'den ayrı bir seçenektir. DLSS ile beraber kullanılabilir.
Peki oyunda farklılıkları belli oluyor mu ? Derseniz bence kesinlikle belli oluyor. Sadece keskinleştirme değil, yansımaları ve texture'leri de çok güzel bir şekilde değiştiriyor.
Buyrun siz karar verin.
DLAA açık. Gördüğünüz üzere ilerideki yaya geçiti görünür vaziyette, sol üstteki siyah binanın camından gelen ışıklar belirgin.
TAA açık. Gördüğünüz gibi bahsettiğim şeyler belirgin değil.
DLAA Açık.
TAA açık. Yine yaya geçidi ve ağaçlara bakın.
Şimdi ise görsel farklılıklara bakacağız. Görsellerin kalitesi düşürülmüş bir şekilde atmak zorundayım
ama daha doğru incelemek isterseniz linkteki google drive klasörümden göz atabilirsiniz. Link (bana tıkla)
DLSS/FSR Kapalı
DLSS Quality
DLSS Balanced
DLSS Performance
DLSS Ultra Performance
FSR Quality
FSR Balanced
FSR Performance
FSR Ultra Performance
Evet dostlar görseller hakkında tekrardan yorumu sizlere bırakıyorum.
Şimdi en başta bahsettiğim sorunlar için kendi bulduğum çözümü söyleyeyim. Garanti sorununuzu çözer diyemiyorum ne yazık ki.
Yapabileceğiniz işlemler şu şekilde.
- Oyunu belli bir süre oynadıktan sonra FPS düşmeye başlayınca oyunu kapatıp açmak.
- Oyunu SSD'ye kurmak.
- Sanal RAM'i arttırmak.
Düşük GPU yüzdesi için ise;
*Yüksek kartlar için* RTX mesafesini arttırmak hem GPU kullanımını arttırır hem de CPU kullanımını arttır.
Düşük kartlar için Anisotropic Filtering'i 60 kare hızının altına düşmeyecek şekilde arttırabilirsiniz.
Evet konu bu kadardı okuduğunuz için teşekkürler.
Son düzenleme: