Yardım OTOMATİK ARAÇTA ŞANZIMAN PROBLEMİ NEDENİYLE YOLDA KALDIM.

nightsoldier

80+ Bronze
Katılım
6 Nisan 2022
Mesajlar
1,115
Reaksiyon skoru
464
Bütçe
20.000
Hyundai i20 2013 otomatik aracım var. Ankara’yı bilenler bilir, Dün işyerinden çıktıktan sonra anadolu bulvarında seyrederken aracın vites değiştirmediğini farkettim. Çekiş yok gibiydi. Tpo’ya gelmeden sağ taraftaki petrol ofisine girdim. motoru kapttım, tekrar marş yaptığımda motor arıza ışığının yandığını farkettim. O ana kadar arıza ışığı yanmamıştı.
Araç yürüyor, ancak “R” konumuna geçince tekleme gibi sarsılıyor. Ayrıca yürümeye başlarken garip,tiz bir ses veriyor . Gaz pedalına basıldığında devir saati çok geç yükseliyor.
Velhasıl, risk almayıp Yol yardım ile çekici getirtip şaşmaz altınsoya çektirdim.
Sizce durduk yerde neden böyle oldu ve ne kadar masraf çıkarır? Ayrıca kaskodan karşılarsam bunun handikapı nedir?
 
Bakımlarını yaptırıyor musunuz?
 
Bakımlarını yaptırıyor musunuz?
Evet, tüm bakımları bosch car serviste yapılıyor. En son bakımını bu sene mart ayında yaptırmıştım. Standart bakımının dışında Şanzıman yağı ve v kayışı da değişmişti. Kasım ayında yine götürecektim. 6 ayda bir yaptırıyorum.
Dün işyerinden çıkış dahil, ilk marşta vites konumunu seçmede hiçbir problem yoktu.
 
Son düzenleme:
Bence bir yetkili servise götürün Hyundai nin. Bir baksınlar. Sanayiye götürme bence usta gelir motor inecek falan der...
 
Baskı balataniza baktırın vites kaçırıyor gibi geldi bana en son ne zaman değişmişti? Bir de kasko bu tur masrafları karşılamaz
 
Baskı balataniza baktırın vites kaçırıyor gibi geldi bana en son ne zaman değişmişti? Bir de kasko bu tur masrafları karşılamaz
Baskı balata hiç değişmedi. Triger zinciri de hiç değişmedi. Sabah aradılar, aracınızı işleme alıyoruz, sorun ve tamir ücreti için ayrıca bilgilendirme sağlayacağız dediler.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bence bir yetkili servise götürün Hyundai nin. Bir baksınlar. Sanayiye götürme bence usta gelir motor inecek falan der...
Sanayide çok dolandırılmış bir olarak gerekirse kredi çeker yine yetkili servise yaptırırım.
 
Son düzenleme:
Araç benzinli sanırım. Tork konvertörlü şanzıman olması lazım. Kolay kolay da bozulan bir şanzıman tipi değildir.
Böyle konulara yazarsam hep söylerim. Herhangi bir arızaya bakmadan bir şey demek yanlıştır. İncelemek lazım
 
Güncelleme: Hyundai servis aradı, şanzımanın bağlı olduğu beyinde bir soket arızalanmış. Soketi değiştirmişler ve vites seçimleri gelmiş. Ayrıca şanzıman yağı azalmış,onu tamamlamışlar. Yüklü bir miktar ödemeye hazırlanırken cüzzi bir miktarla kurtardım. Haftaya yine götüreceğim, karter tapası’nın değişmesi ve şanzıman yağının konulduğu contaya ufak bir işlem daha yapılması gerekiyormuş. Bu haftasonu çok işim olduğu için ben bıraktım haftaya, yoksa onu da yapacaklardı.
Aracımı servisten aldıktan sonra bayağı kullandım ,sorun yaşamadım.
 
Bununla geçmiş olsun, yetkili servise götürmekle iyi yapmışsınız oto sanayii esnafı insanı hayattan soğutuyor.
 
Bununla geçmiş olsun, yetkili servise götürmekle iyi yapmışsınız oto sanayii esnafı insanı hayattan soğutuyor.
Kalıbımı basarım, Şanzıman inecek derlerdi. Elektrikten kaynaklı olduğunu anlasa bile sırf dolandırmak için şanzıman indirirlerdi.
Sanayide iyi usta elbet var ama koca Ankara da ya üç ya beş tanedir.
 
Geri
Top